@ jenny: al opgeknapt? @ happy: moest net nog aan je denken, zat ff op de hyves en je hebt nog steeds die baby profielfoto, ben zo benieuwd naar een nieuwe, maar volgens mij plaats je niet echt fotos op hyves of niet? Hoe is het met jullie?
@ juud: nope: Hier mijn bericht Ben vanmiddag naar de gyn. geweest voor de uitslagen: voor degene die het willen weten. Alle uitslagen waren in principe goed, ze hebben getest op soa, bacterie, virus en uitstrijkje. Alleen bij het uitstrijkje komt naar voren dat ik een actief HPV virus heb. Sommigen zal het misschien iets zeggen, anderen niets. De gyn. vergeleek het met het koortslipvirus, iedereen draagt het in principe omdat men sex heeft, echter non-actief. Bij mij is het dus actief geworden en dit veroorzaakt een ontsteking aan de baarmoedermond, wat ook de contactbloedingen veroorzaakt. Men omschrijft dit als PAP-2 dit is een lichte onsteking. (Even ter info, tot en met PAP-4 is er in principe sprake van een onsteking/ onrustige cellen en is behandeling mogelijk.) Ik kon al kiezen voor 2 behandelingsmethodes, waarvan 1 wel erg rigoreus, maar de gyn vond het zelf niet nodig en adviseerde om over 6 mnd terug te komen voor een uitstrijkje. In deze fase kan het virus nl. vanzelf genezen, het duurt alleen wat langer, vooral als je jong, gezond bent en niet rookt. Dus ik kies dan ook liever voor het advies wat hij gaf. Over 6 mnd terug, mocht het dan niet weg zijn en nog steeds PAP-2 of hoger, dan is het afhankelijk van de graad of het met een bevriezing van de baarmoedermond behandelt kan worden of dat ik een lichte operatie krijg, waarin wordt gekeken wat het precies is en wellicht wordt het dan indien mogelijk weggesneden. NOGMAALS: over het algemeen geneest het lichaam zelf van deze actieve vorm van HPV, wil geen paniek zaaien ofzo. Hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd...
binna, dank voor je tips. dolcis heb ik al wel eens gekeken. mp naar nieuwe gister ook en van woensel ga ik vandaag nog wel ff proberen. wat ben ik toch een zeikerd met schoenen. werk ze vandaag! linka, all stars zat ik ook aan te denken. zijn die wel goed voor hun voeten? klopt het dat je een maat kleiner moet nemen? petra, succes! en veel plezier vanavond! schatje, gefeliciteerd! duster, als het door de drukte komt vind ik het schandalig! op je strepen gaan staan! lastige keuze voor vanavond, succes met bedenken! carmen, bah! dat zou ik dan ook hebben. nog maar een rondje buiten?
@ Channie, ooo gelukkig niks ernstigs ik schrok al!!! Maar wel ehm k*t @ Lauwie, schoenen, tsja ik koop goedkope en ze zijn altijd goed! Ik heb nu 3 paar van Difrax die waren 5 euro per paar, bevallen me goed! Lekker soepele zool, zijn warm en zitten gewoon goed!
lauwie dat word 'm niet..ik zit nog in mijn huispak. vanmorgen vroeg liep ik in halfschemer in mijn huispak en was het stil op straat maar nu is het licht en is enschede wakker haha
ze gaan haar neusje 'verbouwen' zodat ze hopelijk meer lucht krijgt. Ze kan nu bijna niet door haar neus ademen en hapt dus adem door haar mond. Waardoor ze minder lucht krijgt maar ook snel ziek is doordat de bacterien in de lucht niet gefilterd worden door trilhaartjes vd neus en rechtstreeks in de onderste luchtwegen terecht komen.
ik ga even een was aanzetten, een handwasje doen en dan douchen. Kom vanmiddag wel weer even kletsen.
tesske, dank voor de link. hebben ze leuke schoenen, vooral voor de zomer. die operatie heb je zelf toch ook gehad?
@ Petra, ik heb leuke filmpjes op mijn telefoon maar moet ze nog op de pc zetten..... Hoe was het woensdag trouwens? Helemaal vergeten te vragen.... Ik heb ook al 2 wassen gedaan, gestofzuigd, de kattenbakken verschoond ! En dat is wel ff genoeg voor de vroege morgen! Ik ben nog steed op zoek naar een betaalbare (max 1300 all in) vakantie in sept.....iemand suggesties? Giulia drinkt zo lekker vandaag, ze is verzot op vitamine-drank van het Kruidvat Straks maar weer knakworst proberen.
@ tesske wat sneu dat ze geopereerd moet worden. Ik weet niet of ze dit erbij hebben verteld maar het verwijderen van neusslijmvlies heeft maar een tijdelijk effect. Ik heb dit ook laten doen omdat ik dus niet door mijn neus kan ademen om dezelfde reden en moest dit een jaar later weer doen. Heb dit uiteindelijk 3 jaar achter elkaar laten doen. De meeste KNO artsen doen dit ook niet meer omdat dit maar een tijdelijk effect heeft.
@ Lauwie het was even zoeken want ik heb ze in een discountshop gekocht. Maar dit is 1 vand e 3 paar Difrax die Giulia heeft, zijn super goed. Drogisterij.net: Difrax Harde Zool Sturdy Mt 4 (stuk)
@ juud, vind je turkije niks? ik kijk dan meestal op vakantiereiswijzer.nl waar mensen positief over zijn goed bezig met je huishouden
@ petra, ja Turkije is prima, kan me niet schelen als er maar zon is hahaha! Heb net D-reizen aan de telefoon gehad, 17 april vertrek 4.45 uur van Schiphol