Augustus 2008 mama's deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door marleen2109, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @mik: gewoon blijven proberen, niet dwingen. probeer het spelenderwijs elke dag een paar keer een paar minuten met een beetje water of nutrilon. zodat ze er aan gewend raakt. borst vind ze blijkbaar het fijnst en de speen eng, daar moet je even doorheen denk ik

@petra: nou het idee alleen al vind ik al spannend hoor, maar als ik start zal het pas het voorjaar zijn. ze galoppeerd als een bouwvakker, ze weet niet eens wat galop is en dat haar achterbenen ook mee moeten haha bij aanspringen wil ze me eraf bokken dus ben aan het oefenen tot dat ze het makkelijk en leuk vind in de hoop dat die bok eruit gaat... zie me al op een wedstrijd op die mannier haha
    ja we moeten zeker even afspreken, heb nieuwe blackberry.. dus zal je mijn pincode even pben dan kunnen we een datum prikken

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantico, haar zoontje is op de dag van de operatie 1 jaar geworden en dochter van 3. Nog best lastig dus, maar overal is een mouw aan te passen!

@Chantal, oja, maar hoelang doe je met een potlood? wat gebeurd er meestal als je zoiets doet??

@Petra, misschien schijnt omgezet te zijn in wanneer, haha:p

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    mik, hier geen tips, zelfs geen optimistisch verhaal, want mij is het nooit (blivend) gelukt. vanalles geprobeerd. alleen alle harde tips (niets anders dan de fles aanbieden, negatieve associaties met de borst creeren) heb ik niet (lang) geprobeerd.
    als je alle tips die hier niet hielpen wil horen, zeg je het maar.. succes!

leuk onderwerp of je bij de 2e dingen anders (gaat) aanpakt (/aanpakken). ik ga eerder en vaker/structureler de fles aanbieden. en van 9 tot 11 maandedn hebben wij getobt met 's avonds in slaap krijgen (ook ten koste van otjes slaap). ga nu eerder aan de kiekeboe methode beginnen.

ben aan het werk, dus hou t maar ff kort.

4. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Lique: Mmm, toch een 3e???

@ Jenny: 2 kinderen en een knol opvoeden haha.

@ Pff... ik weet het niet meer. Ik heb 2 hyper kids en het boodschappen doen was drama. Thomas werd thuis helemaal dol en die heb ik even heel erg streng aangepak. Jasper gaat erin mee en gaat ook lekker druk doen wwwhhhaaa!!! Op het winkelcentrum kwam ik nog iemand tegen die tegen me zijn dat het pedagogisch gezien juist heel goed is als je kids thuis druk zijn en op het KDV bijvoorbeeld, lief zijn. Nou ik ben vandaag niet zo pedagogisch ingesteld en wil gewoon wat rustigere kinderen thuis ppppffff!!!!

Wat het slapen betreft; 3 aug is mijn schoonmoeder alweer een jaar geleden overleden. Ik heb er momenteel erg veel moeite mee dat ze er zomaar tussenuit geglipt is. Mijn schoonvader heeft het momenteel echt heel erg zwaar. Hij zit in een verschrikkelijk neerwaartse spiraal en daar moet hijzelf uit zien te komen, maar dat is verschrikkelijk moeilijk om dat aan te zien. Ik lig bijv te denken of ik het wel zou gaan redden als Jeroen zomaar ineens wegvalt. Moet je eigenlijk helemaal niet aan denken,dat weet ik,maar het komt denk ik doordat ik zoveel met mijn schoonvader bezig ben in gedachten en ook veel aan mijn schoonmoedermoet denken daardoor.

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    lique, wat een leuk nieuwtje :)

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    marleen: vergeet mijn 2 flatcoated retrievers niet ;) oja en mijn vent haha

7. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Jenny: Ik dacht dat je die al afgericht had haha!

8. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    marleen: meis klinkt gek maar tuurlijk red je het ook alleen, je familie zal je altijd bijstaan. maar inderdaad beter niet aan denken daarom zou ik ook nooit mijn toekomst willen weten, lijkt me zo raar

9. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Marleen, kan me voorstellen hoe moeilijk het is om je schoonvader zo te zien ploeteren. Zelf zit je ook nog midden in de verwerking zo te lezen. Kan wel heel makkelijk zeggen dat het tijd nodig heeft, maar daar schiet je niets mee op. Weet dat het gemis nooit helemaal weg zal gaan, maar de dagelijkse dingen gaan wel gewoon door. Ik ben gezegend met een moeder die er voor gaat en niet bij de pakken neer gaat zitten (al zit ze nu regelmatig in de slachtofferrol), maar dan nog is het soms niet om aan te zien. Een echte oplossing is hier natuurlijk helemaal niet voor.... En het hele verhaal, wat als Jeroen wegvalt. Meisie doe dat jezelf niet aan, zonde van je tijd NU. Geniet van elkaar!! Je weet dat het zomaar afgelopen kan zijn. Kan je ermee bij Jeroen terecht?
    Ik blijf erbij dat wij (kinderen) heel veel rust hebben gekregen na een bezoek aan een medium, maar weet niet meer precies hoe je daar in staat...
    Wat een 3e betreft, als het ons gegund is....

