heb ook even zitten googlen voor je en kom niks tegen dat het teveel is of dat je hier iets aan moet doen, alleen maar van dat hij het dan gewoon nodig heeft en je het lekker moet laten gaan. slaap zorgt voor groei en ontspanning en niks is beter voor zo'n dreumes die van alles nog te verwerken heeft.
@ jenny: hahaha, ja op zich is het voor mij ook wel heerlijk, ook met werk kan ik dan veel doen. Maar mensen geven me haast het idee dat er iets mis met hem is... En had ook altijd zoiets van, als hij wakker is, is hij ook ERG aanwezig, ERG vrolijk, ERG beweeglijk. Dus dacht dat hij daarom ook gewoon zijn slaap nodig heeft. Maar ja als geen enkel kind van die leeftijd meer zoveel slaapt...
@ chantal, Roos is ook zo'n enorme drinker. Toen ze een tijdje geleden zoveel diarree had ben ik een heel stuk geminderd met diksap en heeft ze water gekregen, maar daar drinkt ze ongeveer net zoveel van. Nu het goed gaat met haar billen krijgt ze 1 of 2 keer per dag een grote beker drinken met diksap en verder water/melk. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Over het slapen, ik heb geen idee maar het is voor jou natuurlijk ook lastig omdat je rekening moet houden met zn slaapjes. Wat gebeurd er als je hem langer ophoudt?
dus... lekker boeiend wat een ander denkt. wat vreselijk is, als een kind bijna niet slaapt dan heb je echt een probleem. niet druk over maken, maar van genieten. en wat je ook zegt... dat hij echt aanwezig is als hij wakker is.. dat vreet energie en dat hij veel drinkt.. beter dan te weinig. en als je denk dat hij echt veel teveel drinkt ivm zijn blaas dan zet je gewoon een keer iets neer wat hij niet zo lekker vind.
Hij slaapt dan inderdaad wel meer uren dan de gemiddelde dreumes nodig heeft. Gemiddeld is rond de 14 uur slaap en Tygo komt dus aan zo'n 16 - 17 uur. Vind je het vervelend dat hij zoveel slaapt of heb je er niet zo'n probleem mee?
dankje jenny..... Kon ook niet echt wat vinden op internet nee... Nou ik hoor iemand brommen... Dus denk dat ie aan het wakker worden is.... 3 uur en 3 kwartier....
chantal wat al eerder werd gezegd, als jouw ventje dat nodig heeft, is het toch goed? niemand is hetzelfde, dus ook onze kids niet. de 1 slaapt tot 6 uur de ander tot 10uur, weer een ander ligt erna 1.5 uur weer in en de ander gaat pas na 5 uur slapen.....kan je niks van zeggen hoor! heerlijk van genieten nu het nog kan.....zo heb jij ook nog je momentjes rust!!! Lekker zo laten en je vooral geen zorgen om maken en wat het drinken betreft is niet teveel hoor! mag hij best hebben......
hij heeft dorst denk ik hihi Ik kreeg net een emailtje over de basisschool hier en zij zei dat ik een brief krijg van de gemeente om hem in te shrijven en bij geboren in maand augustus/september zal dit rond de 2,5 jaar liggen. er zijn geen wachttijden, ze verwachten dat ze elk kind kunnen aannemen. maar waar ik onzeker over word is de schooltijden, elke dag om half 3 uit. hoe moet je dat doen??? elke dag naschoolseopvang?? is toch niet leuk. oma kan hem wel halen maar die moet wel weer even fietsen of toch een school kiezen bij haar in de buurt?? het zweet breekt me uit hoe gaan jullie het doen?
@ Jenny, Tess gaat naar 2 talig onderwijs en daar heeft ze lestijden van 08.30 - 14.45 en verplicht overblijven. Op woensdag en vrijdag is het van 08.30 - 12.15. Ik denk dat ik tegen die tijd de vrijdagmiddag vrij neem en Mark de woensdagmiddag ( of andersom). De donderdag ben ik altijd vrij dus dan kan ik haar makkelijk om 14.45 ophalen en de maandag en dinsdag zal dan BSO of oma worden denk ik.
