@Tesske, ik werk als programmeur. 1x in de 6 weken ben ik een week de pineut. Als er dan programma's onderuit gaan waardoor de fabriek niet verder kan, moet ik aan het werk. Het was vannacht uiteindelijk 2.15 dat ik naar bed ging! @Mik, jemig wat een ellende met die vriend. Hadden jullie het verwacht? Oh lees net geen verrassing. Lastig hoor. @Denice, wat goed dat Kenny optijd was en dat de echo goed was, super hoor. WAT WORDT HET WAT WORDT HET, ach is te proberen Ik had wel een beetje pregorexia kunnen gebruiken tijdens mijn zwangerschappen @Petra, jemig beginnende longontsteking, das niet mis. Hopelijk gaat het nu snel beter! @Tesske, ja lastig, ik zou het gewoon eerlijk voorleggen. Dat je echt niet wilt dat er gerookt wordt, waar je meisje bij is en als dat wel gebeurd jij er geen vertrouwen meer hebt in het oppassen @Jenny, wat kan JIJ kleppen, haha! ! @Binna, ziet er mooi uit hoor! All bedankt voor het medeleven voor mijn werken vannacht, daar wordt een mens met weinig slaap vrolijk van!! Vanmorgen kids naar KDV gebracht en lekker gaan slapen. Rond 11 uur op het werk aangekomen, heerlijk. Maar wel gelijk druk, je komt er ook niet echt in .
@ binna: mooi hoor! @ set: he balen.... schiet ook niet op he... Roken: By the way mijn ouders roken dus ook in de keuken met het raampje open.... Tygo gaat dan zelf ook wel is naar de keuken toe, want ja wat moet je alleen in de woonkamer he... Al proberen ze hem wel bij de keuken weg te houden door hem met mijn neefje te laten spelen of een tekenfilmpje er op te zetten. Als ik er ben (savonds om hem op te halen) neem ik hem mee naar de woonkamer als ik het zie, maar ik weet dat het wel gebeurt dat hij dan gewoon wel is een tijdje bij mn moeder in de keuken zit, terwijl zij een sigaretje rookt. Tygo heeft ondanks zijn mama, tot nog toe geen enkele symptoom van astma of iets anders vertoont, dus ik ga hier ook niet overdreven op reageren. Mijn ouders hebben altijd thuis gerookt (echt in huis) en mijn zus, ik en mijn broertje zijn er prima groot op geworden. Wat ik dan wel weer vermijd, is als er bijv. op een verjaardag ineens heftig gerookt word, dan ga ik ook weg. En toen Tygo nog een baby was, was ik bij het eerste opgestoken sigaretje al vertrokken, dat wel...
Carmen je hebt gelijk hoor over dat roken. Als Tess er zoveel last van heeft, hebben ze zich maar aan de regels te houden. Setteke, ik bedoel de lijst van waaruit je naar deze pagina kan.
chantal. toen emy baby was dus dan bedoel ik onder het jaar.. toen werd er door niemand in de familie gerookt omdat ze wisten dat ik er een stront hekel aan heb. en toen konden ze gerust 4 uur zonder zo'n stink stok! en nu emy ouder is gaan ze gewoon om wie er het hartste en dikste rook kan maken in de woonkamer volgens mij. dus vertrek ik dan ook meteen... vind ik zoo raar dat er zo een verschil word gemaakt. alsof het niet schadelijk is na 1 jaar.
@ denice: ik denk dat mensen het idee hebben dat naarmate een kindje ouder word het sterker is en meer kan hebben en eigenlijk denk ik ook wel dat het zo is. Het lijkt minder fragiel etc... Niet te zeggen dat je dan maar meteen voluit moet gaan roken en dergelijk, maar heeft denk ik meer te maken met de belevingswereld van iemand. als je zelf niet rookt kan je een kind wel grotendeels vrij houden van sigarettenrook, maar helemaal ontkom je er gewoon niet aan.
Ik heb zelf weinig moeite met sigarettenrook (tot op een bepaald niveau), maar mijn kindjes hebben dan ook nergens last van. Als dat wel zo zou zijn, zou ik ze ook weghouden van rook. Nog 'n paar pagina's te gaan en we hebben deel 3.
het is nu zelfs zo in de familie. als je niet rookt en je heb je verjaardag of feestje en er mag niet binnen gerookt worden omdat het gewoon jou huis en je het vind stinken. Komen ze gewoonweg niet !!!
als tess normale longetjes zou hebben zou ik me er ook niet zo druk om hebben gemaakt en mischien zelfs wel denken dat het zou bijdragen aan haar weerstand. Maar ze krijgt op ,onder andere, rook een reactie van benauwdheid en met n beetje pech ook een luchtweginfectie of longontsteking. Petra het was langs me heen gegaan dat roos beginnende longontsteking heeft. Hebben ze ook een longfoto gemaakt of is de diagnose alleen gesteld op het luisteren (en voelen? Bij tess kun je het op haar ruggetje voelen als ze vol zit )? Ik hoop dat ze snel opknapt!
