Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Meiden ik vind het gewoon ook leuk als jullie komen :p
    En idd gek hoor want normaal hou ik de troep verborgen :cool:

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Delilah, hier gaat het goed hoor!! Weinig lol als ik aan het afvallen ben, haha!! Sporten, optijd naar bed enz. En thuis is het natuurlijk allemaal hetzelfde. Moet alles doen. En alleen koud in bed. Maarrr het is allemaal tijdelijk en gaat wel weer over!! Koffie, yeck, dat lust ik niet eens, haha!

@Lauwie, tja misschien toch eens een afspraak plannen, niet over willen stappen snap ik helemaal. Waarom denk je aan diabetes?

@Juud, mijn ervaring, jongens laten op zich wachten :cool::):D

@Tesske, groot gelijk, terug die rotzooi! Corsetje??? Hihi!

Zo nog een middagje en dan lekker weekend. Als ze me met rust laten tenminste. Heb voor de eerste keer weer dienst!

3. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Geloof dat er hier wat liefhebbers zijn voor een anekdote badbevalling:

Ik was snachts al wat in de weer geweest maar nog even in mn eigen bad gezeten, dit grote bad was gehuurd, maar je hebt nu in veel ziekenhuizen kraamhotels ook. Maar deze stond in mn eigen bevalslaapkamer vanaf 37weken. Rene had ik naar de logeerkamer gebonjourd en alles stond klaar, lekker muziekje (Jan Vayne) bed op klossen en alle spulletjes voor dat bad, slangen, verwarmingselementen etc.

Rene wilde om 6 uur naar zn werk gaa, ik zeg wat ga jij doen? Ja werken? Ik zeg nou ik denk het niet want ik, ga even bevallen, ahhahah hij geloofde me geen eens. Om 8uur kreeg ik een weeenstorm, vk gebeld en meteen dat bad vol laten lopen met het risico dat we te laat waren. Dat gaf zoveel stress en Leonie die nog in hui sliep dat ik alles stopte, grappig he? Net een wild dier dat bedreigd wordt, stopt ook met bevallen om te vluchten. Eerst rust in de tent. Leonie naar oppas, badje vol etc. Toen zat ik er nog over in dat mn vk heel de nacht door was gegaan (2 bevallingen), zij was zichtbaar moe en had nog dienst, die heb ik naar huis gestuurd om te rusten en douchen omkleden, waar ik al niet aan denk. Ben appelflappen gaan bakken en heb mn din gebeld die de bevalling zou filmen. Ik wilde het bij Leonie zo graag terug zien, dus nu wilde ik het gefilmd hebben. Heb het maar 3 keer terug gekeken, toch gaaf en bijzonder.

Om half 1 was er rust in huis, het bad was vol en lekker op temperatuur, er viel rust over me heen en meteen ook weeen. Toucheren leverde 6cm ontsluiting op (waar vandaan???) en de vliezen zijn gebroken. Het was heel goed te doen in dat water, zalig! Ik had vooral last van lawaai, iedereen moest zn schoenen uit, ik wilde geen hakkengetrappel en Rene moest bij elke wee stoppen met kauwen. Elk minigeluidje bracht uit mn concentratie. Bizar! Maar het was zeer goed te doen en ik zou het bij de 3de zeker weer doen.

Om 16:15 dachten ze dat ik volledige ontsluiting had en mocht ik gaan persen. Probleempje 1 schoudertje zat vast en ik moest op handen en knieen persen maar toen zat het bad wel wat vol! Amaj het water stond letterlijk en figuurlijk aan mn lippen! En om 16:43 was die reus er, niet ingescheurd of niets *schaam heb een grote doos*. De vk was wel nat. Nu moet ik wel zeggen dat "onze" praktijk vrouwen met moeilijk verleden zonder al te veel details te geven standaard met 2 vk de bevalling doen, dat was bij Leonie ook zo. Heel tof, zo letten zij op elkaar dat z egeen fouten maken in psychische zin die nog meer schade aan kunnen richten. Zo hebben ze mij maar 1x getoucheerd bij beide bevallingen en heb ik die prik voor placenta-loslaten niet gahd, ben panisch voor injecties. Volledige ontsluiting hebben ze volledig op zicht aan mij gedaan, alle respect voor mijn grenzen dus, vandaar dat ik die 3de best aan durf.

