@Delilah, zeker weten. Eerst al 2 weken extra zwangerschap en daarna lekker rustig aan, hihi. Laat het dan ook maar niet zo snel groeien.
@ Lique, heerlijk toch! Het gaat allemaal al snel genoeg! Thyrza is me er trouwens eentje, poehhhhh! Als ze haar zin niet krijgt gaat ze echt heel hard gillen met gebalde vuistjes en vanavond ging hubbie haar 2 tandjes poetsen en dan mag ze zelf nog even met de tandenborstel "poetsen" dus toen hij 'm pakte werd ze boooooooooooos! Ze ging gewoon heel driftig op de grond liggen stuiteren echt een haaibaai!! Dat deed Wesley niet op deze leeftijd, ik hou m'n hart vast!
Hier onze tuin toen die net was aangelegd, nu is alles dus een stuk voller. Lauwie, ja jullie hebben super plannen inderdaad voor de vakantie. hebben jullie nu alles geregeld??
delilah, ik vind dat ook druk in mijn eentje hoor! ik had het gisteravond ook. vriend was naar de hockey tot laat. 2 kinderen eten geven. jort in bad, terwijl ot aan het buitenspelen was. met de babyfoon met ot buiten fietsen en toen ook ot onder de douche en in bed. ik was echt gesloopt! maar ik vind al sinds jort geboren is de zorg voor 2 kindjes echt veel drukker dan 1. maar ook 2x zoveel genieten! heb nog een vraagje aan jou: vind jij wesley onzeker? je vertelde laatst dat je wesley bijvoorbeeld als hij aan het kleuren is heel veel bevestiging nodig heeft. we hadden vandaag 10 min gesprek over ot en ze zei dat ze haar onzeker vinden. toen ik vroeg waar ze dat door dachten, zei ze dat ze veel bevestiging vroeg. ik herken wel dat je regelmatig moet zien wat ze doet, maar ik koppel daar niet onzeker aan. zij kletst de hele dag door, dus ik ben niet verbaasd dat ze ook als ze wil dat je kijkt naar wat ze doet dat ze dat ook veel vraagt. ze kletst gewoon over alles wat ze doet en haar bezig houdt. ben benieuwd hoe jij dat ziet. mijn valkuil is namelijk om onzeker te worden van zo'n opmerking en dan hecht ik teveel waarde aan de mening van de ander en te weinig aan mijn eigen ideeen erover. verder vonden ze dat het heel goed met haar gaat. ze vonden ook dat ze wat meer uitdaging nodig had en bieden haar dat met bijv moeilijkere puzzels.
chantal, knuffel! jem, gaaf! lekker strak! nee, nog steeds niet alles geregeld. zal ook wel tot de dag van vertrek informatie zoeken over de dingen waar we heen gaan. er is zoveel te doen en zoveel om erover te lezen! delilah, oeh lekker pittig idd!
