Augustus 2008 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Setteke, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Gun je ons dat plezier dan niet even :D

Zeker man bijt hond whoehoe 8)

2. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    meiden
    ik heb bijgelezen, maar ga nu op de bamk hagen krijg hier de ene na de andere harde buik!
    Hier alles goed....
    morgen een dagje voor mezelf want Britt gaat naar het kdv, waar ik haar wel eerder ophaal hoor, want mis haar dan toch wel!
    Maar even de ochtend alleen en tussen de middag.

Britt heeft vandaag haar BMR gehad en was vreselijk boos op de arts.....:x deed haar echt goed pijn, bah.

ze was wat aangekomen gelukkig maar, ze weegt bijna 8.8 kg en is 78 cm.
    net samen heerlijk gedouchd, ze kwam zo heerlijk tegen me aan liggen terwijl ik haar vasthad dat ik er helemaal emo van werd. gekke zwangere muts!!!

tot morgen
    CU

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @tesske: ja mylan heeft een makkelijke maat en ik ook dus scoor heel goed online eigenlijk. mijn vriend besteld altijd bij esprit enzo en dat zit weer goed bij hem, vind zelf esprit geen zak aan voor vrouwen. ja krijg elke week wel een pakketje hihi

@ff: ah mooi dat er weer een paar ons aan zit, zo kom je er wel ;)

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

#744 Chantico, 26 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2010
    Schatje, spannend!

Jenny, wat een mooie echofoto!

Tanden: Ise heeft nu 8 tanden, 4 kiezen en volgens mij 1 hoektand onderweg

Tekenen: leuk! Ik heb de krijtjes boven op de kast liggen, dus daar kan ze niet zelf bij. Ze tekent alleen in de kinderstoel aan tafel, op en naast het papier :p. Van de week ontdekte ze dat zwart echt super veel effect geeft, dus daar kraste ze een heel vel mee vol 8) Het vasthouden van zoveel mogelijk krijtjes is ook een belangrijk onderdeel van de tekenervaring :) Pennen liggen als het goed is altijd buiten haar bereik. Op iets anders dan op papier tekenen (meubels, muren) lijkt me niet echt handig…

Chantal, ik heb het cb gebeld, want ik hoorde maar niks. De afspraak hoort met 18 maanden, maar tegen de tijd dat ze bij ons eindelijk plek hadden is Ise al weer 19 maanden en een week…

Over opvoeden: Ise leert en wij leren!

Over grenzen: die ontdek je pas als je (lees: je kind) ze opzoekt :p

Hier is het ook vallen en opstaan hoor... Nu met dat ze 's ochtends steeds vroeger al tussen ons in wil liggen bijvoorbeeld: dat is echt zo'n onverwachte situatie waar we in terecht zijn gekomen (jaja, de ervaren mama's zagen het natuurlijk al van verre aankomen ;)) en nu moeten we onze pedagogische uitglijer weer herstellen. Je kan gewoon niet van alles voorspellen hoe het uitpakt. Soms voel je wel aan dat je je op glad ijs begeeft, maar soms ontdek je opeens een onverwacht gevolg van je goedbedoelde opvoedkunst. En het is en blijft toch ook een beetje schipperen tussen idealen en werkelijkheid… Onder stress (midden in de nacht als ik wil slapen ofzo) maak ik bijvoorbeeld minder goede langetermijnbeslissingen ;). Verschillende pedagogen in mijn omgeving hebben me al verzekerd: ‘je verpest ze heus niet met één keer iets “fout” doen’.

Dat is toch juist logisch! Zij zal de komende 20 jaar nog wel grenzen aan het verkennen zijn hoor, dus er is volgens mij nooit een tijd dat ze dat niét doet. En juist omdát ze de grenzen verkent komen jullie er achter waar jullie nog een standpunt over moeten bepalen. Dat kán volgens mij ook alleen maar op het moment dat het zover is. Stel je voor dat je nu al moest weten hoe je om zal gaan met vriendjes/uitgaan/alcohol/etc… Lekker samen met je kind ontdekken wat er allemaal te ontdekken valt!

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    *zwaai zwaai*
    alles gelezen even geen zin om te reageren!
    Net gezwommen en nu suf op de bank. Morgen naar peuterfestival met Sam!

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik ga er vandoor meiden.
    Ga lekker tegen Mark aanhangen en Mercy kijken.
    Tot morgen!

Oh ja Lauwie je vroeg wie er op Tess past als ik haar thuis laat van het kdv.
    Niemand.. dan sta ik gewoon om 06.00 met haar op, ben de hele dag druk ( ze slaapt niet meer overdag) met haar en ga dan om 14.30 naar mijn werk en kom rond 23.30/24.00 weer thuis om moe mijn bed in te kruipen en de volgende dag weer vanaf 06.00 met Tess in de weer te zijn ;)

7. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, jemig, waar haal je de energie vandaan? Ik slaap op mijn vrije dagen zelfs nog even 's middags (ok dat is misschien weer het andere uiterste). Wil ze 's middags helemaal niet meer in bed?

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoe zou het met Schatje zijn...?

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    mensen ik wens iedereen een super nacht rust toe

10. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik ben net een uurtje thuis van school. Hadden oudergesprekken vanavond. Kom ik uitgeput thuis ligt Danique te jengelen in bed. Papa chagerijnig, was er al vaak geweest. Nou nog even met haar in de weer en nu is ze eindelijk weer stil. Ik duik nu dus mijn bedje in. Morgen gaat de wekker weer om half 7. pffff is het al bijna weekend????

