Augustus 2008 mama's deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door marleen2109, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

Go Channie, Go Channie, Go Channie!

Ik ga zo nog even naar de sitemanager en dan heb ik weekend! Heerlijk!

2. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    Vanmorgen heerlijk met fayenna en de hond het bos in geweest.
    Ook nog even boodschappen gehaald. Normaal zet ik haar in het karretje en dat vind ze prima, maar naar aanleiding van jullie verhalen heb ik haar eens laten lopen. Overal pakte ze iets uit het schap. Elke keer zei ik ‘zet dat maar terug want dat heeft mama niet nodig’.
    Zijn er meer kindjes die dit doen en hoe kan ik haar dit gedrag afleren?

Vanmiddag zijn een vriendin en haar zoontje op bezoek geweest. Zij gaan vrijdag naar dezelfde camping als waar wij over een aantal weken heen gaan dus ben benieuwd!

Van vroeger uit is het bij ons in de familie gebruikelijk dat je de ouder bij de voornaam noemt ipv papa en mama. Ik heb dit bij mijn ouders nooit gedaan en wil eigenlijk ook niet dat fayenna dat gaat doen. Maar op het moment kent ze onze voornamen volgens mij nog niet eens.

Vanaf wanneer moet je je eigenlijk melden bij de huisarts dat het zwanger worden niet lukt? Of moet ik vanaf de miskraam weer opnieuw beginnen met tellen?

@ Chantal: had nog niet meegekregen dat je graag wil wachten met zwanger worden tot tygo naar school gaat. Fijn dat je er nu uit bent en de test nu negatief was. Mag ik vragen waarom je de keuze hebt gemaakt om te wachten?
    Heerlijk zo’n laatste werkdag! Waar gaan jullie ook alweer op vakantie? Gaan de kinderen van rene ook mee?

@ lauwie: en hoe reageerde otje vanmorgen op het KDV? Kan me voorstellen dat het dan vreselijk is om te gaan werken. Hoeveel uur wil je eigenlijk gaan werken als de baby geboren is, gewoon hetzelfde?

@ Jenny: heerlijk zo’n vrije morgen! Leuk dat je taarten gaat bakken! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, wil er zelf namelijk ook al lang eens aan gaan beginnen. Maar denk dat ik daar gewoon te weinig tijd voor heb, als ik zo lees hoeveel tijd het in beslag neemt om een taart te maken
    Ik bedoelde laatst trouwens hoeveel tijd jullie bezig zijn met onderhoud aan het chalet?

@ delilah: leuk dat je er weer bent meid! Kan me voorstellen dat dat heel wat kosten met zich mee brengt als je dubbele lasten hebt, vervelend zeg!

@ schatje: hoe was de begrafenis en hoe gaat het met jou?

@ duster: hoe gaat het met je meid?

@ binna: fijn dat het zo goed is gegaan vanmiddag! Had de moeder er ook een goed gevoel bij? Wanneer weet je als het doorgaat, of staat dat al vast?

@ Petra: hoe ging je functioneringsgesprek?

@ alieke: jij ook je laatste werkdag vandaag? Gaan jullie eigenlijk op vakantie?

@ carmen: hoe gaat het met Tess? Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik erop moet reageren. Vind het echt ontzettend erg voor jullie en denk er erg vaak aan hoe jullie je moeten voelen en hoe tess eraan is.

@ juud: ben je vandaag weer terug geweest naar het ziekenhuis? En?

3. schatje1

schatje1 Niet meer actief

@shanai: het was erg zwaar.. maar wel mooi..
    Nu ontzettende koppijn en niet echt lekker in mijn vel..

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ schatje, fijn dat het mooi was!

@ Shanai, je hebt een pb.

Verder niks bijgelezen meiden!

Ik ga nu boodschappies doen met ons draakje....

5. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Tesske: beterschap voor Tess!:(

@ Judith: Balen dat ze nog niet goed waren, hopelijk donderdag wel.

@ Chantal: Goed dat de test negatief was...

@ Schatje: Jeetje wat een verhaal, kan me voorstellen dat je je heel rot voelt, sterkte!

@ Binna: Wat fijn dat het goed ging met het pleegkindje!

@Petra: leuk kaartje voor Roos haar verjaardag!

@ Delilah: welkom terug!:)

@ Shanai: Olivier doet dit ook, ik zeg bij alles da hij het terug moet leggen en tot nu toe doet hij dat braaf...

Alles gelezen, geen tijd verder om te reageren...

6.  
  7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Shanai, Lianna haalt ook van alles uit het schap en ik geef dan ook aan dat ik het niet nodig heb. Af en toe laat ik het haar toch in het karretje doen (iets van koekjes ofzo).
    En het zwanger worden telt volgens mij weer vanaf de miskraam.
    Ben je al wel weer ongesteld geworden?

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Petra, ik had nog niet gereageerd, maar het is idd een leuk kaartje. Ga je zoiets ook doen voor Suze?

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oooh lekker weer buiten leven!

Schatje, nou nu maar bijkomen en gaan verwerken!

Shanai, Silke is eigenlijk best wel lief in de winkel, alleen laatst keilde ze een pot groenten op de grond, gelukkig niet stuk. Meestal heeft ze of een eigen karretje of zit ze in zo'n race-auto karretje. ik denk dat als jij elke keer duidelijk zegt dat ze het niet mag pakken en terug moet zetten ze het gauw genoeg door heeft. Bij mijn weten moet je je bij de huisarts melden als je na een jaar nog niet zwanger bent, dat wordt nog als "normaal" beschouwd. Tenzij je natuurlijk al moeilijk zwanger wordt, dan moet je eerder gaan, of als je al naar de 35 loopt.

