Augustus 2008 mama's (deel 4)

Discussie in 'De mama's' gestart door Setteke, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantal, tuurlijk kan je het haar vragen, maar ja dat zeg ik.Ik woon to de dokter... Is het heel ver weg? En ik denk niet dat hij er iets voor krijgt...

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Chantal, ik hoor steeds vaker dat ze er niks voor krijgen. Is zo zielig.

Lianna is nog steeds wat vervelend, misschien niet goed geslapen ofzo. Nou ja, rond half een mogen ze weer naar het kdv. Kan ik rustig gaan werken.

3. op zich zou het max tien min. fietsen zijn dus valt wel mee, maar ze is ouder, daarom heb ik er soms moeite mee haar dingen te vragen. ze durft bijv. tygo ook niet te douchen of in bad te doen, dus dat vraag ik haar dan ook niet meer. ze is ergens eind 60 geloof ik. op zich nog redelijk vitaal en doet nog veel, maar sommige dingen...

4. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Miepie gefeliciteerd met de geboorte van Jens

@ Petra aahhh wat zielig voor Roos hoop dat ze er niet teveel last van heeft.

@ Chantal goed dat je de oortjes laat nakijken.

@ Sjorsje volgens mij is Toby de lichtste hij is net zo'n 60/70 gram over de 10 kilo heen:D. Heerlijk zeg zo lang in die wat ik hoor verschrikkelijke leeftijd zitten.

@ Linka bedankt voor je berichtje op mijn site.

@Shanai heerlijk zo'n park waar je naartoe kunt.

@ Alieke is het nog gelukt bij haar het poepen?
    Ik las dat Setteke een tip gaf over lactulose, Toby heeft deze ook gehad en het probleem met dit spul is dat dit gaat gisten in de darmen dus hiervan gaan ze heel veel scheetjes laten en kunnen ze krampen van krijgen. Toby gebruikt nu forlax poeder die ik door zijn drinken doe en voor de momenten dat het echt niet goed gaat zo om de 3 weken krijgt hij een paar dagen microlax klisma. Deze kun je gewoon bij de etos halen. Maar als ze echt problemem heeft met poepen om de zoveel tijd zou ik langs de dokter gaan. Toby's KA zei over de forlax die maakt van de darmen een waterglijbaan:D en mogen ze gebruiken tot ze 100 zijn.

Toby ligt nog steeds met koorts op bed dus wij blijven lekker binnen vandaag

5. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    owh ja me sollicitatie nou zal even kopieren en plakken.. dit kreeg ik per email gisteren.

Beste Denice den Haag,

Naar aanleiding van het met jouw gevoerde gesprek, hebben wij besloten om de sollicitatieprocedure met jou niet voort te zetten.

Wij willen je er graag op attenderen dat je op onze website (Vacatures, vakantiewerk & stages - Werken bij Sligro Food Group) een jobalert aan kunt maken zodat je in de toekomst wordt geinformeerd over passende vacatures.

Wij danken je voor de getoonde interesse in onze organisatie en wensen je veel succes bij het vervolg van je loopbaan.

Met vriendelijke groet,
    Sligro Food Group Nederland B.V.

dus erg duidelijk vind ik hem niet waarom niet. net alsof het gesprek niet goed is gegaan ofzo. ze wilde zeker geen smoesjes in de email zetten ofzo.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Denice, ik vind dat ook zo raar dat ze nooit een gewone reden in de afwijzingsbrief zetten. Ik word altijd afgewezen omdat ik niet in het team pas. Zou er haast van denken dat ik een of ander onmens ben. Ik heb trouwens 2 jaar gewerkt op het hoofdkantoor van Sligro in Veghel (op de bouwafdeling) en er waren bijna geen collega's met fatsoen, tenminste een normale goedemorgen of goedemiddag kon er niet vanaf.

7. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    net de kraamzorg intake gehad.

volgens die had ik toch echt zo po nodig
    en moest ik daar bij die huur een bedzeil kopen van 1,20 euro ( die is dan gewoon nieuw he :p )
    en nog een ijzere kruik halen. ( had gezien bij de hema van de elektrisch ? ben vergeten te vragen of die ook mogen die lijkt me wel super ! ) heb 1 ijzere gewoon en een kruikzak voor mezelf maar moest alsnog ene hale denk dat ik die van de hema ga halen die elektrische lijkt me wel veilig zonder warm water enzo. kan niet gaan lekken ofzo of gekke dingen.

Bed moet op 70 cm. ( dacht dat het 80 cm moest zijn maar ja )
    kenny heeft gehoort dat je ook van die soort van beton blokken mag gebruiken om je bed te verhogen mochten klossen niet passen. nou dat ziet meneer wel zitten. die vind tie stoerder dan coca cola kratten. hij ook weer blij.

me moeders hond heeft de kraamzorg mevrouw half gesloopt.. hahahaha die sprong constant tegen der op en tegen der benen aan duwen met zijn 45 -50 kg reet. maar gelukkig ze had zelf ook een grote hond dus was wel wat gewend.

nu had ik aan de telefoon gehoort kraamzorg zorgt niet voor andere kinderen die eventueel aanwezig zijn daar moet je maar familie ofzo voor hebben. maar nu zei ze die smeren ook een boterhammetje voor hun en verzorgen die ook gewoon en brengen zelfs ergens naar toe mocht het nodig zijn.
    dus is wel fijn idee.

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    bij de huisarts geweest. geen blaasontsteking maar wel eiwitten en bloed in urine.

nu was gisteren mijn bloeddruk ook hoger . dit kan toch geen hoge bloedddruk zijn??????????????

in ieder geval geen blaasontsteking dus daar ligt het niet aan. nu om half twaalf even bellen wat de ha ervan vind en dan even doorgeven aan de vk!

kus

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Denice, hier zorgde de kraamhulp ook gewoon voor Lianna en Yosyp.

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    nou ik ben terug van de dokter, conclusie spit....en migraine :)
    Fijjne diagnoses!
    Vanaf maandag fysio :(

11. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    sjorsje
    ja ik pas ook altijd niet in het team. net alsof ik een griezel ben ofzo... wat zoeken hun dan voor een mens een persoon zonder hersens van 16 ?

maar ja ik heb nu zoiets van ik wil daar neit eens meer werken hoeft van mij gewoon niet meer na die stomme vragen die ik op me af kreeg. vond ik zo raar. had er al helemaal geen zin meer in.

probeer je zo vriendelijk mogelijk overal antwoord op te geven bleven ze constant vragen "waarom heb je ontslag genomen bij de chinees terwijl je wist dat je vriend geen werk had en je ook nog zwanger bleek te zijn ! is dat niet een beetje domme beslissing ! ?"
    ik wist echt NET ( had die ochtend een test gedaan de 1e ) dat ik zwanger was. en was hun echt zat met false beschuldigingen maar ja ken moeilijk zeggen van hun dachten dat ik 40 euro had gestolen. die zaak is nog altijd nietopgelost nog steeds niet dat geld bovenwater. maar ja heb er toch niets meer mee te maken.

en ik ga lekker hier kopje thee maken met stuk chocola erbij. en dan ga ik lekker op de bank zitten. en wachten tot me schoonouders bellen met de mededeling wegaan nu naar Aken (duitsland) voor te winkelen :D schoonvader moest eerst nog even naar de tandarts kies trekken dus wist niet hoe lang het ging duren. heb er best zin in al heb ik geen geld meer door de tuin van gisteren paar bloemejtes halen .

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee, dat komt omdat kinderen vaak oorontsteking hebben en als ze op jonge leeftijd vaak antibiotica krijgen worden bacterieën sneller reistent voor antbiotica. Dus als het niet persee hoeft doen ze het niet. Beleid is met oorontsteking dat het lichaam het zelf op moet lossen en het lichaam is daar heel goed toe in staat.

13. @ denice: over de kraamzorg: officiëel hoeven ze maar heel weinig dingen nog te doen. wat ik er toen van hoorde hoeft de kraamzorg alleen voor jou en de baby te zorgen, de slaapkamer van jou en de baby schoon te maken, plus badkamer en daar houdt het mee op en dat geven ze ook aan.