@PP: Leuk kamertje! Weet je al iets meer over volgende week donderdag? Ik heb zaterdag het asiel al gesproken en verteld hoe of wat. Ze brgrijpen het en als er nog plaats is kan hij komen @Lauwie; Ik vind het heel erg dat hij weg gaat. Als we geen kinderen hadden gahead had hij ook zeker mogen blijven. Als je een hond/kat neemt is het toch de bedoeling dat dat voor de rest van zijn/haar leven is. We hebben nu 2 honden en 2 katten. We nemen geen nieuwe hond bij. Matthijs en Jasmijn weten het nog niet Sorry, wel gelezen, maar mijn hoofd is een zeef. Heb een ontzettende piepdag achter de rug :x
Hallo, daaar ben ik weer PP: wat een leuke kamer zeg. Enne, ik dacht altijd dat wij veel speelgoed hadden. Het kan nog meer zag ik Maar het ziet er mooi uit hoor Wasmiddel: Zal straks naar het lijstje zoeken Droger: Op het moment gaat alles de droger is. Kost me minder werk dan ophangen (lui mormel he?) Lauwie; wat knap zeg, Ot zonder zijwielen fietsen. Echt goed En over dat onzeker; ik denk dat het ook wel bij de leeftijd hoort, maar het telkens bevestiging vragen is toch ook wel een teken van gezien willen worden en aandacht willen krijgen. Ik merk dat Danique het ook veel doet de laatste tijd, maar echt onzeker vind ik haar niet. Delilah; vind het ook altijd wel even aanpoten met 2 kids ja. En vooral nog eten moeten koken enzo. Mijn manier is tv aan; Danique ervoor en Eline is echt zo'n supermakkelijk kind, die zet i op de grond en vermaakt zichzelf wel. Wil ze dat echt niet gaat ze lekker in de kinderstoel met een soepstengel of wat te drinken en als ook dat niet naar haar zin in breng ik haar naar bed (vaak is het dan ook wel 6 uur geweest) want dan is ze gewoon klaar met de dag. Juud; Elio lekker in slaap ondertussen? @postcodeloterij; wij hebben het ruim een jaar geleden opgezegd. Raymond durfde het ook de deur niet uit te doen. Maar de kans dat wij dat miljoen winnen is wel zo klein. Als ik al die jaren dat geld lekker opspaar kom ik ook al aan een fijn zakcentje. Dus klaar, brief erheen en opgezegd. Nog geen moment spijt gehad. @1 miljoen; ik zou een mooie nieuwe auto uitzoeken; ons huis verbouwen, een deel hypotheek aflossen. Verder ook voor mijn ouders een mooie auto kopen. En de rest lekker op de spaarrekeningen. Oh ja en lekker nieuwe kleren kopen ofzo. Je leest het al; ook hier geen hoognodige zaken die gebeuren moeten. Wij redden het ook wel zonder dat miljoen; al zou ik het wel heel super vinden om het te winnen Verder heb ik dus echt geen idee meer. SOrry! Mijn dag zit er weer op. Lekker gewerkt en vanavond nog gesport. Alweer 1 dag van deze week om. De kop is eraf
@ Jem, mooie tuin meis!! Echt gaaf! @ Lauwie, Wesley is totaal NIET onzeker! Het tegendeel zelfs! Hij zoekt met tekenen bijv. bevestiging gewoonweg omdat hij ziet dat hij het niet zo goed kan als ik en dat vind hij heeeel irritant. Dus dan wil hij graag hulp en alles samen doen maar toevallig zeiden ze vandaag op het kdv dat dat heel goed ging en dat hij echt geniet van kleuren. Vorige week heeft hij thuis ook veel meer alleen geknutseld bijv. Ik denk dat hij net als z'n moeder misschien weinig inspiratie/fantasie heeft. Ik was vroeger ook nooit goed in kleuren/zelf tekenen gewoonweg omdat ik niet wist wat ik moest maken. Maar nee, onzeker is hij zeker niet en ik koppel dat ook niet aan dit gedrag. Ik merk bij Wesley dat hij ook veel bevestiging vraagt op het moment om een stukje aandacht te krijgen ofzo. Maar volgens mij is het een fase want ik lees er wel meer over in deze leeftijd. Gister in het park bijvoorbeeld ook, hij rende naar de glijbaan waar andere kindjes aan het spelen waren en hij zei "ik ben errrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" tegen die kindjes, alsof hij wilde zeggen, het feest kan beginnen want ik ben binnen Op een ander toestel waren 2 oudere kindjes aan het spelen en hij rent er naar toe en begint met ze mee te doen en zegt dan bijv. doen jullie maar dit of dat. Hij zoekt altijd contact en op de verjaardag loopt hij met iedereen weg bijv. en staat altijd in het middelpunt van de belangstelling. Het lijkt ook wel dat hij op veel dingen trots is en daarom de hele dag ook roept "mama kijk is wat ik kan, en dit kan ik ook" en ga zo maar door. Ik zou me er niet te druk om maken hoor meis, jij kent je meisje het beste!
