Augustus 2008 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Setteke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Volgens mij zitten we allemaal in dezelfde fase. Hier is ons heerlijke lieve meidje af en toe een behoorlijke pittig dametje aan het worden. Het liefst doet ze wat niet mag en juist als mama het ziet en het net verboden heeft... Ik vind dat ook best lastig. Vannacht een moeilijke nacht gehad (de eerste sinds de laatste nachtvoedingen!!) en dus vandaag ook erg moe. Ik heb echt enorm veel bewondering voor de moeders (en vaders) van wie hun kindjes altijd vroeg wakker zijn of die 's nachts onrustig zijn!! (Carmen: echt een heel groot petje af!! Heb vannacht regelmatig aan je gedacht!!)
    Naast deze fase is het lieve meidje ook verkouden en er zit een grote kies (de eerste!!) aan te komen. Sjonge, wat een dingen zeg. Met tanden heeft ze geen moeite gehad, maar die kiezen... grrrr!! maar vannacht heeft ze dus flink gespookt en papa en mama hebben dus weinig geslapen.
    En dan overdag moe, druk met studie en allerlei andere rompslomp...

maar ach, ik blijf van haar houden en ze is mijn lieve prachtmeidje!!

Zo, dit moest ik even kwijt!!

Filmpjes: hier eigenlijk geen!!! Is dit heel vreemd??
    Tanden: hier 8 tanden en een kies die er aan zit te komen
    droge huid: hier gebruik ik op advies van dokter, apotheker (in familie) en cb: cetamacrogol. Bij ons werkt deze zalf prima en snel uitdrogen is hier niet aan de orde. Ik smeer niet heel trouw en toch gaat het goed.
    Douchen/bad: hier proberen we madam om de dag in bad te doen. Een enkele keer gaat ze onder de douche. Gebeurt het bij jullie ook wel eens heel per ongeluk dat er een dag of een nacht extra tussen zit zonder bad/douche. Hier wel eens: soms komt het bad/douche absoluut niet uit en dan stel ik het uit. Maar dan alleen als ze echt niet vies is. En wel altijd wassen enzo. gebruiken jullie iets in het badje? Shampoo, badolie oid?

Wij hebben ook nog geen buggy. Ik wil er graag mee op de fiets kunne en het schijnt dat er dan al veel afvallen: Topmark, Koelstra en Maclaren blijven dan over, zei de mevrouw in Babykamerpaleis. Ik begin hem nu wel te missen; ben het gesleep met de kinderwagen een beetje zat...

Ik ga afsluiten!!

Slaap lekker allemaal

Arri

PS. Sjonge wat een berichtje van iemand die afscheid heeft genomen... (het lukt nog niet helemaal!!)

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    #602 miranda4xmama, 25 jan 2010
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
    Ik kom snel even zwaaien.

** zwaai zwaai **

Heb net alles bijgelezen maar ben te moe om te reageren.
    Dus eerst maar even ego.

Hier alles prima.
    Druk geweest met verschillende dingen, feestje Joëlle, Dionne proefzwemmen, gisteren mijn broer en schoonzusje (en hun 2 jongens) op visite gehad en vandaag weer werken.
    Jeee waar blijft de tijd om iets voor mijzelf te gaan doen!!!!!!!!

Laureen is vandaag bij het cb geweest, 10,8 kilo en 82 cm.
    Ennnnnnn helemaal goedgekeurd natuurlijk.
    Ze kon alles, wist alles, at alles en was natuurlijk super lief (aldus mijn ouders die met Laureen naar het cb waren haha). ;)

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ lauwie, ik vind meiden en jongens een megaverschil. Silke is veel driftiger, snel boos en doet vanalles wat niet mag en Tymen was altijd zo makkelijk! Ik denk dat ik best streng ben. Ik heb duidelijke regels en ben daar erg consequent in. Maar die regels zijn er gekomen door dingen te ondervinden. Natuurlijk kennen we de geijkte dingen: we vinden allemaal dat onze kindjes niet mogen slaan, dat ze moeten luisteren enz. Maar er zijn idd zoveel grijze gebieden. Ik bedenk me dan altijd wat ik belangrijk vind. Zoals met jouw voorbeeld van eten. Niet warm willen eten is bij mij pech gehad. Ze krijgen ook niks anders. En ik heb nog nooit meegemaakt dat er 1 wakker werd met honger. Ik vind het erg belangrijk dat ze goed eten, maar wel wat ik op de planning heb. En tja slaan. Dat is hier absoluut niet toegestaan en daar staat echt straf op. Sil heeft van de week voor het eerst op de mat moeten zitten omdat ze me twee keer doelbewust in mijn gezicht mepte. Ik ben met Sil nog een poosje mild geweest onder het mom van ze snapt het niet, maar ik weet nu wel zeker dat ze dondersgoed weet wat niet mag. Net als dingen pakken die niet mogen en me dan zo uitdagend aankijken... Uiteraard zijn grenzen er ook om af en toe afgetast te worden en eventueel te verleggen, en ik denk dat je daar ook voor open moet staan. Maar dat zal nu nog niet echt heel veel spelen, dat komt als ze ouder zijn.

