Augustus 2008 mama's deel 13

Discussie in 'De mama's' gestart door Delilah, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Uiteten gaan met jongens doen we wel en ze kunnen het ook best netjes, maar het moet gewoon niet te lang duren.
    Op vrijdag doe ik altijd boodschappen met mijn moeder en dan doen we uitgebreid een bak koffie en een broodje bij Hema en dat vind Jasper geweldig, Thomas ook als hij vakantie heeft. En dan vind ik toch altijd dat ze het best netjes doen.

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik denk toch ook dat het per kind verschilt.
    wij gaan niet overdreven vaak uit eten en al zelden uit lunchen maar Roos en Suze blijven rustig zitten.
    dit moet ook als we thuis eten; als we lang tafelen mogen ze wel van tafel maar normaal gesproken moeten ze blijven zitten tot we klaar zijn.

@ Sjorsje, suze vind rondjes rennen ook erg grappig maar is met een grapje wel af te leiden.
    als ze echt geen luier omwil dan weet ik dat ze het netjes op de wc doet

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    volgens mij is rustig zitten ook iets wat aangeboren is of niet. ik verbaasde me bij de hockey wel eens over kindjes van dezelfde leeftijd die gewoon 1,5u bleven zitten in de kinderwagen zonder gemopper. ot zette het dan op een krijsen en dan is de lol van hockey gaan kijken er wel vanaf.
    of op vakantie met een nichtje van 1 dag ouder hadden we een zwembadje opgezet voor de meiden. nichtje zit er in. ot kruipt er in, er uit, er omheen, er weer in, er weer uit, ervandaan etc
    uit eten gaat wel goed hier omdat ze zo dol op eten is.
    volgens mij werkt het dus niet alleen waar je ze aan went maar ook of het leuk is om zoiets met ze te doen.

wij zijn vanmiddag even naar het nijntje museum geweest. verder een gezellig dagje thuis gerommeld.

jullie ook weer lekker voor tvoh zo? veel plezier!

4. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    sjorsje, lastig van die luier. hier begint het ook. en hij is sterk!! afleiden met een speeltje helpt hier meestal wel. bij ot deed ik het verschonen op een gegeven moment voor de tv. dan lukte het wel. succes ermee!

5. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Zo die Joran mag 28 jaar gaan zitten,..Hij verblikt of verbloosd geen eens bij het horen van het vonnis.

Sjorsje: Mag ik nou eens vragen of jij s' avonds niet helemaal afgebrand bent met 3 van die jonge kindjes,... Ik ben echt helemaal afgeserveerd hoor, nu ben ik ook wel c. 6 uur per dag met die meiden in de weer knutselen, verhaaltjes, naar buiten met ze spelen.

6. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Sjorsje, hij zit in de staalbouw! Oef, das niet niks met zindelijk worden en die luiers, pff!! Succes!

@Marleen en Delilah, ja het duurt en het duurt!

@Marleen, wat irritant dan, een invaller. Hopelijk knapt ze wel op.

@Lauwie, zit naar Topgear te kijken... heb de ab niet gewonnen vanavond!!!

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Nog niet alles gelezen maar zp-tijd is op,

Miranda, knuffel, bij jou kan het iets heel onschuldigs zijn

Chantal, heb een beetje gemist wat er met je vader was, maar klinkt als goed nieuws wat je postte!

Delilah, gefeli met je neefje!

... Verder blanco, sorry.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben erg blij als ze 's avonds in bed liggen ;). Ik ben de laatste maand wel vermoeider, maar dat komt omdat ik m'n rooster heb aangepast. Daardoor werk ik wel 24 uur per week, maar heb tegelijkertijd ook meer zorg over de kindjes.

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Wat kinderen gewend zijn zal zeker meespelen maar ik geloof echt dat rustig of onrustig aangeboren is en je daar weinig aan kunt doen. Wesley zat bij z'n eerste hapjes al niet stil, het zit er gewoon echt in. (verbaasd me niets want hij heeft het niet van een vreemde) daar komt bij dat hij op veel dingen al snel is uitgekeken dus ergens zitten moet dan ook echt niet te lang duren!

@ PP, aparte vent die Joran... Krijg de kriebels als ik 'm zie. Je vraagt je toch af wat er allemaal in z'n hoofd om gaat!

@ Lique, sjonge... Niet eens de ab voor vanavond :( Da's balen!

@ Chantico, hoe is het bij jou?

