Augustus 2008 mama's deel 7!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door miranda4xmama, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Jasper eet de laatste tijd ook niet fantastisch 's avonds, behalve pasta's haha. Overdag eet en drinkt hij voldoende, dus maar er ook geen drama van,maar hij krijgt ook niks vervangends!

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    En Giulia krijgt nooit zomaar een snoepje. Een snoepje ook pas na een prestatie.
    Wel tussendoor een soepstengel of rijstewafel.

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    marleen: inderdaad pasta gaat er wel in, wat een mafketels zijn het haha

juud: ik moet ook eens stengels in huis halen, geef wel pretsel maar zit weer veel zout op en een paar nieuwe nieren later is ook zo duur ;)

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Maar waarom wil ze dan zo veel
    Flessen als ze op het kdv niet gegeten hebt dat komt toch ze honger heeft ?
    Of eet ze op het kdv wel.

Wat eet ze eigelijk op een dag?

5. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Soepstengels en rijstewafeltjes zijn prima tussendoortjes hoor! Alleen ik denk dat Binna wel een punt heeft. Chocomel enzo voeden wel verschrikkelijk en ze raakt gewend aan de suikers. Ik weet dat je enorm je best doet, maar ik denk dat je toch wat consequenter moet zijn met bepaalde dingen. Ik weet dat je niet zomaar van alles doet, maar er enorm mee bezig bent en ik weet ook dat je niet van schema's e.d. houdt, maar misschien toch alleen maar chocomel geven als ze een broodje ofzo op heeft. En dat je twijfelt of je toch die fles zal geven terwijl ze genoeg binnen heeft dat snap ik eigenlijk niet zo goed. Ik bedoel het niet lullig en probeer mee te denken hoor meis!!!

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ Bina, op kdv eet ze amper, maar drinkt ze wel goed.
    Thuis eet ze dan van het avondeten een paar hapjes en dan als ze in bed ligt krijgt ze een fles.

@ Mar, ik begrijp het drama van de chocomelk niet zo? mi vult het niet meer dan een pakje sap met ook veel suikers erin! En ik neem ook nog eens halfvolle? En zoals ik eerder zei, ze krijgt niet alleen maar choco hoor!
    En ik houdt idd niet van schema's omdat ik haar altijd al op aanvraag heb gevoed, dat doe je bij jezelf ook toch? Tenminste ik wel want ik eet dus alleen als ik honger heb en niet omdat het toevallig 17 uur is ofzo?
    En uiteraard heb ik richtlijnen met eten aanbieden, als je uit bed bent, rond 13 uur en rond 18 uur.
    Tussendoortjes ben ik niet echt een voorstander van en dus krijgt ze die ook niet muv soepstengels en rijstewafelstukjes (geef ook geen hele).
    En ja wil van de fles af maar niet ten koste van alles?
    En omdat ze steeds 2 flessen per dag had gehad, dacht ik mss als "toetje" de fles en dan met de hoop dat ze vanavond ook goed eet met die fles in het vooruitzicht!
    Doe trouwens ook nooit puur melk er in hoor! helft melk/helft water. En dan 2 schepjes brinta.

7. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Chocomel vult veel meer dan siroop, daardoor houden ze veel langer een verzadigd gevoel. Drinken doet ze goed, dus ik zou niet zoveel zuivel geven, maar meer siroop. Het gaat niet alleen om de suikers die erin zitten. Ik denk dat Giulia dat vele drinken toch wel een beetje compenseert door veel te drinken... Maar dat is alleen maar wat ik ervan denk. Ik sta niet in jou schoenen, ik probeer alleen maar mee te denken.

En wij eten tussen de middag tussen 12 en 13u en 's avond tussen 17 en 18u. Daar zijn we aan gewend dus dan hebben we ook honger. Ik vind dat persoonlijk prettig om een beetje vaste tijden te hebben.

8. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    chocomel is ook een beetje dik, fristi ook wel dus vult wat meer ja
    geen idee wat je moet doen meis, vind zo moeilijk

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    En als je nou halve flesen geeft? Mischien dat je het op die manier kan af bouwen.

En ik vind zelf dat chocomelk meer vult als een glas sap. Maar qua suikers. Ik denk dat als je je daar in wilt verdiepen je alles moet weten. Want iets dat zoet is en er zitten geen suikers in dan zitten er weer andere midelen in die het zoet maken.