Delilah: zal ik nu ook sorry zeggen voor mn lange verhaal? hahahah

4. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ja niet doen! Ik zou gewoon meteen alles pakken en aanwijzen wat opgeruimd moet worden. Van de nood een deugd maken,...

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Juud ik zou er gelijk gebruik van maken en ze alles laten doen, haha. Wat moet je dan met al die kleding in die zakken, is dat nog om aan te doen?

6. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    *proest* :p

Ik zou niet voor een hemd en onderbroek gaan want dat is ook drama...de onderbroeken tenminste. Ik zag van de week een corrigerende body en dan lijkt me beter zitten. Maar waarschijnlijk is het gewoon allemaal niks haha!

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik weet nog dat mijn moeder vroeger een corrigerende body had en die kreeg ontzettende vetrollen onder d'r oksel, tja het moest toch ergens naartoe. En ze kreeg die body van onderen niet zelf dicht, ook erg handig als je naar de wc moet.

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Een deel is van mij wat ik aan hoop te kunnen doen na de bevalling en de rest is voor de baby tm mt 92...

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ik had voor mijn trouwdag een broek en hemd :p en ok het zit niet lekker maar het werkte goed :p

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

whahahahaha al die verhalen... Je figuur wordt wel gecorrigeerd iig, of je er blij mee bent is 't 2e :D

Mijn schoonmoeder had altijd een BH met maagband en een step-in maar idd, als je haast hebt naar het toilet lijkt het me niet handig!

Mijn schoonzus haalt een hemd en onderbroek bij action en die vind ze echt super! Die van mij was denk ik een maat te klein want rolde op tot onder m'n (.)(.) GEEN GEZICHT! Maar is niet duur dus het proberen waard?!

@ PP, jou verhaal ga ik straks even rustig lezen!

@ Lique, is er enig idee hoe lang het herstel van Wouter nog gaat duren? Denk dat jij blij bent als hij straks weer 2 handjes kan meehelpen :D hij heeft wel wat goed te maken ;) En ja, koffie... De meeste kinderen van onze kant zijn er gek op door oma :D

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ PP, beetje jammer dat je geen sorry hebt gezegd idd!! Maar mooi verhaal! Fijn dat het zo is bevallen :D dat bevallen onder water! En idd mooi ook hoe vrouwen reageren! Echt waar je idd allemaal al niet mee bezig bent!

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @DElilah, geen idee, maar volledig herstel (75-80%) kracht terug kan wel tot de zomer duren.. Het is vooral geduld hebben. Gelukkig heeft hij dat ook maanden met mij gehad met mijn BI ;) Ik probeer nu wel steeds iets voor mezelf te zoeken, maar wil ook wel eens lekker voor de tv zonder dat hij er is, haha!! Helaas zit dat er nu niet in. En alles doen met de kids, respect voor de alleenstaande/partnervervanhuiswerkende/alleenthuismetdekids vaders/moeders.

@PP, klinkt als een prima bevalling!!!Mooi verhaal!

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Haha jij zit van de kraamvisite dan niet meer te wachten op nog meer kinderkleertjes.

Pp klinkt goed zo'n bad.

Lique dat is nog een hele poos dan. Wat voor werk doet Wouter ook al weer?

14. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Hahaha Sjorsje dat was dus ook geen succes!

Ik heb een keer een onderbroek geprobeerd en snel weggegooid, wat een ramp! Vorige maand heb ik een soort fietsbroekachtige onderbroek geprobeerd omdat ik er met de feestdagen nog een beetje normaal bij wilde lopen, maar dat was ook geen succes! Mijn buik werd naar boven geduwd en maakte die vetrol er niet charmanter op haha! Toen heb ik met mezelf afgesproken dat ik echt weer normaal moest gaan eten...

