Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    @Binna: meis, nog aan het overlopen? Ik hoop voor je dat je je beebje heel snel in je armen hebt! Nog ff volhouden!

Liefs Vera

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Binna één ding is zeker: mijn droom komt binnen een paar dagen uit. ;)

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    dat is zekker waar. ze moet er uit hoe dan ook

4. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

Vanmorgen om 10.30 uur konden we terecht bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Tot bijna 11.30 uur hebben we moeten wachten tot we eindelijk mee konden. Daarvoor had ik het niet meer toen de verpleegkundige langskwam en zei dat het standaard procedure is dat je bloed moet laten prikken, om je bloedgroep vast te stellen, ondanks dat de verloskundige dat al 2 keer had gedaan. En als ik iets erg vind, is het bloed prikken, dus ik was behoorlijk pissed. Daarnaast ook erg gespannen en heb veel moeten huilen voordat ik naar binnen kon. Ik was opeens zo boos over waarom het bij mij niet gewoon vanzelf begint en al die papa's/mama's/baby's die je dan langs ziet komen die al een baby hebben en het erop hebben zitten en dan ook nog bloed moeten prikken, samen met alle zenuwen, ik had het helemaal gehad.

Toen we om ongeveer half 12 opgehaald werden, kwam ik op een kamer te liggen met nog 3 andere zwangere vrouwen. Er is een hartfilmpje gemaakt van 45 minuten, waarop je de hartslag van de baby kan zien en de spanning van de buik, waarmee je dus kan zien of je regelmatig harde buiken hebt. Het was erg interessant om te zien vonden wij. Ik denk om de 5 minuten een harde buik, dus redelijk constant. Het filmpje werd daarna bekeken door de gynaecoloog en die zei dat alles helemaal goed was.

Daarna echo gekregen, grote voeten vond ze (ojee...), we zagen de baby's teentjes en vingertjes en zagen beeb van het vruchtwater drinken en bewegen. Blijkbaar is het dus nog steeds zo dat alles helemaal goed is, en ook nog echt voldoende vruchtwater is. Dat is altijd zo al geweest eigenlijk. Bloeddruk is ook nog opgemeten, was weer helemaal goed.

Nog steeds helaas zit alles helemaal potdicht. Dus: helemaal geen ontsluiting of wat dan ook, dus ook strippen weer geen zin, maar ook inleiden kan dus niet. Wat wel kan is het inbrengen van een "veter", waardoor de baarmoedermond zou moeten verweken. Dat kan 1 tot wel 3 dagen duren en al die tijd moet je in het ziekenhuis blijven. Pas als die baarmoedermond verweken is, kan je met een infuus gaan inleiden om de weeen op te wekken. Je mag zelf kiezen wat je wilt: veter inbrengen of afwachten.

Wij hebben besloten om nog af te wachten omdat t/m vrijdagnacht ik nog gewoon met onze eigen verloskundige(n) mag bevallen en dat wil ik het liefste. Van het weekend hebben we weer dezelfde controle als vandaag in het ziekenhuis. Daarna kijken we wel weer verder.

Stel: a.s. zondag controle, dinsdag controle, woensdag veter inbrengen, zaterdag inleiden, jeetje, het kan echt nog lang duren... We zien van het weekend wel wat we besluiten te gaan doen....

Uiteindelijk zijn we meer dan 2,5 uur in het ziekenhuis geweest. Ze waren wel allemaal heel erg lief. Dat bloedprikken is gewoon balen, maargoed, ook nog achter de rug. Ik ben nu echt helemaal emotioneel kapot... en gaar... en vooral erg verdrietig dat het zo loopt, want ik ben er ook wel klaar mee. Ik wil zó graag dat het vanzelf gaat, maar de kans is nu wel erg klein.

Liefs,
    Naannaan

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Naannaan wat ontzettend jammer dat alles nog steeds dicht zit. Ik hoop voor je dat je spontaan vandaag of morgen nog begint, zodat je je eigen vk hebt.

Binna ook voor jou hoop ik dat het vandaag of morgen nog gaat beginnen.

