Hmm... Moet naar het ziekenhuis. Mijn schoonvader is vanmiddag met hartritmestoornissen daar heen gegaan en heeft wederom een cardio-versie gekregen en mag niet naar huis rijden. Nu met 2 man sterk 'm ophalen en hun auto mee terug krijgen, dus ik zit te wachten op m'n zwager. Hopelijk kan hij er nu weer even tegen, hij heeft het maanden lang kort op elkaar nodig gehad steeds
Deliliah: sterkte meis, hopelijk valt het mee Carmen: Wat een verhaal van jullie Tess zeg. Dus jullie tobben nog dagelijks met het zieltje. Gelukkig kan Tess er zelf erg goed mee overweg, iets wat ik veel gezien heb toen Suus opgenomen was. Kinderen behouden hun onbevangenheid zelfs bij (ernstige) ziekte. Heel mooi om te zien. Wat je reacties op Ilona en Romy betreft wil ik een klein dingetje over kwijt. Er zijn mensen wellicht zo doortastend als jij maar over het algemeen moeten mama's zo sterk worden om het echt voor hun kind op te nemen. We brullen allemaal wel "als het er op aan komt, vecht ik als een leeuwin voor mn welp" maar dat gebeurd vaak echt in pure nood. Ze zeggen niet voor niets met een gezond kind hetb je 1000 wensen, met een ziek kindje heb je er maar 1. Ook ik heb dit van dichtbij moeten meemaken met onze Suzanne en ben pas in of feitelijk NA die periode sterker geworden en heb dat leeuwinnegevoel gekregen. Net wat Lauwie zegt, denk niet dat dit de maatstaf is waar je aan moet meten, jij hebt gewoon geluk gehad dat je zo sterk bent, wellicht ook door je zakelijke achtergrond, maar menigeen moet dat nog leren door schade en schande. Juud: Je hebt een prachtbuikje meid, koe??? je lijkt wel gek! Modellenkoe dan !? Laagje over elkaar kan vaak met je oude kleren nog wel, 4 laagjes geeft leuk speels effect en als die laagjes bij elkaar verstopt je buik vast wel toch? He gebruik jij geen perineumolie van Weleda om de boel down under een beetje soepel te maken? Suus van mij was ook bijna 10 pond en ben toch mooi niet ingescheurd. Daarbij ben ik ook in bad bevallen wordt de boel ook lekker week van. Petra: Hemel wat heb je dat goed geregeld met je paard zeg, ik ben s'avonds helemaal op en heb geen energie meer om er nog heen te gaan. Overdag heb ik de kids dus kan ik niet weg. Ik zit dankzij de resessie zonder werk thuis (wel met behoud van 70% salaris) dus kan ook niet iets regelen vanuit het werk door te gaan of zo. Ik ben gewoon altijd bij mn meiden en ze zijn lief maar ondertussen ook best slopend hoor. Chantal: Hoe oud is jouw Tygo? Jem: Wauw wat een mooie meiden zeg! Leuke namen, leuke foto! Happy: Jij bent echt goed bezig, dikke pluim verdiend! Knap hoor naast je kids studie afmaken. Zo ik heb vandaag een kinderworkshop kerststukjes maken gegeven en heb er nog 8 voor oma's en familie gemaakt, mn kot net opgeruimd en ben dr stikbeu van allemaal. Nu even zp bijlezen en dan gaan we tv kijken in bed en de luikjes dicht. WOrkshop was een succes, vriendin met autistische zoontje was er ook bij. Kind was in 7 min klaar. Hahahah geen interesse, propte wat takken in het vaasje, die ballen erin hangen en hop hij ging spelen. Na verloop van tijd gingen alle kids spelen (8 totaal) hoor ik een ander kindje etegn hem zeggen, huh wat lach jij raar. Hij lacht heel gemaakt, kids zijn hard he ze had het meteen door. Mama heeft besloten op de toekomstige school niets te zetten, ze wil hem geen stempel op laten drukken voordat hij er uberhaupt geweest is. Tja, vind geen goed idee, snap haar wel maar het jongetje wijkt echt wel behoorlijk af, ze hebben het binnen mum van tijd door en dan? Nou ja dat weet ik ook niet. Vind het moeilijk mn vriendin zo verdrietig te zien, het was een wrakje aan tafel.
