tess: maar volgens mij heb jij ook een superlief meisje......ik kan met malou echt niet met de beentjes op de bank een boekje lezen dan breekt ze me echt de tent af....of gaat ze de koelkast leeg halen..... Ze kan niet goed alleen spelen dus moet mama mee spelen en natuurlijk gebeurt dit niet altijd maar ben ik wel constant met haar bezig. Ik vind een dag werken ook minder zwaar dan een dag voor malou zorgen, maar goed ik heb een kantoorbaan (gehad dan...) en jij moet denk ik veel lopen dus dat kan ook al een verschil zijn.
Lijkt me enig, dus alle mama's met minder goed bv-ervaringen: verenigt u om de man van Delilah aan te pakken! Laat voor hem zo'n neptiet maken als in die film Meet the fockers.....
Oooh miepie dat is wel heel erg balen en kan me voorstellen dat met al dit gedoe de angst voor de tandarts alleen maar groter word..
Die discussie wil ik ook helemaal niet aan gaan gelukkig dat kunnen we niet bepalen voor elkaar. Maar als haar man er 1 keer in de week zou uitgaan denk ik niet dat ze daar lekker van kan bijkomen! En nu, laat Wesley me echt niet meer met rust haha... Kom straks weer.
In Tess zit ook best pit hoor op bepaalde momenten, haalt ook wel dingen uit de kastjes of haalt andere kattekwaad uit ( gister ging ze bijvoorbeeld heerlijk met vogelpoep op de muur schilderen) Maar kan aan de andere kant wel heel druk spelen met haar poppen, moet eerlijk zeggen dat ik dat ook stimuleer want ik ga echt niet de hele dag met dochterlief spelen als ik vrij ben. Toen ze nog niet goed zelf kon spelen zette ik haar regelmatig even alleen bij haar speelgoed neer en zei ik dat mama geen tijd had en dat Tess alleen moest spelen zodat ik kon poetsen in huis. Maar Tess word wel heel erg snel moe van lichamelijke inspanning en gaat dan uit zichzelf een kwartiertje/halfuur met haar knuf op de bank liggen rusten en dat is dan wel fijn. Ik zeg ook nergens dat het niet vermoeiend is om met je kind thuis te zijn maar wel dat ik het minder vermoeiend vind dan een dag op mijn werk. ( en hoewel ik nu op kantoor zit verlopen de werkdagen nog steeds erg chaotisch)
Setteke, wat fijn dat je vrijstelling hebt gekregen voor 20 dagen, maar waarom is dat eigenlijk, vanwege je goede cijfers ofzo?
Maar waarom moet ze echt bij kunnen komen, haar man kan dat toch ook niet? Misschien begrijp ik hun situatie niet hoor, maar ik neem aan dat hij niet veel meer slaap heeft dan duster en dus ook goed moe is? ( vlak ook niet uit hoe vermoeiend wisselende diensten zijn) Ik ga mezelf en dochterlief aankleden en op weg naar Hengelo, fijne dag meiden!
@Delilah, ben een groot voorstander van je rust pakken als het mogelijk is. Heb ook geleerd de boel de boel te laten. Als de kids slapen doe ik ook een uurtje mijn ogen dicht. Soms zijn er mensen die het echt niet begrijpen. Anderen zeggen juist, lekker doen, geniet ervan. Huishouden komt echt wel goed op andere tijden... @Miepie, au au au... Tja ik ken ook verhalen van gebitten die het zwaar te verduren hebben gehad tijdens de zwangerschappen... @Setteke, je slaat door, haha!! Ja dat vergat ik nog te vragen, waarom? @Tesske, als het goed is ben je op je werk bezig met dingen die je leuk vind en voor je het weet zit de dag erop. Geen tijd dus om je vervelend of moe te voelen. Dat is meer wat ik bedoel. Thuis kan je ook enorm in je 'vermoeide' gevoel gaan zitten. En je uitspraak over wie het het zwaarst heeft, ben ik helemaal met je eens.!!