Dankjewel dames... Stelt me toch wel weer gerust! Heb gister nog Duplo gehaald voor Tygo met dierentuin dieren, was ie heel erg blij mee vanochtend, moest meteen van alles bouwen En een lichtgevend zwaard van de action, zo'n darth fader ding met geluid, heeft mn neefje ook, vind ie helemaal geweldig en de action had ook hele leuke nieuwe boekjes, Dus heb er 3 gekocht: 1x dierentuinboekje 1x kindjes van de wereld boekje waarbij je de kindjes uit het boekje kan halen en hand aan hand kan leggen 1x boek over dieren van de wereld met neushoorn, leeuw etc. Hier zitten ook drukkartonnen in van de dieren, waardoor je de dieren als tekensjabloon kan gebruiken... Heel erg leuk en hij was erg echt heel blij mee... @ jenny: nog niet echt over nagedacht, maar ik heb 2dgn oppas, dus verwacht dat die hem gewoon ophalen. Als ze nu een hele dag oppassen, willen ze het vast ook nog wel straks van 3- tot half 6 ofzo doen...
Chantal leuk dat je tygo zo lekker hebt kunnen verwennen! Is het financiele gedoe nu allemaal afgesloten trouwens?
Hallo, Matthijs is "geslaagd" voor Pimmetje Pinguin Nu is hij met opa en oma mee en ik mis hem nu al. En hij komt pas maandagmiddag weer thuis :x
duster, gefeliciteerd met matthijs zijn 2e diploma jenny, ik denk 3x bso (ipv 3 dagen kdv nu), of misschien kunnen we met buren afspreken dat we elk een middag beide kindjes halen. of als ze geen broertje of zusje krijgt neem ik 2 middagen vrij ipv 1 dag. net schoentjes gehaald. vind haar cowboylaarsjes nog superleuk maar die flexzooltjes kan eigenlijk niet meer. schoentjes die nu goed voor haar zijn is echt mijn smaak niet. vind deze ook de minst erge die ze hadden. durf ondertussen ook niet meer op internet te bestellen. vind goede schoenen toch wel belangrijker dan mooie.
Duster, jippie voor Matthijs. Chantal, bij ons drinken ze ook veel hoor. Heb het idee dat ik de hele dag flessen aan het vullen ben. Lianna vond de ka boutergym vanochtend wel leuk. Ze liep de hele tijd met een bal te leuren. Volgende week nog 'n keer proberen en vindt ze het dan nog leuk dan kan ik haar definitief aanmelden.
dank je wel voor jullie antwoorden, 2 X BSO per week zou moeten kunnen inderdaad ik ga vanavond naar mijn oom en tante die gaan ons verwennen met een heerlijke maaltijd
@ Duster wat goed van Mathijs! Gefeliciteerd! En hoewel je hem vast zal missen is het voor jou wel even goed meis om uit te kunnen rusten. @ Lauwie heb je een foto van de schoentjes? Bah Tess is echt zwaar ongezellig vandaag, ze jengelt echt om alles. Maargoed ze heeft ook nog koorts en een zeehondenblafje dus zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. Ik had afgelopen week een kastje gekocht voor in de keuken en een nieuwe kapstok voor in de hal. Mark zou me in het weekend even helpen met in elkaar zetten en ophangen maar nu zegt meneer net dat ie daar dus vandaag echt geen zin heeft. Wat geen zin.. dan doe ik het zelf wel maar dat vind ie ook geen goed idee dus besloot hij me toch maar te helpen. Ik ga er dus vandoor om even te helpen
Nou, alle vragen waar ik op wilde reageren zijn inmiddels naar tevredenheid beantwoord, dus dat is lekker makkelijk Ga ik ook maar weer eens met m'n kind spelen ipv achter de pc te zitten