lauwie ik heb bij Britt al mijn ouderschapsverlof opgenomen door toen een half jaar de helft van mijn contracturen te werken. Toen was het op! Maar nu bij Stijn had ik een keer zoveel uren, per 2009 is dat veranderd. Maar omdat ik nu al 2 dagen werk, heb ik er voor gekozen om inderdaad zoals jij het ook aangeeft, de qualitytime met mijn gezin te hebben. Ik heb dus 3 maanden onbetaald verlof opgenomen in de vorm van ouderschapsverlof, waarvan 1 maand onbetaaldverlengd bevallingsverlof. Dit moet je werkgever je sowieso aanbieden, althans bij ons dan. Een echte aanrader, je hebt nattrlijk 3 maanden geen inkomsten op jouw salaris, maar daarvoor krijg je zoveel genot terug. Ik zou het zo weer doen! Nu zit ik tegen het weer gaan werken aan te hikken en ik moet zeggen, ik heb me wel eens beter gevoeld!!!! Jemig wat een rotgevoel is dat zeg! als je ervoor kiest om Ot dan ook niet naar het kdv te laten gaan, scheelt je dat natuurlijk ook een hele hoop geld.....tja, welke afweging je maakt is puur persoonlijk. Ik vond de rust-regelmaat en het genieten van mijn kindjes het belangrijkste, je beleeft het als je mazzel hebt, maar 1 keer of een paar keer in je leven. Ik wilde niks missen, maar ik zit dan wel in een luxepositie dat ik die keus KAN maken. Dat besef ik me maar al te goed Ik had dat anders nooit kunnen doen......
Nope. De vorige keer heb ik met 17 maanden zelf gebeld en toen kon ik pas met 20 maanden terecht voor de 18-maanden-afspraak... Nu heb ik niet zelf gebeld en ook nog niets gehoord. Een vriendin met een kindje dat een week jonger is dan Ise is al wel opgeroepen én geweest...
Heb je de site van het ministerie van Sociale Zaken al geprobeerd? (SZW – Ouderschapsverlof – Inleiding vond ik zo snel, had geen puf om er verder naar te zoeken )
Ik vind je geen pietlut hoor! 't is dat ik nog wacht op een volgende goede echo, anders was ik vast ook al met zulke leuke dingen aan de slag gegaan! Bij Ise's kaartje heb ik er heel veel op zitten puzzelen, en als ik het kaartje nu zie, denk ik dat ik het misschien toen eigenlijk anders had gewild... Ik ben onder invloed van de hormonen niet meer zo goed in belangrijke beslissingen nemen, haha. Moet er dit keer maar een stuk vroeger mee beginnen dan toen met Ise
@setteke: wat fijn dat het zo leuk was! @delilah: nogmaals een hele dikke knuffel voor jou meis.. morgen gaat luna voor het eerst naar het kdv, er is plek. ben echt benieuwd! ze is nu op de leeftijd dat ze bekend en onbekend erg goed ziet. maar ze heeft haar grote broer bij zich, dus dat zal wel wat schelen denk ik.
setteke, die dagen gaan tymen en silke naar de gastmoeder? gingen ze al 3 dagen? of is hilbrand ook een dag thuis? chantal, wat kan ik dan door de belastingdienst laten uitkeren? kinderopvangtoeslag? of ouderschapsverlofkorting? lique, ze gaat nu 3 dagen. mijn vriend werkt ook 4 dagen. en dan zou het 2 dagen in de week zijn. nu hebben ot en ik 1 quality time dag samen, die moet ze straks delen. dus het voelt goed om met 2 kindjes voorlopig 2 dagen met hen te hebben. en ik zie ook op tegen de ochtendstress van naar het kdv brengen en allemaal op tijd zien te komen. dat zouden we dan ook een dag minder hebben. ik kan het op mijn werk natuurlijk laten berekenen, maar eigenlijk wil ik het daar pas aankaarten als ik er zeker van ben. denk niet dat mijn baas er heel blij mee is... ff, achter elkaar opnemen is ook lekker. maar dan mis ik wel heel veel inkomen en het gaat mij vooral om bovenstaande redenen, dus dan is een dag in de week minder werken ook wel lekker. wanneer 'moet' je weer? chantico, dat is ook raar dat die vriendin bij hetzelfde cb wel opgeroepen is! dank voor de moeite van het zoeken van de link, maar het gaat over het berekenen hoeveel ouderschapsverlof je op mag nemen.
@ Rebbel, spannend hoor! @ Lauwie, Hilbrand is maandags vrij. Op donderdag en vrijdag gaan ze naar onze gastouder.
