Goeiemorgen! Ik heb nog helemaal niet gereageerd over het opvoeden van nr 2, hou je vast haha; Eigenlijk gaat het grotendeels net als bij Thomas. Wat ik fijn vind is dat nu weet wat er gaat komen. Jasper is momenteel erg ondeugend, maar ik weet nu dat het goed komt, als ik maar consequent blijf. Jasper gaat wel sneller in dingen mee omdat Thomas al ouder is. Twee keer tanden poetsen bijvoorbeeld, dat doen we al heeeeel lang. Wat ik ook belangrijk vind is dat ze zichzelf kunnen zijn en ook hun eigen dingetjes hebben, dat ze ook eens apart van elkaar zijn. Een 3e kindje; Mijn hart is er goed genoeg voor, maar nee. Ik heb 2 mannetjes met een pittig karakter en dat is voor mij wel even genoeg. Voor Jeroen trouwens ook. Mmm, Villa Happ was hier woensdag nog open. had ik dus naar binnen moeten gaan! haha!
tandenpoetsen: 1 x, maar moet eerlijk zeggen dat ik het weleens vergeet.. erg hè maar elke keer als ik naar bed ga en mijn tanden aan het poetsen ben denk ik oja K.T
Eten; Jasper trekt gewoon zelf wat uit de la als hij trek heeft... Ik krijg het hem nog niet afgeleerd haha. Hij eet eigenlijk altijd wel goed. Soms een dagje niet, maar haalt dat dan wel weer in. Rond half 5/5u word hij vaak strontvervelend omdat hij honger heeft. Sta ik te koken met een blerende peuter en een kleuter die dan boos word omdat hij de tv niet kan horen...!
Soms poets ik 2 keer, maar Tygo krijst soms ook de boel bij elkaar, dus soms laat ik het ook of vergeet ik het idd. Laatste tijd doet ie het vaak zelf, want dan ziet ie 1 van ons poetsen en dan wil hij ook poetsen dus dat is wel handig...
@ Sjorsje: Ik denk dat het ook voor Lianna gfeweldig was, mama voor haar alleen en dan ook nog in de trein en naar de dierentuin! @ Tanden poetsen; Jasper heeft de eerste maanden moord en brand gekrijst en die heb ik in de houtgreep moeten houden pff. Hij poetst gelijk met Thomas dus 2x en hij doet het nu zelf. De ene keer mag ik het wel napoetsen en de andere keer niet. Omdat we toch 2x poetsen maak ik er nu geen drama van hoor. Ze zien nog steeds wit haha!
Ik heb voor de blauwe gekozen. Ik heb de afbeelding lichter moeten maken, want die blauwe was bijna niet te zien. Enne...het ging om de kleur he?! Thomas wil stoere kleding aan en ik kan niet meer zomaar alles kopen wat ik leuk vind haha. @ petra: ja, dat probeert hij steeds ja. En als ik bezig ben dan lukt het hem soms nog ook... Het is echt een vreetzakkie. Ik heb niet zoveel kastjes in mijn keuken dus heb ook niet echt een ander plekje. ik heb er ooit een soort klem op gehad, maar Thomas had m toen zo open. Thomas vraagt altijd netjes of hij iets mag, maar Jasper is een volhouder en regelt het zelf wel als hij de kans krijgt! ik moet ook altijd uitkijken dat hij niet bij het brood kan, want dan gaat hij helemaal los .
Oh als tygo bij het eten zou kunnen zou hij het ook absoluut zelf pakken hoor, hahahaha! Hij heeft bij het kdv al eens zelf koekjes uit de trommel gehaald toen de leidster een kindje aan het verschonen was
Haha boefjes zijn het! Maar ik word er inmiddels wel een beetje gestoord van hoor. Maar hij zal het afleren, want ik win haha!
Twee keer poetsen straks, goed dat je het zegt Lauwie! En dat dekbedje komt er van de winter denk ik wel, want hoe lang kun je een slaapzakje volhouden... Onder een lakentje/dekentje woelt ze zich altijd uit (al zal ze dat misschien wel afleren als het kouder wordt), een dekbedje blijft geloof ik beter liggen. Ik ga zo lekker de stad in met twee vriendinnen en onze drie meiden. Tot later!