Late november 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ringeding, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Tja, er zijn er al een aantal bevallen, dus dan starten we hier maar met een nieuw draadje....

Hier een mooie foto van Rosanne, geboren 3 november 2009 (uitgerekende datum 17 november)

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Gaaaaaaf nieuw topic!!!
    Mooie foto Ringeding, hoop dat ik snel hier ook mag posten met beeb!!!

3. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik kom hier ook snel kijken.

4. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    nu geduldig wachten tot iedereen is bevallen:D

5. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb nooit bij de late nov mama's meegekletst omdat ik 5 nov was uitgerekend maar vind het wel leuk om hier af en toe mee te komen kletsen.

Onze zoon Roan is op 3 nov geboren, echt een schatje!!!
    Hij heeft nog wel erg moeite met zijn slaapjes maar dat komt vanzelf goed denk ik dan maar.

Hoe gaat het bij jullie???

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Mijn dochter is ook van 3 november, wat leuk.
    Hier gaat het slapen uitstekend. Ik maak haar 's nachts na 6 uur slapen maar wakker zodat ze lekker kan eten. Van de week maar ff vragen of dat echt nodig is, of dat we haar mogen laten slapen.

Verder gaat het heel goed met haar (en met mij ook hihi)

7. Happymommy84

Dus wij hebben waarschijnlijk rond dezelfde tijd liggen puffen, hihi. Wat fijn dat Rosanne zo goed slaapt, ben jaloers hoor. Morgen intake van het cb, kijken of ze nog tips voor me hebben. Het is nog erg rustig hier he, wordt vanzelf drukker...

8. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik heb niet liggen puffen... heb een KS gehad... scheelt weer.
    Ik verwacht deze week ook een telefoontje van het CB voor intake... ben benieuwd wanneer en wat ze te vertellen hebben.

9. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hallo mama's,

ik hoor nu eigenlijk bij de oktober mama's, ben bevallen op 29 oktober (ws 20 nov uitgerekend) maar blijf gewoon gezellig hier kletsen hoor! was immers een late november mama-to-be:D.

Hier gaat alles goed. Nora slaapt 's nachts heerlijk door. Ik geef om 00.00 uur de laatste voeding en mijn man dan weer om 6 uur voordat hij gaat werken en dan slapen nora en ik uit tot 10 uur, lekker hoor;).

Donderdag komt het CB hier langs voor de intake, ben erg benieuwd!

Liefs brenda

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hier helaas een meisje dat niet altijd goede nachten heeft helaas. Ledikantje is niet de favoriete slaapplaats van madame dus dat is wel jammer. Voorkeursplaats is toch altijd nog op of naast mama ;) Gisternacht hebben we haar mooi en prima laten slapen in dr bedje maar vannacht hebben we het na 2 uur huilen opgegeven en haar toch in bed genomen :( Manlief moest nl 2 uur later al opstaan om naar werk te gaan, zo zielig!! Ben dus benieuwd hoe het vanavond gaat :) We gaan er iig vol frisse moed tegenaan.

Verder is Sophie echt een engeltje! Overdag slaapt ze eigenlijk voortdurend tussen de luiers en voedingen door en ze kan al zulke leuke en grappige gezichtjes trekken! Echt geweldig om te zien! Ben dolverliefd!

Hoe is het bij jullie allemaal gegaan de afgelopen dgn? Intakes van cb al gehad? Wij hadden die van ons gisteren en eigenlijk deden we alles (toen) goed, ook tav ledikantje (af en toe gewoon laten huilen als je alles al gecheckt hebt: luier, voeding, warmte). Volgende week moeten we verplicht langskomen om haar te laten wegen aangezien ze nog steeds niet op dr geboortegewicht zit (maar wel bijna). Dan 8 dec bij cb langsgaan voor de normale controle zeg maar.

Nou de kleine meid roept me!! Tot ltr!

Liefs Suus

11. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    hoi meiden!

Hier vanochtend de intake gehad van het CB. een hele vragenlijst afgewerkt, pff, wat moeten ze veel weten zeg. Maar alles was goed hier verder! De voedingen gaan super en nora hebben we nog even gewogen. Ze weegt nu 3930 gram!!:D Haar laagste geboortegewicht was ongeveer 3500 gram, dus gaat heel goed! Dinsdag hebben we de eerste afspraak op het bureau.

