Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ lauwie, watzijn alle kinderen toch verschillend. Roos snapt het principe van wedstrijd nog niet echt. als we de trap opgaan roept ze; "wie het eerst boven is is klaar"

@ Juud, oeioeioei dat bang zijn voor de bevalling had ik ook zo erg bij Suze. Ik scheet echt in mn broek. Ik heb ook de hele dag geroepen dat de bevalling echt nog niet begonnen was, wilde het gewoon ontkennen, maar uiteindelijk was het veel makkelijker dan de eerste keer.
    Krijg je weer een keizersnee of juist niet?

2. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ik heb niets betaald. Ik klik op een kaars, kan dan wat gegevens invullen en dan kun je op het lontje klikken om m aan te steken.

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    dank voor de uitleg.
    ik had niet gezien dat niet alle kaarsen aan waren
    het is nu gelukt

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Passiepaard, wat gezellig dat je hier zoveel kletst! Moeilijk voor die vrienden om zo'n diagnose te krijgen! Hebben ze ook praktische tips gekregen hoe zijn fantasie te stimuleren? Dat op het huis passen zou ot ook kunnen vragen trouwens, die vraagt ook wie er op haar kind (pop) past als zij naar de wc gaat.
    Is Leonie hoogbegaafd? Wat maakte dat je het hebt laten onderzoeken?
    Wij gaan nog kiezen tussen 2 scholen, beide in de buurt. Een hele klassieke en een dalton. Waarschijnlijk wordt het de school waar de buurkindjes ook heen gaan.

Juud, ja spannend als het dichtbij komt! Vond ik ook en ik had bij ot een prima bevalling. Bij jort weer trouwens. Hoe was de bevalling van giulia? Doe je nog een cursus ofzo?

Petra, leuk filmpjes kijken! Maken wij te weinig. Wedstrijdjes komt van haar buurmeisje van een jaar ouder. Soms makkelijk om iets snel gedaan te krijgen. Maar omgaan met je verlies is nog wel een leerproces ;).

Mijn moeder komt zo ot halen. Kan ze met haar nichtje en neefje spelen. Ik voel me ietsje beter dan gisteren, maar wel heel fijn om wat rustiger te kunnen doen (zonder schuldgevoel/ de hele dag de pit aan).

5. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Petra: mag ik vragen hoe jij kids en paard combineert? Mijn toppertje (in bezit vanaf 5mnd) staat toch echt op nominatie voor verkoop komende zomer, ik weet gewoon niet hoe ik het moet doen en kom chronisch tijd tekort en dan heb ik verre van een luie man die elke vrije minuut wel bijspringt met huishouden en de kids. Dus zeker geen klagen wat dat betreft.

Lauwie: Wat ben jij trouwens goed afgevallen, kanp hoor! Een Milka reep is nu eenmaal lekkerder dan een komkommer he? Ik ben 30kg afgevallen in 1,5 jaar dus weet hoe zwaar het is. (was ruim voor de kids hoor in 1999)

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oh oh oh kom helemaal achter, hahaha! Weer nieuwe pagina!

Ff vragenlijst invullen

lievelingseten Pastas en patat
    hoe word er gegeten? (mes en vork) Vork
    waar drinkt je peuter uit? Beker, pakjes doe ik al niet meer, ze dronk hele dag pakjes...Gaat ze in bed plassen daarom hebben we besloten tijdens warme eten laatste drinken dus gaat goed.
    en wat drinkt hij of zij? Limonade, taksi zonder suiker, yoki
    kledingmaat bovenkleding? 98/104 maar gaat neiging naar 110
    kledingmaat onderkant 104
    draagt het liefst: Van alles, ze vind prima
    lief voor: onze poezen
    hekel aan: Drukke omgeving en kring
    lievelingsliedje: Van allesjes, vooral k3
    vriendje/vriendinnetje? Zuzanna, Esmay, Shevenna
    favo speelgoed
    Van alles, barbie, little people, Pinypon, poppen
    word heel boos als je haar wakker maakt of uit auto halen tijdens slapen.

Zo zag ook leuke fotos voorbij gaan!

PP, je bent zo actie op deze forum, erg leuk! En wat een verhaal zeg! poeh!

Romy, ja heel erg, verschrikkelijk....

