Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Petra, ik ben nu wel eens te lui om een filmpje te maken. En denk dan na een minuut, zo klaar. Maar later is het natuurlijk fantastisch(of nu van toen, haha). Hoe was de herontmoeting met je vriendin? Oh leuk lees ik. Stom he, dat je door kan blijven praten met dit soort vriendinnen. Ik heb er ook een paar die ik eens in de paar jaar echt spreek en dan wordt het altijd laat en d®onker.

@Juud, wat geweldig die foto van Giulia toen en nu! Je kan het nog wel zien vindt ik. Ben je er al uit wat je maakt met kerst. Wanneer duik je de primark in? Nice tummypic!!! Kapper gelukt? Lekker dat je meer energie lijkt te krijgen!! Vele plezier vanavond. Hier hebben we volgende week kerstdiner, kan alleen geen oppas vinden thuis… dus gaat voor mij niet door ben ik bang!

@PP. heftig verhaal van je vriendin… Mooi paard hoor!

@Chantal, ik ben ook wel benieuwd. Mocht je het nog met iemand willen delen…

@Jem, leuk dat je hier nog steeds meeleest, zie je naam inderdaad wel eens staan onderin. Vince en Lieke schelen 1 dagje! Gaat alles goed met haar? En met Myrthe natuurlijk? En wat een schatjes zijn het!

@Lauwie, Tesske, in jullie verhalen is inderdaad duidelijk te lezen dat jullie totaal verschillen. Lekker zo houden dames! Wat je stukje in het topic van Romy betreft, misschien had het iets opbouwender gekund. Maar een ieder reageerd zoals zij het voelt en doet. Ben het er helemaal mee een dat geschreven tekst heel anders over kan komen dan dat het uitgesproken wordt.

@Tesske, succes vandaag, leuke dat er zo'n goede opkomst is. Hopelijk krijg je hierdoor geen terugval met je ziek zijn.

@Lauwie, lekker dat je even een dagje bij hebt kunnen komen! Nog MAAR een jaar, haha! Meeste mensen die ik spreek vinden dat de tijd vliegt, hihi!

@Happy, gefeliciteerd!!!! Lekker hoor!!

@ARRI, goede vraag Juud, hoe zou het met haar zijn…

@Vogeltje, hebben jullie al uitslag van de onderzoeken naar de kleine? Een reden voor de grootte?

Zoo, ik heb mijn best gedaan! Ga weer verder aan het werk. Nog even in het kader van onze liefde voor lijstjes:

En de mama's
    :
    Wat voor werk doe je?
    Hoeveel uur werk je?
    Wat voor opleiding heb je gedaan?
    Heb je een bijnaam?koosnaam?
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan?
    Is je kinderwens volbracht?
    Waar ben je bang voor?
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen?
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn?
    Goede voornemen 2012?
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen?

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Karakter Kind
    Lievelingseten? lasagna; aardappels en lasagna
    hoe word er gegeten? (mes en vork) vork (en soms met mes)
    waar drinkt je peuter uit? Beker/glas/theeglas
    en wat drinkt hij of zij?Limonade en chocomelk, Limonade en karnemelk met bosvruchtensmaak
    kledingmaat bovenkleding? 122 , 110
    kledingmaat onderkant? 116, 104
    draagt het liefst? mooie kleren (jurk, rok liefst met frutsels enz), yoghurtbroek (zoals hij het zelf noemt).
    lief voor? papa, mama en broertjes/zusje, Djim is nog weer een slag liever dan zijn zus (qua uiten), hij komt minimaal 1x per dag vertellen dat hij me lief vindt.
    hekel aan? haren kammen, harde geluiden en haren wassen
    Lievelingsliedje? alles van minidisco maar vooral "klapklap, stapstap", "de krokodil" als ie zo heet en "chi chi wa" . Tegenwoordig na het eten nog een paar liedjes dansen en zingen en dan te bed!
    vriendje/vriendinnetje ? Klasgenootje van school en haar buurmeisjes en neef Luke, nicht Tess en zijn maatjes van de kinderopvang
    favo speelgoed? kaptafel, Dora laptop
    word heel boos als?als dingen niet naar haar zin gaan, als hij geen tv mag kijken
    Hoe zelfstandig is je kind met:
    Aankleden? Ze kunnen zichzelf aankleden, maar willen heel graag dat mama helpt. Shirt en jurken uittrekken is lastiger.
    Kleding uitzoeken? Sam probeert het wel eens, dan zoek ik er wat bij of sluit een compromis. Djim trekt aan wat ik pak( heerlijk jongens, haha)
    Naar de wc gaan ? Ze gaan zelf en moet na het afvegen met poepen wel even controleren.Wel vaak met de deur open… wat of dat nou is ;)
    Wassen? Ik was hun haren in bad/douche, zelf wassen met washand kunnen ze, maar mama doet het altijd nog even na….
    Tanden poetsen? Zelf, wij poetsen na
    Eten klaarmaken (brood bijv)? Zelf, maar met haast doet mama het
    Opruimen? Gaat redelijk, Djim laat het opeens een beetje afweten, terwijl hij altijd keurig alles opruimde enz. Ze kunnen het dus, maar gaat lang niet altijd van harte...

