@Passiepaard: ik ben ook gestript, maar heb daar niks van gevoeld. In principe gaan ze de vliezen een beetje losmaken door een beetje te rommelen en dan komt er een hormoon vrij wat de boel op gang kan brengen. Bij mij voelde het al gewoon toucheren en ik had 3 uur later 5 cm ontsluiting. Je kunt een beetje kramp krijgen, maar volgens mij heb je dat al. succes met de laatste loodjes!
oh philly, dat klinkt positief, ik kijk er namelijk best tegenop.. en passiepaard, ik zal het je laten weten.. morgen om 9.40 ben ik aan de beurt...
Zit ook niet echt op een olifanten dracht te wachten hoor! Dus hoop dat als ik donderdag nog niet bevallen ben, dat ze dan willen strippen. Heb wel een hele meelevende VK donderdag, dus denk dat het wel goed komt. Nog even een vraag, gaan jullie aan mensen doorgeven als jullie gaan bevallen? Bij mij willen beide ouders graag weten als het zover is. Maar ik zit daar denk ik niet echt op te wachten. Hoe doen jullie dat?
Bij ons weten alleen mijn zwager (ivm de doggies) en me beste vriendinnen (oppas dochter) het als het begint. De ouders en de rest krijgt het pas te horen als ukkie geboren is. Tja zijn er niet blij mee want schoonmoeder wil het eerder weten.... maar ja mijn lijf, mijn bevalling, ons kind! Dus wij zijn degene die daar over gaan. Algemeen: Alle mamma's die zijn bevallen VAN HARTE! Hier heb ik het bezoek goed overleefd, ben wel ineens sinds anderhalf uur misselijk.... en dan het soort misselijk zijn dat je wacht totdat je moet overgeven... maar het lukt niet.... blegh.... hoest verders met jullie gerommel? liefs,
niet bang zijn voor strippen hoor, ik heb er ook weinig van gevoeld, en bij mij heeft het bij de eerste 3 kids resultaat gehad. ik voelde weinig dus heeft ze nog wat harder lopen wroeten, maar als het niet prettig is dan stoppen ze heus wel. gewoon proberen ontspannen te gaan liggen, het doet geen pijn! wat irritant als iedereen je bellen gaat. ik heb dat nooit gedaan bij mensen omdat het me zo vervelend lijkt. ik heb overigens nooit doorgegeven dat ik ging bevallen, alleen bij anissa omdat ik ingeleid werd. maar het leek mij ook geen prettig idee, gewoon doen wat je zelf wil haha marleen, misselijk zonder weeen, heb je vast geen ontsluiting.... of jij behoort tot de uitzondering die bevalt zonder weeen ik heb alleen bij de eerste gehad dat ik misselijk was en dat was inderdaad rond de 6 cm
Hallo lieve allemaal. Allereerst heel erg bedankt voor alle felicitaties. Wij zijn heerlijk aan het genieten van onze dochter. Ze is ontzettend lief en doet het heel erg goed. De bevalling was heftig. Vrijdag de hele dag al gerommel. Vanaf half 7 weeen om de 5 min. Om half 8 kwam Raymond thuis. Rond kwart voor 10 de verloskundige gebeld, want de weeen kwamen echt om de 5 minuten en werden steeds wat zwaarder. Na de controle bleek nog maar 1 cm ontsluiting. We mochten weer bellen als ik om d 2/3 minuten weeen had. Nou om 3 uur was het zover. Dus Raymond gebeld, ze kwam en na 6 uur weeen opvangen nog maar 2 cm ontsluiting. Nou frustrerend hoor! Ondertussen was de kleine nog superactief in mijn buik. Dus tussen de weeen door bouwde ze nog een feestje. Zit je echt niet opte wachten kanik je vertellen. Rond 8 uur/half 9 zou de vk terug komen. De weeen gingen