Juudje, ja bevalling moet toch eens gebeuren hihi, maar begrijp ik het wel dat je tegenop ziet.

Petra, wat is roos dotje zeg! Gaat verder goed met paard? Je bent zo trots op, ga zo door!

Duster, fijn dat je nu rust hebt!

Setteke, je doet al goed! ja silke is nog ff jong, tijd nodig :)

Lauwie, wat gek van KDV, maar fijn dat goed gaat met Jort.

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zo heb nog ff 2 uur geslapen hahaha

@pp ik heb een normale doos hahaha mijn man hoort geen echo :cool:
    Mijn mannetje wordt geschat op 10 pon :D hij is fijn!

@petra ja ik vind het zo eng :'(

@Lauwie ik had een ksbij Giulia dus tis allemaal nieuw! En ben zo bang voor inscheuren inknippen totaalrupturen etc.

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    oja iemand tips dat ik iets leuks aan kan voor de kerst in maat koe :cool:

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Juud, gepland? Stuit? Nu wel gewoon? Ja, kans op inscheuren is er wel, maar denk dat dat in vergelijking met een ks erg meevalt! Kans op totaalruptuur is niet heel groot. Ik heb veilig bevallen van beatrijs smulders gelezen en daar heel veel aan gehad!
    En maat koe: zou kijken wat er is bij h&m mama/ op mp?

Linka, oh dat vindt ot ook helemaal niet leuk, wakker gemaakt worden in de auto als we er zijn!

Pp, haha, idd veel lekkerder! Maar niets smaakt zo lekker als slank zijn voelt ;). (met dank aan miepie :D)

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @lauwie een geplande ks ivm stuitligging. Hoewel de planning 08-08-08 (als je dan toch mag kiezen) was maar mevrouw kwam een weekje eerder :D
    Dat boek ga ik eens zoeken! Thnx!
    Heb je trouwens mijn boek ooit nog gelezen :p
    En ik vind de mommy afd van HM zo duur voor iets wat ik amper aantrek :(

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ik vond de mama afd van de h&m nog wel te betalen. Helemaal eens dat je die kleren maar zo kort aantrekt! Ik heb veel van vriendinnen gekregen. Heb nog stapels positiekleding liggen in allerlei maten. Als ik me weer beter voel zal ik eens voor je kijken.
    Heb wel in het boek gelezen, maar niet helemaal. Wil je m weer terug? En heb je mijn boek nog gelezen?

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik hoef hem nog niet terug hoor :) Ja jouw boek heb ik toen veel aan gehad maar gelukkig niet meer nodig :O

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Waar ik benieuwd naar ben is hoe zelfstandig jullie augustuskindjes al zijn. We hebben natuurlijk nog even, maar op school wordt wel wat zelfstandigheid van kindjes gevraagd volgens mij.

Hoe zelfstandig is je kind met:
    Aankleden
    Kleding uitzoeken
    Naar de wc gaan
    Wassen
    Tanden poetsen
    Eten klaarmaken (brood bijv)
    Opruimen

Weten jullie nog meer?
    Kleurtjes lukt ff niet op de telefoon. Lig in bed nl.

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam

Aankleden: ze kan het wel redelijk moddert aan met lange mouwen maar is er vooral te lui voor!

Kleding uitzoeken: weet precies wat ze wel en niet aan wil.

Naar de wc gaan: afhankelijk van de kleding die ze aan heeft kan ze het wel. Bij poepen roept ze nog netjes ivm afvegen.

Wassen: kan haren wassen heeft hulp nodig bij goed uitspoelen.

Tanden poetsen: ze mag bv 's morgens tanden poetsen en ik 's avonds want zo goed kan ze het niet.

Eten klaarmaken (brood bijv): Doet ze zelden maar mag wel opscheppen.

Opruimen: kan ze wel doet ze niet :D

Zo meiden ik ga naar de kapper :D

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi!

Over de berichten heen gescrolled want zit op m'n werk!

