lauwie ik wil me even helemaal bij je aansluiten. en duster wil je ook zeggen dat ik het knap vind dat je hulp gezocht hebt, en dat je het goed doet! respect! zooo leuk verjaardag, iedereen is op vakantie, of werkt nu nog. dus visite komt eind van de middag, en vanavond. maar ze heeft in ieder geval haar cadeautjes uitgepakt, en alles is leuk, alleen af en toe is er uiteraard ruzie tussen broer en zus
@ Lauwie: Ik heb expres alleen mijn mening gegeven, en niet iets peroonlijks gechreven, want ik vind dat iedereen wel een punt heeft. Je bent allemaal anders en doet allemaal op de manier waarop jezelf denkt dat het goed is. Als iemand daar dan commentaar op heeft, ookal is het goed bedoelt, dan kan dat soms hard aan komen. Enne...jou dochter vraagt het, die jongens van mij doen het gewoon haha. Wereld van verschil denk ik hihi. Oh ik heb weer eens op MP rondgekeken en moet morgen een 2 tafeltjes, 2 stoeltjes en 2 krukjes op gaan halen. Ik heb eigenlijk maar 1 tafeltje nodig, maar ik vind vast wel een plekje voor het 2e tafeltje. Nou genoeg gehangen achter de laptop, ff wat doen thuis!
@setteke: ja meis maar je doet het ook zal vaak goed op school haha @vogeltje: zeker schattig @miepie: hier ook een uittester hoor, best vermoeiend haha wij zetten mylan ook in de hoek en als hij uitgejankt is zeg ik 'zo weer een beetje vrolijk of rustig?' en als hij ja zegt dan mag hij komen en dan geeft hij me een kus en dan zeg ik nog een keer kort wat hij niet mag doen. samen spelen gaat hier goed zo mijn muppets slapen even, heerlijk
hier is het fifty fifty hoor, want samen spelen is erg lastig als ze nog zo klein zijn en hun eigen wil nog zo aan het ontdekken zijn. vooral op huildagen is het wel eens jackpot hier met drama maar jenny speelt mylan al met yanieck? of met andere kindjes bedoel je? ik heb mischien wat gemist ik lees niet altijd even goed alles door
Anissa: Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag gewenst! Bedankt voor alle felicitaties! Verder een zwaai vanaf hier, ondanks dat we het zaterdag pas vieren is hij al erg verwend door opa's en oma's Ik ga er dan ook weer vandoor...
Lauwie, voor Wesley zijn we al samen naar een cursus geweest dus we waren best al op een hoop dingen voorbereid. En we hebben ook veel dingen geprobeerd, eerst kolven om je borst wat voor te bereiden, dan aan leggen. Tepelhoedjes, overdag voeden en kolven om het op gang te krijgen maar ik kreeg er gewoon niet genoeg uit! Wesley had na z'n geboorte ook een flinke hersenschudding waar hij 3 dagen pijnstillers voor kreeg en daardoor deed hij ook niet echt z'n best om te drinken. Alleen had hij dan 'snachts giga honger en dan had ik niet genoeg. Hij werd dan onrustig en dan kon ik 'm ook helemaal niet aanleggen dus dat werkte niet. Misschien hadden we gewoon 'pech' en gaat het nu heel anders. Het is niet zo dat ik nu al weet dat ik het eigenlijk niet wil, dat is het absoluut niet. Ik wil het dolgraag proberen weer maar als het niet lukt, in die zin dat wanneer ik weer niet genoeg heb en de helft moet gaan kolven, dan stop ik er mee want die stress is het mij niet waard. Maar ik wil er zeker mee beginnen!