Zo, ik heb de pijp leeg... Kijk nog even TVOH en dan ga ik naar bed! Thyrza is de hele dag al onrustig met slapen, beetje verkouden en volgens mij komt er weer een tandje door... Zo sneu :( klein moppie.

10. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    @ uit eten; Danique vindt het heerlijk om te eten of te drinken in een restaurant. Ze blijft dan over het algemeen ook keurig aan tafel zitten. Ze vindt dat ook echt gezellig. Eline wil ook wel bij aan tafel zitten en kan dat ook heel lang. Maar ze moet er wel eten bij hebben ;)

@verschonen; hier gelukkig weinig problemen gehad met verschonen met Danique. Eline draait wel meer dan Danique, maar is ook nog prima te doen (voor zolang het duurt)

@zindelijk worden; wat een ellende met al die kids die weigeren om op de wc te plassen. Ben zo blij dat Danique zelf ineens wilde zonder dat ik er nog maar over had gedacht dat ze zindelijk zou moeten worden. Kreeg vorige week 2x van ouders de vraag hoe het was met zindelijkheid op school. 1 kind poepte nog wel eens in de broek, maar wel plaszindelijk zeg maar. Een ander kind nog volledig niet zindelijk. Toch goed om eens beleid op te schrijven. Een ongeluk vind ik niet erg, maar nog helemaal niet zindelijk vind ik eigenlijk niet kunnen als een kind naar school gaat. Ben in elk geval niet van plan om met regelmaat een kind te verschonen. Om de 2 uur naar de wc sturen ofzo prima, maar echt nog luiers om en verschonen gaat me lichtelijk te ver.

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Zo....wij zitten in het vliegtuig.
    Het ging allemaal niet vanzelf. Wij wonen heel dicht bij het vliegveld en denken dus altijd alle tijd te hebben.
    We waren dus net op tijd bij het inchecken. Stond mijn naam niet goed (in paspoort staat meisjesnaam) op ticket aangetrouwde naam.
    Doen we mijn koffertje in het ruim en andy zn tas als handbagage terwijl alle toiletspullen daarin zitten, die moesten we dus allemaal achterlaten.
    Toen werden we al omgeroepen en nou zit ik met kloppend hart in het vliegtuig
    Andy is reuze relaxt, die maakt zich gelukkig niet druk

Prettig weekend allemaal

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Petra dat was dus even een gedoe. Hopelijk is jullie tijd in Milaan wel erg relaxed. Geniet ervan.

13. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Petra: Lekker begin van de reis hihi. Hopelijk verloopt de rest van jullie tripje voorspoedig!

Vanmorgen besloot Jasper om 5.15u dat de dag wel mocht beginnen. De hele week moet ik ze om half 8 wakker maken en haasten om op tijd op school te komen en dan vanmorgen dit... beetje jammer.
    Verder ben ik zo verkouden als ik weet niet wat, bah! Jeroen, Jasper en mijn moeder zijn ook al zo lekker bezig, dus we steken elkaar allemaal aan. Ik hoop maar dat Thomas fit blijft en pas na 28 jan na het het afzwemmen ziek wordt als het dan toch moet.
    Ik duik nu lekker even in een bad met eucalyptusolie en wat tijdschriften!

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Petra, jammer dat het zo begint, jullie uitje! Maar hopelijk ben je inmiddels in de relax-stand!

@ Marleen, ohhhhhhh heerlijk een bad! Geniet er van! Hopelijk knap je er van op! Wat een korte nacht voor jou want ik zag jou ook nog laat op fb :(

@ All! Goedemorgen!

De mannen gaan hier zo naar chimpie champ, dan kan Thyrza naar bed en kan ik wat dingetjes doen hier. We zouden eigenlijk met z'n allen naar chimpie champ gaan maar de plannen zijn gewijzigd.