Dit weekend hebben we het erg druk!! MOrgen zijn mijn man en ik allebei jarig en het had niet veel gescheeld of nora ook, want was morgen eigenlijk uitgerekend. Gelukkig is ze eerder gekomen! Dus hele weekend visite terwijl we net het meeste kraambezoek gehad hebben, vermoeiend hoor.

Hoe gaat het vandaag met jullie kleintjes? Hoop dat de rest ook gauw bevalt zodat we met zn allen hier kunnen kletsen. Nu ben ik 2 aan het bijhouden:).

Liefs brenda

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja, ze willen veel weten he, bij het cb! Volgende wk dus al je 4 wkn controle ja... die hebben wij 8 dec. Wel 'laat' dat je dan pas vanmorgen de intake van het cb hebt gehad trouwens! Bij ons is dat bij 10-14 dgn na de geboorte nl. Vreemd dat het dan niet overal gelijk is.

Zo, druk weekend voor de boeg lees ik! Wel allemaal schorpioenen bij jullie thuis dus, en 'gelukkig' dat de kleine eerder geboren is want dat zou toch wat zijn geweest; alle 3 op dezelfde dag jarig :(

Wij zijn vandaag voor het eerst naar buiten geweest met Sophie!! Was erg leuk! Manlief heeft gewandeld met de hond en ik ernaast met de kinderwagen: een echt gezinnetje dus :)
    Vanmiddag gaan we ook nog even met zn allen naar de Prenatal maar moet eerst wachten tot manlief thuis is want ik mag door de ks alleen Sophie tillen en verder nix (nog 4 wkn te gaan...).
    Helaas is Sophie 's nachts alleen stil als ze bij ons is/ligt dus vanaf vandaag gaan we proberen de 3 R-en erin te bouwen: rust, regelmaat en ritme. Ben benieuwd! Heb haar net na de schone luier en haar voeding in haar ledikantje gestopt (ipv bij mij beneden in de box) zodat ze nu lekker kan slapen. Ze heeft 15 min non-stop gehuild en is nu net 1 min stil hoor ik door de babyfoon (geweldig apparaat trouwens want ik hoor echt alles wat ze doet, zelfs het kleine gepruttel!). Moet eigenlijk ook wat dingen doen met de was maar ik wacht eerst even totdat ze slaapt zodat ze niet nieuwe prikkels krijgt (is nl ook boven op dezelfde etage als waar zij ligt). Ben benieuwd of dit werkt trouwens... Hoe gaat dat bij jullie? Of, hoe doen jullie dat?

Liefs Suus

13. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    @suus; leuk he wandelen, doe ik nu regelmatig met nora. Voor de laatste paar extra kilootjes die er nog af moeten ook goed natuurlijk;).

HIer gaat het ritme eigenlijk wel vanzelf, ik laat er verder geen dingen om, doe gewoon de was of ga stofzuigen oid. Ze slaapt er gewoon doorheen. Ik leg haar overdag wel even in haar bedje neer maar ook vaak beneden in de wagen of in de box. Als ik haar boven neerleg laat ik de gordijnen open zodat ze niet het idee krijgt dat het nacht is om die verwarring te voorkomen. Echte huilbuien heeft ze nog niet echt gehad, alleen voor eten of vieze luier.

liefs brenda

14. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik heb gisteren intake gehad van het CB. Is een aardige dame. Ze had helaas geen weegschaal of zo mee, dus vandaag zijn we voor het eerst met Rosanne naar buiten geweest en naar het inloop spreekuur gegaan voor het wegen. Ze woog vanmorgen 3310 gram. Dus 10 gram onder haar geboortegewicht. De kraamverzorgster vroeg zich af of haar geboortegewicht wel klopte (was in 2 dagen tijd 270 gram afgevallen volgens het ziekenhuis), en nu twijfelen wij dus ook. Maar de dame van het CB maakte er niet veel van hoor. Ze eet, drinkt, plast en poept genoeg. VOlgende week nog een keertje langs om te wegen. Is natuurlijk ook steeds een andere weegschaal, dus welke is er dan juist??

