Ja had mijn zus inderdaad, maar zij is heel erg van de pieken en dalen, daarnaast inmiddels een vriend die in emmen woont, dus het staat voorlopig stil jammer genoeg... Heel heeeeeel erg lief genoeg, heeft René gister buiten op de eettafel van alles klaargezet, hij weet dat ik graag met dit weer buiten eet. Grillplaatje neergezet voor het vlees, wijntje erbij, krieltjes gefrituurd en cornetto's voor me gehaald omdat ik daar al dagen zin in had maar steeds misliep omdat dan de cafetaria ofzo dicht zat...
Ik weet niet wat een ouwel disc is??? Heb wel laatst gezien dat als ze bijv. een meerdere lagen taart maken, dat ze daar 5 chocolade sticks in steken en dan nog een onderbord ter grootte van het te plaatsen bovenstuk erop legden, zodat het bovenstuk niet in de onderste biscuit zou wegzakken, dus denk wel dat je enige verstiviging moet aanbrengen... WIJZIGING Zie nu wat een ouwel disc is, wat leuk, had ik nog niet gezien...! Denk idd even wat botercremé er tussen
Ik ben al meer kwijt hoor... Idd de materialen en gereedschappen die je nodig hebt... Dus als je het doet kan, moet je het doen omdat je vaker taarten en muffins en dergelijk wilt maken, anders kan je beter 1 bij de bakker bestellen
@Chantal, wat lief van Rene!! Die zorgt dus ook al zo goed voor je! Heerlijk toch! Ja, dat taartenmaken moet dan echt een hobby worden zeg maar. Het enige wat me tegenstaat is dat ik dan taarten ga maken die ik zelf bijna nooit zal eten... Dat heb je met dat eeuwige gelijn... Maar een workshop zal snel genoeg duidelijk maken of ik het leuk vind ofzo.
Ja wil wel een workshop met je doen, maar ja, je woont aan het andere kant van het land... Ik wil na de zomervakantie weer 1 doen bij de sweetycake shop, zit in Hengelo
@Jenny, je hebt groot gelijk!! @Chantal, ja helaas, ook Hengelo is niet om de hoek, haha!! Heb op marktplaats wel al wat gezien hoor bij mij in de buurt. Of dat ze gewoon bij je thuis komt. 25 eu pp, leuk om te beginnen!
Ja, het was een inimini klein spinnetje die in mijn shirt was gevallen met het opendraaien van de parasol.... En bedankt kutbeest!
kosten taart maken: denk max zo'n 15 euro per taart. bak zelf een cake dus dat is een paar euro. doe er ook vulling en bovenlaag uit de supermarkt op. duurste is voor mij marsepein of fondant. versiering maak ik daar ook van. en heb eenmalig een siliconenmat en deegroller gekocht (xenos, paar euro) een kartonnen bord om de taart op te bekleden (paar euro), de basis kleurstoffen en ik koop af en toe een potje glitters oid ik heb geen workshop gedaan maar een boek gekocht (van petra achtien), was geloof ik 20€. ik vind het dus wel meevallen qua kosten.
lauwie: dat valt zeker mee, misschien ook maar eens eerst naar de xenos voordat ik dingen duur koop maar wat was er nou met je aan de hand, want miste een berichtje volgens mij?
@Lauwie, ik ben ervan overtuigd dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt. Wanneer krijg je uitslag van je combinatietest?
lique, het is goed dat je het zegt!! kan tussen 14 en 15u bellen. jenny, had gister hele verdrietige crematie. wat een beet van je paard! heb je nog wel zin om op m te rijden? binna, wat een lief poesje! leuk hoor. ben benieuwd naar jullie naam. shanai, hebben jullie een echt zwembad id tuin?! gaaf hoor. geniet ze deze dagen dan! kimm, gefeliciteerd! ik hoorde vanochtend dat mijn kleine dreumesje volgende week al gaat wennen op de peutergroep!!! vanmiddag maar eens vragen waarom zo snel!
@ set: hahaha, heb jij wel weer hoor... @ lique: dat is niet duur, bij ons kost het 35 euro. @ lauwie: ja per taart is wat anders, maar je hebt natuurlijk wel wat basismaterialen nodig en idd hierin kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Kan je botercreme ook zo in de supermarkt kopen dan, nee toch??? Jam, zal ik natuurlijk ook gewoon in de supermarkt halen. @ jenny: heb ook dingen gehaald bij action (siliconenmat, muffinvorm), hema (bakvormen) en zelfs ikea (botermes en taartmes en vormpjes)