@Lauwie, we gaan nog even bomen in de vakantie, maar het hoge woord is eruit, haha!!

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    jij ook werkse! :)

ik heb nu intenet op mn mobiel!
    dus kan nu illegaal op zp op mn werk! ;)
    het is erg rustig, ik heb maar 3 clienten en we zitten in de relaxruimte.
    we gaan zometeen frietjes eten, wat heb ik t toch slecht op de laatste werkdag voor mn vakantie! :)

liefs

11. @ lique: uhm 3 mnd ofzo.... ennuh just checking ;)

@ marleen: weet niet wat ik erover meot zeggen, je weet zelf wel wat je eraan zou moeten doen, maar soms kan je ook niets anders dan malen, in ieder geval dikke knuff...

12. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Lique: Ik heb een pb-tje van je gehad over dat medium en ik sta daar heel erg voor open, maar ik durf (nog) niet. Mijn schoonzus wil het ook graag en mijn schoonvader begon er zelf laatst ook over terwijl dat niets voor hem is.
    Waaromik zo met Jeroen bezig ben weet ik ook niet. Hij heeft zelf pas geleden over zijn moeder gedroomd en daar was hij heel erg van onder de indruk.

13. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Chantal, dacht al, haha!! ;)

@Marleen, oja we hebben het hier al eens over gehad. Waar ben je bang voor?

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @ marleen: heh wat vervelend dat je zo slecht slaapt! knuffel!
    @lique: ga zeker van onze vakantie genieten! :) spiraal eruit? heb ik wat gemist? :)
    @puck: hey, hebben jullie je pleegkindje al in huis? wat leuk!

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Rebbel, nee hoor. Ik had de wens altijd/aldoor al. Maar vriend wilde er nog niet aan... nu zei hij van de week, haal hem er maar uit. Maar kwam voor mij weer wat onverwacht, haha!! Moest voor uitstrijkje en had een paar maanden geleden gedacht dit te combineren, maar nu kwam het allemaal wel erg snel, hahah! Dus eerst op vakantie, nog even bomen over de indeling in huis... en dan wie weet!!

16. @ rebbel: hey zie weer vaker berichtjes van je, bijna vakantie dus, lekker!

Patatjes, jammie, heb ik ook wel zin in, ik moet het met een bolletje met pindakaas doen :p

@ marleen: er is niets om bang voor te zijn hoor, als je daarmee een vorm van afsluiting kan krijgen moet je het juist doen.

@ lique: hahahaha, ja ik is nog niet dom hoor....
    ik moet het ook steeds uit mijn hoofd zetten, maar soms is die klok zo hard aan het tikken dat het wel de kerkbellen lijken die op 's zondags elk uur luiden!!
    ik ben slecht in wachten :p

17. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Lique: Omdat ik me ergens een klein beetje schuldig voel dat ik zo makkelijk mijn leventje weer oppak. Ik denk wel regelmatig aan haar, maar ik mis haar vaak niet. Gewoon omdat ik gewoon lang niet altijd besef dat ze er echt niet meer is.
    Oh ik ga er over ophouden want het wordt allemaal wel heel diepzinnig zo. Ik ga me met wat anders bezighouden...de verjaardag van Jasper bijvoorbeeld. Ik weet namelijk nog steeds niet wat ik moet vragen voor zijn verjaardag!

18. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hmm heb ook zin in patat ;)

maar ga vanavond naar een Sushibar ;)

19. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @ lique: leuk leuk!! :)
    @ marleen: knuffel meid, niet gek dat je er moeite mee hebt en is erg moeilijk om je schoonvader zo te zien!
    @chantal: jaa heb nu inet op mn mobiel! :)

ik moet weer aan t werk! liefs

20. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik heb net pannenkoeken op! Thomas had ze in de winkel zien liggen, kant en klare,en vanaf het moment dat we thuis zijn vraagt hij al om die dingen. Dus ze hebben hier nu wel erg vroeg gegeten. Maar het mooie is dat Jas nu naar bed kan!

Deel Deze Pagina