Zo hadden we gisteren bezoek en Tymen was ronduit vervelend. Niet luisteren en dwars doen. Ik heb hem twee keer naar de gang meegenomen om rustig uit te leggen wat ik wilde en als hij niet zou luisteren moest hij naar boven. Hij heeft de grenzen nog een paar keer flink opgezocht, maar omdat hij samen met een vriendje speelde kneep ik soms een oogje dicht. En hij zorgde er wel voor dat het steeds nog net binnen de perken bleef. Maar normaal had hij al lang boven gezeten. Dan denk ik achteraf wel, had maar doorgezet en hem naar boven gestuurd... maar ja... Gelukkig hoef ik er normaal bij bezoek niet over na te denken en gedraagt hij zich netjes, maar soms....

En bij een eventuele tweede gaat het makkelijker, je hebt het immers al eens eerder gedaan. En dan maakt het denk ik niet zoveel uit of het een meisje of jongen is. Je kijkt naar wat je belangrijk vindt (waarden) en aan de hand daarvan formuleer je normen en daar vloeien weer regels uit voort. En of je nou makkelijk bent of juist streng maakt niet uit, als je maar consequent bent.

4. @ arri: hier ook wel eens een extra dag er tussen omdat Tygo ziek is of echt heel erg moe, dan was ik hem met een zwitsal washandje bij voorkeur of gewoon washandje met douchegel en water.

In bad doe ik nu dus zemelenbad van de kruidvat en daarvoor deed ik soms niets erin, vanwege zijn droge huid en soms badolie van de zwitsal omdat dit ook goed voor de droge huid zou zijn...

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij zijn ook niet super consequent met douchen :p
    Wel elke dag lekker afdoen en insmeren met een creme oid ook omdat dat ze dat zelf leuk vindt!

@ Arri, kijk je wel tv verder? En muziek? Waar luister je naar?
    Wij qua muziek gewoon radio en onze eigen muziek, gaat ze altijd op dansen!
    En wij zijn te leuk je kan ons niet missen :p

@ Miranda, zoo netjes hoor 82 cm :D
    Wij moeten de 5e weer, ben benieuwd!

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Bad: hier ook echt niet iedere dag hoor, moet er wel drie doen hè!!
    Om de dag gaan de meiden samen in bad, eerst Laureen dan 1 van de andere twee erbij,
    Laureen eruit en de andere van de twee er weer bij in. haha
    Soms ook alle drie samen, vol bad hoor. :D
    Bad vinden ze hier leuker dan douche.

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ TV: Laureen kijkt ook regelmatig tv, Dora en NickHits zijn favoriet (Laureen houdt van moderne stoere muziek).
    Ze kijkt vaak samen met haar zussen.

8. OHja, iedereen alweer oproepen van het CB gekregen....
    Bij hoeveel maand is dat dan, want ik heb nog niets gehoord?

9. @ miran: mooi cijfertjes van laureen!
    En wat goed van Dionne zeg... JOehoe nu voor de diploma!

10. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ff, ja ik dacht ook dat vast meer mama's hier tegen aan zouden lopen, maar iedereen klinkt hier zo zelfverzekerd en vastberaden. misschien omdat otje zo goed duidelijk kan maken en in een sprongetje zit dat ik er zoveel tegenaan loop de laatste tijd.

lique, mooi een zilveren muur! we zullen vanzelf ook wel keuzes maken over wat er hier wel en niet kan. baal alleen dat we er achter komen dat we dat nog niet goed genoeg weten in een tijd waarin zij de grenzen verkent. en ik merk ook dat ze mijn aarzeling voelt. als het duidelijk is, piept ze even en accepteert ze het. hopelijk gaat het steeds beter omdat we steeds meer keuzes maken en grenzen stellen.

