Augustus 2008 mama's (deel 4)

Discussie in 'De mama's' gestart door Setteke, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    Ik kom morgen even kletsen met jullie maar zag even snel dat ik in het lijstje sta van de komende 3 die zwanger gaan worden.
    Nou daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Eerst juud natuurlijk, maar daarna zou ik ook wel erg graag willen.
    we doen ons best hier...

tot morgen dames!

2. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Juud: Die 2 mannen van mij hebben niet van dat dikke of lange haar, dus die moeten niet miepen met uitspoelen. Inmiddels zijn ze wel gewend dat ze een flinke plon water over hun hoofd krijgen hihih!

@ Shanai: Ik heb jou inderdaad opgegeven om het zwangerschapsstokje van 1 van de damens over te nemen haha.

@ Binna: Jeroen & ik zijn ook van die lekkerbekken (we hebben ook allebei een te dikke buik oops...)! Nu met de kids let ik er wel op.

Ik ga douchen en zappen. Jeroen is repeteren met de band dus nu kan ik eindelijk eens zelf zappen haha! Fijne avond! En zwangere ladies, succes vannacht!

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Wij ook hoor!!

4. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier minimaal 5 dagen per week groente. en als we slecht eten probeer ik er evengoed wat groente in te krijgen (zoals vandaag worteltjes knauwen) of komkommertje eten erbij etc!

ik ga bankhangen!

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hi meiden, heb even snel gelezen, maar vast veel over het hoofd gezien.

Zag dat het ging over gezond / groente eten. Vorige week donderdag hadden we bij mijn schoonouders gegeten. Ise had een hele grote portie vlees gegeten en haar groente en aardappel bijna niet. Daarna heeft ze drie dagen niet gepoept, terwijl ze normaal dagelijks productie draait... Dus hier even extra alert op dat ze genoeg groente en vezels eet! Ik heb echt het gevoel dat het door al dat vlees kwam en gebrek aan groente (was er al een paar dagen wat weinig van in gegaan).

Zit er trouwens in ananas (uit blik) vezels?

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
  7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Heeeej, heeft ze d'r haartjes eraf? Staat wel stoer hoor!

8. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Over eten, ik mag blij zijn als er bij Janna groente naar binnen komt.
    Het enige wat ze eet is komkommer en appelmoes.
    De laatste keer wilde ze ook al geen potje meer.
    Echt heel erg, maar ja ze eet gewoon echt geen groente. Probeer het elke dag, maar heb ook geen zin om elke keer de strijd aan te gaan.
    Ze eet trouwens ook geen aardappels.
    En de laatste tijd eet ze zelfs geen frietjes meer. haha.

@Miepie oh spannend zeg. Dus een beetje geluk ben je morgen voor de 2 de keer moeder.
    @Mik, jij ook sterkte. Hopelijk duurt het niet lang meer.

@all, zag allemaal leuke foto's voorbij komen.

Verder weet ik het niet meer.

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Eh Chantico, geen idee. Staat dat niet op het etiket? Een verse ananas bevat 1,2 gram vezels per 100 gram ter vergelijking...

10. butt met peren, had een heel verhaal gemaakt...

geen zin om opnieuw te typen, boehoehoeeeeee!

11. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    He, mag ik niet mee doen in het lijstje om zwanger te worden?
    Wij zijn nog niet aan het klussen hoor, maar krijg toch steeds meer kriebels en manlief wil al heel lang dus.....

Miepie, succes morgen en ik heb gegokt op morgenmiddag, dus zet em op!

Mik, jij ook nog veel succes.

Verder weet ik het niet meer, ben moe, ga zo slapen. Ben net thuis van school, was er om kwart voor 8 vanmorgen.
    En vanavond oudergesprekken. Pffff heftig dagje hoor!

12. ok kort nu, had het heel leuk en grappig en geweldig natuurlijk ingepakt, je weet wel zoals ik altijd doe, zodat men weinig fantasie nodig heeft om in mijn wereld te kruipen, maar ja, het was nogal wat typwerk en ik ben moe dus, in het kort:

- lig bij te komen van een half uur basis steps Zumba, man wat ben ik stijf en sloom, kom zowat niet van de grond af...

- zwangeren, ik zeg op een rijtje (en hoop voor juud): juud, carmen, shanai
    en marleen, streep mij maar van het lijstje, want de eerste 2 jaar nog niet en daarna zien we wel weer verder ;)

- groente: WHAHAHAHAHAHA!
    GROENTE = BAH
    mag blij zijn dat hij 1 keer per maand groente binnen krijgt.
    Alles wat er niet uitziet als aardappel of vlees, eet hij pertinent niet, hij proeft het niet eens....
    Dus ik ben daar ook erg makkelijk in geworden.

Ok, alles doet me zeer en ik moet nog douchen, dus hasta la vista babie!