@Lauwie, blij of niet, hij zal moeten. Maar wil je eerst kijken hoe je er financieel bij komt te staan in die tijd? Neem ook niet aan dat je Ot een dag van het KDV af gaat halen. Want daarna heb je die plek weer nodig, toch? Dus de kosten kan je zo berekenen, er komt alleen wel minder geld binnen....
Ga offline hoor, slapen.. morgen aan het werk, en de motivatie is weer eens ver te zoeken.. Trusten allemaal! Xx
lique, ik wil wel overleggen bij het kdv wat de mogelijkheden zijn om ot een dag minder naar het kdv te laten gaan. 1,5 jaar nadat dat in zou gaan, gaat ze naar school. voor broertje zou ik dan sowieso weer een dag in de week erbij nodig hebben. en als het voor ot niet zo lukken zou ik ook nog een keer een half jaar ouderschapsverlof op kunnen nemen om zo de tijd tot school ter overbruggen. mijn enige twijfel is dat het een paar honderd euro in de maand scheelt (heb ik net even ongeveer zitten berekenen met mijn vriend) en dat is toch wel veel geld voor ons. maar eigenlijk wil ik het zo graag dat ik denk dat we het financieel maar wat rustiger aan moeten doen en ik eventueel wat spaargeld bij moeten leggen...
en als ik het wil, laat ik me niet tegenhouden door wat mijn baas vindt hoor, maar zolang ik nog twijfel wil ik het op mijn werk nog niet bespreken.
Pfff heb net vergadering gehad ben kapot. en heb een zere rare rug ble. nog wel gemerkt net met auto rijden een ander kwaaltje wat ik vorige zwangerschap ook had. dat ik me bril meer nodig heb. zie het allemaal wat slechter @lisette wat fijn dat het goed ging. De rest weet ik even niet ik ga slapen
petra, had nog niet op je vraag geantwoord. het is heel wisselend of hij druk of rustig is, maar ik voel hem goed. thuis zit ik de hele dag met mijn handen op mijn buik, maar op mijn werk probeer ik dat minder te doen. maar als ie schopt kan ik het niet laten ik zie nog een leuk stapje in de ontwikkeling bij ot: het jan klaassen effect . ze leeft de laatste weken helemaal mee met televisie. ze geeft antwoord op de vragen bij dora en wijst dingen aan. en laatst lukte het zwieber om iets te stelen en toen moest ze huilen. of ze leeft mee met het 'kindje' dat 'naar huis wil'. echt leuk om te zien. maar dat vind ik met alles wat ze kan. herkennen jullie dat meeleven met filmpjes?
lauwie tess kijkt niet zoveel tv maar als ze wel kijkt leeft ze helemaal mee, ook als ik bijv. een film kijk en daar iemand in gaat huilen komt ze bij me om te vertellen dat het meisje huilt en dat ze een 'kuffel' wil geven. En op zapp is wel eens iets wat begint met 'ik zie...' en dan een afbeelding/filmpje van een voorwerp en dan benoemt ze het voorwerp. Ik ga werken, begin iets vroeger en werk maar tot 12.00 vandaag dus kort dagje.
ik moet ook werken vandaag, mijn collega wilde voor deze week ruilen. Kom dan gelijk met het paard in de knoei dus ik ga weer voor werktijd rijden, is toch ook wel heerlijk.........ik hou echt van de ochtend. De sh*t-ik-ben-aangekomen stress is weer weg hihi, vandaag toch weer een eindje afgevallen dus sommige van jullie hadden gelijk dat het echt scheelt per dag. Nu mag ik van mezelf pas weer volgende week wegen. voor de getrouwde onder ons: ik lig nu al elke ochtend te piekeren over de trouwdag (beetje overdreven, vind ik zelf ook) maar hadden jullie dat ook? en zakt dat dalijk een beetje of blijft dat tot de grote dag?
Goeimogen @Petra en tesske. Werk ze @lauwie leuk is dat. Nu hè. Silver reageerd ook veel meer op de tv
Goedemorgen, Petra, dat zakt wel even weg hoor, om vlak voor de bruiloft weer te beginnen, althans bij mij dan. Lauwie, ik wil juist weer 32 uur gaan werken en dan proberen om Ard ouderschapsverlof op te laten nemen. Dan werken we allebei iets van 32 uur en dan hoeven de kindjes maar 'n halve dag extra naar het kdv. Dan ben ik op vrijdag vrij en Ard op woensdag. Maar ik heb ook nog nergens gevonden hoe je alles makkelijk kunt uitrekenen.