En de mama's:
    Wat voor werk doe je? Ik werk als junior-programmeur bij TATA
    Hoeveel uur werk je? 24 uur
    Wat voor opleiding heb je gedaan? BedriujfskundigeInformatica op de HEAO
    Heb je een bijnaam?koosnaam? Niet echt, maar thuis vooral mop(pie) verders, ans of lique
    Wat zijn je hobby's /sport? Ik spin/fitness in de sportschool, wandel 1x per week met een vriendin en op donderdagavond bridge ik met mijn moeder.
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? Heel soms, men reageert niet echt raar ofzo..
    Is je kinderwens volbracht? Yep, al dacht ik vroeger dat dat met 4 kinderen zou zijn.
    Waar ben je bang voor? Altijd bang om dierbaren pijn te zien lijden/te verliezen
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? Hmm, ja, anders zou de vraag ook niet bij me opgekomen zijn denk ik, haha! Moet nodig met mijn schoonmoeder spreken, ze is al weken chago door die verrekte Sint. En ik heb de ballen nog niet haar daar op aan te spreken/ bespreekbaar te maken….
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? Dat ik alle issues die ik met wie dan ook heb (op dit moment maar 1), uit de weg ruimen voor het nieuwe jaar..
    Goede voornemen 2012? Naast afvallen (standaard), met het hele gezin gezond dit jaar doorkomen! Weinig grote veranderingen ….
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? Hmm zou het zo niet weten…..

3. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Leuk weer een lijstje :D

En de mama's:
    Wat voor werk doe je? Ik werk als verzorgende in een hospice
    Hoeveel uur werk je? 28
    Wat voor opleiding heb je gedaan? verzorgende IG
    Heb je een bijnaam?koosnaam? Juud vroeger door opa en zus pudding of pud
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? ja hoor, niet raar.
    Is je kinderwens volbracht? weet ik niet.
    Waar ben je bang voor? de bevalling :)
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? Contact met mijn moeder verbreken

Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? de baby eruit krijgen haha :D
    Goede voornemen 2012? weer slank worden (ja heb nu mt 42/44 en wil 38) En een jaar werken zonder ziek te zijn....
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? ???

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    #124 sjorsje, 15 dec 2011
    Laatst bewerkt: 15 dec 2011
    En de mama's:
    Wat voor werk doe je? Verkoop- en serviceadviseur bij Rabobank Nederland
    Hoeveel uur werk je? 24
    Wat voor opleiding heb je gedaan? Management, Economie en Recht diff bank- en verzekeringswezen aan de Fontys Hogeschool
    Heb je een bijnaam?koosnaam? sjors(je)
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? Dan denken ze meteen dat je weer zwanger bent
    Is je kinderwens volbracht? Nee, ik zou toch een vierde willen.
    Waar ben je bang voor? Om alleen te komen staan met de kinderen, maar er is helemaal geen reden om daar bang voor te zijn.
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? Nee
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? Een jaarcontract krijgen.
    Goede voornemen 2012? Gezond blijven
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen?
    Nee