En tussen doortjed zijn juist goed. Want het is beter als je meer kleine maaltijden eten dan 1 groote. Maar dan wel gezonde tussen doortjed

En weetje. Dat is voor iedereen een kind hoeft helemaal niet zo veel te eten als wij denken. 4 hapjes brood smorgens is al voeldoende
    Net als 1 aardapels en wat groente.
    Ze eten zo veel minder als toen ze klein waren. Het voelt alleen voor ons als ouder niet fijn je denk al snel
    Dat het te kort is

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    marleen: niks rond 15 uur???
    wij eten om 7, 10, 13, 15 en 18 uur wat en soms ook nog rond 19-20 uur

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam

Ja maar zoals jij nu praat over zuivel lijkt het net of ik haar heel de dag door alleen maar zuivel geef :( en dat is dus niet zo :(
    Ik geef tussendoor allerlei ander drinken van siroop (heel erg verdund) tot appelsap en yoki/fristi/choco

En geloof me als je kindje niks eet, ga je allerlei dingen uitvogelen!

En qua eten eten wij ook wel tussen 18 uur en 19 uur hoor maar niet stipt op tijd. En nu denk ik dat jij sowieso van de structuur en organisatie ben. Ik niet.
    Ja bedtijd ben ik behoorlijk stipt in maar verder???

12. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    @ Jenny: Haha, ja natuurlijk wel. Ik gaf alleen even wat als voorbeeld. Voor tussendoortjes heb ik geen vaste tijden maar voor de maaltijden vaak wel.

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Juud, ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat je belangrijk vind. Als je die 2 flessen niet meer wil geven dan moet je er mee stoppen en dan ook rigoreus.
    Als je naar 1 fles op een dag wil gaan dan moet je dat doen, maar ik zou absoluut geen fles geven als beloning, een beloning voor wat??? dat ze eet/drinkt, daar hoef je toch geen beloning voor te krijgen, dat doe je of dat doe je niet

Ik begrijp je gedachte wel dat je pas eet als je honger hebt maar misschien werkt eetstructuur wel voor Giulia, het is het proberen waard.
    misschien weet Giulia nu niet wanneer de "eetmomenten" zijn en ziet ze dan wel weer wanneer er wat aangeboden word.
    Zou ze nu al een machtspelletje spelen omtrent het eten
    wij eten in elk geval wel altijd rond dezelfde tijden en als Roos dan niet eet is het jammer voor haar maar dan kan ze de volgende maaltijd weer wat krijgen

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    #1254 binnabinna, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    Juud. Waarom doe je niet gewoon zo denken die fles is haar zuivel dus niks anders van dat geen yoki of chocomelk en dat dan
    Na het broodje en na het avond eten en dan altijd de zelfde hoeveelheid
    En dan langzaam
    Minder brinta. Er in proberen
    En dan ook echt dan alleen een fles dus klaar met eten klaar met de fles. En
    Mischien toch een tijd er aan verbinden zo van nu gaan we eten in de stoel en dan bv een half uur later en nu zijn we klaar en ruim ik het op

15. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Nou je schreef net dat ze en chocomel en fristi op had, dus ik kreeg het idee dat ze dat vanmorgen achter elkaar had gekregen en dat vult aardig.

Ik bedacht me dat als ze daarbovenop nog een fles krijgt dat ze dan niks meer wil eten omdat het best vult, dus ik geef alleen maar aan dat ze misschien veel zuivel binnen krijgt.

Ik probeer alleen maar mee te denken, maar ik weet het ook niet meer...

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @ bina, ik doe 2 schepjes brinta in een fles die half water half melk is, dus nog minder dan kan ik er net zo goed niks in doen!
    En die schepjes zijn schepjes van de opvolgmelk.

@ Petra, ik geef haar rond 13 uur een boterham, dus het is niet zo dat ze de ene dag om 11 uur wat krijgt en de andere dag pas 14 uur.
    Op kdv eet ze wel op vaste tijden, en helaas daar doet ze niks mee :p

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ze heeft dus vanmorgen een broodje op wat voor haar doen onwijs goed is :) incl choco en fristi. En een half pakje sap.
    Nu net 3 stukjes brood op.

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Juud hoeveel ml doe je nu. Want ik bedoelde dat minder.

En opzich zoals ik het nu lees valt het mee. Waarom doe je dan niet die fles als alleen zuivel dus als toetje bij het avond eten en als "melk" bij het broodje

Maar dan geen chocomelk of yoki. Dat kan als beloning

19. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    nou zal wel aan mij liggen maar ik begrijp werkelijk het probleem van yoki en chocomelk niet?

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik denk dat de yoki en chocomel absoluut geen probleem zijn, maar wel bij kinderen die zo slecht eten. Ik denk dat dat bedoeld word

Deel Deze Pagina