@ Juud, geen idee of het te eng is, zal per kind ook verschillen. @ Alieke, lekker zeg even spelen, wij gaan morgen naar chimpie champ. FIjn dat alles goed was op het cb! Je hebt wel gelijk hoor, ik ben wel van de poets. Heb er ook geen hekel aan. Heerlijk als ik om me heen kijk en alles is spik en span. Het duurt alleen nooit zo lang met kinderen Mijn schoonzus is uit het ziekenhuis. Morgen dus even met z'n allen op kraamvisite. Ik ga vanavond wat lekkers voor haar maken want na al die maanden nauwelijks wat lekkers ivm suiker is het tijd voor een verwen mand Incl. mooie sleutelhanger met namen van Sabrina!!
Heb je het soms over mijn kinderen ! Hier precies hetzelfde. Zodra ik aan de telefoon zit gaat er volgens mij een knopje om in die koppies en gaan ze dwars doen. Maar net bij mijn moeder thuis niet, dus het zal wel aan mij liggen haha! Zodra Thomas uit bed of uit school komt: mag ik..., mag ik..., mag ik.... Pff! Ik ga zometeen even met mijn moeder naar de HA. Ze voelt zich niet goed en ze had een heel klam voorhoofd. Veel plassen en pijn in haar rug, dus het zal wel iets van blaasontsteking zijn.
@ Marleen, toevallig had ik het over die van mezelf maar ben blij te horen dat jij 2 van die jongens hebt Ik heb het idee dat ik vandaag geen bal ben opgeschoten, ben steeds in de weer voor ze... Of het zit tussen mijn oren, haha... Beterschap voor je meoder!
Hier is het ook veel mama, mama, mama ...ik denk dat het vooral komt doordat ik nu elke dag thuis ben en ze ook nog eens niet naar het kdv etc mag. Ik ga dinsdag met mijn leidinggevende overleggen wanneer ik weer terug mag komen, heb het helemaal gehad met thuis zitten. Ik word echt geen leukere moeder/vrouw als ik niet werk Ach en vanmorgen hebben Tess en ik lekker ontbeten op bed, daarna tot half 11 in bed geluierd, toen eindelijk eens gewassen en gekleed naar beneden waar Tess even heeft gespeeld en ik heb gezogen. Na de boterham hebben we samen boodschappen gedaan en daarna is ze op de bank geploft met de musical Alice in Wonderland. Als die zo afgelopen is kwak ik haar nog lekker een half uur/drie kwartier in bad en ach dan is Mark alweer bijna thuis en kan hij het lekker overnemen
@ Carmen, ik kan me voorstellen dat Tess nu veel aandacht wil nu mama er zo veel is! Wat lekker joh dat ze dan met jou in bed blijft 's morgens. Dat doet Wesley ECHT NIET! Die stuiter 's morgens meteen van hot naar her! @ Juud, die maiskoekjes die ik met O&N ook heb gemaakt. Die vind ze zo lekker maar ze mocht ze dit jaar niet en ze zei "je maakt ze vast in januari nog wel een keer" dus dat doe ik dan maar en verder gewoon lekker dingetjes kopen nog. Oh Wes liep net te drentelen op de zolder toen ik de was op hing, ik zei moet je poepen? Nee! En toen; mama ik moet poepen. Ok, loop maar naar de badkamer, ga maar poepen. Nee ik hou het wel op.... Maar hij heeft steeds "ongelukjes" omdat hij het ophoudt, dus ik zei dat hij heel snel moest gaan poepen en dat ik 'm met kleren en al onder de douche zou zetten als hij het in de broek deed :O en toen ging hij toch netjes op de wc zitten poepen.... Weet niet of het toeval was maar ik ben het zo zat dat hij het uit eigenwijzigheid zolang ophoudt. Ik had 'm ook echt onder de douche gezet maar gelukkig was het niet nodig
Delilah haha dat dat indruk maakt bij Wesley. Nou ja wel fijn voor jou natuurlijk want nu heeft ie het op de wc gedaan. Yosyp weigert nu helemaal om naar de wc te gaan (zelfs om te plassen) en Jorja is helemaal een drama. Als ik aangeef dat het tijd is om de luier te verschonen dan begint het al. Dan blijft ze maar rondjes rennen en uiteindelijk dwing ik haar dan op de tafel. Vervolgens roept ze de hele tijd dat ze naar de wc wil, dus zet ik haar op de grond, maar ipv de wc begint ze weer rondjes te rennen. Meestal gaat ze dan na 5 minuten alsnog naar de wc, maar vanmiddag bleef ze maar vervelen om vervolgens in d'r onderbroek te plassen. En vervolgens nog moeilijk doen om die luier weer om te krijgen. Met haar verschonen ben ik iedere keer zo'n 10 minuten kwijt en ik weet niet hoe ik haar moet aanpakken dat het op een normale manier kan. Want ook die luier omdoen gaat niet zonder slag of stoot, vaak moet ik 'r een pets op d'r billen geven zodat ze blijft liggen.