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    naannaan: jammer dat het nog potdicht zit, maar wees blij: met de kleine gaat het super en die vind het nog steeds veels te fijn bij jou. geniet nog even van die kleine in je en klets lekker tegen je buik. daarbuiten is het toch een hele shock voor de kleine hoor.

het gaat echt niet mee lang duren voor jou ;)

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he balen nanaan, en ook al zegt iedereen het duurt nu niet lang meer, voor je gevoel is het anders natuurlijk.
    we levenmet je mee hoor

en de andere dames, kom op nog even en dan mogen jullie ook op de roze wolk!

sjorsje, joepie gefeliciteerd met je zoontje

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    naaanaaan wat balen hier een dikke knufel van mijn.

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    naanaan wat balen zeg... hopen dat het snel op gang komt ook bij jou binnabinna

ik duim nog steeds hard voor jullie

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Naannaan, vervelend en sterkte!

11. Jeetje meid wat vervelend, maar konden ze neit bij jou net als bij mij proberen om ontsluiting te maken dan?
    Heel veel sterkte en ik hoop dat de kleine der snel is en tot die tijd nog lekker genieten van je dikke buik, want uit ervaring spreek ik dat je die soms ook wel eens kan gaan missen.

12. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Willen jullie op buik van de maand stemmen op ons?

Alvast bedankt!

13. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Jee naanaan zo duren de minuten echt dagen heb het met je te doen hoor.
    Jij ook binna zet hem op meiden komt de bekende zin weer (had er zo,n hekel aan als iemand dat nog tegen me zei op het laatst)het duurt vast niet meer lang.

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Balen naanaan ik hoop dat de kleine zich vandaag aandient hoor!

@Linka ik heb gestemd

15. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Goedemorgen,

Van kwart voor 8 tot kwart over 8 flinke ongi-krampen gehad, die niet fijn aanvoelden. Daarna waren ze verdwenen. Hier dus geen spannend nieuws wederom.

Liefs,
    Naannaan

16. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Meiden ik heb zo met jullie te doen.
    Laat het nu maar snel beginnen.

Ik weet dat jullie er niks aan hebben maar het einde is echt in zicht.

@ Naannaan: ongelovelijk dat nu nog steeds alles potdicht zit.
    Sterkte met de laatste dagen meid.

17. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi hoi,

Heb lekker in bad gezeten: nergens last van. Van 10 - 11 op de bank gelegen en heb elke keer tussen de 2 en 7 minuten een harde buik (voornamelijk om de 6 minuten), maar dat is niets nieuws, dat heb ik al een paar dagen eigenlijk en dat levert bij mij blijkbaar niets op, aangezien alles nog potdicht zat gisteren en niets verweekt etc etc.
    Wel heb ik nu tijdens die harde buik last van mijn rug en lichte steken in mijn onderbuik. Maar of dat nou wat is? Echt pijn doet het niet, het zeurt alleen zo.

Verder had ik afgelopen maandag na het inwendig onderzoek 2 dagen last van bruine spotting. Verloskundige gebeld en die zei dat dat normaal was. Nu na het inwendige onderzoek van gisteren heb ik veel meer last van spotting en het is rood/bruin, dus meer bloedachtig. Moet zelfs een inlegkruisje in. Maar dat zal dan ook wel goed zijn dan? Voel de baby verder gewoon actief bewegen, dus...

Nou, ik haal me niets in mijn hoofd, ga lekker met kopje thee en beschuitje filmpje kijken. Veel kan ik toch niet doen vandaag denk ik...
    Al hoop ik wel heeeeel stiekum dat ik morgen bij de gynaecoloog toch een verweekte baarmoeder blijk te hebben en gewoon ingeleid kan worden, zonder die veter. Dat zou ook alweer meegenomen zijn...

Ik meld me later wel weer!

Liefs,
    Naannaan

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    succes nanaan, het klinkt best een beetje hoopgevend

19. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    binnabinna, hoe is het met jou?

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

nou de vk is net langs geweest. en het strippen is nu wel gelukt heb 2 cm. dus nu af wachten of het strippen ook gaat werken. hoop het. anders mag ik zondag weer bellen en willen ze het nog een keer proberen.
    en anders moet ik maandag naar de gyn en gaat ze alles bekijken en gaat die ook een inwendig onderzoek doen. het is dus afwachten.

was vanmorgen wel een klein stukje van de slijmprop veloren. en het is helemaal week daar behalve het randje van de centimerts zegt maar.
    en heb afentoe sinds woensdag wat rug weeen. we wachten af.

@ naannaan hoop voor je dat de harde buiken toch wat bij je doen zo dat je in geleid kan worden.
    liefs sabrina

Deel Deze Pagina