@lauwie: moet je ook zeker niet hebben of doen,als je dat wel had dan had je wel iets anders geregelt nu ga ik echt
hier dus 2 dagen gastouder en dan zijn er 4 kinderen. Vond dat fijner dat het kdv omdat het meer een gezinssituatie is. Ook minder kinderen. Het is op een boerderij nog geen 5 minuten hier vandaan. Een dag gaat ze naar de oma (om de week, mijn moeder komt altijd hier) Vind zelf ook dat een oma oma moet blijven alleen wouden ze het zo graag dat ik heb besloten om het 1 dag in de week te doen en dan om en om. Mijn schoonzusje haar kinderen gaan dus wel 3 dagen naar mn schoonmoeder en daar ben ik wel een beetje op tegen. Ik hoorde ook van iemand uit het dorp dat onze peuterspeelzaal wil dat de kinderen 3 dagdelen komen en dat vind ik wel teveel. Ook ben ik erg benieuwd hoe ik het ga regelen als malou naar school gaat met werk enzo...maar gelukkig duurt dat nog ff! setteke: in juni een bbq? lekker!
@lauwie hoeft niet hoor meis. tis natuurlijk ook hoe iederee denkt. wij kunnen niet heel veel. hebben soms best wel wat minder te bestenden maar ik wil niet dat me meisje meer naar het kdv gaat. mijn colega werkt wel 3 dagen en haar kleine gaat ook 3 dagen naar het kdv. dus is ook persoons gebonden . mischien weten jullie ook nog wat postiefs te vertlen http://www.zwangerschapspagina.nl/oppas-kinderopvang/190673-vertel-hier-positieve-verhalen-over-kdv.html
@miepie wat ik moeilijk vindt aan psp is dat ze eisen dat je kind dus zoveel dagen moet komen dan denk ik hallo dat bepaal je toch zelf
jennys: ben ook zo benieuwd naar de slaapkamer! all: ff een vraagje: wij gaan 28 februari naar vrienden in amsterdam en nou twijfel ik of we malou mee moeten nemen....Vrienden hebben haar al een tijdje niet gezien en zouden het wel heel leuk vinden maar vind het een beetje lastig. Zat te denken om dan maar ergens te gaan overnachten zodat het niet teveel is voor haar. Maar waar kan je leuk overnachten in omgeving amsterdam???? En niet voor teveel geld?
binna: idd maar dat zal dan ook wel gebeuren hoor. Denk dat malou dan 2 dagdelen gaat. Alleen het stomme is dat je wel voor 3 dagdelen moet betalen... Kan naar een ander dorp gaan daar zijn wel 2 dagdelen normaal maar ja vind het ook fijn dat ze kinderen leren kennen waarmee ze naar de basisschool gaan.
Thanx, die is inderdaad net nieuw Zo wat is Otje al 'ver' met haar fantasiespel. Ise is net aangeland in de fase van de pop/beer naar bed brengen en toezingen. En dan pop/beer weer uit bed gooien, er op gaan zitten of er overheen lopen...
@miepie tis dat ik geen slaap plaats heb maar anders zou ik zeggen bij ons. hoe lang is het rijden. en slaapt ze ook in de auto. en andres even kijken bij vakantie veilingen staan soms leuke dingen tussen, kan je de ander dag shopen of amsterdam bekijken.
chantico, baby spelen houdt in dat ze in je armen wil liggen. ze is op de een of andere manier erg met babys bezig. voor een nieuw buurkindje dat huilend in de wagen voorbij kwam moesten we een flesje maken en alle beren en poppen zijn ook baby's die overal moeten liggen/zitten, naar bed gebracht, op poep gecheckt, schone luiers gegeven, wat eten en drinken krijgen en in de wagen worden rondgereden. binna, leuk topic
jammer binna dat je geen plek hebt! wouden dan ook de 27ste weg gaan en iets leuks gaan doen met malou en dan zondags op visite en dan aan het eind van de middag weer terug. Wie o wie weet een leuk hoteltje omgeving amsterdam???
lauwie: hier ook een die konstant met babys bezig is. geeft haar pop haar beker om te drinken en om de haverklap luier controleren en moet dan door ons verschoont worden. Als er ergens een kinderwagen is rent ze er al op af om baby te kijken en kusje te geven. Ga denk ik maandag maar ff een speelgoed melkflesje halen voor haar...
