@ Carmen, hoe is het met je benauwdheid? @ Lique, hier kan het niet automatisch, althans bij mij niet :S ivm schuld @ Petra, hoe is het met spekkemans?
Duster, gefeliciteerd! Flink kereltje, met moeder ook alles goed? Lauwie, is het nou uiteindelijk toch sneller gegaan dan ze gedacht hadden, of was dit wel zo'n beetje de prognose? Ik hoop dat ze goed afscheid hebben kunnen nemen... Wat een verdriet...
Vind je dat niet zonde van het geld? Zeker als de wagen zo prima beviel en precies past bij jullie gebruik. Ben wel benieuwd naar de gedachte achter dat het tweede kindje alles nieuw krijgt. Een babietje maakt het toch niets uit in wat voor wagen hij/zij ligt, als er maar een liefdevolle papa of mama achter loopt!
Juud lief dat je er naar vraagt, het gaat wel iets beter dan vanmorgen gelukkig. Heb er lang niet meer zo' n last van gehad als de laatste week, misschien wel teken dat ik toch zwanger ben of gewoon veranderde hormonen door het verwijderen van het spiraaltje. Hoe dan ook, het is knap irritant! @ administratie, hier alles automatisch en ik bekijk eigenlijk nooit iets. Zolang ik geen brieven krijg dat er niet betaald is gaat denk ik alles goed.
@ Carmen, weet je nu al hoe je cyclus loopt? En mijn administratie is eigenlijk weer een beetje op orde! Dit was allemaal al betaald hoor oppaar dingen na. Maar nu na bijna 5 jr is het eindelijk wat zonniger! Nu dat huis nog verkopen! @ Chantico/Carmen, ik vind het ook zonde, maar als zij het zo willen....en ik denk dat de baby nu EN een nieuwe wagen krijgt EN liefdevolle ouders krijgt
Er zit eigenlijk niet echt een weloverwogen gedachte achter, het is meer een gevoel en dat is moeilijk uit te leggen maar ik zal het proberen. Tess is voor mij zo'n groot wonder (en ik weet dat ieder kindje een wonder is voor zijn/haar ouders maar Tess is het echt) doordat ik onvruchtbaar zou zijn (we gingen voor adoptie) en toch zwanger ben geraakt. Daarnaast zou ze zwaar lichamelijk en verstandelijk beperkt op de wereld komen, als ze de zwangerschap/bevalling al zou overleven. Dat ze eigenlijk niet veel mankeerde behalve haar dysmaturiteit en slechte longen had niemand ooit gedacht. Ik ben hierdoor heel erg bezig met hoe fijn ik het allemaal vind dat ik dingen voor Tess kan doen en kopen (het had immers heel anders af kunnen lopen) en koop die dingen dus ook echt voor 'wondertje Tess'. Dit houd in dat het mijn gevoel tegen gaat om een broertje/zusje diezelfde spullen te laten gebruiken. Vandaar dat alles hier weg gaat, ik heb ook alle kleding weggegeven en alleen een paar pakjes maat 44 bewaard voor de pop en voor later. Het wiegje gebruik ik wel opnieuw maar die laat ik wel eerst helemaal opnieuw bekleden om het eigen te maken voor het 2e kindje. Alleen speelgoed en het badje gebruik ik opnieuw omdat ik daar geen binding mee heb. Daarnaast ben ik van mening dat een 2e ook recht heeft op nieuwe spulletjes en niet alle 'afdankers' van grote zus hoeft te hebben.