Mijn kraamzorg deed alles, ruimde op, stofzoog, badkamer, wc, ze kookte eten voor ons en als rene thuis was en ook het weekend dat de kids er waren heeft ze ook voor hun gezorgd. ze heeft ze zelfs geschminkt en op zondag traktaties gemaakt voor op school....

Dus de kraamzorg die je hebt kan er zelf voor kiezen om deze dingen wel te doen. Mijn kraamzorg vond het onzin om het niet te doen omdat ze er genoeg tijd voor had, tussendoor kon ze ook zat haar pauzes nemen en even buiten zitten een sigaretje roken.

Over je soll: geen reden gegeven idd, als je die wil weten zou ik gewoon bellen onder het mom van, dat je het graag wilt weten omdat je niet wilt dat het eventueel in toekomstige sollicaties een probleem zal vormen.

En stom dat ze wel dat linkje er nog onder zetten....

@ vogeltjes: beterschap met toby!

14. Zwangerschapssuiker?
    Heb je ook eiwitten in je urine en een verhoogde bloeddruk

15. #1295 ChantalChannie, 8 apr 2010
    Laatst bewerkt: 8 apr 2010
    @ set: aha, duidelijk... he balen...

:( :( :(

Volgens mij zat ik even tussendoor met iets anders in mijn hoofd want ik wilde heel wat anders typen dan "he balen...." ;)

Wat ik wilde typen, duidelijk, kan me er wel wat bij voorstellen inderdaad. Maar leuk is wat anders, want dan moet ik dus gaan toekijken hoe hij zich misschien steeds slechter gaat voelen en pijn heeft, bah...

René had vroeger ook veel ooronsteking zij hij vanochtend...

16. Setteke

Setteke Niet meer actief

Het kan wel te hoge bloeddruk zijn. Dan gaan ze je wat extra in de gaten houden. Maar het kan ook komen omdat je op het laatst loopt. De vk weet wel wanneer het niet goed is, zou haar even bellen. Maar nog geen paniek hoor! Ik kreeg met 27 weken hoge bloeddruk met Tymen en heb daarmee probleemloos doorgelopen tot 35 weken. Daarna ging het wel mis, maar dat houd je vk wel in de gaten hoor. Dan voel je je ook echt niet meer zo lekker. Ik denk dat je lijf zich aa het voorbereiden is op de bevalling.

17. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    juud he getsie ook dat nog hoe kom je daar aan dan?

mik hopelijk komt beeb snel ! je bent het volgens mij echt zat.

sjorsje ja dat leek mij ook logisch. maar aan de telefoon zeiden ze heel andere dingen als dat je te horen kreeg net hier op bezoek. vind toch wel dat je een beetje op 1 lijn moet gaan zitten als organisatie en niet overal andere informatie moet geven.
    zo zeiden ze aan de foon ook is niet nodig een po. maar hier zeiden ze van wel. en 2e kruik was ook niet nodig en hier zeiden ze van wel. dus ja dat haal ik gewoon allemaal maar dan heb ik het maar in huis mochten ze het echt nodig hebben. zo niet ja word toch betaald door cz :p is niet voor mijn rekening. en een kruik extra in huis is altijd wel lekker in de winter ook.

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zie je nou wel! En jij me maar uitlachen met mijn spit!

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    setteke. ik bel eerst om 12 uur de huisarts eventjes terug kijken wat die vind. en dan bel ik daarna de vk eventjes op.

verlies wel constant slijm etc. en heb hoofdpijn! rug doet zeer. lijf is het ook gewoon zat denk ik.

ik ben benieuwd wat ze er allemaal van vinden!

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

Klinkt mij nog niet als zwangerschapsvergiftiging in de oren Mik. Misschien dat het je een beetje gerust stelt als iemand het zegt die het wel heeft gehad. Maak je niet te druk, stress is niet goed voor die kleine, he? ;)

Deel Deze Pagina