@lauwie, ik ga maar eens kijken dan ja bedankt voor de tips. @nadje, jemig das ook niet leuk en daar zit je zeker niet op te wachten. hoop dat het vanzelf gaat.
Nadje, wat vervelend zeg. Daar zit je inderdaad niet op te wachten om naar de Gyn te moeten. Dan loop je zeker over de 42 weken heen! Succes en hopelijk lukt het donderdag wel!
gadverdamme nadje dat is balen. ik hoop dat de boel snel verstrijkt en week word bij je en dat het volgende keer wel lukt, of nog beter dat je voor die tijd al bevallen bent wow al een oktober baby je kan langere tijd met ontsluiting lopen, als je al kindjes hebt kan je zelfs al een paar weken met 4 cm lopen zonder dat je het weet. tsja.. maar kan me best voorstellen als je het wel weet dat je niet lekker naar de winkel gaat. maar linka heb je maar 1,5 uur geslapen vanacht? dat is wel weinig hoor
Noura, neej om 12 uur tot half 2 heb ik nog ff geslapen vanmiddag hihi! Misverstandje over tijd! Had al eerder gezegd dat ik hele nacht goed door heb geslapen met 1 plaspauze. Ja, dat zei VK ook dat sommige vrouwen ook mee lopen met die ontsluiting, dus moet vanzelf gaan om weeen te krijgen en persweeen.
Haha, heb net gelachen via smsje met mijn moeder: Zij: Wat een kutweer Ik zei: Ja Myrna is thuis en ze wil niet naar buiten netals haar zusje Zij: hahahahaha, lig in de deuk! Ik vond grappig, hahaha!
haha die is leuk linka en dat had ik niet gelezen, ik probeer mee te lezen maar doe het allemaal snel snel en mis wel eens wat. wie weet gaan ze je wel strippen als je voorweeen blijft houden, ligt aan de vk, maar bij mij hebben ze het toen gedaan omdat ik voorweeen had, en slecht sliep, en al een aantal dagen de slijmprop kwijt was. ik was 38,3 weken toen ze stripte (bij mijn zoontje) en dat hielp maar ja niet iedere vk doet dat, sommigen wachten tot je de 40 weken gepasseerd bent.
@nadje78 wat vervelend zeg dat het niet is gelukt... Hopen dat het van de week wel lukt... Ik zal sterk voor je duimen... @Linka76 hahaha... misschien als Myrna wel naar buiten wil dat de baby dan ook wil je weet maar nooit Verder voor de moeders die zijn bevallen gefeliciteerd geniet er lekker van... Voor de paar laatsten die nog moeten... succes met de laatste loodjes... Hopelijk komt de kleine snel... jullie zullen het ondertussen ook al wel zat zijn... zekers de moeders die al de 40 weken zijn gepasseerd...
Hoi allemaal, Zoals beloofd hierbij mijn bevallingsverhaal. Op de dag dat ik 37 weken zwanger was begon het bij mij te rommelen. Het heeft die week een paar dagen gerommeld en die zondag was het echt erg onrustig maar het bleken allemaal voorweeën te zijn. Vanaf woensdag de 6e augustus was ik niet lekker. Beetje misselijk, beetje buikpijn maar vooral hangerig. Maar er gebeurde verder helemaal niets. Op zaterdag heb ik alle moed verzameld en toen zijn we gaan winkelen en op visite geweest. Het was erg vermoeiend maar het ging wel en ik was blij dat ik in ieder geval even buiten de deur was geweest. De nacht van zaterdag op zondag (de 10e) maar heel kort geslapen. Om half 6 zag ik de dames goud winnen met de 400m wisselslag. Na die wedstrijd dacht ik nog maar even te gaan slapen. Eerst even plassen. PLOP! Ja, letterlijk op het toilet braken mijn vliezen. Ik wist het heel zeker en heb manlief even kort wakker gemaakt. "Lief, mijn vliezen zijn gebroken. Het kan nog wel even duren maar het gaat wel gebeuren!". Ik ben maar weer even gaan slapen. Dat lukte aardig tot een uur of 9. Rond die tijd begonnen de weeën. Ze waren goed op te vangen maar echt lekker voelde het niet en de weeën kwamen heel onregelmatig. Conform afspraak heb ik om 10:00 de VK gebeld om door te