@ Passiepaard, wat zielig voor je vriendin en voor het jongetje kan me haar gevoel wel voorstellen dat ze zoiets wil proberen want je ziet je kind niet graag in een hokje geplaatst worden maar of het slim is weet ik ook niet. Vaak doen ze het met net dat beetje aandacht juist zoveel beter. Moeilijk hoor! @ Lauwie, bedankt! Het is wel nodig geweest. Maar goed, nu was geloof ik april de laatste keer geweest dus er zat nu wel een grote pauze tussen en intussen heeft ie medicijnen geprobeerd maar daar voelde hij zich heel vervelend bij en is daarmee gestopt. Nu dus maanden later toch een cardio-versie maar goed, als het met zo'n frequentie nodig is is het wel te overzien. Als het nu weer vaker gaat gebeuren wil hij toch voor een operatie gaan. Bah. Heb 'm wel met een grote glimlach op z'n donder gegeven normaal rijdt hij nooit zelf naar het ziekenhuis maar heeft ie nu wel gedaan uit eigenwijzigheid, poehhhh. Stel dat er iets was gebeurd, dan vergeef je jezelf dat nooit.
@delilah goed dat je hem op zijn donder gegeven hebt meid!! @pp ik ren morgen gelijk naar de winkel voor dat spul haha ff de boel doorsmeren! Wat carmen/romy en lauwie etc betreft. Carmen het scheelt enorm dat jij (en ik ook ) een medische achtergrond hebben. Ik denk dat de mamma van Romy dat ws niet heeft en dan doe je wat de dokters/zusters zeggen want die hebben er verstand van. Ze hebben uiteraard het beste met hun kindje voor. Als ik kijk hoe mijn familie zich soms laat behandelen in een zhuis kan ik er behoorlijk pissed over worden maar mensen als mijn oma geloven heilig in de arts en niet in mij.... Iig ik snap jouw kant Carmen maar zeker ook die van Lauwie. Jullie zijn gewoon totaal anders. En sowieso komt het op "papier" ook nog eens anders over dan in het "echt". ik ben denk ik jullie middenmoot
Nou heb alles gelezen, maar ben erg druk op het moment. Duik nu mijn bedje in. Maar ik beloof morgen of overmorgen ook weer lijstjes in de te vullen. Slaap lekker!!
Goedemorgen! @pp wat zielig voor je vriendin zeg en wat rot dat jij dat zo moet zien. Kun je jouw bevindingen niet met haar bespreken of neemt ze dat niet aan? @lauwie hoe hebben de kindjes geslapen? Ik heb het idee dat mijn ijzerinfuus gaat werken alleen daarentegen werkt mijn bekken zwaar tegen aaargh! Vanavond kerstdiner op mijn werk heb er helemaal zin in! Heb zulke leuke collega's
Juud leuk om daar naar uit te kunnen kijken. Vanmiddag hebben we op m'n werk ook kerstlunch, maar ik ben vandaag vrij en ga echt geen oppas regelen en dat stuk reizen voor alleen gratis eten. Bleh het regent alweer. Ik denk dat ik Yosyp en Jorja zometeen maar even alleen thuis laat. School zit aan het eind van de straat en ik vind het onzin om ze helemaal nat te laten regenen.
Pp wat een vervelende situatie met het zoontje van je vriendin. Juud veel plezier vanavond! En wat fijn dat je minder moe bent. Ik moest een intervisie voorzitten voor mijn studie en de deelnemers moesten hier vrijwillig aan deelnemen. Ik heb mijn team dus gevraagd of ze in eigen tijd aanwezig zouden willen zijn om mij te helpen hiermee en boven verwachting heeft het hele team zich opgegeven. Het is vanmiddag en ik ben al de hele week ziek thuis met een flinke longontsteking maar ga de intervisie door laten gaan gezien de geweldig grote opkomst! Heb er zin aan!
goedemorgen allemaal, de date was hartstikke gezellig. na een uurtje of 2 moest ze al weg en dat was precies leuk (haha ik hou niet van die ellenlange bezoeken) kwestie carmen/lauwie: ik heb het gelezen en denk dat alles gezegd is dus zal me er verder niet mee bemoeien @ pp, wat jammer zeg dat je thuiszit, op die manier zou ik ook niet naar de paarden kunnen. Kun je de tijd met je paard niet overbruggen totdat de kinderen naar school toe gaan? @ Sjorsje, ik jou geval zou ik ook niet naar de lunch gaan. @ Juud, wat leuk dat je uitkijkt om naar je werk te gaan. Heb je nu eigenlijk geen last meer dat je verkeerd begrepen word als bij je oude (stomme) leidinggevende? @ Delilah, ik hoop dat het meevalt met je schoonvader maar het is wel schrikken zeg als je zo'n telefoontje krijgt @ Happy, van harte gefeliciteerd met het behalen van je stage! echt knap
Nou Juud ik had nog niet verteld dat je minimaal om de dag (liefst elke dag) je doos 10min moet masseren met die troep. Ik werd er echt mottig van en kon er ook zowat niet meer bij,...Maar ik denk wel dat het heeft geholpen. Veel plezier bij de etentje!! Wat je bekken betreft heb je niet zo'n maternity band? Ik vond het uitkomst, niet te hele dagen gebruiken dan worden je buikespeiren lui maar het kan van grote steun zijn hoor. ZIjn op mp (en hier mss ook) voor een prikkie te vinden.
