wil jullie advies!!!!! wij hebben gister djayden zijn kamer verandert en zijn bedje als peuterbedje gemaakt om te kijken of hij dan wel op zijn eigen kamer wilt slapen.. nu valt hij daar wel in slaap maar na 3 kwartier is meneer weer wakker en wil hij dus cht niet meer op zijn eigen kamer..hij raakt ook echt overstuur.. weet niet meer wat we moeten doen.. kusjes
Gewone. Bij Tymen zat ik met deze leeftijd al wel met luierbroekjes, maar die wilde niet zo best zindelijk worden. En luierbroekjes zijn er eigenlijk niet op gemaakt om helemaal vol met urine of ontlasting te zitten. Dus zo lang Sil geen zindelijkheidsneigingen heeft draagt ze nog gewone luiers. @ Carmen, nou hopen dat je meiske gauw opknapt dan maar! @ Schatje, is ook een mooie datum, mijn opa is vandaag jarig! @ Miepie, goed zo meid. Kom maar even voor jezelf op. Toen ik zo lang zwanger was als jij nu bent was ik al voor 100% in de ziektewet. Al is dat misschien wel anders omdat ik BI had en in de zorg werkte. Maar je baas krijgt gewoon een ziektewetuitkering voor je hoor als je niet (volledig) kunt werken door je zwangerschap.
haha tess loopt net naar het kastje bij de tv toe om die open te doen. Dat mag niet (staat de server in en liggen de afstandsbedieningen) dus ik zeg er wat van, kijkt ze me aan,laat de afstandsbediening zien en zegt opruimen! Ze doet deurtje open, afstandsbediening erin , deurtje dicht en ze zegt kaar (klaar). Zooo schattig! Wij gaan even fruit eten doei doei!
@ Schatje, misschien moet je eerst zijn ledikantje weer terug zetten. Het is vaak niet goed om ze aan iets nieuws te laten wennen zo vlak voor een heftige gebeurtenis als een baby. Tsjah, en wat die angst betreft, misschien voelt het voor hem gewoon niet goed op zijn kamer. Misschien hem op een andere kamer doen?
@ QB en miepie: leuke foto en wat een leuk jurkje zeg! @ chantico: geeeen ideee.... Soms is mijn hoofd te druk en ben ik niet helder genoeg om iets te schrijven.... Dan is het 1 en al chaos en dat heb ik nu al een tijd weer. Met te veel dingen bezig @ lauwie: ik vind het wel schattige schoentjes... @ toetie: dankje voor je reactie! @ binna: leuk filmpje, wat doet ze dat goed! @ my angel: mocht je dit nog lezen, veel succes en geluk met je gezin en ook voor jou zelf als vrouw, moeder, vriendin en persoon. knuff @ tesske: Kleding en schoenmaat: Kledingmaat is hier 80-86 en schoenmaat denk ik nu richting de 22 @ all: wat maken jullie soms allemaal lekkere aparte dingen! Ken ik nie hooorrr... Gister hadden wij ketjapballetjes van de groenteboer met voorgebakken gekruide aardappeltjes.... Vandaag denk ik chili con carne... Als ik bij de winkel kom.... @ Petra: Hoera voor Suze, goed zo!!! @ shanai: Hij slaapt dan 17 uur in principe, van 7 tot 7 en over dag zo'n 5 uur ( 2x 2,5 uur) En ik begrijp niet echt wat het probleem is met roosvicee idd. Het is erg gezond, bevat veel vitamine C en is met rozenbottel. Daarnaast overschrijd ik met 2 drinkbekers het advies niet wat op de fles staat. @ set en carmen: Leuke fotos!!! En wow wat een slimme Sil!! @ lauwie:nummer 2! @Binna, beterschaps!!! @ carmen: beterschap met Tess. Ik heb met dit koude weer ook zo een hoestbui te pakken. Is er niks aan de hand en alleen even lopen na de auto kan er momenteel voor zorgen dat ik weer een paar uur lang als een zeehond ligt te blaffen, dus kan me voorstellen dat het voor Tess dan ook erger word als ze even buiten is geweest... @ lauwie: ik heb gewone luiers. Heb de luierbroekjes wel in de zomervakantie gebruikt, leek me handiger, maar ze zijn een aardig stuk duurder... @ schatje: vind het moeillijk om advies te geven, je kent je kindje toch zelf het beste en ik kan vanaf hier niet zien hoe overstuur, overstuur is. Ik denk dat regelmaat (vast ritueel voor het slapen gaan) en volhoudendheid het beste helpt. Dus vaste tijden in bed leggen, als ie overstuur is eerst even laten huilen, mocht het echt hysterisch zijn, 5 min. troosten en weer in bed leggen, dan gewoon weer laten huilen 10 min. mocht ie dan nog huilen 5 min. troosten en zo door. Maar goed, ik heb makkelijk praten want ik zit er niet in.... @ miepie: succes met je gesprek! ------------------------------------------------ Vraagje tussendoor, gebruikt iedereen nog wel de babyfoon of ben ik de enigste (waardoor ik dus nooit en never uit kan slapen, want ik word wakker als Tygo 's ochtends van zich laten horen uiteraard!) --------------------------------------------------------- René moet vanavond ook weg, naar Zoetermeer tot woensdag... En morgen moet ik Tygo naar mn zus brengen, maar met deze sneeuw zit ik er echt niet op te wachten om ook maar ergens heen te rijden..... Baal echt. Tygo is echt hele dag momenteel in de weer met zn duplo of liever gezegd, hij geeft mij de duplo aan en ik moet het bouwen... Hmmm... Hij loopt al veel meer en ook veel sneller en gister besloot hij zelf maar even zijn drinken aan te vullen... Wel met wat hulp van mama, want helemaal alleen kan hij het niet, maar hij was erg blij met zichzelf, hihihi... ZO, vette reageeractie, moet nog ff wat nakijken en dan aan het werk hoor!