geven dat de vliezen gebroken waren. Ze zou aa het begin van de middag langskomen. Uiteindelijk staat ze rond 11:30 op de stoep. De VK heeft mijn bloeddruk gemeten en even naar het hartje van de baby geluisterd en verteld dat zij rond 18:00 zou overdragen aan een andere VK en dat de nieuwe VK me wel zou bellen rond 19:00 - 19:30. Prima. Tot een uur of half 3 viel het erg mee met de weeën. Ze waren eigenlijk gewoon licht te noemen maar vanaf half 3 vond ik het wel pijn gaan doen. Omdat het zondag was wilde ik rond 17:45 graag weten of pijnstilling wel mogelijk was in het ziekenhuis. Tenslotte zijn ziekenhuizen pas vanaf september verplicht om altijd pijnstilling beschikbaar te hebben. Manlief heeft de VK gebeld om dit te vragen en zij heeft toen aangegeven snel te komen. Om 18:30 was de VK er. Zij heeft naar het hartje van de baby geluisterd (prima), een tijdje naar mij gekeken en uiteindelijk een inwendig onderzoek gedaan. 5 cm ontsluiting, dat viel niet tegen maar.... de VK was niet onder de indruk van de weeën. Veel te onregelmatig. Het was niet te zeggen of dat de 5 cm door de weeën van vandaag tot was gekomen of misschien al in de loop van de voorafgaande weken... Zij adviseerde toch naar het ziekenhuis te gaan. In het ziekenhuis zou ik snel pijnstilling kunnen krijgen als ik dat zou willen en het héél lang zou gaan duren. Prima, we zijn dus naar het ziekenhuis gegaan en kwamen daar om 19:45. Een kwartiertje na aankomst ben ik in een mini weeënstormpje terecht gekomen. Ik was helemaal alleen op de verloskamer (manlief was even wat te drinken aan het regelen en spullen uit de auto aan het halen en de verpleegkundige was druk met anderen... en de VK was er nog niet). Dat deed goed zeer en zwaar vermoeiend. Na een tijdje kwam manlief terug en ik vroeg aan hem waar de VK bleef want ik voelde de behoefte om te persen. Uiteindelijk kwam de VK rond kwart voor 10 op de kamer. Ik was flink gevorderd: 10 cm ontsluiting maar weer was de vraag hoe ik daar was gekomen want de weeën waren nog altijd heel onregelmatig. Soms 3 minuten, soms 7 minuten maar ook wel een keertje 13 minuten er tussen. De VK heeft toen gezegd dat ik het even zelf mocht proberen maar dat als het niet zou opschieten ik een infuus zou krijgen (en daarmee ben je 'medisch' geworden). Ik heb het geprobeerd een kwartier lang maar er kwam maar één wee. Om 22:15 ging het infuus (met veel moeite) erin. Ik heb helemaal niets gemerkt van de werking van het infuus. De volgende 2 uur heb ik afgezien van lichte menstruatiekramp geen weeën meer gehad. De krampjes waren voor mij het signaal toch te persen. Van de arts (die had het inmiddels overgenomen) mocht ik maximaal 2 uur persen. Het is 1:58 geworden. Volledig op eigen kracht en toen... toen was eindelijk Kick er! Ik vond het persen pijnlijk maar ik heb nog nooit ergens zo mijn best voor gedaan. Tussen het persen werd elke keer naar het hartje geluisterd en dat klonk sterk en regelmatig: een enorme motivator. Ook de VK had precies de juiste toon om me te motiveren. Mijn man was heel stil (op verzoek) maar dichtbij en dat voelde goed. Hij heeft alles bekeken en vond het machtig mooi. Ik zelf heb me bijna de hele bevalling in een enorme roest bevonden. Het leek wel alsof ik in een soort bubbel zat... ik hoorde alles wel maar heel ver weg! Wat die enforfines niet met je kunnen doen. Het gevolg was dat ik tussen die heel onregelmatige weeën door een beetje kon slapen. Echt slapen was het natuurlijk niet maar ik was super ver weg. Oja, het persen leverder me een prachtig kindje op en een heel klein scheurtje met één hechting! Al met al een hele zit... van 6 uur in de ochtend (plons) tot 00:13 de volgende dag! Maar het viel me toch mee en het resultaat? SUPER! Elle