lievelingseten patat, mayonaise en een frikandel hoe word er gegeten? (mes en vork) vork of lepel waar drinkt je peuter uit? vaak nog een fles maar zijn bezig met gewone beker (erg hè) en wat drinkt hij of zij? roosvice, melk, jogydrink kledingmaat bovenkleding? 104 kledingmaat onderkant 98/104 draagt het liefst: jurken (maar die heeft ze niet zoveel hihi) lief voor: ehhhhhhh ze is gewoon erg lief op haar eigen manier hekel aan: behulpzame mensen, ze wil alles zelf doen lievelingsliedje: ze vind erg veel leuk: K3 Nick en Simon Adele vriendje/vriendinnetje? Lars en Joyce (buurkindertjes) favo speelgoed keukentje en kassa word heel boos als iets niet lukt
Ow leuk, lijstjes! lievelingseten patat met kroket, pizza hoe word er gegeten? (mes en vork) mes, vork en lepel waar drinkt je peuter uit? uit een gewone beker en wat drinkt hij of zij? roosvice, ranja, yoghi, thee, water kledingmaat bovenkleding? 104/110 kledingmaat onderkant 104 draagt het liefst: alles wat ik niet uitzoek hahaha, maar het liefst iets roze of met Hello Kitty lief voor: de poezen en de andere kindjes bij de oppas hekel aan: opruimen en luisteren lievelingsliedje: Ze houdt erg van K3 vriendje/vriendinnetje? Grote broer en de kindjes bij de oppas favo speelgoed alles van haar broer... word heel boos als ze haar zin niet krijgt
Hoe zelfstandig is je kind met: Aankleden lukt steeds beter zelf, als het maar niet te strak zit rits van haar jas kan ze sinds vorige week ook zelf dicht doen Kleding uitzoeken meestal zoek ik haar kleding uit Naar de wc gaan gaat er zelf naar toe maar roept als ze klaar is Wassen wast zichzelf onder douche/in bad en sinds kort ook zelf haren wassen Tanden poetsen eerst zelf en daarna poets ik alles na Eten klaarmaken (brood bijv) dat doe ik Opruimen na een aantal keren vragen doet ze dat zelf prima
Hoe zelfstandig is je kind met: Aankleden: Kan het best zelf, maar kost veel tijd en vindt het wel erg makkelijk als ik het doe. Vooral shirts zijn moeilijk met die mouwen. Kleding uitzoeken: Wil ze zelf doen en als ik iets uitzoek is het over het algemeen niet goed hahaha. Naar de wc gaan: Ze gaat zelf, ik moet wel even de knoop van de broek losmaken en evt het zitje op de wc doen. Afvegen kan ze zelf, maar als ze gepoept heeft doe ik het even, dan roept ze keurig. Wassen: Ze kan het zelf, maar wij moeten even haar rug en onderkant doen. Haren wassen doet ze zelf, maar ik help meestal wel mee. Uitspoelen doe ik wel. Ze doet dan keurig haar hoofd achterover en gelukkig geen gekrijs. Tanden poetsen: Ze mag eerst zelf, daarna poets ik even na. Eten klaarmaken (brood bijv): Ze kan nog niet zelf haar brood klaarmaken, vindt het wel erg leuk om te helpen met koken. Opruimen: Kan het heel goed, maar is elke dag hetzelfde drama, madam is chronisch lui en laat graag haar broer voor haar opruimen. Gek genoeg is het bij de oppas nooit een probleem.
Toch gek dat kindjes op een ander vaak wel willen opruimen (of in ieder geval meehelpen) en het thuis niet doen.
@ Sjorsje, apart he op het kdv zeggen ze ook dat Wesley zo goed kan opruimen terwijl dat thuis wel eens anders is. @ Juud, veel plezier vanavond!! @ Petra, fijn dat het wel leuk was met je vriendin! 2 uur is ook lang zat! @ All, goedemorgen!
@all goedemorgen again @Petra nee niet echt ergens last van en deze tl was iets kribbig omdat ik nr 40 in rij was die zich langdurig ziekmelde @Happy van harte meid je hebt het verdiend! Hoort iemand wel eens wat van Arrie??
@ Juud, nee niets van Arri gehoord, alleen op hyves gezien dat ze hun appartement verkocht hebben. Zag haar laatst wel online hier maar geen reactie. Zo ik heb de was weggewerkt en de bedden gedaan. Heb mega last van m'n keel, zo irritant. Is het al zomer