Augustus 2008 mama's deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door marleen2109, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Set; ja je lult tegen jezelf :D. Bedankt voor de tips qua uitbreiding wagenpark.

Marleen; ja die zag ik later ook. Is net ietsje groter, dus dacht dat het al een betere optie was inderdaad. Neig toch wel naar zo'n fietsje. Danqiue vindt het op kdv echt erg leuk met zo'n ding (alleen is dat een 3wieler)

Heb net al even mijn huishoudelijke taak gedaan voor vandaag. EEn bult gestreken. En er is nog geen kwart weg vn wat ik allemaal heb liggen. Tja dat krijg je als je al 3 weken niet hebt gestreken. En nu raken we toch echt door de kleren heen. Heb tussendoor natuurlijk wel wat ongestreken aangehad of even snel 1 of 2 dingen gestreken, maar nu moe thet toch echt aan kant van mezelf!

2. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    Kom ook weer even langs waaien...

@ Judith: Wat balen weer zeg!:(

@ Petra: Gefeliciteerd met Suze haar 10 maandjes!

@ Lauwie: Succes morgen!

@ Jenny: Gave bank!

@ Noura/Tesske: heb ook gekeken. Wat een verdriet moet die vrouw hebben zeg, pfff!

@ Miranda: Leuke foto zeg, lekker eigenwijs zo voor haar "eigen huis met auto op de oprit":D

Morgen met mini Puck naar cb voor eerste prikjes...

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    alieke: je moet ook dingen in de droger of ophangen dan hoef je niks te strijken ;)

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Weet je ook eens hoe dat voelt. HAHAHAHAHA :p

5. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    JennyS, in de droger doe ik ook wel, maar dan haal ik het er weer niet snel genoeg uit waardoor het 1 en al kreukel is. En tja dan moet ik dus weer strijken.

6. schatje1

schatje1 Niet meer actief

nou de mensen zijn geweest.. en gingen weg en zouden ons snel bellen voor het ophalen.. ze zeiden hij is verkocht!
    zie ik dus net in mijn mail box dat ze toch afzien van de koop :(

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Oh dat is balen Schatje.
    Waarom zeggen ze dat dan niet direct hè.

8. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg

Autobed: ik moet het even zeggen maar vind zoiets echt vreselijk haha

@ duster: wat balen dat er zo’n tijdsdruk op ligt nu je ww bijna afloopt en je lichamelijk nog niet helemaal lekker bent. Hopelijk gaan de medicijnen snel hun werk doen.

@ Petra: volgens mij vind jij je werk haast vrijetijdsbesteding he? Neem je je werk (wat er gebeurd op een dag met clienten) mee naar huis of kun je het goed loslaten?
    Suze al tien maanden, jeetje wat gaat dat snel. Hebben jullie een leuk feestje gehad vandaag ;)

@ QB: hoe heeft Jamie het gehad op school? Ben je trouwens nog volop bezig met je fotografie? Ben benieuwd hoe de zumba was?

@ chantal: hoe gaat het nu met je?

@ schatje: hoe gaat het afvallen? Volgens mij zie ik al een tijdje 7 kg staan, blijf je een beetje hangen of vergis ik me?
    Mijn eerste reactie zou zijn dat een slaapprobleem niet aan de meubels of inrichting liggen maar aan het aangeleerde slaapgedrag. Maar…mijn petekindje ging vanaf zijn 2e steeds slechter slapen. In zijn kamer hingen aan de muur uit hout gezaagde disney figuren aan de muur. Toen mijn schoonzusje en haar man de disney figuren weggehaald hadden en een andere kleur behang op de muren hebben gedaan, was het slaapprobleem als sneeuw voor de zon verdwenen.

@ Jenny: moet eerlijk zeggen dat ik al best wat tijd voor mezelf neem. Ook handbal ik nog een aantal keren per week. Hoeveel uren per week besteed je gemiddeld aan paardrijden? Heb er wel een over gedacht om gewoon een uurtje per week in de manege te gaan rijden, de manege ligt hier namelijk aan het einde van de straat.

@ mamarianne: wat een mooie gezinsfoto van een voor jullie prachtige dag! Jullie zagen er hartstikke mooi uit! Alsnog van harte gefeliciteerd!

@ marleen: daar mag je met recht trots op zijn de kamer is echt prachtig geworden!

@ carmen: volgens mij hebben wij dezelfde smaak wat betreft kinderkamer haha.