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Zumba dvd, nou ben ik ook benieuwd naar of ik leuk zou vinden! Dus je bent stijf gewordne Chantal, hihi! Ouwe!!

14. Chantico

#1074 Chantico, 6 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2010
    Juud, wat een lekker koppie met dat kortere haar. En wat een leuke gympjes heeft ze aan, waar komen die vandaan?

Happy, wat eet ze dan wel, als ik vragen mag?

Ise eet gelukkig graag aardappel, dat schijnt heel gezond te zijn en veel vitamines te bevatten. En fruit eet ze ook goed. Groenten wisselt. Er waren best veel groenten die ze goed at, maar de laatste tijd wordt ze weer wat kieskeuriger… Ze weigert vaak een hap te proeven en als ik dan een lik op haar lip doe en ze proeft het, dan blijkt ze het opeens tóch graag te willen. ‘Oh oh’, denk ik dan, ‘vertrouw er nou toch eens op dat we je heus wel lekkere happen voorzetten meiske!’ We eten trouwens heel regelmatig soep, die zakken bijvoorbeeld waar heel veel groenten in zitten. Daar smult onze madam van! Bij de lunch, met brood er in gedoopt, dus dit is ook mijn tip voor mama's van dreumessen die brood weigeren! En brood met vis erop, dat vindt onze carnivoor ook heerlijk!

Geven jullie nog wel eens potjes? Wij wel af en toe, daar zitten ook groenten in, denk ik dan

Setteke, nee het stond niet op het etiket (euroshopper ;))

Chantal, dat had ik ook net: heel verhaal getypt, klik ik verkeerd (dom dom!!!), alles weg… Ik vond je korte versie inderdaad niet de 'swung' hebben van je langere verhalen :p (vooral vanwege het schrille contrast met je intro, waarin de ons inmiddels zo vertrouwde combinatie van woordkunst en subtiele ironie herkenbaar was die wij verwachten als we een post met jouw avatar op het scherm ontwaren ;))

15. Chantico

Oh meiden, ik zit al anderhalf uur achter de pc met de intentie om weer eens wat ordening aan te brengen in de enorme hoeveelheid fotomateriaal die ik steeds upload, maar inmiddels is het 22.00 uur geweest en heb ik nog stééds niets anders gedaan dan zp-en en m'n e-mail checken... Terwijl: als ik m'n fotomap open en ik zie mijn lieve moppie op al die leuke plaatjes, dan kan ik daar echt wel van genieten, maar toch... ik zit het maar uit te stellen en uit te stellen. Kan iemand me uitleggen waarom? ;)

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @juud staat er wel erg stoere haar gaat zo

@chatico Silver krijgt nog wel vaak een potje. Wat ik vaak die is als we iest niet gezonds eten krijgt ze een 8mnd potje en mag ze nog wat van ons eten. Ik vindt potjes prima zijn gezond en de viedingstoven die ze nodig heeft zitten er in

Over zwangerzijn
    zet mijn maar onder aan we gaan bijna oefenen maar nog niet

17. Chantico

Binna, spannend dat jullie bijna gaan oefenen! Waarom krijgt Silver eigenlijk een 8-maanden potje? Er zijn er toch ook voor 12+ of 15+? Of vindt ze die stukjes of smaken niet lekker? Ik zelf vind die van Friso echt zoveel lekkerder dan die van Olvarit! (Niet dat ik ze zelf eet :D, maar die onbestemde prut van Olvarit zet ik haar met minder plezier voor dan de hapjes van Friso die meer richting 'normaal' eten gaan (al blijft het soepig))

18. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Eigenlijk eet ze bijna niks s' avonds. Meestal wat vlees. En een toetje vaak, niet altijd. En soms appelmoes of komkommer.

Verder eet ze haar brood wel redelijk. En ze eet goed fruit, dus dat scheelt wel.

Ik baal er wel van, maar ja wat doe je er aan. Heb het er op het CB wel over gehad en die zeggen dat ik niet meer kan doen, als wat ik al doe!

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @chantico uitlegen kan ik niet. Maar wat ik die met al mijn foto's ik sla ze op in mapjes mapje vakaties en dan mag je daar in waar heen waneerd mapje dagjes weg en daar in mapje waar heen en waneer
    enSilver heeft een eigen map met alle foto's op maand en in die maand weer een mapje op welke dag ie gemaakt is
    en mapjes met foto's van de fotograaf en een mapje met de foto per maand van leeftijd ik maak altijd een foto op de tiende van de maand Sorry lange uitleg maar zo doen wij of ik het en dat san ook per jaar zo hup naar de harde schijf

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @chantico. Omdat ik de 12 maande potjes te veel bindt in combinatie met nog meer ons niet gezonde eten er achteraan zoals shoarma dan eet ze de fleesjes en het broodje doopt ze in de knolook

Deel Deze Pagina