Augustus 2008 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Setteke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ lique: hangt af watvoor huisje je neemt, maar als ik effe terug denk aan ons huisje van 3 jr geleden, hadden we slaapplek voor 4 pers.
    Kostte ons zo'n 1200 voor 2 wkn...
    en vorig jaar hadden we voor denk denk plek voor 5 volw. en 3 kids ( en tygo bij ons) en toen betaalden we met zn allen 2200 euro voor 2 wkn, dus 1100 per gezin

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Leeuw
    23 juli - 23 augustus
    De koninklijke leeuw, een zonnig kindje
    Bijna geen enkel baby-Leeuwtje zal met een lief zacht piepstemmetje smeken om geknuffeld te worden. Nee hoor! Wees vooral niet bang, dit kindje weet al heel snel zijn stemmetje zodanig te gebruiken dat het snel zijn zin zal krijgen. Je geeft dan al snel toe want je krijgt het bijna niet rustig. Toch zullen de moeders van dit kindje erg trots zijn op hun welpje want het eet braaf zijn pap op en zal al snel geen luiers meer omwillen, dat past niet bij zijn zonnige aard, het wil eruit om de wereld te gaan veroveren. Al snel is het in staat om uit ongearticuleerde klanken duidelijke volzinnen te bouwen. Het is het zonnetje in huis en weet met zijn verreikende zonnestralen het hele gezin te verwarmen.
    Het Leeuw-kindje laat zich makkelijk opvoeden. Alles wat hem zelf nuttig of goed lijkt zal het zonder pardon aannemen. Wel kan het woedend reageren wanneer iemand komt aanzetten met iets wat in zijn ogen "dom"is. Het is beter het brullende leeuwtje dan even een snoepje of iets dergelijks te geven om het te sussen. Hard optreden helpt dan echt niet, het is beter met verstandige argumenten te komen. Probeer in elk geval niet dit trotse en temperamentvolle kindje te breken. Dit kan op de lange duur negatieve gevolgen hebben voor het leeuwtje.
    Al vroeg willen deze kindjes graag de baas spelen over zusjes, broertjes, nichtjes, neefjes, vriendjes, vriendinnetjes en later ook over klasgenootjes. Voor wie daar niet zo zwaar aan trekt, is dat nog niet eens zo slecht. Een Leeuw-kindje barst altijd van de nieuwe ideeën voor spelletjes en boevenstreken, andere kindertjes vinden dat een waar genot.
    Leeuwinnetjes houden van ringetjes in alle soorten en maten en kleurrijke kettinkjes, al op jonge leeftijd vinden ze het nodig zo nu en dan op de weegschaal te staan om zo het gewicht op peil te houden. Ook hebben deze meiden een nogal kostbare smaak op modegebied, ze worden graag gezien.
    De jongens geboren in dit teken zijn bescheidener en passen zich meer aan. Mama is belangrijk voor ze. Al gauw nemen ze alles en iedereen die belangrijk voor ze is in bescherming. Papa en mama kunnen trots zijn op de schoolprestaties van hun kindje. Alle Leeuw-kindjes willen graag uitblinken op school. Het is vooral het zelfbewustzijn en de ijzeren wil van een leeuwtje die er voor zorgen dat het het leven met twee stappen tegelijk zal nemen.

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Horoscoop, leuk dit allemaal!! Die laatste klopt ook weer voor geen meter (nog) Djim wil heel graag en veel geknuffeld wordenen komt ze echt halen, hij zegt nog bijna geen woord, haha!!
    Maar laten we hopen dat dat laatste stukje van het verhaal wel voor iedereen uitkomt natuurlijk ;)

@Chantal, oke, zal het doorgeven, maar nog beetje boven budget ben ik bang... nou geef het door en ze zoeken het maar uit, haha!!

4. 1 van mijn collega's is net naar het ziekenhuis gebracht, krampen bij het hart, tintelingen in de arm en het idee warm te hebben en niet goed te zijn...

ze zijn hem nu aan het onderzoeken... erg raar...

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantal, gatsie, hopelijk valt het mee.

Ga even vergaderen en dan naar huis, laterssss.

6. succes lique, lekker weekend meid!

7. Chantico

Oh bah Chantal!

8. Heb trouwens gister de lacoste schoentjes binnen gekregen van kleertjes.com.....

Heel gaaf! Tygo vond ze ook mooi, hij was ze helemaal aan het bekijken en liet ze aan papa zien!

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Wat lief van Tygo zeg!

Verder gaat goed met meiden en ik heb nu ff dipje, maar komt wel goed!

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Linka knuffel

11. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Petra wat vreselijk zeg, wat moet dit moeilijk voor je zijn. Huil nog maar een keer lekker uit als Andy er is.

@ Schatje jammer dat het eten nog niet zo goed gaat.