@ miranda: leuke foto ben benieuwd naar het eindresultaat

@ juud: balen meid. Nu maar weer snel ongesteld worden

@ alieke: er staat bij als tussenstap van loopauto naar loopfiets. Ik vind zoiets erg leuk maar zou dan meteen voor een loopfiets kiezen op deze leeftijd

@ puck: spannend morgen de eerste prikjes!

@ lauwie: veel succes morgen!

9. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    iemand een idee waar ik leuke uitnodigingen kan bestellen voor fayenna's verjaardag? ik hou niet van disney of welke figuren dan ook haha

10. schatje1

schatje1 Niet meer actief

@miranda: jah inderdaad

11. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik had hele leuke gezien bij Hallmark maar die zijn dus van Disney en andere figuren...........................;).
    Verder geen idee.

12. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ehhhhhh ik had nog een aantal dingen waar ik moest reageren.

@ Lauwie: veel succes bij de nekplooimeting morgen

@ Mini Puck: succes bij je 1e prikjes.

@ Chantal: waar ben je!!!!!!!!!!!!!!

@ Alieke: ik strijk eigenlijk nooit

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn werk is ook mijn vrijetijdsbesteding inderdaad. Ik werk op de manege waar ik vanaf mijn tiende zelf rijd en vanaf mijn 20e ben gaan lesgeven.
    Ik werkte eerst met deze groep op een andere manege maar die manege werd opgeheven, omdat ik mijn baan niet kwijt wilde heb ik zelf voor een oplossing gezorgt.
    Mijn paard staat bij een pensionstal naast de manege, dus tijdens mijn werktijd loop ik regelmatig even bij hem langs om hem in de wei te zetten. Ook de clienten lopen daar regelmatig om klusjes te doen voor de pensionstalhouder.

Er komen veel vaste mensen op de manege waar ik allemaal mee klets en voor mijn leidinggevende is het belangrijk dat het voor de clienten een leuke zinvolle dag is geweest, dus als ik besluit te gaan picknicken de hele dag dan is dat ook prima.
    Met de manege is overeen gekomen dat wij verantwoordelijk zijn voor het uitmesten van de stallen (20 stuks) en het voeren en alles wat we meer doen is gewoon extra. (eigenlijk runnen we elke dag de hele manege maar het is in elk geval geen verplichting)
    Het is hard werken en door het niveau van de clienten ben je vaak politieagen aan het spelen (hij zei dat......ja maar hij deed dat etc) maar over het algemeen zijn er geen hele grote moeilijkheden

Zoals je zult begrijpen mis ik een hoop sociale contacten als ik thuis ben

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ff een vraagje voordat ik snel mijn bed in duik.
    otje heeft een plekje op haar kin. bij het kdv denken ze krentenbaard. we hebben dus een zalfje gevraagd aan de ha (zonder consult). nu zag ik vanavond een plekje/zweertje op haar tong. ze zei een paar dagen geleden al dat ze pijn in haar mond had, maar toen zag ik niets.

zou het dan nog steeds krentenbaard zijn?

ze mocht met het ene plekje wel naar het kdv. als we er zalf op smeren schijnt het na een paar uur ook niet meer besmettelijk te zijn. alleen op haar tong smeer ik natuurlijk geen zalf.
    is het asociaal om haar dan wel naar het kdv te laten gaan?
    ik kan morgen heel moeilijk vrij nemen en ze is verder helemaal niet ziek.

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Shanai, ik maak altijd een fotokaart bij de hema, mooi kader er omheen, eronder Roos 2 jaar en op de achterkant schrijf ik de rest dan met de hand

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    bedankt meiden! morgen ook bloedprikken dus nog geen uitslag.

shanai, bij de hema hebben ze ook kant en klare kaartjes, maar weet niet of er figuren opstaan.

puck, succes morgen voor mini puck!

trusten allemaal!

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

#997 Chantico, 22 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2010
    Duster, jee wat een uitslag bij de dokter! Eindelijk duidelijkheid! Ik hoop dat de medicijnen en verdere behandeling aanslaan en je snel opleeft. Hoe reageerde Dirk?

Noura, wat een nasleep heeft die narcose zeg. Onhandig hoor. Beterschap! En gefeli met je zoon die over is! Hoe was je dochter getest op hooikoorts? Is dat een bloedtest of zo’n test met vlakjes op je rug ofzo? En hoe reageert ze op de uitslag?