Delilah Tess vindt dat helemaal geweldig... we leggen dan alle kussens bij het hoofdeind van het bed en gaan samen liggen knuffelen en kletsen over van alles en nog wat. (kindjes van het kdv, vlinders in je buik, of alleen papa' s een piemel hebben etc. ) Soms sukkel ik bijna in slaap maar dan komt er ineens weer een opmerking of vraag en ben ik er weer
@ Sjorsje, het klinkt echt precies zoals ik Wesley altijd heb moeten verschonen lastig he! Hij wilde het ook nooit en werd altijd helemaal driftig, vanaf z'n 1e jaar, soms kon ik het gewoon niet alleen idd tenzij ik 'm een tik gaf zodat hij stil bleef liggen. Toen ik bij m'n moeder in zat was het helemaal een drama en deden we het met z'n 2e terwijl de visite mij aan keek van "dit meen je niet, gaat het altijd zo" ik weet niet wat het is. Ik weet ook niet hoe je het kunt doorbreken. Wesley heeft het bijna altijd zo gedaan, ik weet niet beter. Zelfs mijn man had er moeite mee om 'm te verschonen omdat hij ook mega sterk is. Ik merkte wel dat hij meer mee werkte als ik het heel gezellig met 'm maakte en met 'm speelde maar dat kan niet de hele dag dus meestal was het drama! Nu doet hij het zelf, gaat zelf naar de wc, ik hoef alleen z'n billen af te vegen en ohhhhhhh wat ben ik blij! Hoop voor jou dat ze het ook snel op de wc gaat doen! Ik werd er gewoon depri van soms, toch niet normaal als je je kind de luier niet kan verschonen?!!
Delilah bij haar is dit dus ook al vanaf dat ze 'n maand of 11 was. Helemaal gek word ik er in ieder geval van en vooral omdat een tik geven het enige middel lijkt waardoor ze blijft liggen. Als ik 'r een speeltje ofzo geef dan gooit ze die weg en probeert 'm vervolgens weer te pakken en dan krijg ik dat ding natuurlijk nooit om. Ik probeer 'r nu maximaal 3 keer op 'n dag te verschonen en dat Ard het dan na het eten doet.
@ Carmen, gezellig hoor! Maar net als dat ik jou hoor over gezellig ergens een broodje eten of naar een high tea samen, dat zit er hier echt niet in! Wesley springt altijd alle kanten op en heeft geen rust. Hij heeft tot 2, 5 in een tuigje gezeten op het kdv omdat hij anders van tafel ging :O wat een verschil zit er in kindjes! Ik hoop dat Thyrza ook zo'n theemutsje is net als d'r moeder gezellig. Maar ben d'r bang voor...