@ Sjorsje wat lijken ze op elkaar zeg.

@ Binna wat een gaaf kapsel ik zou het niet durven zo kort.

Herken Toby helemaal in de leeuw vooral het gevoel voor drama :D
    Al houdt Toby ook erg veel van knuffelen, verder is het een echte leeuw(net als ik)

Ben naar de cd aan het luisteren van Kelly Clarkson heb geen idee hoe die klinkt en ga de 25ste met mijn zusje naar haar concert. Valt nog niet tegen tot nu toe. Dit is gewoon mijn derde concert in 6 maanden tijd. Ben al naar Julian Thomas geweest(met ander zusje) en de Night of the Proms (met man en mijn ouders)

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Vogeltje, leuk Kelly Clarkson, vind haar muziek wel aardig om te horen.

13. @ linka: knuff meis...

@ vogeltje: kelly clarkson is wel goed ja, dijk van stem... Leuk een concert!
    Julian thomas ken ik niet moet ik zeggen....

14. Chantico

Ise is een echte Leeuw wat betreft wilskracht, doorzettingsvermogen, gevoel voor drama en temperamentvolheid. Ze hoeft niet echt in het middelpunt van de belangstelling te staan als ‘performer’, al is ze zeker niet meer eenkennig en verlegen. Ze heeft veel vrijheid nodig: ze kan er slecht tegen als ze ‘ingeperkt’ of ergens toe gedwongen wordt. Maar ze is wel weer makkelijk enthousiast te maken als je haar aanspreekt op haar zelfstandigheid en haar dingen zelf laat doen en laat meehelpen. Ze is zonnig van aard en gaat er inderdaad graag op uit om de wereld te ontdekken/veroveren. Ik vrees dat ze er ook wel van houdt om de baas te spelen. En ja: ze loopt graag met ‘kettingen’ om haar nek!

15. Chantico

Linka, wil je hier niet iets meer vertellen over hoe het met je gaat? Je schrijft af en toe heel kort over dat het niet zo lekker met je gaat, maar verder zeg je er niet veel over wat er allemaal speelt thuis. Je weet toch wel dat je je verhaal hier altijd kwijt kunt hè meis?! Hoe reageren Myrna en Jeslyn op de situatie? Wonen jij en Jeroen eigenlijk nog samen, of niet? Je hoeft er niet over te vertellen als je dat niet wilt hoor! Maar we zijn natuurlijk allemaal wel betrokken bij hoe het met jou gaat. Hoe dan ook een knuffel!

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Chantico, ik weet het, maar ik wil niet meer over thuis situatie hier vertellen. Hou meer op mijn privacy.

Maar het komt goed met mij hoor, veel mensen hebben ook weleens een dipje hoor!

Belangrijkste is dat goed gaat met meiden natuurlijk! Jeslyn ligt lekker in dromenland en Myrna is lekker tv aan het kijken en wij gaan zo naar Bibliotheek als Jeslyn wakker is.

17. #3297 ChantalChannie, 12 feb 2010
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
    hihihi, leuk he die dingen lezen...

Gister was Tygo ook weer zo'n lolbroek... Ik kan het jullie niet eens uitleggen, echt niet. Maar die jongen heeft zoveel energie en een aanwezigheid....

Soms word ik alleen al moe van het kijken naar hem, hahaha, het is alsof hij energie heeft voor 2!

Gister heb ik een half uur gefilmd dat we samen aan het spelen zijn en je ziet dan ook dat hij werkelijk geen sec. stil zit of niets doet...!!!

Hij was eerst (hoe komt ie erop!) heel lollig aan het doen, dat wilde ik filmen, maar was te laat. Zat op zn knietjes, gezicht naar het plafond, kneep zn oogjes dicht en was aan het gillen; jaa jaa jaa jaa jaa, terwijl hij zo nee met zijn hoofd schudde...
    Hij weet dan gewoon dat ie gek aan het doen is en dat mama daarom lacht...

Nou ja en verder hebben we met de balonnen gespeeld en met de brandweerauto gereden en naar onszelf gekeken op het schermpje van de videocamera, hahaha!

18. Chantico

Linka, da's je goed recht om hier niet over je privésituatie te willen vertellen. Ik hoop dat je wel familie of vriendinnen hebt met wie je alles kunt delen, want dat scheelt toch wel. Gelukkig gaat het goed met de meiden!

Chantal, da's echt Leeuwengedrag hè: dat 'performen' van Tygo! :D

19. hihihi, ja dat las ik idd, dus dat vond ik wel heel passend!!!

20. Zooooooo, bijna half 5!!!
    Lekker mannetje ophalen en misschien naar de verlichte optocht vanavond...
    Vriend is nog niet zo enthousiast erover... :p

Deel Deze Pagina