Augustus 2008 mama's deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door marleen2109, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    carmen, tess heeft natuurlijk al wel heel veel meegemaakt in haar leventje qua pijn en ziekenhuisonderzoeken en opnames ed. ik denk dat ze alleen al daardoor niet goed te vergelijken is met andere kindjes hier.
    ik zou net als noura zegt naar je eigen gevoel luisteren of het iets is waar je vindt dat je beter iets aan kunt doen. ik las laatst in een tijdschrift over een boek met foto's of plaatjes van gezichtsuitdrukkingen en emoties. misschien eens zo'n boekje met haar lezen? dan kan ze er redelijk speels over leren. heb ff gegoogled: het heet emoties en is van estella snellen.

duster, kan me voorstellen dat het schrikken is om te horen. ook van het hartfilmpje idd. hoe hangt dat samen dan? of weet je dat zelf ook niet goed?

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    tesske: wat apart zeg, maar zou er niet teveel van maken. vooral als ze wel veel blij is dan zeker niet en inderdaad ze heeft natuurlijk veel meegemaakt met doktoren en ziekenhuizen en misschien is ze daar wat harder door geworden

noura: zou jij de mirena aanbevelen? ben zo bang om toch zwanger te raken

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja mij bevalt die goed, al heb ik de eerste maanden wel veel spotting gehad, en was langer ongesteld zeg maar. kon het dan wel weer af met inlegkruisjes dat wel. maar nu sinds vorige maand lijkt het bijna helemaal weg, en vind dat toch wel ideaal om niet meer ongesteld te zijn.
    vond het inbrengen alleen niet zo heel erg fijn, maar dat duurd maar even en dan ben je er 5 jaar vanaf

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh en over het zwanger worden, ik weet niet, je hoort het wel eens, maar goed mensen worden ook wel zwanger met de pil of condoom, en zelfs na sterilisatie...... maar het is wel een hele kleine kans

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    ok bedankt voor de info, heb natuurlijk geen zin om al die jaren tot mijn overgang elke dag een pil te moeten slikken maar hoor wel veel rare verhalen

6. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
  7. Ok, mag ik ook weer even in de klaagmodus?
    Als je niet wil lezen, bij deze geef ik je de kans verder te scrollen....

.........

.......................

OK:
    Ik had vorige week woensdag al een beetje last van mn buik, moest ook veel plassen, dus dacht misschien krijg ik een blaasontsteking, maar donderdag niets aan de hand.
    Vrijdag werd ik wakker met lage rugpijn en erge buikpijn. Heb pijnstiller genomen op een gegeven moment omdat ik het niet meer trok.
    En inmiddels is het nog niet over, nog steeds lage rugpijn en hele erge buikpijn onder in de buik, sinds zaterdag eet ik dus ook een stuk minder, omdat ik geen honger heb en als ik honger heb ben ik snel vol.
    Kan wel gewoon naar de wc, dus dat is het probleem niet.
    Dus gister en ook vandaag ben ik gewoon smiddag helemaal doodop, niet gek want ik krijg niet genoeg voeding binnen en ik heb best veel pijn.

Dus gister zei ik al tegen René dat ik even niet wist wat ik met werk moest omdat ik zoveel pijn had en eigenlijk alleen maar wilde liggen. En ik moest ook nog gymmen met Tygo. Zegt hij, nou dan ga je toch niet gymmen!
    Ik dacht ja,als het niet gaat houdt het op, maar het gaat me ook om het werk, moet wel wel concentreren en achter de pc zitten.

Heb afspraak gemaakt bij de huisarts ivm controle van de bloeddruk en mijn voeten, maar kan pas woensdag terecht, dus dacht ook bij mezelf als ik woensdag nou nog last heb van mijn buik, laat ik hem daar meteen naar kijken.

Nou wil ik niet zeuren en zeiken en zielig doen, maar godverdomme ik heb echt echt fucking pijn, maar omdat ik mij niet ziek voel krijg ik alleen maar een reactie van ja vervelend voor je. Halllooooooo?????
    Daar zit je dan toch niet op te wachten zeg...
    Vervelend voor je, ik zal je een schop in je reet geven, dat is vervelend voor je....

zooooo, dat moest ik even kwijt. Ben ook ontzettend sjachereinig van de moeheid en pijn, wordt je enorm kribbig van zeg...

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Chantal, moet je bijna ongesteld worden? En heb je wel eens tussentijds bloedverlies? Misschien toch even door laten verwijzen naar de gyn? Balen dat je vent niet wat meer meeleeft, maar dat zijn mannen he?

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    chantal, waarom ga je werken??? kan 1 ding zeggen, meld je ziek!!!!!!!
    ik vond het ook moeilijk om gister niet te gaan, maar denk eens aan deze spreuk "je werkt om te leven............ niet dat je leeft om te werken!"

en heb je zoveel pijn, dan de hap bellen! want je weet zelf goed genoeg of het echt is of niet, en dat kan iemand anders niet beoordelen, je houd je groot, maar hier op het forum zeg je vaak wat je echt van binnen denkt, en dan kan ik alleen maar zeggen, luister eens naar jezelf en doe er wat mee!!!! sterkte meid!