Maar het was wel lekker om te wandelen met Rosanne, liep als een trotse moeder (trotse vader liep naast me) achter de kinderwagen... Morgen een rondje door de wijk lopen... heerlijk

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ringeding, Sophie zit ook nog niet op haar geboortegewicht. Dinsdag is ze gewogen tijdens intake cb en toen zat ze er nog 78 gram onder. Was volgens cb-mevrouw niet erg want ze drinkt prima (ook al is dat minder dan wat op de verpakking staat) en plast voldoende. Ook hier is gezegd dat als ze voldoende drinkt en plast (en poept) het goed zal gaan...
    En idd, elke keer andere weegschaal...Zegt ook niet alles natuurlijk!

Brenda, heeft cb ook gezegd dat het handiger is om dan overdag de gordijnen open te houden ivm dag- en nachtritme?? Wij denken nl dat Sophie vooral aan het ledikantje moet wennen. (ze heeft toch non-stop gehuild zojuist nl... :( Hopelijk is ze vannacht dus extra moe :))

16. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    suus, nee heeft cb nu niet gezegd, hadden ze in het ziekenhuis tegen mij gezegd. Ik heb een verduisterend rolgordijn en een normaal overgordijn. Overdag heb ik alleen het overgordijn dicht, deze is gebroken wit van kleur dus dan wordt het iets donkerder maar niet veel. Of het echt helpt, geen idee, je kan het altijd proberen natuurlijk. Hier slaapt nora 's nachts wel gewoon door.Heb je na een voeding ook het idee dat ze nog steeds honger heeft dan? want misschien huilt ze omdat ze nog gewoon zuigbehoefte heeft? misschien dat een speen helpt? hier zegt het cb dat dat beter is dan dat ze op hun vuistjes of vingers gaan zuigen want dat is moeilijker weer af te leren. Nora trapt s nachts alleen wel steeds de dekens van zich af, dus ga zo even een slaapzakje halen.

ringeding, die weegschalen kunnen idd erg verschillen. Ik heb nora zelf nog een aantal malen gewogen in het ziekenhuis, deden we standaard voor een voeding aan.

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Yeah, Sophie ligt stil en lief te slapen in dr ledikantje!!! :D (pas 5 min, maar toch...)
    Goeie tip van het zkh. Ga ik morgen doen! Nu zijn de gordijntjes dicht want het is toch al donker... ;)
    En nee ze huilt gewoon omdat ze het ledikantje niet fijn vindt en liever bij dr ouders wil liggen (dan is ze nl stil!). Wij willen haar geen speen aanleren dus we houden haar goed in de gaten qua vingers. Vooralsnog zuigt ze op haar handje maar dat doet ze alleen als ze honger heeft. Is dus voorbij na de voeding.

18. Happymommy84

Intake CB heb ik dinsdag gehad. Hier zijn ze vrij soepel met regeltjes en zeggen ze dat je de grote richtlijnen in de gaten moet houden maar vooral op je gevoel af moet gaan.

Roan slaapt ook niet goed in zijn ledikantje. Hij slaapt nu dus gewoon lekker in de reiswieg, vind ie heerlijk en straks bouwen we dat wel weer af al ie wat groter is en wat meer gewend aan de grote wereld buiten mijn buik. Overdag hebben wij de rolluiken op spleetjes en 's nachts helemaal dicht.

Roan woog vandaag 4120 gram, zijn geboortegewicht was 3490 dus dat doet ie goed ondanks dat ie de fles krijgt.

Morgen gaan voor het eerst naar de stad. Vind het zo spannend. Nog iemand tips om het zo relaxed mogelijk te laten verlopen???

19. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    die is gegroeid in 2 weken zeg....

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tjonge idd zeg, enorm gegroeid in zo'n korte tijd!! Hier zitten we wrs pas net weer op het geboortegewicht...

Tav het wandelen, neem voldoende spullen mee in de luiertas. Wij waren vanavond in de Prenatal met zn 3-tjes en ja hoor, Sophie ging even lekker huilen in de Prenatal. Gelukkig had ik nog een (gevuld) flesje mee dus toen werd ze weer lekker zoet en ging ze weer slapen. :) Misschien ook handig om de regenhoes mee te nemen, voor het geval dat? Verder zou ik het ook niet weten eigenlijk................

Deel Deze Pagina