Hotels, Hotelveiling, Hotelveilingen, Hotel veiling, bied mee! zou toch hier eens kijken meis. staan soms leuke biedingen op. en anders zou ik net buiten amsterdam gaan zitten. weet niet waar die vrienden presies wonen. en wat jullie willen gaan doen in adam
@lauwie en mieppie hier ook een popen mama. ze vindt het geweldig. dan moet popie weer ander kleren aan en dan een flesje heb zo'n nep flejse. en als ze zelf rozijnen eet krijgt poppie ook net als een koekje
Carmen, wat een keuzes hè. Ik zou denk ik ook het spiraaltje laten verwijderen en mn cyclus weer op orde willen krijgen. Oh wat zou het heerlijk zijn als Tess door zon ingreep minder ziek zou zijn! Arri, geweldig dat je gaat afstuderen! En fijn om te lezen hoe goed het met jullie gaat. Ik denk er ook wel eens aan om de tv weg te doen. Of eigenlijk: de kabelaansluiting. Zou wel dvds willen kunnen bekijken. En goede programmas via uitzendinggemist op de pc. Dus dat dan weer wel. Maar al die onzin die ongemerkt toch nog wel eens aanstaat ben ik eigenlijk liever kwijt dan rijk. Boter smeer ik ook overal onder, inderdaad voor de vetten. Werken en opvang: wij hebben er ook bewust voor gekozen om van de opas/omas geen oppas te maken. Met de juffen op het kdv hebben we een zakelijke relatie die niet vermengd is met familiebanden. De opa's en oma's hoeven niet op te voeden maar kunnen lekker genieten van hun speciale rol. Voelt goed zo. Plus ik vind het leuk voor Ise dat ze op het kdv met andere kindjes is en veel activiteiten enzo krijgt aangeboden. Ik vind het persoonlijk belangrijk om én voor mijn kind te zorgen én te werken, en ik vind het even belangrijk dat mijn vriend zorgt én werkt. Ik zou het niet tof vinden als hij geen papadag zou hebben: zij moeten ook een band met elkaar opbouwen en de dingen op hun manier doen, die vast anders is dan de mijne. Van de 7 dagen in de week is Ise 2 dagen op de opvang en dat vind ik wel mooi zo. Als het nodig was zou ik 3 ook nog wel vinden kunnen, maar ik ben blij dat het nu zo kan. En als hij minder zou willen werken en ik meer, zodat Ise vaker met hem thuis zou zijn dan met mij, dan zou dat ook prima zijn. Ik denk dat een kind er baat bij heeft als papa en/of mama vaak thuis is, maar dat het er óók baat bij heeft als papa én mama actief blijven buitenshuis. Ik denk dat het een negatieve invloed op de ouder/kind-relatie kan geven als ouders (meestal moeders) minder werken dan ze eigenlijk zouden willen (omdat de omgeving of zijzelf nu eenmaal vindt dat ze thuis bij de kinderen móéten zijn). Zorgen vanuit opoffering kan denk ik onbewuste negatieve onderstromen veroorzaken. Dat in tegenstelling tot zorgen vanuit overtuiging, waarmee ik dus even expliciet wil zeggen dat ik zeker niet denk dat 'bewust-thuis-blijf-moeders' iets verkeerd doen! Ik denk dus dat het per gezin verschilt wat de beste verhouding werk/thuiszijn is voor de beide ouders. Alle leden van het gezin zijn er bij gebaat als iedereen zoveel mogelijk in zijn/haar behoeften kan voorzien: de behoeften van kinderen aan een geborgen thuis en de behoeften van de ouders aan o.a. werk.