@ Carmen, als je al zo vaak hebt gevraagd niet te roken waar Tess bij is en ze luisteren niet dan zou ik er ook klaar mee zijn hoor! Mijn ouders roken in de garage. Nooit binnen, dus ook niet als de kinderen er zijn. Tegenwoordig willen de kids steeds mee in de garage als ze gaan roken en dat kan ik helaas niet tegenhouden, dus dat laat ik wel eens. Maar mijn kids hebben gewoon gezonde longetjes, dus dan ben ik misschien wat makkelijker. Tis toch zot als je bedenkt dat meeroken net zo schadelijk is als zelf roken en er dan toch nog mensen zijn die geen rekening houden met een ander. En ja, ik was ooit zelf roker, en nee ik heb niet gerookt als mensen dat niet wilden. En wat betreft mijn school, daar hoef ik niks van te verwachten. Ik heb nu al zo vaak om hulp gevraagd, maar ze doen niks. Jah, zeggen dat het wel goed komt maar dat is dus niet zo. Moet ik straks 32 uur per week gaan stagelopen omdat ze mij maar in mijn sop gaar laten koken!:x @ Linka, leuk! @ Binna, mooie kleur! Ik sta als tweede op de grote-ouwehoer-lijst.... wat een twijfelachtige eer..... Oeps! Ben helemaal vergeten de PSZ te bellen dat Tymen vandaag niet zou komen..... Zo nog maar even doen. En nu verder studeren!
@Linka, wat een gaaf jasje, leuke foto's hoor! @Roken, hebben er hier eigenlijk weinig last van. Wordt gewoon niet binnen gerookt alleen soms met een feestje 's avonds als de kids in bed liggen. En zo gaat het bij iedereen om ons heen eigenlijk ook. Denice, helemaal niet komen is ook weer zo wat, maar ik vind het ook altijd een stuk ongezelliger, kan er ook niks aan doen. Ben nog van de oude stempel Nog 23 berichten te gaan!!
Zwemmen was weer erg gezellig. Daarna naar de tandarts, fayenna vond het allemaal reuze interessant. Ze mocht in de grote stoel zitten en toen ik fotos moest maken mocht ze met de tandarts een tube nijntje tandpasta uitzoeken. @ sjorsje: ben je al met lianna naar de proefles van de gym geweest? @ duster: ik heb geen tips voor je m.b.t het vroege wakker worden van matthijs. Hopelijk is het een fase en slaapt hij snel weer lekker door s nachts. @ mik: jeetje wat heftig zeg! hopelijk komt het allemaal goed met jullie vriend. Sterkte. @ schatje: hopelijk gaat het vandaag nog beginnen nadat je lekker verwend bent met een nieuw kapsel bij de kapper @ miepie: wat leuk een pret echo! Heel veel plezier en geniet ervan. @ denice: wat fijn om te horen meid! En echt super dat kenny nog precies op tijd was. Ben benieuwd hoe lang je het geslacht voor je kunt houden @ Petra: ach arme roos. Hopelijk is ze er nu met de antibiotica snel vanaf @ carmen: ik betaalde altijd 20 euro voor het bijvullen van gelnagels. Sinds dat mijn man vorig jaar juli in het ziekenhuis heeft gelegen heb ik ze eraf gehaald ivm tijdgebrek en nu zitten ze er nog niet op haha. Mis het eigenlijk ook niet echt eerlijk gezegd, al ziet het er wel mooi uit Mooi dat de ruikertjes binnen zijn, kunnen jullie aan de slag ermee. Ben zo benieuwd of ze er baat bij heeft. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt wat betreft je schoonouders. Waar ben je mee bezig als je als opa en oma een sigaret nog niet kan wijken voor de gezondheid van je kleinkind! Sorry hoor maar om zoiets kan ik me vreselijk kwaad maken, ik heb voor zoiets geen woorden. Hier is het pasgeleden ook gebeurd. De nieuwe man van mijn schoonmoeder stond te roken in de keuken terwijl fayenna daar ook was. Fayenna heeft nog niet eens last van haar longetjes en toch ben ik echt kwaad geworden, vind het echt onbeschoft als je daar geen rekening mee wil houden als opa/oma. Zijn er meer vlakken waardoor je met je schoonouders niet zo goed door een deur kan, of is dit gewoon iets incidenteels? @ setteke: weer balen zeg die afwijzingen. Kun je niet eens contact opnemen met school dat ze je eens een handje gaan helpen met het vinden van een plek? Je hebt er al erg veel zelf aan gedaan. @ binna: mooi kleurtje meid! @ linka: wauw wat een stoere meid in een erg mooie jas!
Shanai, wat goed dat ze het leuk vond bij de tandarts. Komende zaterdag gaat Lianna voor het eerst naar de kaboutergym.
o ja, morgen gaat fayenna voor de eerste keer naar opa en oma voor een andere reden dan werk. papa en mama gaan uit eten bij de griek! mij moeder moet morgen oppassen omdat ik moet werken, normaal zou ik haar om 16.00 uur ophalen maar nu blijft ze daar eten en gaat ze daar ik bad en gaan we haar om 20.00 uur ophalen. verassing voor mijn man die denkt dat hij morgenavond thuis moet blijven met fayenna omdat ik een etentje heb met het werk.
voordat jullie denken dat ze er trauma's aan overhoudt: de tandarts heeft dus niet in haar mondje ofzo gekeken. ze heeft alleen rondgekeken en even op de stoel gezeten omdat ze dat zelf wou.