Augustus 2008 mama's deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door marleen2109, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Goedemorgen,

Ja mini Puck vind ik ook erg leuk, die ga ik gebruiken!:D

Met mini Puck gaat het aardig goed de laatste dagen, gisteravond is niet mee uit eten geweest maar heeft oma opgepast en dat ging erg goed. Vandaag hebben we een afspraak bij de kinderfysio, ben heel benieuwd. Ze heeft heel wisselende dagen, de ene dag erg ontspannen, de andere dag is ze heel gespannen en huilt ze erg veel...

Grappig dat jullie het hebben over wat ze allemaal al snappen en begrijpen, Olivier verbaast ons ook steeds weer. Hij kan zo wijs zijn of bepaalde linken leggen waar wij echt van staan te kijken:$...

Hier mag best wel wat, het is tenslotte een kind dat zich sterk aan het ontwikkelen is maar ik heb wel duidelijke grenzen. Het is hier in huis al snel een rommeltje met al het speelgoed en de dieren dus dat probeer ik wel wat tegen te gaan, ruim alles gelijk op zodra hij naar bed gaat. Verder moet Olivier andere mensen met respect behandelen, etc. Ik denk dat we hierin heel normaal zijn...:)

Ben weer weg, ga zo boodschappen doen en dan naar mijn pony, daarna naar fysio.

Fijne dag allemaal!

2. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    zooo ik was ervan overtuigt dat ik alles bij kon lezen maar van een heel weekend is toch best wel pittig ik zie de letters voor me ogen dansen hihi. stelletje kletskouzen.

hier een zeer moe persoon , ik loop 1 op een koffie/espresso vandaag ( eigenlijk al 2 weken ) was even vergeten dat je toch regelmatig wakker moet worden in de nacht en overdag natuurlijk ook druk met emy bezig. en dan de dagelijkse huishouden en boodschappen nog. dat is toch wel beetje slopend. maar nu zaterdag op zondag was het weer raak meneertje luc wilde niet slapen was klaar wakker. en nu vannacht was hij tot4 uur aan het spoken en van 4 tot 7 heeft hij dan geslapen tot de wekker van kenny ging.
    owhja en emy vond het grappig om zaterdag op zondag der bed uit te komen en bij ons te blijven leggen. we hebben tot 3 keer haar terug gelegt maar was het zo zat ik denk blijf dan maar leggen. en nu vannacht dacht ze dus weer teblijven leggen maar heb haar toen weg gelegt en gezegt je moet in je eigen bedje slapen niet bij ons. gelukkig lukte het toen wel. pffffff eerst werd ze niet wakker als luc wakker was en huilde maar nu 2 nachten al.

dankjewel voor de reacties op het probleem naar het feest gaan ben er nu uit dat ik niet ga. stuur een mooi kaartje en bel ook eventjes om te zeggen dat ik niet ga.
    en ook bedankt voor de reacties op het probleem kleding voor borstvoeding te geven. spagetti topjes die ga ik dus zeker halen :D en blouse heb ik in de kast hangen dus lekker makkelijk. moet alleen fatsoenlijke bh's nog halen.. ik dacht serieus ik paste nog in die ik bij emy aan had . dacht t lag gewoon aan dat ik net was begonnen dat ze beetje groter waren maar me tieties blijven zo groot. dus moet nog nieuwe bh's gaan halen ook gelukkig heb ik hele mooie gezien bij hema voor 14 euro dus die ga ik dan ook maar halen :D
    ( is het te merken dat ik geld heb gekregen van de belastingdienst hahahaha )

ben met het voetbal zaterdag naar de ikea geweest ( was bijna geen nederlander te zien alleen maar belgen en duitsers) . heb paar frutsels weer gekocht :D je ken niks laten leggen in de ikea he.

voor de mensen die in een huurwoning wonen he. heb papieren van de belastingdienst gekregen voor opnieuw invullen van de huurprijs he. maar nu weet ik zeker ik heb dat papier gekregen maar ik ken het nergens meer vinden :S en nu weet ik dus niet welke prijs ik moet in vullen precies ik weet wel ongeveer de huur maar ken ik dat gewoon opschrijven wat het ongeveer is of moet ik de woningstichting opbellen voor ook precies achter de komma op te schrijven??

nu moest ik nog iets vragen maar weet niet meer wat..

misschien schiet t straks nog te binne.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Zo, mijn prinsesje mag vandaag uitslapen na een slopend weekend, hihi..... Ze was kapot!

