Ik krijg hier helaas gedurende dag helemaal geen rust. Nu zijn ze alledrie beneden en ben ik gedurende dit berichtje typen dus ook al 3 keer van m'n plek geweest.
sjorsje: kan echt niet als malou er is bezig gaan op de pc....haha dan vraagt ze constant om woezel en pip...(you tube)
lique ik kan het ook heel goed hoor, de boel even de boel laten en ook mn ogen dichtdoen Ik was eerst anders, dan moest alles is huis af en klaar zijn....maar dan kwam ik mezelf tegen als de kids weer wakker waren. NU ga ik gelijk met ze slapen een uurtje en ben dan weer een hele gezellige mama, zondar dat ik me aan mn kids erger. Ik ga niet altijd mee slapen.....maar als ik moe ben wel! heerlijk toch??!!
Denk dat dit een hele lange discussie kan worden over wie rust nodig heeft en `wie niet`. Denk toch echt dat iedere situatie weer verschillend is en de een er beter mee kan om gaan als een andere. Als je zelf heel veel stress hebt en niet goed in je vel zit gaan je kinderen dit ook vernemen en kunnen ze dus behoorlijk vervelend zijn. Of je nou 1, 2 of 3 kinderen hebt het is gewoon druk met die kleine kids en je zult er een weg in moeten vinden wat voor jou het beste werkt.
En dan wel samen een weg in vinden wat het beste werkt. Je kiest samen er voor om kinderen te krijgen dus moet je er ook samen voor zorgen.
Miepie helemaal mee eens. Ard doet ook op mijn vrije ochtenden Jorja alvast eten of een fles drinken geven, omdat hij weet dat ik 's avonds dan tot 21.45 uur moet werken en ik dan iets langer kan blijven liggen.
@FF, Ja helemaal mee eens. Als het nodig is, slaap ik lekker even mee!! Vooral nu ze weer zo vroeg wakker zijn en met die hitte!! MAar heb dan ook veel slaap nodig. Wat een heerlijke nacht hebben jullie gemaakt!! Leuk hoor verjaardag voorbereiden, veel plezier! Driewieler zou ik zo niet weten, sorry! @SJorsje, haha!! Ja zo zie je maar! Oh, wordt net gebeld door CB, of Djim morgen kan komen. Nou prima moet ook met Sam heen morgen. Kon natuurlijk niet vlak na elkaar ofzo. Nu moet mijn vriend morgen maar met Djim gaan om 10.50 en ga ik zelf met Sam om 14.30. Hebben we het maar weer gehad voor de vakantie!
hier nog steeds geen afspraak gekregen voor malou van het cb.....zou schriftelijk bericht krijgen voor een afspraak.
Sil doet niks anders dan de grenzen opzoeken en nee kent ze niet. Uiterst vervelend, doe niks anders dan politieagent spelen.. Maar het goede nieuws: tis een fase die vanzelf weer over gaat... Consequent zijn is het codewoord...
Wesley en ik zitten net samen op de bank bumba te kijken, niks aan de hand. Sta ik op begint hij te huilen "auuuuuuwwwwww" dit doet hij nu ook vaker omdat hij weet dat hij dan aandacht krijgt. Nou, nu niet meer
Als Sil niet wil luisteren moet ze na 3 x waarschuwen op de mat. Na een poosje haal ik haar op en leg uit waarom ze op de mat moest en dan maakt ze het goed door sorry te zeggen en een kusje te geven. Ik ben heel consequent en streng: na 3 x waarschuwen is het echt mat. Alleen spelen hoeft hier niet, ze spelen heerlijk samen! Dat is luxe!
Oh en gaat ie nep staan huilen naast me, knettergek word je daar van. Nu staat hij op de gang. Maar ja, dat vind hij nooit zo erg
@ Delilah ja dat nep huilen is leuk he gebeurt hier ook met grote regelmaat en dan maar hard met die ogen knijpen zodat er tranen komen
Zo stelletje klets tantes, moest aardig wat lezen! @ gebroken nachten e.d.: Een heleboel mannen denken dat het een luxe is om de hele dag thuis te zijn bij de kinderen. Er is maar 1 oplosing voor; die man zelf een dag voor de kinderen laten zorgen en het liefst wat huishoudelijke klusjes erbij. Als ik merk dat Jeroen weer wat te makkelijk wordt dan laat ik m even alleen met de jongens en dan weet hij weer dat het best pittig is. Jeroen gaat er tegenwoordig 's nachts ook uit. In het begin deed ik het bijna altijd, maar ik heb ook mijn nachtrust nodig. Of ik nu werkte of thuis was, alleen red ik het niet. Of nu werken of een dag thuis met kinderen zwaarder is, dat ligt denk ik aan jezelf, aan je kinderen en wat voor werk je doet. Je kunt niet voor iemand bepalen wat zwaarder is want je staat niet in die schoenen. @ BV en KV; Doen waar je jezelf prettig bij voelt. Ik wilde 2x graag BV geven, maar werd er gestresst van. Bij Thomas bleef ik langer volhouden, maar Jasper heb ik voor mezelf gekozen en daarmee kies je ook voor kindje, want een relaxte mama is veel beter! Mannen kunnen van die heerlijke opmerkingen maken,maar die staan niet in jou schoenen! Dus Delilah, doe waar jij je prettig bij voelt! @ Grenzen verleggen: Hou op, ik weet dat deze fase pittig is, maar het lijkt wel of Jasper nog gekker dan Thomas is. En jullie weten vast nog wel hoe hij was, want dat heb ik hier regelmatig geschreven haha. Jasper is aan het ontdekken hoe ver hij kan gaan en dat is echt opvoeden geblazen. Hij gaat na 3 waarschuwingen op de stoel in de gang of op de mat, maar blijft natuurlijk voor geen meter zitten. Volhouden, consequent zijn en uitleggen waarom ze daar zitten. Hier is Thomas dol doordat er zoveel gebeurt momenteel. Nieuwe kamer, vakantie, BSO, verjaardag, naar school en op zwemles. Hij is echt hyper, maar slaapt nu ook overdag weer eventjes omdat dat van mij moet. Jasper merkt aan Thomas dat er van alles staat te gebeuren, dus hij gaat er helemaal in mee. Ik ben nu wat meer met dejongens bezig want dan zijn ze namelijk wel hartstikke lief. Maar soms moet ik ook weleens ff soppen of wil ik even zp-en en dan gaan ze klieren. Nu slaapt Jas en speelt Thomas buiten en denk ik hehe, ff zitten. Zo mijn wijze woorden van vandaag!
