Ise laat zich soms graag voeren, maar ze kan ook steeds beter zelf eten. Ze eet zelf haar toetje (en ik heb een extra lepel paraat om alle klodders van haar wangen te vegen ). Ze krijgt de lepel steeds beter horizontaal van bord/bakje naar mond. Met kwarkachtige toetjes kun je goed oefenen, die zijn mooi stevig en blijven goed aan de lepel plakken. Sommig avondeten kan ze ook zelf met een lepel eten, zoals pasta of een klef prakje, maar daar is het 'scheppen' met de lepel lastiger dan in een toetje. Ze vindt het ook wel leuk om met een vork te prikken, maar alleen als het succesvol is. Stukjes aardappel gaan soms heel goed, maar brood of stukjes fruit is moeilijk en dan gaat ze al snel met haar handen verder. Ze vindt het wel heel leuk als ik haar een vorkje met hap eraan geef. Maar vaak wordt ze ook nog makkelijk gevoerd hoor
chantal: ga zo ff kijken petra: mylan eet vaak zelf, tenzij hij er een ppotje van maakt dan neem ik het over
@Chantal ik. Zou toch eerder nu voor die eerste gaan duurt nog even voor het zomer is Jan je altijd nog doen @linka. Ja hè die alstars zag ik ook zo gaaf ga thuis de site even opslaan. Ik die witte met het blauwe gestreepte Hmm zit nu even op slaapkamer dienst en ondertussen te wachten op de patat hmmm
Binna, fijn dat jij ook denkt dat psz niet veel toevoegtaan 2 dagen kdv. Miepie, verlof went vast snel. Lekker goed voor je lijf en kindjes zorgen!
Witte met blauwe gestreept is ook heel erg leuk!!!!!!! Goed dat je hebt opgeslagen Binna hihi Chantal, gaaf dat je van je vriendin kreeg, stoer hoor
Silver eet alles zelf met een vork haar brood en met een lepel het avond eten en klein lepeltje haar toetje
@Chantal, ik vind die 1e leuker, zou ze niet zomaar kopen, even kijken of ze wel lekker en gemakkelijk aan te krijgen zijn... En wat de zomer betreft, dat moeten we altijd nog maar afwachten hier in nederland @Chantico, bedankt zal het doorgeven, misschien wel leuk inderdaad!
@Chantal; Bij Piet Kerkhof verkopen ze verkleedkleding vanaf maat 68. Misschien is er 1 in de buurt, want via internet kan je die niet bestellen @Linka; Een kaartje kan altijd!
thanks duster, maar nee zit niet in de buurt zag ik... Dan wordt het denk ik het boefjes outfit.... ga morgen nog even kijken bij blokker en wij hebben wel een top1toys, misschien heeft die iets als een bart smit het ook verkoopt... ff kiekuh... Stiekem wil ik de hoge schoenen maar gewoon gaan bestellen....
@ petra hier ook alles met de hand, hij houdt wel een lepel of vork vast en soms krijgt hij daar iets op. Net naar het cb geweest en hij is nu 77 cm en 9800 gram, ze hadden het liefst dat hij nog wat harder in de lengte groeide. Maar lengte en gewicht waren goed. Als hij over twee maanden nog niet los loopt moet hij terug komen, want ze zegt dat hij het wel kan omdat hij aan 1 hand kan lopen maar het niet durft. Wat zouden jullie doen: Toby is niet helemaal lekker vawege kiesjes krijgen en zondag gaan we uiteten met mijn oma vanwege haar trouwdag. Aan de ene kant zeg ik meegaan want hij heeft geen koorts ofzo maar aan de andere kant kan Toby totaal niet tegen dit soort dingen is te druk voor hem. Maar hij zal het toch een keer moeten leren denk ik dan. Zouden jullie hem meenemen ondanks dat je dan weet dat hij in de avond dan wat lastiger is en gaat dromen of ben ik gewoon te beschermend wat dat betreft?
@ vogeltje: Toby is ook nog wel een inimini he... Voor dat lopen vind ik een beetje overdreven om daarvoor terug te moeten komen, maar ja dat zegt iemand die pas met 2,5 jaar liep.... Over het eten gaan, ja ik zou het wel doen. Ik zou wel dingen meenemen omhet zoet te houden, als hij moe wordt of het echt niet leuk meer vind, zoals een auto waar ie graag meespeelt, een boekje, of zn knuffel en speen. En wat je zegt, als je dit soort dingen vaker wil doen, moet ie er toch aan wennen...
@Vogeltje, wat een lekker klein mannetje. Gewoon meenemen zondag. En mocht het niet bevallen weet je dat voor de volgende keer en kan je oppas of iets regelen!
@ carmen: hammmmmm kaaaaassssss ontspan..... @ vogeltje: jullie zijn idd welk klein ja Ik ook daar niet van, maar daar gaat het niet om
Hij groeit zo langzaam dat ze niet denken dat hij de 80 cm haalt met 2 jaar Kunnen zo wel heel lang doen met kleertjes