@ Lique: pff, dat gaat allemaal nog wel even duren dus...

15. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Echt hoor die hemdjes van de Primark :p geweldig :D

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Lique, jeetje dat duurt lang!! Maar idd, af en toe even een moment voor jezelf thuis is wel lekker! En ik deel je respect, pfoee... Moet er niet aan denken!

@ Marleen, hahaha! Het echt kwijt zijn is beter dan verbergen ;)

Sjonge, jonge... Het is hier de hele dag; ik wil, ik wil, nu wil ik, mag ik... Alsof ik een dienstbode ben voor m'n eigen kinderen! En zodra de telefoon hier gaat begint er een strontvervelend om aandacht te vragen... Wat is dat toch! Zucht... Zal wel weer een fase zijn!

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Giulia mag zondag met oom en tante naar bios. Zou puss in boots (NL versie) leuk zijn? Of te eng als je naar de trailer kijkt?

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Juud kindjes hebben net gekeken en Jorja wilde meer zien, Lianna vond er niks aan en Yosyp vond het wel leuk. Maar ik moet wel zeggen dat Lianna half naar Diego zat te kijken, haha.

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    leek me wat eng hihihi zal haar nog eens laten kijken zo

20. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    PP; wat mooi zeg zo bevallen in bad. En super dat de vk zo goed rekening houden met je.

Juud; mijn vliezen zijn beide keren geprikt, omdat ze niet vanzelf breken. Maar kan me niet voorstellen dat het een probleem is als ze in bad breken. Denk dat als je gaat staan er nog wel wat vruchtwater komt en je het dus dan wel in de gaten hebt, mocht je nog niks gemerkt hebben met het breken

Carmen; wat super zeg dat je presentatie zo goed ging, maar had niet anders verwacht eigenlijk ;)
    Vanmiddag gesprek op school of niet? Succes, ben benieuwd hoe het zal gaan

Chantal; fijn dat je vader weer naar huis mag en de pacemaker erin zit. Hopelijk is hij snel aangesterkt. Vervelend dat volle gevoel. Wanneer mag je naar vk voor de 1e echo??

Delilah; jij bent echt een schoonmaak miep volgens mij ;)
    Ik hoor bij jou telkens vanalles over schoonmaken bij jezelf, bij een ander. Als je tijd over hebt; ik hou er niet zo van ;)

Miranda; wat schrikken zeg als je dat topic leest en jij hebt ook dezelfde klachten. Hoop dat het bij jou iets onschuldigs is! Succes!

Petra; oh wat heerlijk zeg een weekend Milaan. Ga er maar mooi van genieten!

@corrigerend ondergoed; vreselijk! Ik gebruik nu nog steeds de zwangerschapshemdjes, die vind ik heerlijk zitten. Maar corrigeren doen ze niet echt denk ik. Had met mijn trouwen een corset en kon de halve dag amper ademhalen en eten ging al helemaal niet. WAt een opluchtig toen dat ding los ging.
    En zo'n hemdje heb ik ook gehad en kruipt op en gedoe, waardeloos. Ik neem mijn rollen dus maar voor lief; of zorg dat ik iets aanheb waar het niet zo in op valt

Vanmorgen met Eline naar cb. Ze is nu 75 cm en 10950 gram.
    cb arts was zeer tevreden over haar. Dus ik ben ook weer blij. Toen met Danique naar de binnenspeeltuin, er was geen zwemmen vanmorgen door onderhoud. Danique heerlijk 2 uur gespeeld en Eline haar ogen uitgekeken. Even de kamer gedaan (had de kersthuisjes nog staan). Eline slaapt ondertussen en nu is het rusttijd voor mama. Danique zit lekker tv te kijken.

Deel Deze Pagina