Oliver en Anissa gefeliciteerd met jullie 2de verjaardag @ Setteke gefeliciteerd met je vrijstelling. Hier zo schattig gisterenavond, Toby werd even wakker en wilde iets drinken dus neem ik hem even mee naar beneden. Daar had ik de film under the tuscan sun op staan (sbs was afgelopen) zit hij naast me op de bank begint er een heftige zoenscene, komt Toby op me afgevlogen en probeert hij het na te doen. Moest zo lachen maar wel erg scheetig. Vooral omdat niemand Toby een kusje op zijn mond mag geven zelfs wij niet
Heb je nou echt geen idee hoe de vlag erbij hangt daar? Je hebt zelf ook een trage schildklier en daarnaast net bevallen en kids die megavroeg wakker zijn. Ennnn niet geheel onbelangrijk, ze heeft duidelijk aangegeven tegen een depressie aan te zitten... Ik heb hier geen ervaring mee, maar kan me echt voorstellen dat slaap je daar een heel stuk bij helpt. En wat de man betreft, natuurlijk moet hij ook rusten, maar dit moment moet hij een stappie harder zetten, zodat hij de kids ook met een gerust hart bij mama achter kan laten.... Veel plezier in Hengelo!
vanwege mijn werkervaring in de zorg! Misschien gebruik ik het niet hoor, maar het geeft wel iets meer lucht, want ik heb nog maar een half jaar de tijd voor 75 dagen stage.....
Een week heeft 7 dagen als haar man er maar 1 nacht uit hoeft voor de kinderen moet Duster dat dus de andere 6 doen. Dan heeft hij toch meer tijd om bij te komen lijkt mij zo? Als ik 2 of 3 nachten wakker wordt ben ik daar wel even door van slag. En dan ben ik echt niet bijgetankt na 1 x doorslapen. Misschien is het dat het wel. Voor iedereen is dat ook weer verschillend, mijn man heeft weinig slaap nodig, ik best veel bijvoorbeeld. En zoals jij zegt dat Tess zo goed kans pelen; Wesley echt niet! Als ik het huishouden doe, doe ik dat met Wesley aan mijn been. Die gaat echt niet rustig iets anders doen, helaas. Alleen spelen hebben wij ook altijd proberen te stimuleren maar helaas, sommige kindjes hebben daar gewoon moeite mee en kun je het ook echt niet aanleren. Wesley gaat bijv. ook nooit 5 minuten op de bank liggen of rustig zitten, die is continu in de weer. Dus het enige rustpunt is als hij slaapt overdag maar dat is ook net de tijd dat je even achter elkaar kan opschieten met de dingen in huis, dus ja, dan vind ik de dagen thuis best vermoeiend. Fijne dag voor jou ook.
setteke: super meid das wel lekker! tess: Ben daar ook erg mee bezig om haar alleen te laten spelen, maar goed sommige kinderen hebben daar meer moeite mee als andere. Vooral nu ook met jens moet ze zich zelf ook af en toe kunnen vermaken. Veel plezier in Hengelo! Kan vernemen aan malou nu dat ze me echt aan het testen is. Echt haar grenzen aan het opzoeken is. Mag dit niet en dan vraagt ze aan mij: zo wel? Nog meer kinderen die dat doen?
@ Lique, ik ben een type die heel onrustig is als het thuis niet opgeruimd is. Dus als ik zou gaan liggen terwijl de huishoudelijke taken nog gedaan moeten worden, krijg ik alsnog geen rust hahaha... Maar lekker voor jou dat het wel werkt! Ik doe het soms ook wel hoor. Maar meestal kies ik ervoor om als een idioot de dingen te doen die gedaan moeten worden en hoop ik dat er nog tijd over is tijdens Wesley's slaapje om even te zitten haha... @ Vogeltje, hahahahahaha.... Wat schattig! @ Setteke, fijn hoor voor jou, ff iets meer lucht! Sjonge, spelen met Wesley heeft ook geen zin. Hij wil alleen maar z'n zin hebben. Moet mama op de grond liggen zodat Wesley over haar buik kan springen. Als ik er neit aan mee werk word hij driftig...