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Carmen, he gatsie, dat soort dingen word je toch ook verrekte onzeker van he? Het klinkt mij niet in de oren alsof ze zich niet kan uiten, want ze kan wel lachen en vrolijk zijn. Misschien dat ze verdriet wat minder kan uiten, maar ze is nog zo jong en ik weet zeker dat jij en mark haar daarin goed kunnen begeleiden.

11. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Chantal: Typische mannen reactie hoor, maar oh als ze het zelf hebben...! En wat werk betreft; meld je ziek en denk even aan jezelf. Als het niet gaat dan zou ik of de HAP bellen of morgen de HA dat het echt niet gaat en dat je directop het spreekuur wilt komen.
    Wees een wijf en denk nu eens eerst aan jezelf!

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Chantal dat klinkt toch wel ernstig. Ik zou niet gaan werken als ik me vanwege de pijn niet zou kunnen concentreren. En anders wat Noura zegt, even naar de hap.

13. @ set: ik moet in aug weer terug naar de gyn, maar merk echt dat het mijn darmen zijn, heb ook een hele opgezette harde buik.
    Ik heb dit een tijd terug ook al een keer gehad en toen dacht ik zal mn menstruatie wel zijn, maar toen ik mijn strip nakeek moest ik nog lang niet ongesteld worden, na een paar dagen ging het ook weer over.

Maar nu dus weer.

@ noura: ik wil me eigenlijk ook ziek melden, maar ik heb echt een idioot schuldgevoel en heb nogal de neiging door te gaan tot ik zeg maar erbij neerval en anders gewoon mijn lijdensweg volgen tot het overgaat...
    En omdat het de vorige keer wel na een paar dagen weg is gegaan denk ik steeds, ik kijk het nog een paar dagen aan (zoals nu ook met woensdag) en misschien gaat het vanzelf wel weg...
    Maar woensdag heb ik om 08.40 een afspraak dus als ik dan nog pijn heb, dan laat ik het nakijken.
    Ondanks dat ik vind dat ik nog te veel naar de HA ga, heb ik er echt een hekel aan en wacht ik vaak ook echt een tijdje af voordat ik toch maar een afspraak maak. Ook niet altijd goed natuurlijk...

@ marleen: idd typisch mannen ja... grrrr... En zelf huilen als een baby als ze een splinter in hun dikke teen hebben...

Meiden ik weet het ik ben koppig en eigenwijs, ik wil morgen vroeg naar enschede naar de stad, moet wat ruilen en morgenmiddag op de koffie bij mijn nicht, daarna naar mijn moeder (woont daar 1 minuut van af) om Tygo daar te droppen en dat is mijn planning en dat wil ik dan persé doen. Net zoals ik vandaag persé naar de Ikea wilde....
    Aan het eind van de dag bekoop ik die eigenwijsheid met pijn, maar goed wat in een mens zit, zit erin.

Moest gewoon ff idd mijn hart luchten, omdat René zo luchtig doet, had ik even niet het idee dat ik het bij hem kwijt kan.... Krijg ik vast weer een, oh wat vervelend voor je schatje, kan ik iets voor je doen, en goed bedoelt, lief en meer kan hij niet doen, maar *vloek* ik wil gewoon iemand op zijn bek rammen nu...

WHHHOEEEESSSSSAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Avond!

Chan, meis.. wat al gezegd is, bel je morgen je HA en meld je ziek meid. En wat mannen betreft.. ach.. het zijn en blijven mannen.. altijd lekker meelevend enzo... Dikke dikke knuff voor jou!

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja chantal, je hebt jezelf er mee als je door blijft gaan. en aan de andere kant denken mensen dan dat het wel meevalt omdat je juist al deze dingen blijft doen.
    maar mischien eens luisteren naar de pijn, je lichaam moet je zuinig op zijn!

16. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    You're welcome Chan.. ;)

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ok, dus je darmen. Eet je voldoende vezels en fruit? En drink je veel? Heb je eerder last van obstipatie of diarree achtige klachten? Hoe dan ook, klinkt wel als iets om even je huisarts naar te laten kijken. Zo te lezen is alles een beetje geïrriteerd.

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Vorig jaar ben ik 'n keer bij de hap geweest met ontzettende buikpijn, ook van m'n darmen. Die arts zei dat ik het goed warm moest houden en in een heet bad moest gaan liggen. Misschien dat dat iets verlicht bij jou?

19. @ noura: daar ben ik me idd van bewust. zo zit het gewoon in me, kom al vaak genoeg bij de dokter en wil niet als een zeikerd overkomen.

@ set: ja drink genoeg en ook genoeg fruit. Mijn ontlasting is normaal. Wel veel slijm (he bah), maar verder niet geobstipeerd of diarree.

@ sjorsje: ja dat helpt zolang ik er in lig, net als een warme douche, dus dat heb ik afgelopen weekend ook 2 kr op een dag gedaan, maar dat houdt ook wel een keer op.
    Nu ben ik moe en lig ik op de bank en kom er niet meer van af!

--------------------------------------------

Hyves vriendjes ben ik ook aan het kwijtraken by the way...
    Zag je WWW setteke....
    2 vriendjes hebben me verlaten, volgens mij ook daisy, die heette in het echt ook daisy toch???

Deel Deze Pagina