@Setteke; Nog gefeliciteerd met de sleutel. @Miepie; Met Jasmijn gaat het erg goed. De nachten zijn een stuk beter dan eerst Hoe gaat het met Jens? @Lauwie; Geniet van je lummelavondje! Balen dat ze de bank niet op komen halen @Delilah; Wat een leuke foto!
Ja ladies ik kan de 22e hahaha En Mar, leef je uit spannend (tshirt slabbetjes heb je goede smaak in )
@Lauwie, ohh wat irritant zeg zulke mensen! En nu weer werken of lummelen, hihi?? @Miepie, hoe is het nu met Jens? Wat herken je vooral? @Juud, hoe was het gesprek? Zit hier heerlijk te genieten van opgenomen programma's. drDeen, moordvrouw, collegetour. Ondertussen FB, ZP, WF en DrawSomething, zijn er al meer mensen die dat laatste spelen??
delilah, thyrza lijkt ook al zo groot! jort heeft een enorme bos krullen. wat ziet zo'n bijna kaal koppie er dan anders uit bank gaat morgenavond wel weer naar zolder, maar dan moet er wel ff iemand helpen. en morgenochtend komt de box naar beneden voor iemand die m komt halen. mijn hele huiskamer vol! gelukkig wonen we niet klein.
@Lauwie; ik werk dinsdag en woensdag en het asiel is maar tot 16u open, dus ik breng hem donderdag. Matthijs zegt nu: Ramses gaat naar andere mensen, want hij doet vaak brommen
Reageer morgen ff ga nu lekker in bad en dan op bed! Morgen om kwart over 5 weer op! Psst....had kleding gekocht bij kinderkledingtekoop ...Best wel veel uitgegeven en een deel terug gedaan...wat blijkt nu ipv het geld terug te geven van het deel wat ik terug heb gestuurd hebben ze het hele bedrag terug gestuurd!!!!! Me is happy haha...ik zeg niks!
@ Lauwie, zo kom je wel van je spullen af Ik vind het ook gek om baby's/kleine kinderen te zien met een bos haar. Bij ons zijn ze beide zo kalig. Wesley is ook lang kaal geweest @ Miepie, slaap lekker!
Nou dames, daar ben ik dan weer. Vond de triple p lezing niet echt boeiend. Maar weet niet of dat komt door mijn pedagogische achtergrond of dat het helemaal niet zo boeiend was. @opvoeding; Ik ben een voorstander van positief benaderen van kinderen en het complimenteren van kinderen. Ik benoem altijd wat ik vind dat zo goed gaat. Is Danique aan het kleuren, dan zeg ik echt niet mooi, maar dan zeg ik; wat heb jij de bloemen goed ingekleurd zeg. Wat heb jij een mooie tekening gemaakt. Alleen goed zo, mooi, of knap hoor schijnt voor kinderen een loze mededeling te zijn. Ze zullen die opmerking nooit aan zichzelf toeschrijven als ze zelf niet vinden dat ze het mooi hebben gedaan. Daarom is het goed om heel gericht complimenten te geven. @schrikken van correctie. Ik herken dit wel een beetje. Danique zegt standaard als ik zeg dat ze ergens mee moet stoppen of als ik zeg dat ze iets niet mag doen. Ik ben wel lief hoor. Ik leg haar dan ook altijd uit dat ik haar echt heel erg lief vind, maar dat ik datgene wat ze doet niet zo fijn vindt/gevaarlijk vindt/ niet aardig vindt o.i.d. En dat snapt ze dan wel. Misschien werkt het voor Roos om heel specifiek te benoemen waarmee je wilt dat ze stopt. Roos; je gilt heel hard; wil je daar mee stoppen, mijn oren gaan er pijn van doen (als voorbeeldje hoor; want Roos lijkt me geen lawaaikind eigenlijk) Of haar te laten vragen wat ze wel moet doen. Bijvoorbeeld als ze op de tafel zit aan haar vragen. Roos waar hoor je op te zitten? Dan antwoord ze natuurlijk op een stoel. En dan complimenteer je haar met dat ze het zo goed weet en vraagt of ze dat dan ook wil laten zien. Set; super zeg je nieuwe huisje. En dan straks de kids weer lekker veel bij je. Zal wel weer heel fijn zijn zeg! Delilah; super zeg nieuwe camera. Ik baal ook dat ik niet meer foto's heb gemaatk van Eline de afgelopen tijd. Maar het schiet me er zo snel bij in Binnen/buitenkind; Danique is eigenlijk wel een buitenkind. Echt lekker fietsen en in de zandbak is het fijsnte voor haar @karakter van een kind; Een kind heeft zeker zijn karakter, ik ebn van mening dat je als opvoeder degene bent die moet proberen de sterke kanten van het karakter sterker te maken en met de zwakke kanten aan het werk te gaan om die positiever te laten worden. Tesske; heerlijk hoor naar Milaan; En vanuit Milaan ben je misschien nog wel sneller vliegend thuis dan op een locatie met de auto. Je bent natuurlijk wel afhankelijker van vliegtijden. Maar aan de andere kant ben je niet aan de andere kant van de wereld. En nog altijd in staat om redelijk snel thius te komen PP; ik vind dat je dat dagje oppassen toch super hebt gedaan. Wel opgepast, maar je eigen ding gedaan en toen lekker bijtijds weer weg. Super hoor! Stap in de goede richting! Lauwie; fijn mensen die op mp vanalles willen kopen en dan niet komen opdagen. Volgens mij ben ik weer aardig bijgelezen. Ga straks lekker slapen!