gewoon verder, heftiger en heftiger. Moest mezelf wel echt zo nu en dan tot rust praten om niet in paniek te raken bij een wee die me toch ineens overviel De vk belde rond 10 over 8, ze was bij een andere bevalling en kon daar niet weg. Of er verandering was en of er iemand moest komen kijken. Nou ik trok het echt bij niet meer doordat de weeen me heftig overvielen. Ze kwamen direct fel, geen aanloop meer ofzo. Dus iemand anders uit de praktijk kwam Na de controle om kwart voor 9 had ik nog maar 4 cm ontsluiting. Nou dan zakt de moed je in de schoenen na al 14 uur heftige weeen opvangen en dan het bericht dat je nog 6/7 uur moet. Ik zat er helemaal door en Raymond ondertussen ook. Hij voelde zich echt compleet machteloos. Ze ging dus mijn vliezen breken in de hoop dat het iets meer op zou schieten. Nadat ze dat gedaan had werd het alleen nog maar heftiger en heftiger. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Dus opties aangedragen gekregen om naar het zkh te kunnen voor evt pijnbestrijding. Maar ja ook dat wilde k eigenlijk liever niet. Ik wilde graag thuis blijven, me eigenlijk niet aanstellen (stom he dat je dat op zo'n moment nog bedenkt, ik dacht echt je moet toch gewoon kunnen bevallen net als ieder ander) en ha dook geen idee hoe ik nog in de auto moest komen naar het zkh. Afgesproken dat we weer konden bellen als er verandering was. Dus om half 10 ging de vk weg. Ik ging op de wc in de badkamer zitten, dat was de enige plek waar ik me nog een beetje kon redden en om kwart voor 10 had ik ineens een heel erg drukkend gevoel niet tegen te houden. Had ik al wat langer, maar dan kon ik het echt nog wel uithouden, maar nu niet. Dus ik drukte wat en voelde dus dat de kleine kwam. Ik Raymond roepen die bezig was met de kruiken om het bedje voor te verwarmen. Die had echt zoiets van, dat kan niet dat ze komt, want het duurt nog 6/7 uur. Maar ik was zo zeker ervan en hij kon het ook aan me zien. Ik zweette en was volledig in paniek. Dus hij als een gek bellen naar de vk. Die zou direct komen. Ondertussen zat ik dus te persen opde wc (niet de goede plek, maar ja kon echt geen kant op) en voelde het hoofdje echt zakken. Ik zag al waanbeelden van alleen met Raymond bevallen en had het idee dat ik compleet uitscheurde. Maar oke, rustig door blijven gaan zover dat dan mogelijk is. Om 5 over 10 kwam de vk binnen. Die heeft als een gek de kraamhulp gebeld en gooide de tas open met alle spullen Ondertussn moest ik op bed en mocht ik dus nog meer persen. Met een half oog keek ze toe terwijl de spullen klaar gemaakt werden. En 12 minuten later lag onze mooie Danique op mijn buik. Ik ben er heel goed afgekomen, alleen een paar schaafwondjes, dus geen hechting, niet ingescheurd helemaal niets. Danique deed het vanaf het begin heel goed. Was de eerste anderhalf uur klaarwakker. En nu doet ze het nog prima. Heerlijk hoor Ze heeft vandaag wat last van krampjes, maar verder oke Nou ik kom snel weer!
ik ben ook niet van plan te bellen al wordt het me hier volgens mij ook niet in dank afgenomen. wat kvptje zegt, is onze bevalling en wij bepalen. ik snap ook niet waarom (schoon)ouders daar zo om kunnen balen, ik dacht dat het verassingsmoment met de aankondiging dat er iets geboren ook leuk zou zijn..