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ pp, het combineren van paard en kinderen gaat gelukkig erg makkelijk. ikhebvoor 2 dagen in de week een verzorgster en werk zelf tot 15.45 waarnaar ik gelijk ga rijden.
    1 avond in de week is mijn vrie paardrijavondje enop zondag gaan we met het hele gezin
    dus:
    maandag; petra na werktijd
    dinsdag; verzorgster
    woensdag: petra 's avonds
    donderdag; petra na werktijd
    vrijdag: petra na werktijd
    zaterdag; verzorgster
    zondag: met zn allen

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Doe niet zo lelijk je hebt een prachtige buik
    Vast wel een mooi tuniek voor de kerst

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

Aankleden: Wesley kan het wel, doet het soms maar meestal omdat het vlugger moet doen wij het :D
    Kleding uitzoeken: Wesley trekt in principe alles aan wat ik klaar leg. Soms als er bijv. 2 broeken liggen, 1 voor reserve in z’n tas en 1 om aan te doen wil hij nog wel eens zeggen dat hij die andere juist aan wil.

Naar de wc gaan: Wesley gaat zelf naar de wc, regelt het helemaal zelf en als hij gepoept heeft roept hij.

Wassen: Onder de douche doet hij eigenlijk alles zelf. Soms spuit ik nog wat shampoo op z’n hoofd maar verder regelt hij het zelf.

Tanden poetsen: hij doet het eerst zelf en geeft dan de tandenborstel aan ons zodat wij nog even goed kunnen poetsen.

Eten klaarmaken (brood bijv): Meestal doe ik het maar als hij het wil doen mag en kan hij het wel.

Opruimen: kan hij prima en afhankelijk van hoe ik het breng doet hij het graag of helemaal niet :D

Wesley vind het heel leuk om mij te helpen. Bijv. vorige week met ramen zemen, dan doet hij de onder kant helemaal insoppen, vind hij helemaal geweldig. Hij wilde alle ramen doen :D En hij heeft vorige week de hele bovenverdieping gezogen. En altijd als ik beneden stofzuig wil hij het overnemen.

@ Juud, tja bevallen... Het doet zeer maar ik vind het wel te doen en het een super mooie ervaring!

19. Hoi dames,

Met Tygo gaat het best goed, je merkt aan zijn humeur, vermoeidheid en brulgedrag dat hij niet op en top is, maar hij heeft geen koorts en ligt niet lamlendig op de bank gelukkig...

Vragenlijstje!

lievelingseten: vlees en daar bedoelt hij wel alleen worst mee :)
    hoe word er gegeten? (mes en vork): met vork of lepel
    waar drinkt je peuter uit?: een beker
    en wat drinkt hij of zij?: ranja, melk, chocomelk of bananemelk, water, sap
    kledingmaat bovenkleding?: 98/104
    kledingmaat onderkant: 98/ 104
    draagt het liefst: zijn cars shirts of zijn monster shirt, als hij uit kleding moet kiezen, anders zijn pyama!
    lief voor: mij of anderen als ze verdrietig zijn, hij heeft wel een zorgzaam karakter en zijn konijn bambam
    hekel aan: aankleden, wil het liefst altijd in de pyama lopen, haren wassen, tandenpoetsen
    lievelingsliedje: heel verschillend, hij zingt veel
    vriendje/vriendinnetje?: Isa en Sam, zijn zus een broer als je het hem vraagt :)
    favo speelgoed: puzzels nu denk ik
    word heel boos als: hij zijn zin niet krijgt of iets wat hij wil niet lukt

20. @ juud ik wist alleen hoe hij lag aan de hand van wat de vk me vertelde. Nadat hij geboren is, werd mij ook wel iets duidelijker, want hij zou met zijn hoofd naar beneden liggen (altijd handig) billen tegen mijn linkerribben, voetjes tegen de rechter en met het hoofd dus ook gericht naar de rechterkant, dus zijn handjes zouden dan normaal gezien aan mijn rechterkant zitten.
    Ik voelde aan het eind altijd veel gekriebel aan de linkerzij, onderin, wat niet verklaard kon worden, was net of ik gekieteld werd.
    Toen Tygo eruit kwam, bleek hij zijn rechterarmpje voor zijn hals langs over zijn linkerschouder te hebben geslagen, daarom kwam hij er zo moeillijk uit. Denk er even over na of doe het zelf eens na...
    Zijn hand zat dan precies waar ik dat gekriebel voelde :)

Niet bang zijn meid, nergens voor nodig, komt allemaal vanzelf, relaxxxx.....

Oh er was ook nog een zelfstandigheidslijstje he,, effe zoeken

Deel Deze Pagina