@ Chantal, wat een ge-eikel op je werk. Mooi dat je bijna vakantie hebt.

@ Binna, wat fijn dat het zo lekker klikte!

Nou weet ik even niet meer.......

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Haaiii!!

Net gewerkt, zo pizza eten, en vanavond Duitsland - Spanje!! Oh, denk echt dat Duitsland door gaat en de finale NL - DL wordt..

Kom vanavond weer langs hoor!

Xx

Oh, willen jullie ondertussen even stemmen op 2 foto's van mij?

Categorie 'I am Van Gogh' - 'Heart' @ Who are you with Nikon?

Categorie 'I am Brave' - 'LHB' @ Who are you with Nikon?

Stemmen mag 1x per week, tot eind deze maand.. ;)

Xx

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @chantal: jeetje wat irritant op je werk zeg, heb zo'n hekel aan als ze zo met je om gaan. ik ben er wel eentje van... zet ze allemaal in een meeting en bespreek het

@shanai: uit de schappen pakken, af en toe.. ik zeg steeds dat het niet mag en zet het terug in de hoop dat het steeds minder vaak gebeurd
    melding bij je HA: geen idee heb ik gelukkig nooit mee hoeven maken

ik ga vanavond even paardrijden, dus mis de wedstrijd van vanavond dat is wel jammer

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen, leuk kaartje, Petra!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
  14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    binna: leuk nummer!

15. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ben ook weer in huis, heb het eten al op. Danique is even met haar papa naar de achterburen en ik ben cd's aan het branden met foto's van afgelopen schooljaar. Ik geef de kinderen van mijn groep altijd een cd met alle foto's die ik in het afgelopen jaar gemaakt heb. Zo hebben ze een leuke herinnering aan het schooljaar en hebben wij geen gezeur met nabestellen van de foto's :D

Schatje, kan me voorstellen dat het een hele zware dag is geweest en je nu kapot bent. Hopelijk kun je het allemaal een plekje geven in de komende tijd. Het is niet niks!

Chantal, ja vreemd inderdaad. Jij blij niet zwanger te zijn. Een aantal hier blij als ze wel een positieve test in handen zouden hebben. Tygo dus nog niet helemaal opgeknapt?

Binna; wat fijn dat het klikte met het pleegkindje en de moeder. Zien jullie het ook zitten met haar?

Shanai; ik zeg hetzelfde als jou tegen Danique. Dat heeft mama niet nodig, zet maar terug. Vaak zeg ik haar alvst wat ik wel nodig heb en laat haar dat opzoeken in het schap. Ze mag het dan ook zelf in het wagentje zetten. Dat gaat al heel goed eigenlijk

Ga straks als Danique terug is haar nog maar even douchen denk ik. En dan vnaavond de voetbal wedstrijd kijken.
    Morgen eerst werken en dan naar MARCO! Heb er zo'n zin in, heerlijk!
    En dan moet ik vrijdag ook nog werken. Dus nog 2 dagjes werken en dan echt vakantie!

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Daarnet lekker uit eten geweest (pannekoeken) en zo naar vrienden. Geen zp dus voor mij vanavond ;)
    Fijne avond dames!

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @aleiek we gaan er al mee door. dit is het begin van de wen periode

18. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik kom alleen even zwaaien want ga film kijken met manlief en vroeg naar bed.
    Morgen ben ik lekker vrij, we gaan eerst vroeg bloedprikken en ik hoop dat we daarna nog leuke dingen kunnen doen ipv een ziekenhuisopname ;)

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    binna, fijn dat het zo goed klikte en de dametjes leuk gingen spelen.

delilah, maar waarom vind je het dan zo raar? ik zou het niet prettig vinden als ze u tegen me zou zeggen, omdat dat voor mij heel afstandelijk voelt.

zijn hier eigenlijk mama's die hun kind u tegen hen laten zeggen?

schatje, fijn dat het mooi was. kan me voorstellen dat je erg moe bent van alle emoties. veel sterkte ermee!

chantal, fijn dat je niet zwanger bent, maar vervelend dat tygo nog niet fit is en je niet weet wat het is.

jenny, voor vandaag te laat maar in utrecht zit ook een leuke winkel voor allerlei dingen als uitsteekvormpjes, marsepein, versieringen ed: De Tafel van 18: cupcakes - taardecoratie - workshops

shanai, ot pakt eigenlijk niet zoveel, maar raakt wel veel aan. als het van glas is zeg ik laat maar staan en anders vertel ik wat we gaan pakken. en zij mag veel boodschappen in het mandje doen of het mandje duwen. zo is ze bezig en pakt ze eigenlijk geen spullen.
    en over naar de huisarts gaan. 'officieel' is het volgens mij idd zoals setteke zegt. maar als je je zorgen maakt, kun je best eerder een afspraak maken.
    met otje ging het vanochtend wat beter. het afscheid ging redelijk. verder gaat het op het kdv heel goed. ze heeft vanochtend gewend bij de peuters en dat ging heel goed. ze heeft niet gehuild toen ze gebracht werd, heeft gezellig gespeeld en lekker gegeten en gekletst aan tafel.
    misschien neem ik ouderschapsverlof op als de baby er is. we moeten nog even op een rijtje zetten wat dat financieel betekent.

tesske, succes morgen!

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Lauwie, ik leer de kindjes niet om u te zeggen tegen ons, maar ook niet tegen de rest van de familie.
    Fijn dat Otje het vandaag al beter deed op het kdv.

Deel Deze Pagina