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

En de mama's:
    Wat voor werk doe je? Financieel mdw.
    Hoeveel uur werk je? 20
    Wat voor opleiding heb je gedaan? MEAO-logistiek management/fysieke distributie
    Heb je een bijnaam?koosnaam? Ja heb ik :D
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? Mijn man weet het natuurlijk en ik vertel hem regelmatig iets. Laatst ook met collega erover gehad en hij begreep niet wat je dan op zo'n forum moet :D
    Is je kinderwens volbracht? Nee
    Waar ben je bang voor? Ernstige ziekte voor man, mezelf of m'n kinderen. Nadat ik m'n moeder zo heb zien vechten tegen kanker hoop ik dat het mijn kinderen bespaard mag blijven. Dit is een grote angst aangezien er nu veel generaties borstkanker in onze fam. zijn.
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? Ik moet de huisarts bellen voor een borst-scan. Dit zou ik al 8 maanden doen :S
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? 20 kilo afvallen :p
    Goede voornemen 2012? Heb ik niet
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? Volgens mij niets, ben een redelijk open boek en flap-uit!

6. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ow leuk, lijstjes! :D

lievelingseten frikandel, pannenkoeken, pizza en kipburger.
    hoe word er gegeten? (mes en vork) vork, lepel en handen
    waar drinkt je peuter uit? gewone beker, doet ze al vanaf een jaar ofzo.
    en wat drinkt hij of zij? vanalles
    kledingmaat bovenkleding? 104/110
    kledingmaat onderkant 98/104
    draagt het liefst: rokjes en jurken
    lief voor: voor iedereen eigenlijk wel. Als ze maar niet thuis is haha
    hekel aan: broeken en opruimen
    lievelingsliedje: voor het slapen gaan luisterd ze vaak naar dance muziek (techno) en verder sintliedjes, kerstliedjes en echte kinderliedjes.
    vriendje/vriendinnetje? Julie en Mark. Dit zijn kindjes bij de oppas. En Mark is verliefd op Janna
    favo speelgoed Keukentje, knutseldingen, stofzuiger en strijkplank
    word heel boos als Als het niet gaat zoals zij wilt. Of als het anders loopt dan ze denkt dat het gaat lopen

Hoe zelfstandig is je kind met:

Aankleden: Ze kan het heel goed zelf. Komt soms al aangekleed haar kamer uit.

Kleding uitzoeken: Ze wil zelf haar kleding uitzoeken, dus vaak doen we het samen. En dan stuur ik een beetje dat het bij elkaar past. En een keer in de zoveel tijd moet ze een broek aan van mij, dat spreek ik dan al een dag van te voren af, anders wordt het drama

Naar de wc gaan: Ze gaat zelf naar het toilet. Roept als ze gepoept netjes om afgeveed te worden.

Wassen: Ze kan zelf wassen, haren wassen lukt nog niet helemaal goed. Dus zij doet het eerst en dan helpen wij daarna mee.

Tanden poetsen: 's ochtends mag ze het zelf doen, maar moet ik het soms doen. 's Avonds doen wij het en mag ze zelf na poetsen

Eten klaarmaken (brood bijv): Kan zelf een beetje smeren, maar nog niet echt. Kan wel pannenkoeken snijden. Verder helpt ze wel met koken vaak.

Opruimen: Bij de oppas en op de PSZ kan ze heel goed opruimen, maar thuis heeft ze er niet zo een zin in, dus doen we het vaak samen.

7. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    [​IMG] DSC07335.jpg

Kijken of dit werkt,want het doet weer raar.. broertjes!