@Duster, leuk hoor ben benieuwd!! @Juud, ja dan moet je aan de bak inderdaad! Veel werk op niks af.... Ja een koper zou niet verkeerd zijn! @Carmen, nou je gevoel is duidelijk. Maar ik vind het een beetje overdreven allemaal. Het is maar materiaal hoor en een 2e heeft daar echt geen last van. Wij zijn met 4 meiden thuis, kan je bedenken hoe het daar vroeger ging, haha!! Aan de andere kant, blij dat mensen zoals jij de economie door laten gaan. Hoe denk je eigenlijk over de spullen die je weggeeft? Jemig ook zielig dat dat kindje nu Tess haar kleren aan moet?? Of.... (***even voor de record ik informeer en ben niet uit op een discussie**)
spekkemans heeft tussen de middag weer niet gegeten ws kwam er een stukje brood tegen een pijnlijk plekje. Ze is gelukkig wel vrij makkelijk gaan slapen @ Lauwie, gecondoleerd, wat een afschuwelijk nieuws. moet eigenlijk niet kunnen dat iemand op deze leeftijd en deze gezinssituatie overlijd
Lique, nee hoor ik vind het niet zielig dat een kindje de kleren van Tess aan krijgt en ik ben juist blij dat ik dat kindje ( of vaak juist de moeder) er blij mee kan maken. Ik kijk ook niet neer op mensen die hun kinderen krijgertjes of 2e hands gekochte kleding aan doen, ik zou het alleen zelf niet doen.
Aah wat zielig..wil ze ook niet een beetje koude vla, yoghurt, kwark? Misschien verdoofd het koude de pijn nog iets.
Carmen, dank voor je uitgebreide uitleg Ik heb het juist een beetje andersom als jij: de kleertjes en de wagen enzo die ik/wij met zorg hebben uitgekozen voor onze Ise zou ik juist niet zomaar weg kunnen doen of verkopen. Ik vind het juist weer een fijn gevoel dat een evt. tweede kindje óók kan genieten van die spullen. Maar ik zou bij een evt. tweede kindje ook wel m'n best doen om dat kindje ook nieuwe dingen voor zichzelf te geven. En hoewel ik dus niet afkerig ben van 'tweedehands' voelt het juist soms als materialistisch van me, omdat ik dus blijkbaar zoveel waarde aan die spullen hecht dat ik er geen afstand van kan doen
Chantico ben jij so wie so iemand die moeilijk afstand kan doen van dingen? en dus bijvoorbeeld een overvolle zolder heeft? Petra wat vervelend dat ze dat ook niet wil..
Grappig dat ik daar net zo over denk. Vind het nu soms zelf jammer dat Djim en Sam niet van hetzelfde geslacht zijn, haha!! Dan zie ik kleertjes voorbijkomen, denk ik ahh, wat leuk als de volgende het weer aankan. Wat de wagen betreft, we hebben deze van mijn schoonouders gekregen. Het was een duur ding, natuurlijk met het idee dat meerdere kindjes er plezier van zouden hebben. Op dit moment is mijn wagen met kindje 3 bezig. Mijn zusje had een rotwagen, dus we hebben even geruild.
Petra, arme Roos! Idd wat experimenteren met warme soep of koud ijs. Is het nog steeds maar één blaasje in haar mond?
Lique, ik kan me dat heel goed voorstellen. Maar ja, je zoontje telkens roze jurkjes aantrekken is ook weer zo wat hè Carmen, gelukkig geen overvolle zolder hier! Ben nu ook weer lekker vanalles aan het weggooien. Maar ik zal idd niet snel iets wegdoen of vervangen omdat het niet meer in de mode is of er een nieuwe model uitkomt. We hebben bv nog een oude tv en zolang die niet kapot is heb ik niet zo'n behoefte aan het kopen van een nieuwe. (Ise hoeft niet voorzichtig met dat oude ding te doen, mocht ze m slopen dan vinden we dat niet heel erg )
Lique maar heb je dan geen kleren die vrij typerend zijn voor het kind? Ik heb voor Tess heel veel dingen die echt op haar lijf geschreven zijn en wat bij een kind met een totaal andere uitstraling ,naar mijn mening, niet zou staan. Dan kun je het toch so wie so al niet doorschuiven naar nummer 2 ongeacht het geslacht?
@Tesske, das helemaal waar. En dat weet je ook niet van te voren. Maar komt misschien meer voort uit het gevoel dat die kleertjes weer naar boven brengen. En ik ben absoluut niet vies van nieuw kopen, haha!! Gaat meer een beetje om nostalgie enz... denk ik... (nu al,gaat het niet?!?!?! )