Jasper heeft helemaal geen 18 mnd afspraak gehad. Dit is al de 2e keer dat ze m vergeten zijn en deze keer had ik geen zin om er zelf achteraan te bellen. Ik ben benieuwd of ik nu wel een afspraak krijg met 24 mnd. Zo niet dan ga ik deze keer wel even bellen en ik ga zoiezo even lekker zeiken, want daar heb ik zin in *me= evil*
zo wat een verschillende meningen allemaal hier. tja ik ben eigenljik altijd degene geweest die er snachts uitging, kon ook niet anders aangezien ik bv gaf, en vond het onzin om dan allebei wakker te zijn. als ik even bij tanken moest stond hubbie smorgens op met de kids en bleef ik slapen. maar ja, hij werkt geregeld 6 en soms zelfs 7 dagen in de week, en begint vaak al om 6 uur of vroeger tot na 17.00 mijn dagen zijn dan minder zwaar vergeleken met die van hem. maar goed dat is hoe wij dat doen en iedereen is anders, gaat erom dat je je er goed bij voelt toch ik vind wel dat duster best mag opkomen voor haar rust en dat moet ze ook doen, tijdje geleden heeft ze niet voor niets aan de bel getrokken, en we schrokken daar toch allemaal ook wel van. vind dat dan toch wat anders, zeker als je je zo voelt, en dan in het belang van de kinderen moet een partner of andere hulplijn even bijspringen maar dat is hoe ik erover denk hahahaha marleen, goed zo!!! oh en over de bv, de oudste wou ik geen bv geven. en de andere 3 wel, en bij allemaal rond een jaar gegeven, anissa het langst. maar ik vind dat het je eigen lichaam is, jou energie en je moet er achterstaan. niemand kan er wat van zeggen, ik vind dat je bv moet geven als je het echt wil, en anders niet, fles kan je met net zoveel liefde geven. en bv omdat anderen het willen en je jezelf er niet gelukkig bij voelt kan een drama worden. dus gewoon voor jezelf opkomen.
zorg verdelen: ik vind deze discussie niet zo leuk voor duster. lijkt mij dat iedereen thuis in overleg naar hun omstandigheden hieruit probeert te komen. van duster begrijp ik heel goed dat zij van haar man meer steun verwacht. ze heeft volgens mij duidelijk aangegeven hoe erg ze er doorheen zit en dat ze zich zorgen maakt dat dit ten koste gaat van haarzelf en haar kinderen. zij heeft ook nog een duidelijke medische reden, maar ook als je een postnatale depressie hebt bijv snap ik dat dit omstandigheden zijn die heel zwaar meewegen in het overleg thuis. duster, heb ook grote bewondering voor de je de bv nog steeds vol houdt! dikke knuffel meis! ik hoop dat je snel een minder uitzichtloos gevoel over de situatie hebt. delilah, als je zelf graag bv wil geven dan zou ik samen met je man naar een cursus bv gaan en hem uitleggen dat bv pijn doet, veel energie kost en bijna altijd met tegenvallers gepaard gaat. dat je het alleen redt met zijn positieve steun en niet onder druk. als je nu al weet dat je het eigenlijk niet wil dan is de kans groot dat je bij de eerste tegenvaller afhaakt. maar ook dan is de periode die je kindje bv heeft gehad goed voor hem of haar en kun je hopelijk met een goed gevoel met kv verder. kan natuurlijk ook dat je meteen voor kv kiest. ik zou eerst bedenken wat jij wil en daar met je man over praten. grenzen opzoeken: het is denk ik ook hoe je het beleeft. mijn dochter zegt/vraagt ook wat wel mag als ik zeg dat iets niet mag. ik vind dat wel fijn juist. ik zie dat als dat zij zich die regels eigen maakt en niet als uitdagen ofzo. nou is misschien ook het verschil dat mijn mamadag een dagje voor ons samen is en ik me niet zo druk maak over het huishouden. ik heb dus alle tijd voor haar. dingen die ik moet doen (boodschapjes bv) is een leuk uitstapje samen. ze slaapt tussen de middag, dan doe ik lekker wat voor mezelf. ze speelt ook makkelijk zelf. dus ik heb ook wel een luxe positie.