@setteke: djayden wilt vanaf geboorte al niet in zijn eigen bedje.. daarom dachten we.. als we nu een leuke kamer maken enz dat hij het misschien wel wilt.. hij wilt er wel spelen en hij weet dat het zijn kamer is.. maar het lijkt net of hij daar iets ziet wat wij niet zien..
@chan: wij hebben hem tot 3 weken terug nog wel gebruikt.. nu hebben we hem verplaatst naar de baby kamer..
@schatje: ik zou zijn bedje nog even terugzetten, tot hij gewend is aan zijn kamer. desnoods zijn nieuwe bed ernaast zetten @lauwie: gewone luiers @chantal: ik gebruik ook babyfoon maar alleen om te kijken of hij goed ligt als ik beneden ben en als ik naar bed ga en ga slapen dan zet ik hem af als ik zie dat hij goed ligt
Schatje, wat vervelend zeg! Misschien zijn bed een ander plekje in de kamer geven? Vind het heel lastig hoor. Jullie knoeien er al zolang mee. Heeft CB geen tips? Luierbroekje of gewone luiers; ik gebruik ze beiden. De broekjes voor 's nachts, want die lekker minder snel door. En de gewone voor overdag. Ondertussen zitten wij al in maat 5. Welke maat hebben jullie?? Vandaag heerlijk nog dagje thuis. De kinderen hebben lang weekend en ik had mijzelf dus ook vrij gegeven. Maar ja nu staat er vanmiddag om half 4 een gesprek met ouders gepland en om half 8 een MR vergadering. Dus rond een uurtje of half 3 ga ik toch richting het werk. Ach ja kunnen we vanmorgen tenminste lekker rustig aan doen. We gaan zo even naar Kwantum en INtratuin. En heb net heerlijk met Danique onder de douche gestaan. Slapen; wij hebben vannacht verder goed geslapen tot vanmorgen half 9. Ik denk dat Danique vandaag maar niet naar bed gaat en dan hopelijk vanavond wel vroeg slapen babyfoon; wij gebruiken hem beneden wel. Boven horen we haar zo wel, ze slaapt op de kamer naast ons dus gehorig genoeg
Ik heb wel zin in een beetje babynieuws! Met Roos gaat het gelukkig goed, ze hoest met heel veel slijm maar verder voelt ze zich goed en is ze gezellig Ik ga weer verder werken doeidoei
Goedemorgen, kwam ook even kijken of er babynieuws was, maar nog niet dus... @ Lauwie : leuke schoentjes heb je uitgezocht! En wij gebruiken ook gewone luiers. @ Jenny: wat een leuk idee voor Valentijn! @ Setteke: Wat knap van Silke dat ze zo begint te praten. Olivier is er nog wat minder mee bezig... @ Binna: Niet ziek worden hoor! @QB: Ja hier ligt ook weer verse sneeuw en af en toe valt er nog wat... Succes de dagen zonder je mannetje! @ Miepie: Succes met je gesprek! @ Schatje: Jammer dat de baby nog even op zich laat wachten... @ Tesske: Toch weer pufjes verhogen? Beterschap voor Tess! @ Chantal: Wij gebruiken ook de babyfoon nog hoor, alleen beneden. Boven horen we hem zonder babyfoon. @ Alieke: Geniet van je vrije dagje! Ga er weer vandoor, moet nog wat in huis doen en dan vanmiddag met de was aan de gang, opvouwen en strijken, joepie! Fijne dag vandaag!
lauwie ik gebruik luiers voor tess. Schatje, heb je het bed al eens op een andere plek op zijn kamertje gezet? Is het een idee om iemand te laten komen die magnetische straling kan voelen, mischien zit zijn kamer wel vol straling.geen idee of zo iets echt helpt hoor. Alieke toch lekker zo'n vrije ochtend. Tess zit in maatje 3 of 4. Ligt er maar net aan wat er in de winkel op vooraad is. Chantal hoe gaat het met de pijn tussen je schouderbladen? Oh ja shanai, ik maak de spruitjes schoon en snij ze door de helft (grote spruiten in 4) dan kook ik ze ongeveer 10 minuten in water met iets zout. Knoflook olie warm laten worden in de wok en de afgegoten spruiten erin. Op hoog vuur een minuut of 10 regelmatig om scheppen en smullen maar..ik vind spruiten ook niet lekker maar op de manier zijn ze wel te eten
oh ja chantal, ik gebruik de babyfoon nog wel. Ik blijf m ook nog gebruiken tot ze zelf kan aangeven of/wanneer ze zich benauwd voelt worden. Toch grappig want ik was altijd anti babyfoon en nu kan ik niet zonder.
Ik heb twee babyfoons en die hebben we 's nachts altijd aan. Meer voor mannetje dan voor mij, mannetje is comateus 's nachts. Ik hoor ze bij het eerste kuchje al haha...