Hier ook geen kans op ergens rustig/gezellig zitten met de kindjes. Nadat ze d'r drankje op hebben zijn ze niet meer te houden. Ik denk dat ik binnenkort eens een avondje plan om uit eten te gaan met z'n tweetjes.
@ Sjorsje, ja het klinkt me heel bekend ik heb zo vaak zitten huilen omdat ik 'm een tik op z'n billen had gegeven omdat dat het laatste is wat ik zelf wil maar het gewoon niet anders kon. op een gegeven moment hadden we ook vaak dat hij een natte broek had en dat ik 'm dan verschoonde omdat hij dan niet moeilijk deed omdat een natte broek wel vervelend is. Ik kon 'm ook gewoon niet aan. Ik heb in beide polsen een ganglion dus heb amper kracht. Oh echt vreselijk... doet ze bij Ard ook zo? Wesley deed het bij m'n man gelukkig ook, dus het ligt niet aan mij
Lijkt me een goed plan!! Doe jij dat maar, misschien doe ik wel met je mee Ik vind het wel altijd bijzonder om te zien hoe verschillend kinderen zijn. Wij gingen een keer ergens lunchen, manlief ik en Wesley en we waren snel uitgegeten want hij klom OVERAL op in dat restaurantje. Maar ook als we morgen naar chimpie champ gaan, dan kunnen wij gaan zitten en Wesley zie je niet meer. Als je 'm dan gaat roepen om wat te drinken of een lekker koekje, hoef ie het niet want daar heeft hij geen geduld voor. Geen zitvlees zeggen ze op het kdv... Nou, ik lul de pagina's aardig vol... Mag geen sorry zeggen van Passiepaard dus dat doe ik maar niet
Delilah ja gelukkig doet ze bij Ard ook zo. Maar die is natuurlijk een stuk groter en sterker, dus die kan meer kracht zetten om 'r te laten liggen. Succes morgen bij Chimpie champ.
Jeetje Delilah...wat vul jij de pagina's... Ik ben even weg en moet meters aan tekst bijlezen !!! Hahaha!!! @WC: Jasper weet waar hij is en daar heb ik alles meegezegd. Als hij in zijn blote kont rondloopt gaat hij wel naar de wc, maar zodra hij wat aan moet gaat het mis. Nu wil hij dus ook niet meer in zijn blote kont rondlopen en gaat ie zelf een onderbroek en een broek aantrekken.... Dus het schiet echt niet op met zindelijk worden... Mijn moeder mankeert van alles en we hadden een invaller die niet wist wat ze er mee aan moest. Heel irritant. Ik wilde bijna een second opinion aan onze eigen HA gaan vragen want die was namelijk wel aanwezig. Maar goed... ze heeft een AB kuur gekregen en pufjes voor benauwdheid en ze moet maandag weer terug.
Delilah/sjorsje, het is wel zo dat wij Tess al van kleins af aan meenemen uit dineren, lunchen, brunchen, high tea etc en dat we dit echt wel heel regelmatig doen. We lunchen eigenlijk iedere week minstens 1 keer per week buiten de deur en gaan wel 3-4 keer per maand uit eten (nu dus niet omdat dat niet hoort bij het lijnen ) daarnaast drink ik ook wel zo'n 1 keer per week een cappuccino met Tess bij de intratuin/cafe/bakker etc. Ze ging voor het eerst mee toen ze 5 weken was en weet dus eigenlijk niet anders. Mijn neefje loopt ook veel van tafel etc maar die gaat niet zo vaak buiten de deur eten en is het dus veel minder gewend.
Carmen wij gingen in het begin ook regelmatig uit eten of ergens wat drinken en doen dat laatste nu eigenlijk nog. Maar het zit gewoon niet zo geweldig als je er 3 hebt die voor geen meter kunnen luisteren.
Met 3 kan ik het me wel voorstellen. Niet luisteren is hier geen optie, dan zijn we zo weer thuis en dat vind ze niet leuk dus luistert ze braaf (op een manier die bij haar leeftijd hoort)