@DElilah, hahaha, klinkt gezellig dat samen spelen. Iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt natuurlijk. Ik ruim ook wel even op voor ik op de bank ga. Maar kids slapen ongeveer 2 uur, ik eentje en dan heb ik dus wat tijd over. Verder krijg ik 's avonds vaak een opleving en ga ik nog wat doen als zij in bed liggen. Aan het einde van de dag is dan toch alles gedaan @Miepie, Djim begint nu ook, hij liep altijd een beetje in de schaduw van zijn zus, maar valt het op, haha!! Eventje strak erop...
@ Lique, ahhhh die opleving 'savonds....... Die heb ik niet! Wesley zit aan de peer, mama gaat verder met poetsen @ Miepie, Wesley probeert ook van alles hoor. Weten dat iets niet mag en dan je aan kijken en dreigen om het te doen gaat vast wel weer over hahaha
ben er nu erg mee bezig met haar opvoeding. Verneem dus zelf echt als ik tijd voor haar neem en dingen duidelijk en rustig uitlegt ze minder snel gaat krijsen. Ene moment speelt ze leuk andere moment kan ze niks zelf en gaat bij minste geringste op de grond liggen als een dramaqueen. (en dan goed krijsen) Als ze niet wil luisteren zet ik haar in de hoek en zeg dan tegen haar dat als ze klaar is met huilen ze bij mama mag komen. Vaak komt ze niet en vraag haar dan is malou klaar? Vaak komt er dan wel een snikkende ja.... (soms komisch ook maar goed wel proberen serieus blijven kijken..) Hoe doen jullie dat? En met samen spelen? Malou kan het ene moment wel en andere moment is het drama.
ollie en anissa van harte met jullie 2e verjaardag!!!! leuk zeg, al die jarigen weer nu er weer een aantal jarig zijn geweest, ga ik maar weer eens nadenken over Britt haar bday! Maar die is nog zo ver weg....... 26 augustus pas Britt krijgt een 3-wieler van opa&oma ik zie steeds hele leuke, maar daar is ze nog te klein voor.....vanaf 90cm staat er dan Ik ben dan bang dat ze er nog niet oppast. Op zo'n plastic 3wieler van Smoby past ze wel, maar gaat eerlijk gezegd niet 1,2,3 mijn voorkeur naar uit...... weet iemand dus nog een 3 wieler die klein is, maar wel degelijk is...????? Hier een heerlijke nacht gehad, met vin aan geslapen, alleen even wakker geweest van de wind. Kindjes hebben heerlijk tot bijna 8uur geslapen, ze zijn nu bij oma, zodat ik even boodschappen kan doen voor mijn feestje van as zaterdag!!!
Over opruimen als ik echt moe ben kan ik het wel laten liggen hoor. Nu lijkt het of ik niet anders doe dan opruimen maar dat hoort bij verhuizen zeggen ze. Aangezien we zondag een housewarming hebben moet ik dan wel klaar zijn. Over nachten eruit ik denk dat Duster het idd heel zwaar heeft al geldt dat ook voor Tesske alleen denk ik dat de situatie van Duster nijpender is en voor haar meer stress opleverd. Hier was het zo Brian deed de laatste voeding en ik ging dan optijd naar bed en ik deed de nacht. Dit was zo omdat als ik er 'snachts uit moet ik binnen 10 min weer slaap terwijl Brian dan ooit uren wakker lag en dat is niet handig als je moet werken. Bij 7 weken zijn we gestopt met voeden in de nacht Toby heeft toen 2 nachten laten merken dat hij het niet heel leuk vond maar daarna sliep hij door. Klinkt misschien hard maar hij had die voeding echt niet meer nodig