borstvoeding lukt ook alleen als je echt wilt en rustig bent,. als jij je druk maakt of je wel genoeg hebt en hierdoor niet lekker voedt zal je voeding teruglopen. je moet lekker doen wat je gevoel aangeeft. het is alleen wel zo zoals lauwie zegt dat je behoorlijk wat zware punten hebt tijdens borstvoeding en daarvoor moet je wwel echt willen voeden anders geef je op. ik heb ook behoorlijk wt punten gehad ook dat ik dacht dat ik niet genoeg had of dat ze huilde en ik niet wist of het door iets wat ik had gegeten kwam. heb toen ook een pak kunstvoeding gehaald en was er klaarv mee. ben superblij dat ik heb volgehouden. nu is het zo makkelijk! alleen kan je man het nooit van je overnemen en dat is wel nietbzo leuk af en toe
@ Mik, ik snap best dat rust en vertrouwen belangrijk zijn voor borstvoeding maar als je kind ligt te schreeuwen van de honger en hij krijgt niet genoeg bij je is het heel moeilijk om rustig te blijven. Ik ben toen ook 'snachts gaan kolven om het met de fles te kunnen geven maar er kwamen gewoon maar 3 druppels uit. Maar goed, het is bij iedereen anders. Ik wil er wel echt voor gaan in ieder geval!
@ Lauwie, volgens mij steunen de meesten Duster juist als ik het goed gelezen heb. En er worden veel tips gegeven waardoor volgens mij deze discussie juist heel waardevol voor haar kan zijn. @ BV, ik vind het iets heel moois, maar mijn tepels zijn te gevoelig. Met Tymen heb ik het nog geprobeerd met een tepelhoedje, maar dat voelt zo onnatuurlijk... Ik vind het erg jammer dat het mij niet gelukt is....
delilah, volgens mij zijn we het helemaal eens dat bv geven (zeker aan het begin) niet makkelijk is. iedereen heeft andere tegenslagen, maar ik denk dat er weinig vrouwen zonder tegenslagen zijn. hartstikke goed als het voor jou goed voelt om er weer voor te gaan. lijkt me wel goed als je man zich beseft dat je zijn steun dan hard nodig hebt en dat deze houding je geen steun geeft. ik vind altijd dat dat bv goed is zolang het voor moeder en kind goed is. als je het gevoel hebt dat je onder druk staat en geen 'uitweg' (kv) hebt, is geen fijn gevoel. hoop dat je man dit uit kunt leggen en dat hij je gaat steunen op een manier die jou helpt. mik, ik had ook van die pakjes vloeibare voeding gehaald. gaf mij een rustig gevoel. daar had ik wel 13 € voor over . maar ik snap je wel hoor. toch zonde marleen, ik snap je opmerking niet zo goed. bedoel je mijn reactie over grenzen verkennen? daar schrijf ik volgens mij bij dat ik een luxe positie heb. en jij schrijft een stukje over hij jij dat met jasper ervaart. ik zie het verschil niet zo goed. wat bedoel je ermee?
precies je hebt gelijk. het is sowieso moeilijk omdat je nooit weet wat ze drinken sydney drinkt bevoorbeeld maar maxinmaal 5 minuten per borst dus ik was vaak bang dat ze te kort kreeg. maar aan de cijfertjes te zien krijgt ze genoeg (dikzakkie hahahaha) gewoon priberen en als het gaat gaat het en anders worden ze ook wel groot!
setteke, dat klopt. maar ik vind het voor duster niet zo leuk dat een algemene discussie over haar besproken wordt. helemaal als je er zelf goed doorheen zit en niet het gevoel hebt dat je grip op de situatie hebt. noura, thanx. leuk dat ze haar cadeautjes toch uit wilde pakken . wanneer gaan jullie die mooie taart aansnijden? jenny, ja vond het ook erg leuk van het kdv. jij hebt wel echt lekker je draai gevonden met 2 kindjes, werken en tijd voor jezelf, he? knap hoor!
@ Lauwie, snap jouw punt ook hoor, maar ik denk dat Duster het niet had opgeschreven als ze niet zou willen dat we er over praten. En het "mooie" is nu dat er een discussie ontstaat die misschien wel heel waardevol voor haar kan zijn. Dat hoop ik tenminste, dat ze er positieve dingen uit kan halen!