Oh, leuk ja nog vergeten; Wat te doen met een miljoen: Ik denk er wel eens over na en ik zou iig onze broers en zussen wat geven. Een mooi vrijstaand huis kopen en deze verkopen, daarmee is onze schuld direct afgelost want het verlies van ons vorige huis zit in deze hyptoheek. Een mooie auto, of 2... Een aantal goede doelen flink steunen. En verder gewoon zo normaal mogelijk maar met wat meer luxe leven. Dus wat vaker op vakantie, dagjes weg etc. maar verder gewoon en veel op de spaarrekening!
Ik sla het bijlezen even niet op, ik lees dat van jullie ook wel eens. Nou dat heb ik ndan nu en dat heb ik niet vaak eigenlijk,... Jullie vragen me wat en ik sla het geen eens op, ben beetje kansloos vanavond. Oh ja iemand vroeg of zwangerschap in de koelkast was, nou ja en nee. Ik wilde in mei het spiraaltje laten verwijderen, dat mag ook juni worden,. Ik hoop dan inzicht in therapie te hebben, dan ben ik niet klaar maar dat geeft niet. Als dat (nog) niet zo is wacht ik nog even, maar ik heb gewoon lol in wat ik doe in huis. Din ook al dagen niet gehoord dus dat geeft ook weer rust. Weltrusten meiden ik neem toetje en thee mee naar be den ben klaar voor vandaag. Zal jullei besparen wat ik weer allemaal heb gedaan. En toch heb ik het gevoel dat ik een keer klaar ben of praat ik mezelf dat nu aan om vervolgens steeds nieuwe poetsdingen te bedenken *zucht ik weet het soms ook even niet* Lekker schoon is het hier wel , ik lach maar om mezelf he?
@PP, hahah, neem even rust!! @Lauwie, misschien dat je wesley en djim hebt verward. Djim zou volgens kruidenvrouwtje onzeker zijn. Maar zover was ik zelf nog niet. Heeft veel bevestiging nodig, mooi he mama. Ik vind je lief mama. Maar dit alles natuurlijk omdat hij zo slecht sliep, daarom naar dat vrouwtje gegaan. Nu hadden we druppels voor een bacterie gekregen en zelfvertrouwen druppels (vet handig, haha). Of het ook echt werkt geen idee. Maar Djim verandert wel en slaapt nu 5 nachten door. Zonder eruit te komen enz. (heeft wel 4 weken geduurd). Gedachte erachter. Djim zou onzeker zijn, dit kan angsten veroorzaken, die je uit je slaap kunnen houden.. Nou ja rommelig verhaal, als je nog wat wil weten hoor ik het wel. Enige wat ik kan bedenken is blijven prijzen... @Jem wat een prachtige tuin! Zo net aan het werk geweest, hopelijk blijft het nu rustig...
@ Lique/Lauwie, ik had het er laatst wel over wat Wesley betreft en bevestiging zoeken maar idd wel in mindere mate als Djim. Hopelijk ben je nu ff klaar met werk Lique! @ PP, slaap lekker meis! Ik zit een nieuwe bones te kijken heb net een nieuwe digi camera besteld, weet niet of hubbie het er mee eens is maar stond voor 22.30 besteld morgen in huis dus heb het maar gewoon gedaan anders moet ie 'm maar terug sturen. Maar de mijne is al lang kapot en had gekeken naar nieuwe en hem wat linkjes gestuurd van camera's maar hij heeft er niet op gereageerd dus nu maar besteld ben toch bijna jarig hahaha
Lique/delilah, had van jullie beiden bedacht, maar dacht idd dat de conclusie was dat djim onzeker was. Maar begrijp nu dat dat net zo kort door de bocht is als ot die onzeker is . Heb net mijn moeder ff gebeld. Die heeft altijd in het onderwijs gewerkt en heeft er goed kijk op. Zij vindt ot ook niet onzeker en ziet het net als ik als (onterechte) conclusies trekken uit observaties. Ik herken heel veel van jullie verhalen over wesley en danique. Ze krijgt idd graag aandacht (en ze kletst dus veel). Ik ben zelf nogal onzeker en heb daar last van en hoop dat het haar bespaart blijft. Vandaar dat het me zo bezig houdt. Ik reageer trouwens wel, maar prijs haar niet heel veel. Ik laat meer merken dat ik interesse heb in wat zij doet. Van mij hoeft ze namelijk bijv niet mooi te kleuren. Krassen kan ook wel eens lekker zijn . Ik benoem meer wat ze doet/gedaan heeft. 'dora heeft paarse haren!' En ik betrap mezelf eigenlijk vooral op 'mooi!' als ik er met mijn aandacht niet bij ben. Ik interpreteer haar vragen dus meer als aandacht dan als bevestiging.