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
  9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Leuke foto Lique

10. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    En de mama's:
    Wat voor werk doe je? nu nog leerling verpleegkundige. Per 1 februari verpleegkundige
    Hoeveel uur werk je? nu nog 26 uur, per 1 feb niet meer dan 24 uur.
    Wat voor opleiding heb je gedaan? MBO verpleegkundige
    Heb je een bijnaam?koosnaam? nee niet echt.
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? Ja praat er soms wel over, krijg niet echt rare reacties ofzo.
    Is je kinderwens volbracht? Nee, absoluut niet.
    Waar ben je bang voor? Dat ik uiteindelijk toch nog een onvoldoende voor mijn stage ga krijgen.
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? nee niet dat ik weet.
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? mijn diploma krijgen, zwanger worden.
    Goede voornemen 2012? mijn diploma halen.
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? Dat ik eigenlijk een heel onzeker persoon ben.

11. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Dank jullie wel voor de complimentjes over mijn dochters. Met de meiden gaat het helemaal goed al zou het slapen beter kunnen. Myrthe is altijd al om 6 uur 's morgens wakker. Verder gaan we met Myrthe een onderzoekstraject starten omdat we merken dat er heel veel dingen zijn die haar bezig houden in haar koppie en dat ze er niks mee kan. Ook wil ze al allemaal dingen doen die meer voor over een jaar zijn zoals schrijven, lezen, leren. We merken dat dat op de opvang voor ''problemen'' zorgt omdat ze daar geen tot weinig uitdaging krijgt...

Happy, super knap dat je je opleiding zo goed als hebt afgerond! Ik zou het op dit moment echt niet kunnen om ook nog te moeten leren denk ik..

Lique80, was jij ook in juni uitgerekend of in juli?? ik was 12 juli uitgerekend maar mijn vliezen braken in de 37e week waardoor ik ben ingeleid. Ik zag net als Juud ook wel tegen de bevalling op maar heb dit als zo'n mooie bevalling ervaren dat ik het zo nog een keer zou doen. Bij Myrthe heb ik er 24 uur over gedaan en deze keer maar 3,5 uur.

Juud, ik vind niet dat je op de foto kan zien dat je maat 42/44 hebt hoor vind je er echt mooi slank uitzien met een hele mooie buik!

Delilah, misschien is dat dan een goed voornemen om een afspraak te maken bij de huisarts voor de scan??

Ik zal het volgende lijstje ook even invullen.
    En de mama's:
    Wat voor werk doe je? Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoeveel uur werk je? Het komende jaar 17 omdat ik 1 dag ouderschapsverlof opneem. Normaal 25,5 uur.
    Wat voor opleiding heb je gedaan? Verzorgende IG
    Heb je een bijnaam?koosnaam? Jo
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? Nee
    Is je kinderwens volbracht? Ja
    Waar ben je bang voor? Ernstige ziektes bij kids
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? Nee
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? Even niks, komt wel op de langere termijn.
    Goede voornemen 2012? Heb ik niet
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? Ik ben ook een aardig open boek dus niks bijzonders..

Groetjes,
    Jolanda

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Jem, 6 uur is wel vroeg he :S en wat vervelend dat je meisje geen uitdaging heeft, dat is natuurlijk wel belangrijk. En je hebt gelijk wat die scan betreft, dat is wel een goed voornemen ja! Ga ik doen!

@ All, vanmorgen waren de kinderen om 8.30 wakker dus nu zijn we met alles wat laat. Thyrza begint nu wakker te worden dus ga d'r maar aankleden en een boterhammetje geven. Wesley zit aan een beschuitje met suiker, vind ie lekker en had ie al lang niet gehad.

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik zit ook nog in pyama en ga zo in bad incl maskertje :p
    En me klaarmaken voor het kerstdiner, jammer van het pokkeweer waar ik doorheen moet!

14. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    En de mama's:
    Wat voor werk doe je? sinds 1 dec. thuisblijf moeder (tot die tijd tandartsassistente)
    Hoeveel uur werk je? ik werkte 16 uur
    Wat voor opleiding heb je gedaan? MBO verzorging en MBO assisterenden in de gezondheidszorg
    Heb je een bijnaam?koosnaam? nee
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? ja, en geen vreemde reacties
    Is je kinderwens volbracht? ja (tenminste, ik wil nog wel een kind maar geen zwangerschap meer hihi)
    Waar ben je bang voor? voor ernstige ziektes of ongelukken
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? nee volgens mij niet
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? ??????
    Goede voornemen 2012? graag 6 à 8 kilo afvallen
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? ???????

15. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    En de mama's:
    Wat voor werk doe je? Mede eigenaar Groencentrum van der Schee
    Hoeveel uur werk je? Tussen de 12 en 20u per week
    Wat voor opleiding heb je gedaan? Ondernemer/ manager
    Heb je een bijnaam?koosnaam? Meestal mar, vroeger noemde mijn tante me madelief
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? Ja, vaak denken ze dat ik nog een kindje wil :D.
    Is je kinderwens volbracht? Ja dat denk ik wel.
    Waar ben je bang voor? Om mijn moeder of gezin kwijt te raken.
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? Ik zou eigenlijk naast de administratie van de zaak wel iets anders willen doen, bijv. in de zorg.
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? 100% lekker in mijn vel zitten en weer echt genieten van alles.
    Goede voornemen 2012? Hetzelfde als hierboven.
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? Dat ik jullie nog steeds niet kan missen na al die jaren schrijven met elkaar!

16. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Wat voor werk doe je? Ik krijg wel geld maar heb geen werk (nou ja sta wel op de loonlijst, Dank aan de resessie)
    Hoeveel uur werk je? werkte 28 uur
    Wat voor opleiding heb je gedaan? Paraveterinair diergeneeskunde
    Heb je een bijnaam?koosnaam? Mamalies en lieverd, mn opa noemde me altijd Stier maar die leeft niet meer.
    Praat je wel eens over dit forum? Hoe reageert men dan? Nee, want ik ben bang dat ze me na gaan lezen en daar heb ik geen zin in.
    Is je kinderwens volbracht? Nee, en dat weet bijna niemand dus kan ik hier wel schrijven.
    Waar ben je bang voor? Tandarts, dominante mensen, viezigheid eigenlijk best heel veel dingen waar ik bang voor ben.
    Loop je op het moment nog ergens voor weg, waar je eigenlijk wat mee moet doen? Ja mn paard verkopen.
    Wat zou je graag willen bereiken op korte termijn? Een leuke baan met voldoening, waardering en uitdaging.
    Goede voornemen 2012? Wil anders met ons geld om gaan, meer bijhouden etc.
    Wat zou je wel met iedereen willen delen, maar is er nog niet/nooit van gekomen? Dat het besef begint te komen dat na alles wat ik heb meegemaakt ik het als moeder best heel goed doe

17. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Kanttekening mn gootste angst is natuurlijk het verlies van Rene en mn kids maar dat ligt voor de hand.

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    bij mij natuurlijk ook vanzelfsprekend verlies van man en kids

19. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Juud, pff, verbreken ook echt. Zou ik ook nog even voor weglopen ;)

@Sjorsje, zit er een jaarcontract in?

@Delilah, ohhh wel bellen hoor, ZEERRR binnenkort! Wat een heerlijke tijden, 8.30 uur...

@Happy, ze kunnen je nu toch geen onvoldoende meer geven??

@Jem, ohh hier ook van die vroege vogels, pfff. Dacht nu het zo lekker donker is slapen ze vast langer… NOT! Jammer dat er voor Myrthe niet genoeg uitdaging is op het moment. Hopelijk kunnen ze jullie verder helpen! Wat is je wens op langere termijn??? Ik was 13 juni uitgerekend. En ben dus met 42 weken bevallen. Zag niet op tegen de bevalling (ok pijn is niet fijn), maar meer op wat erna zou komen, dat ik het misschien onbewust vast heb gehouden. Maar dat weet je nooit zeker. Was het bij jullie ook druk in het ziekenhuis, toen ze geboren is? Fijn dat deze 2e bevalling je zo meegevallen is….

@Marleen, haha!! Wat fijn dat je dat even met ons deelt. Ik ben in ieder geval gevleid!

@PP, wat heerlijk dat je begint te beseffen dat je best een goede moeder bent, haha!! Lijkt me heel fijn!

20. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @lique wat een mooie kids heb je :O

Deel Deze Pagina