toetie, ja kiwi's staan bekend om allergische reacties. goed dat jullie weten dat je dat bart alleen met mate geeft. dank voor je pb terug ;)

trusten, puck!

chantalchannie, als ze me (onbedoeld) pijn doet vind ik ook heel lastig. en met lachen als je zegt dat het niet mag, trekken ze ook echt het bloed onder je nagels vandaan he? vervelend als je in een reflex hem harder wegduwt dan bedoeld en je er dan rot over voelt. dan ligt het inderdaad gevoeliger dan wel of niet nog een boterham.
    weet niet of je het wilt horen, maar las in een opvoedboek (ik geloof supernanny) dat wij ouders vaak boos blijven, terwijl een kind alweer zijn best doet om het goed te maken. dat het beter is om het goed uit te praten en daarna weer normaal/lief tegen elkaar te doen. dan beloon je een kind ook weer voor goed gedrag. (al vind ik je irritatie ook logisch hoor)

petra, het nadeel van losser zijn als ze ziek zijn is dat ze het nog een keer (of twee) proberen als ze weer beter zijn. als je dan weer streng bent, dan houdt dat volgens mij snel genoeg weer op.

juud, ik vind positief opvoeden ook beter bij mij passen. blijkbaar zeg ik regelmatig oké, want dat zegt otje nu ook de hele dag. :D ik zeg ook wat we wel gaan doen of wanneer het wel mag ipv dat ik heel erg benadruk wat niet mag. otje heeft ook best wat geduld vind ik. nog geen zalf. krijg zalf van toetie en morgen nog even naar de apotheek, nu gebruiken we vaseline en het lijkt wel minder erg.
    wanneer gaan jullie op huwelijksreis? heb je al iets gehoord van angelo zijn pakketje? :p

chantal, ik heb balneum jeukstillende badolie. ik vind dat ook goed helpen. wij zouden bij 18 maanden weer naar het cb moeten (eh mogen).

arri, otje gaat eerder minder dan meer in bad/douche. haar huid droogt snel uit en soms komt om de dag inderdaad niet uit. het is echt een fase van grenzen opzoeken he? ik vond ottilie tot nu toe ook erg braaf (op een enkele keer uitdagend eten naast de stoel gooien na), maar vind haar op het moment ook ineens behoorlijk pittig!

setteke, dank voor je uitgebreide antwoord. ik vind ook inderdaad vooral consequent zijn belangrijk. en ik wil daarom alleen streng zijn in dingen waar ik achter sta als ze de grenzen opzoekt. heb bij vriendinnen de effecten gezien van toegeven en zie nu ook wel dat dat soms moeilijk is maar vind het belangrijk om vol te houden. misschien kan ik (kunnen we) nu maar beter wat strenger zijn en als deze periode over is weer wat makkelijker worden. bij twijfel nee is misschien wel makkelijker dan ja. ben alleen ook huiverig voor dat mijn geprobeer wat het beste werkt en voelt zo onduidelijk voor haar is.
    en geen zin in drama's met bezoek erbij herken ik ook. maar ik heb dus ook het idee dat ze feilloos aanvoelt of ik twijfel of niet. gelukkig hield tymen het nog redelijk binnen de grenzen. ook zo vervelend voor een ander kindje dat komt spelen.
    kan me trouwens wel voorstellen dat het bij een tweede makkelijker is omdat je de regels al door schade en schande geleerd hebt. denk je dat meisjes meestal pittiger zijn? en zijn jongetjes drukker/ meer aan het slopen dan meisjes?

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    o ja juud, otje vindt dowwa ook heel leuk (in haar boekje dan want met tv zijn we hier nu wel streng)

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie wat heb je een braaf meisje :p :p
    Nou hier geen brave Hendrik(a)
    Want ze speelt tegenwoordig niet meer met haar eigen speelgoed. Ik zeg de hele dag dat is van mamma :D

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie, de tv staat praktisch de hele dag aan. Dat deden wij zelf ook al. Alleen bepaal ik wel wat ze te zien krijgt.
    Ze kijkt niet constant hoor maar als ze speelt en ze hoort wat boeiends komt ze snel kijken.
    Sessasa (sesamstraat),Dolla, Jeego (Diego), Tubbie, Zandkasteel dat redt ze wel een tijdje hoor. Maar kijkt het nooit af.