Goeiemiddag meiden! @ Pruts: GEFELICITEERD!!! Ik heb weer ff snel bijgelezen, maar ik weet niet meer wie wat schreef. Ik weet nog wel een paar onderwerpen waarover ik gelezen heb, dus m'n geheugen probeert het nog wel . Ik roep al 3 weken dat Jeroen maar eens even de boel op gang moet brengen, maar dat doet ie echt niet! Ik had m pas geleden bijna zover, toen had hij een lekker bakkie uit, maar ja wat doe ik... Ik zei voor de grap, je moet wel een beetje zachtjes doen anders bijt ie je. Tja, ik vond het wel grappig, maar Jeroen wilde niet meer....WATJE! Kinderopvang, wat een drama... Ik heb gelukkig een gastouder en die gaat ook op ons beebje passen. Ik ging weer werken toen Thomas al een jaar was en ze wilde m niet eens meer inschrijven! Een oktober mama, jeetje dat vind ik dan toch wel weer erg vroeg hoor... Dat lijkt me ook doodeng. Dan zijn ze nog zo klein... @ Linka: Verlies jij ook nog steeds van die slijmpropjes? Ik heb dat dus ook en word er helemaal niet goed van. Ik voel nu al aan de soort kramp dat er weer wat aan komt... Lekker praatje, sorry. Ik zeg trouwens ook steeds er komt bij mij van alles naar buiten behalve m'n kindje ! @ Nadje: Ach, balen meis! Ik moest nog zo aan je denken vandaag. Ik zou ook gaan janken. Ik denk dat ik ook ga janken als de bevalling begint... van opluchting en misschien daarna wel van de pijn . Vanmiddag met m'n zus even naar Prenatal geweest. Jeroen was vanmiddag thuis, dus toen Thomas sliep zijn wij weggegaan. Maar al die mensen die me voor de voeten liepen AARRGGHHH! Ik werd gek en was blij dat ik weer in de auto naar huis zat! Ik had ook het gevoel dat er een bal tussen m'n benen zat . Gisteren liep ik trouwens naar m'n schoonmoeder en toen kwam ik uiteraard weer bekenden tegen... ....meid hoelang moet je nog? Het lijkt wel alsof het er zo uit kan vallen ...Deed ie dat maar Nou ja bij wijze van dan....
Zo'n opmerking zou ik ook kunnen maken, hahaha. @Nadje, wat een teleurstelling. @Elle, lijkt me wel raar om zo zonder regelmatige weeen zover te komen.
@ ElleNY: Begrijp ik nou goed dat er bij jou helemaal geen regelmaat in heeft gezeten? Ik had wel al gelezen dat je geen persweeen had. Goh, ik ben gewoon een beetje ontdaan van je bevallingsverhaal!
elle, ik las al bij bevallingen dat je zonder persweeen op eigen kracht kick eruit geperst hebt. respect! en goed om te weten dat het kan. ik weet natuurlijk niet hoe het bij mij gaat lopen, maar hoop dat het me ook zelf gaat lukken. dank voor je verhaal! ben ook benieuwd naar het resultaat! hebben we dat al gezien? (sorry, er zijn al zoveel kindjes geboren dat ik het niet meer weet..)
Mooie verhaal Elle! Noura, ach kan gebeuren, je hebt ook druk mee hoor en ja sommige vk doet dit en dat. Marleen, ja hoor nog steeds af en toe slijmpropjes, vooral smorgens. Balgevoel onderkant, ja heb ik ook hoor, mijn VK kon baby wel voelen toen ze ging kijken hoeveel ik ontsluiting had, gedver! Haha!
Marleen: weet je waar ik dan ook zo moe van wordt? "Het zit al zo laag, het komt snel" Dat hoor ik al vanaf 37 weken! Elleny: Wat een een verhaal zeg, bizar he dat echt IEDERE bevalling anders is, zeggen iets ove rbevallen volgens 'het boekje' wat is dat dan? Fijn dat je je verhaal hebt opgeschreven!
ik heb beide oma's, eentje doet 2 dagen de ander 1. ik werk 4 dagen en mijn vriend ook 4 dmv vrije dagen inleveren en later ouderschapsverlof. zo zijn we dan 1,5 jaar verder. best luxe
ellen, mooi verhaal hoor. wel vreemd ja, die kan in het boekje : wat er allemaal kan gebeuren tijden een bevalling.