Hallo allemaal! Ik had jullie mijn verhaal beloofd, dus bij deze! Zoals de meesten al wel weten, begon het bij mij woensdagochtend al met lichte weeen. Daar werd ik wakker mee, een soort van ongigevoel weer met af en toe een lichte steek. Het kwam ook regelmatig, zo om de 25 a 30 minuten. Het deed geen pijn, maar dat het nu echt lekker voelde, nee ook niet. Maar ik kon het wel hebben. In de loop van de dag kwamen de weeen steeds vaker en 's middags kwamen ze al om de 10 a 15 minuten en werden ze ook 'pijnlijker' en hield het wat langer aan. 's Avonds kwamen ze ineens om de 5 minuten en werd het wat moeilijker om ze aan te kunnen, moest toch echt gaan puffen.. Toen we op bed gingen was het hek van de dam. Om de paar minuten kreeg ik heftige weeen. We hebben het tot ongeveer half 2 aangekeken en toen maar het zkh gebeld. Tegen 2 uur lag ik in de verloskamer aan het CTG mn weeen weg te puffen. Ze werden ook snel heftiger en pijnlijker, dus puffen maar! Tegen een uur of half 4 hebben we gyn erbij laten roepen, omdat de assistente het CTG niet vertrouwde. Dus hij ernaar gekeken, en hij zag niks ernstigs, dus kon ik gewoon doorgaan totdat ik persdrang zou krijgen, dan zou hij terugkomen. Dus dat was tegen half 6. Aangezien mijn vliezen nog niet waren gebroken, heeft hij dat gedaan. Duurde maar eventjes toen ik mocht persen. Volgens mijn mannetje liep ik paars aan en vlogen mijn ogen zo'n beetje uit mijn oogkassen, hihi! Ik werd ondertussen nog even ingeknipt en er werd een vacuumpomp geplaatst. Toen nog een aantal keer persen en om 07.12u is Britt geboren, 3645gram schoon aan de haak en 50cm lang. Heb 5 hechtingen gehad down under, dus dat valt nog wel mee. In elk geval beter dan het herstel van een hechting van een ks. Ik wilde wel jullie allemaal bedanken voor de lieve berichtjes enzo, heb alles teruggelezen met een glimlach om m'n mond! Nou, ga ff met mn ouders chinees eten! Tot later! Xx PS; En voor de dames waarbij het nog rommelt/die nog niet bevallen zijn, alvast heel veel suc6! Jullie wachten zal snel worden beloond met iets heel moois...
zo aliekepink dat klinkt heftig! en queen bee, moest even lachen om de beschrijving van je man. mijn man deed mij een keer na (niet tijdens de bevalling hoor) en moet zeggen dat het er raar uitzag, en volgens mij heb ik niet zo gek gedaan als hij het doet voorkomen
17-08-2008 (39w4d): Babsie 27 jaar/ 2e kindje/ Nur Aminah Yusra (uitgerekend *20-08-2008*) van harte gefeliciteerd meis! Geniet er van! De rest van de dames die nog mogen bevallen,heel erg veel succes! Hou nog ff vol heh!!!
Akiele, tjeetje wat een verhaaltje zeg! Maar daar mag je trots op zijn dat jullie eigenlijk met zijn tweeen hebben gedaan! Super!
Mijn laptop heeft kuren GRRR, dus zal minder posten. hij wil internet niet doorlaten en zit nu boven op zolder even op internet. echt geen doen! Spannend Duha hoop dat het doorzet Babsie van harte met je kleine meid @happy, ik bel voorlopig niemand als de ween beginnen. mijn schoonmoeder word er alleen maar onrustig van, mijn mama weet ik niet. nee bel wel als het er is. @aliekeleppink goed gedaan meid, mooi bevallingsverhaal en zonder medicatie @QueenBee, ook geen ruggenprik niks? wat een stoere meiden. Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat. nou misschien dat ik vanavond nog even kom kijken of er nog nieuws is liefs
alieke en queenbee, wat goed dat jullie je bevallingsverhaal opgeschreven hebben. duurde aan het begin wel lang bij jou, alieke? fijn dat het uiteindelijk zelf en thuis gelukt is! queenbee, had je ks bij jamie? fijn dat het nu zo gelukt is! ben je ws stuk sneller op de been! hoop dat het mij ook lukt zoals jullie, zonder pijnstilling en erge scheuren! ik ga mijn moeder/vader en zusje bellen. verder denk ik niemand. vind het wel fijn als zij weten dat het bezig is. staan ze ook klaar om te komen kijken als het kan
Gefeliciteerd met alle nieuwe wondertjes! voel me al een paar dagen niet lekker, dus ga er nu ook weer vandoor.
