Basje poepuh = bas de hond moet poepen papa teiten = ik wil naar papa kijken jaal = sjaal mut = muts/capuchon papa autoe = papa is met de auto Oosje eten? = roos heeft honger en wil eten oosje agel = Roos wil hagelslag op haar boterham doeg leesuh = lezen bah ties = getverderrie ik heb weer iets vies aan mn handen oftwel bah vies tisje = visje Oosje billen = Roos wil bellen óf Roos haar billen boet = broek toeten = voeten tieten = zitten bumba nijntje aap aafaa = olifant bet = bert (van Bert en Ernie, Ernie vind ze niet veel aan) dassen = dansen emmee = beneden basje maht = bas moet in zijn mand haartjes bil = bril teiten = kijken potpot = kapot mimimimi = ieniemini toete = koekje ik hoor haar nu brullen dus ga haar uit bed halen
linka jij baalt er dus ook van dat mannetje zo laat thuis is en je in je eentje met kids moet gaan eten. gelukkig ! ben ik niet de enigste. heb het eigenlijk nog nooit helemaal meegekregen dat jeroen ook in transport zit.. wat vervoerd tie?
Petra, leuk he die woordjes, jeslyn doet ook al zo veel Ogel: vogel zitten: zitten Myrna: Mina Mamma Pappa Opa Oma Elke: Elske Beebiemian: Damian drinke: Drinken koek: koekje doesen: douchen poes: Poes hond:hond Icka: Chica (hond van gastouder) Luna: Luna Elco: Eelco Aab: Gabi hallo: Hallo Doei: doei Hai: Hoi Lapen: Slapen Nog veel meer..... Gebaartaal: Koek Douchen drinken Vogel Hond Poes vis Konijn Myrna Mamma Pappa Opa Oma bloem Kushand knuffel aai Nog een neus oor ogen mond jas tanden poetsen telefoon Stttt Slapen Nog paar dingen niet dat ik weet, ik denk dat zo genoeg is.
Weg zeg ze eg. Nog veel meer, heel leuk! Petra van jouwe is ook erg leuk! Hihi! Denice, ja hij werkt bij DJ Middelkoop in Nieuw Vennep en werkt veel. Vervoerd van alles!! Is grote bedrijf. In Columburg, Duiven, Friesland hebben ze ook Middelkoop. (veel broers van elkaar)
Denice, jij hoeft je dus niet te vervelen in huis als je nog voldoende kan poetsen. Wel vervelend dat je zo moe bent.
@Petra wat een heerlijke foto's. En ik heb ook zulke lijsten van Silver heerlijk hè. @Marleen dikke knufff @mik dikke knufff Werk die van mijn werkt gewonen tijde. Stoel triptrapp buigel er voor van Daan maar soms nog wel het riempje Luiers mt 5
De woorden van Yosyp: nana : Lianna ijijijijsssss : ijs bett : bed ape : slapen papa mama Voor de rest zijn het nog niet verstaanbare dingen. Ik heb nog gekeken voor het weer in Italië, maar als we daar een paar dagen zijn gaat de temperatuur lekker omhoog naar ong. 22 graden.
wat heerlijk die woordjes! dat potpot van oosje! en beebiemian van jeslyn . zegt jeslyn haar naam al? miranda, vond het ook wel goed om otje mee te nemen naar de dodenherdenking. gelukkig is dat niet superdruk bij ons. ze heeft 1x papa gezegd en verder was ze helemaal stil. had wel een speen gegeven.
Lauwie, ja wij vinden zo geinig Beebiemian, haha! Jeslyn zegt haar eigen naam wel, maar niet vaak en ze zegt ook vaak VAN MIJ! (dat heeft ze geleerd van Myrna, haha)
otje maakt ook echt al zinnetjes, bijv: niette spijkebroek, ottilie rooooze broek! zo schattig! en ze zit het liefst voor op de fiets alles te benoemen wat ze ziet en welke kleur het heeft. vooral auto's, prukkelakken en bakfietsen. en dan zegt ze bijv zarte fiets valle! opstaan!
@Jenny; Sterkte vandaag! @TrippTrapp; Hebben we niet @Mik; Een hele dikke knuffel voor jou. Ik heb ook ed mening dat BV voor beide partijen leuk moet zijn. Ik heb het geluk dat het hier vooralsnog erg goed gaat, maar als dat niet meer zo is dan stop ik er mee @Marleen; Ook voor jou een dikke knuffel @Denice@Linka; Ik vind ook vooral de avonddiensten van Dirk erg lastig. Rond etenstijd is het dan altijd spitsuur. Vooral omdat Jasmijn rond die tijd ook moet eten (sorry Denice, ik wil je niet ontmoedigen )
Marieke, Kim, Marleen en Shireen, een hele dikke knuffel voor jullie vandaag. Hier nog een voorbeugel erop. We hebben geen last van dat ding, dus zie geen noodzaak m er af te halen. Verder pampers maat 4 (overdag) en maat 5 ('s nachts) Leuk om die woordenlijsten te zien!
Zo, Tymen en ik zijn weer terug van keep them rolling. Duurde veel te lang voor ze kwamen, maar toen ze er waren was het wel heel leuk. Ik hou inmiddels geen lijstjes meer bij, er kwamen zoveel woordjes bij dat ik het wel best vond. Ik vind het zo leuk dat ze je steeds meer duidelijk kunnen maken.
Pfff, bellen er net nog mensen op voor kraamvisite. Ik had eigenlijk gehoopt dat we er al wel door heen zaten
Eej allemaal! Pfff.. nog steeds koppijn.. leef de hele dag al op ibuprofen, maar het wordt er niks beter op helaas.. vanmorgen hebben opa en oma de kids even meegenomen naar een markt vlakbij, was ook van alles te zien, en muziek enzo. De kids vonden het super en ik kon even languit op de bank.. heeft niks geholpen, maar was wel even lekker... Hebben jullie nog wat leuks gedaan vandaag? Het was wel heerlijk weer! Xx
Linka hey dat bedrijf kent kenny ook zegt tie hij is als verassing eerder thuis gekomen.( nu moet hij morgen wel om kwart over 6 beginnen in de ochtend maar ja ) wat een opluchting zeg !!! ben zo blij !!! kenny werkt bij starmans kerkrade ( zit ook in Born hij rijd zeecontainers) duster Ik denk dat het gewoon ff wennen is nu voor me. k ken niet meer aan kenny vragen van kom doe jij eventjes emy eten geven of doe jij dit eventjes dan kan ik dat doen. Heb natuurlijk wel bijna een jaar alles samen kunnen doen. en dat is nu in 1 keer afgelopen en dan ook meteen dat hij ECHT ECHT ECHT niks meer ken doen na het werken dat dat onmogelijk is. En natuurlijk ga ik het straks alleen maar drukker krijgen met nog een kleintje erbij. maar hopelijk vind ik het ritme snel weer terug !!!