@ Lauwie, wat een verschil he @ Alieke, slaap lekker meis! Ik ga ook richting mijn mandje! Nog even boekje lezen en dan op 1 oor, morgen weer vroeg op voor m'n laatste werkdag! Slaap lekker allemaal!
@delilah wat een schatje is Thirza om te zien en ook al zo groot! 10 minuten gesprek gehad en niet veel gehoord wat we niet wisten. Cognitief ligt ze ver en ver voor. Als ze praat wil je nog wel eens vergeten dat ze pas 3 1/2 is. Op fysiek, sociaal en creatief vlak ligt ze achter. Fysiek, ze struikelt, ze is enorm onhandig, stoot zich vaak. Sociaal, speelt niet graag met andere kindjes, moet er echt een klik mee hebben anders speelt ze echt niet! En creatief, in haar hoofd heeft ze wat ze bv wil tekenen maar dit lukt nog niet met haar handen,haar hoofd is dus verder dan haar handen. Ze denken nog steeds aan hoogbegaafdheid ook omdat dit signalen ervan kunnen zijn.
delilah, ja he? en tegelijkertijd allebei zo schattig alieke, was zo benieuwd naar triple p dat ik er ff op gegoogled heb. klinkt wel goed, maar inderdaad ook wel dingen die ik zelf al bedacht heb. juud, fijn dat het herkenbaar is. en zoals mijn moeder gisteren zei: ze zijn nog maar 3! nog alle tijd om dingen te leren! en ze zullen ook allemaal hun sterke en minder sterke kanten houden, net als wij allemaal. goed dat jullie al zo vroeg weten dat ze mogelijk hoogbegaafd is en nu al dingen kunnen stimuleren..
good morging Ik denk dat er heel veel goede dingen aan deze methode zitten en ik begrijp heel goed dat het werkt voor jullie en dat dat voor later wel een stevige basis kan geven , maar (haha hier komt de maar) zou een kind van 3 het soms niet gewoon fijn vinden dat het een compliment krijgt echt op zichzelf gericht? nu ik dit schrijf bedenk ik ineens dat het net lijkt alsof jullie geen complimenten geven sorry als ik zo overkom.. ik weet ook niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar voor mij komt het heel anders over als Ot bijvoorbeeld fietst en je zegt: "goed gelukt lieverd" of dat je zegt " wat kan jij goed fietsen, wat knap" over Roos heb je helemaal gelijk, wij geven correcties aan haar altijd heel mild en kunnen vaak af met :"ga maar niet op de tafel zitten" dat gaat dan altijd goed maar als je eens iets luider iets zegt wat ze niet mag, dan krimpt ze in elkaar ik ben wel blij om te lezen dat sommige het herkennen vandaag moet ik (weer) werken want mijn duo collega is ziek
Goedemorgen, Bij dingen als fietsen of zindelijk worden of de eerste keer binnen de lijntjes kleuren of poppetjes kleuren zeg ik wel dat ik het knap vind wat ze doet. Dan zeg ik eerst dingen als 'Je fietst zelf!' of 'ik kon je loslaten!' en dan later zeg ik wel 'wat knap dat je zelf kan fietsen zonder zijwieltjes!'. En onder het fietsen vroeg ze zelf 'knap he?' dan bevestig ik haar natuurlijk! 'ja! Je fietst zelf!' Oftewel met zulke grote dingen zeg ik het wel, maar niet met elke tekening of koprol.
Goedemorgen ladies http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/343583-onrust-fladderen.html#post12304166 Heb even een topic geopend!