Vandaag gaat MamaRianne trouwen. Ze doen een beetje een budget huwelijk, ze trouwen vanmorgen gratis, vandaar dat wij er niet bij zijn (zaal vol hahaha) en zaterdagavond hebben we dan feest.

Onze auto is vandaag voor de keuring en ik hou mijn hart vast, volgens mij is er iets met de remmerij voorin....

@ Streng zijn enz, ik ben best heel erg streng. Ik ben van mening dat kinderen duidelijke regeltjes nodig hebben in het leven, en ik wijk niet van mijn regels af. Zo mogen mijn kinderen ook niet door een volwassenengesprek heen praten en moeten ze wachten, en ze mogen ook niet in schaaltjes graaien die op tafel staan. Ze moeten eerst vragen of ze wat mogen pakken. Ik vind dat je een kind pas als een gelijke kan beschouwen in dit soort dingen als ze een jaar of 15 (misschien is dat tegenwoordig al eerder, maar dat merk ik gauw zat) zijn, dan mogen ze mee bepalen hoe we dingen doen, maar tot die tijd ben ik degene die het bepaalt. En zijn ze het ergens niet mee eens, jammer dan. En het klinkt heel streng, maar het werkt wel al zeg ik het zelf. Tymen is heel beleefd en fatsoenlijk, en houdt zich aan de door mij gestelde regels, en in ruil daarvoor heb ik een vrolijk en lief kind wat precies weet wat van hem verwacht wordt. Ik geef complimentjes als mijn kinderen zich goed aan de regels houden, en ik geef straf als ze zich niet gedragen. En ik denk dat ik zo weinig straf hoef te geven doordat ik duidelijk ben in de regels hier. Maar er mag ook best veel. Zo doe ik niet moeilijk over vies worden of wat lekkers (mits ze genoeg fruit enzo hebben gegeten). Maar mijn spullen moeten ze afblijven, en ik maak mijn huis niet kidsproof, ze moeten leren dat er ook dinge van mij zijn.

@ juud, zal straks eens kijken op d'r lijstje voor inspiratie... ;)

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Juud, mooi lijstje, haha. Hier ook een lijst
    http://www.lijstje.nl/nl/List/Open?pi=65ae1c25-341d-48a7-9239-8d68d0d9c889

@Setteke, ik ben het helemaal met je eens, al denk ik wel dat je je kind al iets eerder als gelijke zal gaan behandelen, maar dat merk je vanzelf...

@Denice, geen huurhuis hier, kan je niet helpen!! Succes met al dat shoppen, haha!!

Zo ga hier weer even verder. Heb de oppas op mijn 3 maanden oude nichtje. Gezellig druk dus hier! Ga even boodschappen doen.

5. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik ben weer terug vd HA. De uitslag is ijzertekort en het belangrijkste: een niet werkende schildklier. De HA noemde het extreem. Ik heb per direct medicijnen gekregen en moet donderdag langs komen voor een hartfilmpje.......

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    duster: mooi dat je nu weet hoe of wat

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    sohee wat een lijstjes hebben jullie, ik zou het echt niet weten

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat heeft mijn opa ook gehad Duster, en nu hij is ingesteld op medicijnen voelt hij zich weer de oude! Gelukkiug dat het niks geks is. Ben je ook aangekomen?

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik heb er tot 10jaar geleden ook medicijnen voor geslikt, maar toen zeiden ze dat ik genezen was.... Ik weeg nu ong 62 kilo, dat is wel iets zwaarder, maar ik kom gelukkig niet extreem aan

10. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Setteke; Toen had ik trouwens een te traag werkende schildklier, nu werkt hij helemaal niet meer....

11. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    wat is het rustig hier ECHO!!!!

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zit bij ons in de familie, schildklierafwijkingen. Mijn moeder heeft een te snel werkende gehad, mijn oma een te traag werkende (daarvoor heeft ze nog altijd medicijnen) en mijn opa zijn schildklier hield er dus helemaal mee op.