Juud, :(

Lauwie, spannend morgen, die nekplooimeting! Ik hoop dat het een hele mooie uitslag is.

Dank voor alle uitgebreide reacties op mijn vraag over opvoeden. Verhelderend hoe iedereen er een eigen draai aan geeft en hoe gedeelde opvatting toch kunnen leiden tot verschillende opvoedstrategieën en vice versa.

Petra, je hebt helemaal gelijk dat iedereen een paar heel persoonlijke regels heeft over dingen die hij/zij écht niet vindt kunnen. Wij hebben nooit eten op de salontafel staan, dus ik heb daar ook geen opvoeding aan besteed. Volgens mij is Ise op feestjes bij anderen waar wel eten staat geen kind dat dat gaat pakken. Zal eens kijken hoe ze dan doet, volgende week een zondagmiddagfeestje :p

Lauwie, ben zoals altijd weer blij met je bijdrage aan het gesprek over opvoeden :) Hoe eet Ottilie haar brood op de opvang? Ik merk dat Ise daar keurig eet, ook al kijkt ze thuis graag hoe ze het zo lekker en makkelijk mogelijk kan krijgen.

Marleen, hartstikke knap dat Thomas betere manieren heeft dan z’n psz-genootjes!

Sjorsje, dat heb ik dus ook: dat als ik ergens heen ga met Ise bij me, dat ik dan vind dat ik niet kan verwachten dat zij zich zal gedragen alsof ze er niet is. Mooi wat je schrijft over dat kinderen gehoord willen worden!

Chantal, dank voor de voorbeelden die je beschreef. Ik overdenk dit soort dingen dus wel, maar dat was inmiddels wel duidelijk, haha :p

Carmen, ik herken niet wat je schrijft over Tess en het verbergen van emoties. Doet ze dat bij jou en Mark ook, of uit ze daar wel meer haar verdriet? En hoe uit ze haar blijdschap/boosheid/angst/… ? Kan het misschien te maken hebben met de ademhaling: dat als ze erg gaat huilen “met de adem”, dat ze daar misschien kortademig van wordt of daar bang voor is ofzo? En dat ze daardoor alleen huilt met haar ogen, zeg maar.

Oké, wil toch nog wel even wat meer lezen over kinderen die wel/niet door volwassenen heen praten :p
    Doen die van jullie dat niet of niet meer? En hoe heb je dat dan af/aangeleerd? Ik zat bijvoorbeeld met een vriendin op de zandbakrand te kletsen terwijl onze dochters in de zandbak speelden. Ise had iets gevonden en liet dat aan me zien. Ik reageerde geïnteresseerd, ook al moest ik daardoor mijn gesprek onderbreken. Zouden jullie dan doorpraten en niet reageren? Ga je dan later wel bij je kind kijken ofzo? Hoeveel later dan? En hoe reageert je kind in de tussentijd? Als je kind netjes op z’n beurt kan wachten, ging dat dan al van jongs af aan vanzelf of heb je dat duidelijk moeten aanleren?

18. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Petra: ik heb de uitnodiging van Laureen ook bij de Hema gemaakt vandaag.

Klinkt als een erg leuke baan, jou baan.

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Chantico, nou Silke snapt echt nog niet wanneer ze moet wachten als ik in gesprek ben, maar ik zeg dan gewoon even wachten, mama is nu met die en die aan het praten, als ik klaar ben mag jij. Zelfs Tymen vindt het nog erg moeilijk, maar ik hou gewoon stug vol....

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    nog ff in rood dan ;):
    otje heeft een plekje op haar kin. bij het kdv denken ze krentenbaard. we hebben dus een zalfje gevraagd aan de ha (zonder consult). nu zag ik vanavond een plekje/zweertje op haar tong. ze zei een paar dagen geleden al dat ze pijn in haar mond had, maar toen zag ik niets.

zou het dan nog steeds krentenbaard zijn?

ze mocht met het ene plekje wel naar het kdv. als we er zalf op smeren schijnt het na een paar uur ook niet meer besmettelijk te zijn. alleen op haar tong smeer ik natuurlijk geen zalf.
    is het asociaal om haar dan wel naar het kdv te laten gaan?
    ik kan morgen heel moeilijk vrij nemen en ze is verder helemaal niet ziek.

Deel Deze Pagina