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    #1595 lauwie, 14 jan 2012
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
    ottilie
    wilde even haar eigen naam typen. heb haar achternaam weer even gedelete :):p (ook van ot)

Afvallen!
    Lauwie: plan -23,4kg, afgevallen -12,7kg, nog af te vallen 10,7kg 0,5 kg afgevallen
    Joyce: plan -25kg, afgevallen 1kg, nog af te vallen 24kg 0,5kg afgevallen
    Marleen: plan -14,3kg, afgevallen 2,4kg, nog af te vallen 11,9kg 0,7kg afgevallen
    Miranda: plan -9kg, afgevallen -2kg, nog af te vallen 7kg
    Happy1980 plan -10,2 kg afgevallen -2,4 kg, nog af te vallen 7,8 kg 1 kg afgevallen
    Petrabr plan -14 kg, afgevallen -3,5 kg nog af te vallen 10.5 kg 0.7 afgevallen
    AliekeLeppink plan -18 kilo, afgevallen -6,1 kg nog af te vallen 11,9 kg
    Lique80 plan -20kg, afgevallen -2,5kg, nog af te vallen 17,5 kg, 1,5 afgevallen
    Binna plan -18,5 kg, afgevallen -1kg nog af te vallen 17,5kg 1.0 afgevallen
    Puck -15kg, afgevallen 0kg, nog af te vallen 15 kg

toch nog 0,5 kilo afgevallen. op deze manier kom ik er ook wel. volgende week nog een moeilijke week qua afvallen en dan ga ik er weer vol voor!

vinden jullie kindjes sprookjes niet eng? gisteravond voorgelezen en ze zat helemaal tegen me aan toen de wolf oma opat. en toen het afgelopen was zei ze 'nog een keer!'. en daarna was ze bang dat ze ervan zou dromen. we hebben nog 5 leuke dromen bedacht en ik heb haar niet meer gehoord.

hier dag 3 met hoofdpijn. heb het idee dat het ook met de stopweek te maken heeft. al zal mijn verkoudheid ook echt niet helpen. als dat volgende maand weer zo is, dan toch maar wat anders verzinnen.

wat gaan jullie doen dit weekend? wij hebben 2 verjaardagen en een housewarming. zo nog wat cadeautjes kopen.

petra, veel plezier!

marleen, pfff dat was vroeg! helemaal als je niet fit bent! die olie had ik ook gekocht. ga ik zo ook lekker doen als ot mee wil :)

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Marleen succes vandaag.

Lauwie ik moet vandaag werken tot 17.00 uur. Vanavond lekker niks doen en vroeg naar bed. Morgenochtend tot 11.45 uur werken en dan hebben we 's middags een verjaardag (Ard z'n oma wordt volgende week 93).
    Toch knap dat je nog afgevallen bent. Ik zit in een dipweek, ik vreet weer alles wat los en vast zit.

Delilah waarom ben jij niet mee dan?

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Lauwie, fijn dat je toch bent afgevallen. Wesley lijkt niet onder de indruk van zulke verhalen, gelukkig maar!

@ Sjorsje, Thyrza slaapt nogal veel en ik moest nog bakken vandaag en omdat we vanmiddag weer op kraamvisite gaan was het niet handig met haar slaapjes en zo kan Wesley net zo lang spelen als hij wil en hoeven we niet op tijd weg.

Nou dames, Thyrza slaapt en de mannen zijn net de deur uit dus ik ga aan de slag.

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

M'n zonnenbloem-olie was over datum :( Ik was het vanmorgen vergeten te halen en toen zag ik nog een fles in de kast maar die was niet meer goed. Dus nu kan ik alsnog vanmiddag aan de slag. Maar ja, nu wel met de beentjes onderuit dan maar!

Vanmorgen had ik het met manlief over hoe we het moesten doen met Wesley, als hij druk speelt poept hij nl. vaak in z'n broek. Ik zei moet hij dan daar bij chimpie champ voor de zekerheid een luier om of niet? Maar we hadden het er met Wes over dat hij naar de wc moest gaan daar en dan weer verder kon spelen en dat zou hij doen.

Belt hubbie net dat hij Wesley al 2 x een schone onderbroek heeft aan gedaan omdat hij een stempel in z'n broek had dus nu heeft ie toch maar een luier om... Maar goed dat ik die in de tas had gedaan :S

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Delilah dat is balen van die olie. Zou het eigenlijk echt iets uitmaken? Waar wil je 'm voor gebruiken?
    Ik denk dat het met Wesley vanzelf wel komt. Gaat hij tijdens het spelen wel goed plassen (op de wc dan)?

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Petra; Hopelijk waren dit de enige tegenslagen en hebben jullie een geweldig weekend

@Lauwie; Wat knap van Ot! Hier vinden ze verhaaltjes (nog) niet eng

@Delilah; Is hij ver over de datum? Anders kan je hem nog wel gebruiken hoor!

@Uit eten; We gaan niet vaak uit eten, maar gebeurt dit wel een keer dan gedragen de kids zich gelukkig keurig

Deel Deze Pagina