@Delilah, haha, zo doe je dat! @Lauwie, lekker laten gaan dus! Helaas, ben weer uit bed... aan het werk... hopelijk snel klaar....
lique, je hebt gelijk, maar ik ben niet zo nuchter als jij . dat kost mij ff een avond. maar na een telefoongesprek met mijn moeder heb ik de feiten en meningen weer op een rij al klaar met werken? ik had vanavond zo gelummeld (zp, bellen, whatsapp-en) dat ik nu pas klaar ben. morgen weer vroeg dus nu maar snel erin. ben wel verkouden door mijn onhandige slaapgedrag..
@wasmiddel: ik was sinds kort met Ariël. ( 3 soorten voor wit, bont en donker) daarvoor waste ik met neutral omdat Tess veel eczeem had. Ik gebruik nooit wasverzachter, daar krijgt Tess uitslag van en ze word er benauwd van @ droger : handdoeken, ondergoed en basics gaan in de droger. De rest word altijd opgehangen( op zolder ). Vind kleding niet mooier worden vd droger. @ miljoen: ik zou in ieder geval lekker blijven werken en het huis dat tegenover ons staat kopen. Verder zou ik een lekker etentje doen voor mijn (schoon)ouders, zwagers en schoonzussen, om te vieren dat we het gewonnen hebben. Mijn (schoon) ouders hebben geen schulden en een mega bedrag op de spaar staan, gaan op vakantie wanneer zij willen etc dus die zou ik geen geld geven. Wel zou ik een heel groot bedrag doneren aan het longfonds voor alle onderzoeken die nog nodig zijn m b t longaandoeningen en een bedrag geven aan de clini clowns en ronald mc donald. De rest zou op de spaarrekening gaan.
Wasmiddel, nu we toch bezig zijn. Wie gebruikt wat? - Lique80: Robijn geconcentreerd voor gekleurde was (geen wasverzachter nodig). Una voor witte was (met lenor wasverzachter blauw erbij) - Marleen: Robijn of witte/colorreus en witte of roze robijn wasverzachter. Ik heb vandaag eens het wasmiddel van de Lidl gekocht omdat de recensies zo goed zijn. De werkkleding van Jeroen is echt goed schoon! Sjudith: Alles wat in de aanbieding is van waspoeder en meestal mix ik het , wasverzachter Lenor of Robijn gemixt met goedkope troep. Joyce: Maar net wat er in de aanbieding is. Gebruik wel altijd vloeibaar. Wasverzachter gebruik ik alleen bij mijn wollen truien. Ard heeft een hekel aan wasverzachter. petra: altijd die grote pakken wasmiddelpoeder van de LIDL en Silan wasverzachter. kinderkleren en andy zijn polo's worden uitgehangen (buiten) en handdoeken enzo in de droger Alieke: Gebruik altijd omo of robijn en dan de versies wit, kleur en zwart. En dan de klein en krachtig vloeibaar. Als wasmiddel gebruik is (als ik het er al in doe) gewoon eigen merk perfekt endan de sensitive. In de droger gaat bij mij eigenlijk best veel .Behalve de shirts. Spijkerbroeken gaan wel in de droger, nette broeken niet. handdoeken, sokken, ondergoed gaat ook de droger in.