Hopen dat je gauw goed ingesteld staat!

Tis idd rustig hier zeg!

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    jeetje duster, wat heftig! begrijp ik dat dit met medicijnen goed te behandelen/ beheersen is? dit verklaart vast een hoop! geschrokken dat dit het is of opgelucht dat het niet ernstiger is?

14. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Bijdehante tante is het! :D!
    De mannen slapen gelukkig goed. Thomas gaat zelf naar de wc en gaat dan weer netjes terug naar bed. En Jasper blijft zowaar braaf in het peuterbedje liggen! Dit ga ik wel ff afkloppen want anders gaat het promp vanavond mis ;)!

15. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Schatje: Vol blijven houden hoor. Vaak sta je eventjes stil en als je dan volhoud gaat het er ineens weer. Het is altijd ff een zwaar momentje, maar als je volhoud ben je straks super trot op jezelf!

@ Petra: Succes het het gesprek! Verwacht je dat er iets is of gaat het allemaal lekker?

@ Duster: Er is "gelukkig" wel iets naar boven gekomen waardoor je je dus niet fit voelt! Hopelijk knap je van de medicatie op en zit je snel weer lekker in je vel.

@ Opvoeding: Ik denk dat we allemaal wel iets hebben wat we anders doen of juist hetzelfde. Het gaat er ons in ieder geval allemaal om dat onze kindjes lekker in hun vel zitten en met bepaalde dingen om moeten leren gaan.

Zo ben weer bij, was gelukkig niet veel! Ga nu weer aan de slag!
    Doei!

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Lauwie; Als het goed is komt de werking met medicijnen weer op gang. Dan is het gewoon een kwestie van levenslang onder controle houden. Al wil het niet zeggen dat de klachten dan voorgoed verdwijnen. Het is ook even afwachten hoe het filmpje er donderdag uit zal zien. Het ijzertekort durft de HA nu nog niet aan te pakken, omdat de schildklier zo extreem is, dus eerst de schildklier en daarna evt. het ijzertekort. Mijn gevoel is erg dubbel. Natuurlijk ben ik blij dat er nu een oorzaak is voor mijn klachten en dat er iets aan te doen is. Maar aan de andere kant is het wel weer de rest van mijn leven medicijnen slikken en misschien gaan de klachten niet (helemaal) over. Maar dat zal de tijd allemaal uit moeten wijzen. Van het hartfilmpje schrok ik in eerste instantie wel. Maar dat is nu ook wel weer gezakt. Als hij het echt niet vertrouwde had hij me wel meteen doorgestuurd

17. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Zo, ik duik met de kids in bed. Heb vanavond avonddienst. Tot 23uur werken en daarna nog naar huis en dan nog kolven. Wordt nachtwerk :x

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Duster, heftig hoor, maar wel fijn dat je weet wat er is. Nu hopen dat de medicijnen aan gaan slaan. Slaap lekker!!

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    duster wel schrikken zeg, maar je weet nu wel wat er scheelt, hopelijk is het met medicatie snel onder controle.

nou hier nog zo duf als een konijn, loop alleen maar te gapen. had vanmorgen een opleving maar dat duurde eventjes. lijkt wel of mijn evenwichtsorgaan ook niet meer werkt ofzo.
    en verder voel ik me net of ik zwanger ben met die moeheid en rare smaak.
    gister heb ik in ieder geval toch maar besloten om vervanging te regelen op het werk. manlief vond het al belachelijk dat ze me niet gewoon een week thuis lieten blijven.
    hoef nu woensdag 2 uurtjes.

vandaag telefoon gehad van de verpleegkundige, maysa heeft duidelijk hooikoorts, de test sloeg overduidelijk aan op pollen en grassen,.en een lichte vorm van allergie voor katten.

en de oudste smste dat die over is, naar vwo 6! dus mams is trots!!!! (nu volgt examen jaar.....)

jenny zag een prachtpaardje voorbij komen zeg!! heb jaren geleden gereden, maar als ik al die verhalen hier zo lees krijg ik er weer zin in.

20. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    @noura: zou je zwanger kunnen zijn??
    en balen van die hooikoorts, hoor je steeds meer
    en paardrijden, wat let je??? heerlijk hoor

Deel Deze Pagina