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb vanavond nog met haar gesmst en het strippen heeft tot nu toe nog niet het gewenste effect. Ze heeft wel veel pijn, maar geen weeën....

Pff, ik droom vannacht van anatomie: lateraal, dorsaal, ventraal, mediaal, suppinatie, pronatie, flexie, extensie blablaba.....

12. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    jenny, wat een mooie 3d echo foto!

miranda, wat een stoere chick ;). leuk als een foto zo goed lukt he?

sjudith, geweldig dat giulia zo dollablij is :D

linka, wat een superreageeractie vanmorgen! hopelijk hangt het jasje er morgen nog!

duster, fijn dat je dochter nog goed voor de uitgang ligt!

schatje, succes!

sjorsje, ja dat verschil zie ik ook tussen otje en haar buurjongetje.

binna, oh die dierentuindieren van little people vind ik superleuk! hoeveel wil je er voor hebben? hier wordt er wel veel mee gespeeld. met de auto's de poppetjes en de dieren.

chantico, je hebt helemaal gelijk dat het logisch is. maar ik zou het fijn vinden als we nu goed bestand zouden zijn tegen het grenzen opzoeken en het voelt nog als pionieren. en ik denk ook dat we er tegen aan blijven lopen. maar ik denk wel dat je nu een basis legt voor dat je kind weet dat je consequent bent en dat doorzeuren geen zin heeft.

tesske, ik kan me voorstellen dat je met zulk slaapgebrek en alle zorgen van de afgelopen tijd in huilen uitbarst als ze op je werk moeilijk doen! wel zwaar hoor en een 'dag' werken en een 'dag' voor je dochter zorgen op dezelfde dag.

ff, super dat britt aangekomen was op het cb! geeft vast een goed gevoel! en dat ondanks haar slechtere eten toen ze tanden kreeg! hoop dat deze geruststelling je helpt om er relaxed onder te blijven.

nog een grappig verhaaltje over ot: ze controleert nu alle poppen van het poppenhuis op poep. dan gaan de kleren omhoog. gelukkig hebben ze nooit poep :D. haar spaarleeuw vanavond wel! 'poetsen' en 'doekje' 'schoon' en 'luier' het hele ritueel kwam langs :D

ik voel me ziek en morgenochtend zal het wel weer vroeger zijn dan ik leuk vond (al ging het vanochtend al weer iets de betere kant op) dus ik duik er nu in! heb bij bol.com allemaal 2ehands studieboeken over ontwikkelingspsychologie gekocht. nog ff in bed bladeren. trusten!

13. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ lauwie ik heb de ark van noah van little people.
    Ik lig nu in bed. 6.30 de deur uit!

14. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    juud sorry dat ik niet online was :)
    k was dingen aan het ophangen in babykamertje en heb een schoonmaakdagje gehouden (ramen,badkamer,wasgoed alles eigenlijk van boven naar beneden) daarna ben ik naar me zus gegaan en heb ik daar gegeten dus toen ik thuis kwam was het half 9 in de avond.en ik was doodop. Ik voelde me toen helemaal super ik denk nu moet ik die kans grijpen en direct aan het werk gaan en niet weer gaan zitten achter de computer. maar dat heb ik dus geweten .. vanmorgen kon ik dus niet opstaan dus leg nu nog ff in bed met de laptop. me rug en bekken doen nu dus behoorlijk veel zeer.
    maar moet in me achterhoofd houden vandaag heb ik dan EINDELIJK de 20 weken echo !!! werd wel tijd dus vanavond kwart over 6 zit ik in het ziekenhuis en daarna kom ik schreeuwen hier dat ik weet wat het word ( als t ff mee zit) hihi laat je nog even in spanning :D hahahahahahahahaha

15. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    binna: thnks, nacht was goed maar hij was weer om 5.20 wakker haha

ik ben werken

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    zo nog een paar uur en dan is het zover !!!! jAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

ben helemaal hyper !!!!!

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Denice, wat spannend. Ben erg benieuwd hoor, ik zit er eigenlijk altijd naast, maar ik denk een jongetje.

Vanochtend lekker kunnen uitslapen. Ik kwam pas iets over 8 m'n bed uit en de kindjes waren toen nog redelijk stil. Jorja heeft eindelijk eens een hele nacht doorgeslapen. Volgens mij ging ze gisterenavond om 21.00 uur naar bed (na een halve papfles) en vanochtend hoorde ik haar pas brabbelen om 8.30 uur.

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ denice, heel veel succes vandaag en heel veel plezier met je 20 weken echo. Ik hoop dat je een kerngezond kindje gaat zien met alles erop en eraan.
    Ik denk trouwens dat je een jongen krijgt

Roos is nog ziek en oma is bij haar. Suze is wel gewoon naar het KDV en ik ben in de vrieskou met mn groep aan het werk die gelukkig niet snel klagen

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Denice, veel plezier vandaag. Ik heb je buikje niet gezien, maar ik denk ook dat je een jongen krijgt...

Goedemorgen allemaal!

20. schatje1

schatje1 Niet meer actief

vliezen breken doen ze alleen in overleg met gyn.. maar ze wilde eerst dit proberen..
    helaas heeft het geen effect :(
    probeer de vk de hele tijd te bellen maar krijg een hele rare kiestoon :( :(

Deel Deze Pagina