Nou ik ga ook niemand bellen hoor, kom zeg. Als je er een belt en later hoort iemadn anders dat je hun/hem/haar wel hebt gebeld krijg je weer scheve gezichten. Nee hoor, pieker dr niet over. ja ook hier staan ze er op, nou dat zijn ze wel vergeten als ze onze kleine meid zien, ja toch Hoe is het met 'mijn lotgenoten' nog steeds rommelderommel en verder niks? Ik ben toch maar aan de sex gegaan, voel me dr niet echt prettig bij maar vooruit. Net wat jullie zeggen eerst doe je het om ze dr in te krijgen en nu om het eruit te krijgen. Als je eenmaal bezig bent heeft het wel wat. En ik moet zeggen, klossen onder je bed zijn nu toch echt handig Sorry voor de details maar ik dacht misschien breng ik nog iemand op een ideetje,..Nu maar hopen dat het werkt. Na de reacties over het strippen zie ik er niet meer zo tegenop, maar ik zie de tijd een beetje dringen, dan denk ik nog 10 dagen en dan wordt het overdragen aan gyn en dat wil ik eigenlijk niet hoor,.. Alieke en Queenbee: wat een bikkels zijn jullie zeg! Keurig gedaan, en fijn die verhalen, eerlijk en oprecht. Dat geeft de burger weer moet, ik moet het dan toch ook kunnen denk ik dan. Weltrusten voor straks!
Alieke en Qeenbee: goed gedaan meiden! @ Noura: Al die voortekenen gaan voor mij echt niet op haha. Mijn eerste kindje lag vanaf 28 weken in een stuit en was (en is!) eigenwijs. Mijn tweede kindje is al vanaf week 31 aan het indalen en ligt prima, maar die loopt me verder ook alleen maar te foppen. Dat belooft wat... En het strippen valt dus wel mee...Mooi dat ik dat vast weet! Wie schreef dat nou over olifantenvoeten...Passiepaard? Ik voel me al lekker een olifant hoor, niet alleen qua voeten . Terwijl ik bij de zwangerschap van Thomas bijna 8 kg zwaarder was! Morgen is de uitgerekende datum, maar ik verwacht geen beebje. Het rommelt vanmiddag wel weer, menstruatiekramp, veel harde buiken, af en toe ff een gemene steek, last van m'n rug en weer van die lekker afscheiding . De gyn wil met 41 weken pas wat ondernemen... Ik heb donderdag een afspraak staan en ben dan nog geen 41 weken helaas! Ik heb wel de gyn die de KS van Thomas uitgevoerd heeft en toen tegen me zei dat ze me te lang hadden laten lopen, misschien dat ik daar nog misbruik van kan maken... Ach we rommelen wel weer verder. Alleen jammer dat het weekend alweer voorbij is...mannetje gaat morgen weer gewoon werken . Oja over wie je in gaat lichten: Als het 's nachts gaat beginnen en ik moet naar het z'huis bel ik alleen m'n schoonmoeder i.v.m. Thomas. Als het overdag is denk ik dat ik het wel wat mensen laat weten. Daarvan weet ik dat ze daarna gewoon rustig wachten totdat er wat geboren is en me niet gaan stalken met de vraag is het er al . Maar dat hangt er ook wel vanaf hoe alles gaat verlopen. Als het allemaal ineens heel vlot en/of chaotisch gaat verlopen, dan kan iedereen het mooi bekijken natuurlijk . De enige wie ik dus echt zeker weten bel is m'n schoonmoedertje!