Hey meiden Heb gezeken maar reageren gaat niet lukken Wil wel zegen ik vindt een dagje werken ook zwaarder als dagje thuis maar denk ook dat het afhankelijk is of je een fysieke baan hebt of een kantoorbaan Biet dat in wil zeggen dat dat niet zwaar id maar dat is wel Anders
@ Lauwie, ik begrijp jou punt ook wat Duster betreft. Ik hoop dat zij en iedereen begrijpt dat we het beste met haar en elkaar voor hebben. @ Duster, knuffel voor jou meis! Ik ga de was opvouwen JIPPIEEEEEEEEEEEEEEE
setteke, ik vraag me alleen af of duster om meningen of steun vroeg. snap jouw punt ook goed, hoor. nu hou ik er over op want ik wilde juist niet meer OVER duster praten en zit nu toch te speculeren hoe zij het bedoelt heeft. sorry duster!
ik denk trouwens dat de discussie niet zo zeer richting duster ging maar meer vanwege het feit hoe men er tegen aan kijkt of je snachts samen de zorg doet? toch nou bv, die eerste dagen, wat een hel, en bij anissa 2 weken lang.... leek wel of ze messen in haar mond had, zo`n pijn, en ging ook nog eens bloeden waardoor ze bloed opspuugde. het was dus spruw. nou dat was echt heel pittig, maar ik had wel genoeg melk dat wel maar snap heel goed dat je dan stoppen zou, of als het niet op gang komt en dan met die pijn, en zonder goede begeleiding (dat is best belangrijk) en kolven, dat moet je ook echt leren hoor, dat gaat helemaal niet 1,2,3 er komt eerst amper wat uit. daar moet je echt handig in worden, en ook je goed en ontspannen bij voelen. en het gaat gewoon niet bij iedereen even makkelijk, dat is zo en ik vond dat als je de eerste weken/maanden voorbij bent, dan drinken ze sneller, er zit meer tijd tussen de voedingen, ze happen zelf goed aan, en dan pas word het een routine die goed in je dag in te plannen valt (vergeet ik nog te zeggen dat anissa niet uit de fles drinken wou..... tot ze 9 of 10 maanden ofzo was?)
Zo wat een geklets zeg. Had héél wat bij te lezen. Als 1e: Olivier en Anissa, GEFELICITEERD met jullie verjaardag. Maak er een super mooie dag van. Nu verder met de rest. @ Miepie: het weer van de afgelopen dagen kan ook héél veel invloed hebben op ontstekingen in de mond. Ontstekingen komen heel vaak opzetten met drukkend weer. Ben bang dat er niks anders op zit dan alle behandelingen te ondergaan. Sterkte en succes. @ Taakverdeling 's nachts. Toen de kinderen hier nog klein waren (is natuurlijk al heel lang geleden haha) maakte ik Gerard 's nachts gewoon wakker. Hij maakte het flesje klaar en ik verschoonde de luier. Ik gaf het flesje en Gerard sliep weer verder. Als er eens 1 van de kinderen wakker is 's nachts ga ik er meestal heen, ik hoor ze altijd eerder dan Gerard. Heb hier eigenlijk ook geen probleem mee. Als ik moet wachten totdat Gerard ze eens hoort is het hele dorp al wakker denk ik. haha Maar ik neem aan dat er in ieder gezin gepraat kan worden over een goede taakverdeling voor de nacht. Iedereen is zijn rust nodig en er zijn maar weinig mensen die tegen te weining slaap kunnen. @ Grenzen verleggen: is Laureen ook heel erg mee bezig. Als ik zeg dat ze iets niet mag doen zegt ze: DOE TOCH NITS!!!!!! hahaha heeft ze vast van haar zussen gehoord. Laureen mag op het moment graag weglopen en dan ook héél hard. Moet er soms echt tegen rennen om haar te pakken te krijgen. @ BV geven: Ik heb nog nooit bv gegeven, heb het zelfs niet geprobeerd. Heb er niks mee en heb ook nooit spijt gehad. Haha duidelijke taal volgens mij. @ Petra: erg leuke foto's van Suze, heerlijk koppie @ Alieke: fijn dat je man ook blij was met het nieuws @ Marleen: hoe gaat het nu met je draakjes??? Mijn draakje ligt gelukkig even in bed. hihi Jeeeeeee ik weet het niet meer, erg hè.