Augustus 2008 mama's deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door marleen2109, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Lauwie, haha!! Nou niet vergeten te bellen vanmiddag. Vind je dat je te laat gehoord hebt, dat ze naar een andere groep gaat? Of vind je haar nog te klein. Djim is namelijk ook per mei overgegaan. Hij heeft het enorm naar zijn zin. Veel meer uitdaging enz. Hij vindt het geweldig om mee te doen met de grote, stoere jongens, haha!! Al zegt ie nog geen woord, haha!!
    Oja had helemaal nog niet gereageerd op gisteren. Kan me voorstellen dat het hartverscheurend was, ongelooflijk bah!!

@Chantal, zal wel een zwartklusser zijn en geen idee wat de kwaliteit is.

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Omdat ik me er toch zo in aan het verdiepen ben ;)

Botercreme om de taart mee in te smeren

Ingrediënten

125 gram zachte boter, 1 1/3 kop poedersuiker, 1 eetl. melk, 1 theel. water.
    Bereidingswijze

Klop de boter licht en romig. Voeg geleidelijk de suiker, melk en water toe. 5 minuten kloppen tot het mengsel glad en romig is. daarna e.v.t levensmiddelen kleurstof toevoegen of een leuk effect op de taart te krijgen.

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    lique, ze is met een jaar en een week al over gegaan van de babies naar de dreumessen. ze praat wel meer dan de andere kindjes in de groep maar verder heb ik niet het idee dat ze al aan een andere groep toe is. ze gaat al naar de peuters voordat ze twee is!

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Spinnenbeet, ik 3 weekjes geleden ook! In mijn vinger!

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Lauwie, ja Djim is natuurlijk ook nog geen 2. Waarschijnlijk is dat voor de logistiek makkelijker. Verder zag ik er best wel tegen op, Djim is nogal gehecht aan vaste mensen. Maar dat is enorm meegevallen en hij heeft het nu echt nog meer naar zijn zin. Je kan het eens navragen toch.. en als jij het nog niet wilt, zullen ze het vast niet doorzetten.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Bij het vorige kdv gingen de kindjes na de 18 maanden naar de volgende groep. Waar ze nu zitten is het gewoon van 0 tot 4 jaar.

Ik ga me wagen in het zonnetje: op de fiets naar het station. Jippie

7. Ja recept voor botercréme heb ik, maar dacht dat je kant en klare bedoelde ofzo (lekker makkelijk, hahahaha!!!)

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh me is really enjoying this kind of weather! :D

Blij, blij, blij word ik ervan! :D

@ Lauwie, weer een nieuwe fase..... spannend weer of niet?

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ de blackberry gebreukers ik hoorde net dat als je wats app hebt. dat je dan ook gratis kan pingen of sms hoe je het wilt noemen met iphone ik even getest met me zwager en het werkt. is wel handig dus. dus weet niet wat jullie gebreuken jenny en petra hebben er een toch

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Pff, tis wat, zorgen dat een ietsje uitgedroogde kat vocht binnen krijgt.....

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    lique, hebben ze bij jullie ook baby, dreumes en peuter? en djim zit al bij de peuters?
    ik wil idd ff weten of het logistiek is of omdat zij er aan toe is. en het zal wel wennen. moest alleen ff slikken. ze spelen veel buiten, dus die juffen kent ze en die kindjes ook. en ze ziet de dreumessen buiten ook.

setteke, ja ff wennen aan de volgende stap. zag het nog niet aankomen.
    bah van die spin.

beterschap voor tesske! balen dat ze last heeft ondanks de ab! en ook nog waterpokken. sneu hoor!

oh zo bellen, vind het nu toch wel spannend!

12. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Lauwie, kan me voorstellen dat je het bellen spannend vindt, zou ik ook vinden. Bij ons is het in 2en gedeeld. Babygroep en vanaf 2 jaar gaan ze normaal over. Nu ging Djim ook al een paar maanden eerder. Ach laat je even bijpraten, dan hoor je het gelijk inderdaad.

13. @ lauwie: ben benieuwd, bij ons hebben ze verticale groepen, dus van 0-4 jaar,dus Tygo zit tot aan schooltijd gewoon in dezelfde groep... Hij ziet alleen continue kindjes vertrekken, dat vind ik soms wel zielig...

@ set: 't is wat met je katten zeg... drinken ze uit zichzelf of moet je ze echt met iets water geven?

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik baal ook stevig van de waterpokken want daardoor is de KA erg voorzichtig met ziekenhuis bezoek.
    Eigenlijk moet haar zuustofsaturatie worden gemeten maar dat kan nu dus nog even niet.
    Daarbij geeft de KA aan dat de waterpokken gevaarlijk kan zijn voor Tess omdat ze een heel zwak immuunsysteem heeft.
    Als ze te benauwd word gaan ze proberen de longverpleegkundige op huisbezoek te laten komen.

@ Lauwie, spannend de uitslag!

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Tesske, jemig wat een drama! Hopelijk heeft ze dit snel achter de rug en doorstaat ze dit goed. Kan ze het daarna ook niet meer krijgen.

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Het is trouwens helemaal niet zo gek dat de DA de katten een ab heeft voorgeschreven.
    Ab doet niets aan het virus maar kan wel verlichtend werken op de symptomen van de ziekte.
    Bij dieren word er daarom vaak ook ab voorgeschreven als er sprake is van een virus.

Set heeft je kat gister niet alvast wat vocht toegediend gekregen onder de huid?
    En als het drinken niet gaat zou je ook kunnen proberen haar vlees te geven met water erdoor (het liefst warm water, dan komt de geur van het vlees beter vrij)

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess zit trouwens ook al vanaf het begin in een groep van 0 - 4 jaar.
    Kan me voorstellen dat het even een overgang is als je ukje ineens naar de peuter groep gaat, maar denk dat het voor de kindjes ook wel erg leuk is.

18. Carmen jij bent net zo'n moedertje theelepel, hahaha, jij weet ook van alles, handige huis/tuin en keukentips, hahaha!

Maar wat tess betreft is dit mooi butt weer... Een en al zorgen, heeft ze er zelf veel last van? Jee...

19. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    uitslag was prima. geen verhoogde kans op down

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0