Morgen komt haar Dolla dekbed binnen ze zal wel wilde worden :p

Giulia is trouwens gek op tekenen, tekent nu tegenwoordig ook op de bank etc..., maar hoe vinden jullie kindjes dat? Ze kan soms wel 15 min tekeken.

14. @ lauwie: ben het wel met je eens hoor. Ik denk dat praten al heel veel helpt en ze meer begrijpen dan je denkt. Wat betreft het boos zijn en goedmaken, ben ik het ook met je eens. Ik merk wel is op de moment dat ik nog aan het corrigeren ben, hij al lang in de 'goedmaak' modus zit en gewoon wil knuffelen... Maar ja...
    Die vlieger gaat ook niet altijd op...

En consequent zijn vind ik ook 1 van de belangrijkste dingen in het opvoeden van je kind, ze moeten weten waar ze aan toe zijn....

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ja, liever de oké fase dan de nee fase :D

16. Tekenen: Ook toevallig dit weekend kon Tygo op mijn kamer bij een pen en hij pakte uit zichzelf een kaartje wat ik rond had slingeren om op te tekenen. Ik vond het wel slim van hem dat hij dat zag als iets wat samengaat, want hij vond tekenen totaal nog niet interresant...

Ik heb hem dan ook zondagochtend weer eens aan het tekenen gezet, hij vond het leuk, maar niet meer dan 5 min.....

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    juud, ik werd gek van de hele dag met grote ogen en haar hoofdje scheef 'buwabelie??' of 'ijntje ijntje?' zingen. dan moest ik per keer bedenken of ik het goed vond en ik wil niet dat ze gaat zeuren. ze vraagt er nu heel af en toe om en dan zeg ik dat we het vanavond gaan kijken voor ze naar bed gaat of of ze samen haar bumba puzzel wil maken.
    ottilie tekent ook graag, maar de potloden in en uit het doosje is ook heel interessant. tekenen mag van mij alleen in haar kinderstoel. hmm misschien ben ik toch strenger dan ik denk.

chantal, dank. voel me al iets zekerder dat meer mama's het moeilijk vinden of er op dezelfde manier naar kijken.

nu nog even met mijn vriend zorgen dat we op één lijn zitten want dat vind ik ook moeilijk aangezien ik zelf nog niet goed weet wat ik wil en we ons ook snel met elkaars aanpak bemoeien. levert ook wel wat irritaties op, gecombineerd met te vroege ochtenden maakt het ff wat minder gezellig hier. maar weer even goeie afspraken maken.

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Lauwie, Bumba is dus ook 1 van de progamma's die ze NIET mag zien.
    Angelo en ik zitten qua opvoeding wel op 1 lijn! Goddank.
    Oja en de uitslag krijgen we 3 feb :O

Nou wij gaan pitten! Tot morgen!

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    3 februari pas! wat duurt dat lang!
    waarom mag giulia geen bumba zien? dat vindt otje het mooiste wat er is!

20. @ lauwie:

:$:): Ik heb een hele tijd geleden toen Tygo niet keek, zijn Sesamstraatliedjes boek onder de bank gemikt....

Hij ligt er nog steeds.....

Hij kwam er echt waar wel 10 keer per dag mee aanzetten en dan moest je het hele repertoire opzingen en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer...

Het ding was al met heel veel plakband aan elkaar geplakt en viel alsnog van ellende uit mekaar en ik was het zo zo zat....

Hij mist het niet bewust, maar ik weet ook zeker dat ik hem niet onder de bank vandaan moet halen als hij het ziet... ;)

--------------------------------------------------

Kan me voorstellen dat het moeillijk is om 1 lijn te trekken als je nog niet weet waar die lijn is.... Je doet het beiden voor het eerst en het is nieuw en je leert zelf ook veel, daarnaast breng je ook je eigen opvoeding mee in je relatie en in de opvoeding van je kind...

Gezien mijn overweldigende karakter laat René mij mn gang gaan...:p
    We weten over het algemeen wel waar we het niet met elkaar eens zijn en we komen elkaar ook in dingen wel tegemoet, maar bij ons komt dat omdat hij natuurlijk al kinderen heeft, waar ik al vrij snel over na moest denken hoe daar mee om te gaan. Daardoor wist hij ook hoe ik over opvoeding denk en welk gevoel ik erbij heb.

Jullie vinden vanzelf de manier waarop het werkt voor jullie beiden en Ottilie.

Deel Deze Pagina