Ik slik Multi-vit A-Z compleet, visoliecapsules en foliumzuur, iedere dag van alle 3 één tabletje, zo weet ik ook tenminste zeker dat ik alles binnenkrijg voor de kleine omdat ik door de misselijkheid toch al weinig tot geen eetlust heb
ik heb zeker laten weten dat ik het hier echt niet mee eens ben! en verder ben ik nu alleen maar erg blij met de uitslag! ik gebruik nu multivitaminen van puur mama! liefs rebbel
heb net gauw de verloskundige gebeld en ja ik krijg met de echo direct het hartje te horen...ik kan echt nie wachten...nu weet ik het alleen vanwege me zwangerschapstest en me kwaaltjes maar ik zou het nu toch echt wel graag willen zien..
Amai ik heb een deel gelezen. Er wordt hier zoveel verteld dat ik niet op alles kan reageren. De laatste tijd ben ik niet op het forum geweest, omdat ik erg veel last heb van misselijkheid. Ik ben meestal de hele dag door misselijk ... @Chantico ik zal duimen voor je! @ Aan alle vlindermama's wens ik heel veel sterkte toe. Het lijkt me vreselijk moeilijk om verdriet te combineren met de blijdschap van jullie zwangerschap. Ik denk dat het beter is dat jullie ook het verdriet een plaatsje kunnen geven, dat hoort bij het rauwproces. Ik leef met jullie mee. Vitaminen: ik slik ook alleen foliumzuur, maar vrees dat het niet genoeg is. Momenteel kan ik maar weinig eten en lust bijna niks meer ... Oudejaarsavond is anders afgelopen dan gepland. Aanvankelijk zou een goed bevriend koppel bij ons komen eten, maar aangezien hun 4de ivf-poging mislukt is, hebben zij het erg moeilijk dat ik zwanger ben. Ik heb hun 1 keer gezien en ze doen alsof ik niet zwanger ben. Ik begrijp dat het voor hun een moeilijke situatie is, maar het raakt mij ook dat zij niet eens 'proficiat' hebben gezegd. Ik weet ook niet hoe ik mij ten opzichte van hun moet gaan gedragen ... Deze situatie creëert afstand. Groetjes en kusjes zibella x x x
@ Chantico: ik duim voor je! Ik heb nu de zekerheid dat het goed is met mijn baby, ik hoop dat het bij jou ook goed is! Knuffel! Ik heb namelijk vanochtend de eerste echo gehad! En het is goed, het hartje klopt! We waren toch wel zenuwachtig en blij te zien dat het goed is. Er is ook bloed afgenomen bij mij, dan kan de uitslag gelijk ook naar de internist, daar moet ik morgen zijn, vrijdag dan naar de dietiste en dan hebben we het voor deze week gehad. Volgende week weer naar de gyn. voor een vervolgafspraak, ja we krijgen het nu al druk! Liefs, Puck
Lieve, lieve meiden, al jullie duimen heeft geholpen: WE HEBBEN EEN HARTJE ZIEN KLOPPEN!!!!! De echoscopiste was op zich heel vriendelijk, snapte dat we in de stress zaten en vroeg ook waarom we niet eerder waren gekomen. Heb maar niet het hele verhaal gedaan... Eerst dacht ik dat ik een lege buik zag, maar toen ze wat verder doorzocht vond ze achterin m'n buik een foetes. Het zag er volgens haar 'harstikke goed' uit! Ik vond het zelf moeilijk te zien, maar zag wel het foetesje, het dooierzakje en de vliezen met vruchtwater. Geen armpjes of beentjes, maar dat zal nog wel te klein zijn. (Nee, ik moet me nu geen zorgen meer gaan maken maar gewoon genieten!) Ze kon niet zien of het er oorspronkelijk twee waren geweest. Bloedverlies (ook weefsel) kwam volgens haar wel vaker voor. Nou, ik heb er behoorlijk door in de stress gezeten. We konden het ook bijna niet geloven toen ze zei dat er gewoon een kindje in me groeide. Na afloop zijn we even gaan wandelen om het tot ons door te laten dringen. Is nog steeds niet helemaal doorgekomen, geloof ik. Ik voel nu wat misselijkheid opkomen, maar wordt daar nu alleen maar vrolijk van! Omdat het kindje achterin ligt (tegen m'n rug aan) zal ik het ook goed gaan voelen, zei ze. En het was wat groei betreft 8 weken 4 dagen. M'n uitgerekende datum zou volgens haar dan 9 augustus zijn. Dat snap ik niet helemaal, want volgens mijn banner ben ik 8w3d en is de uitgerekende datum 12 augustus. Maar ja, dat doet er natuurlijk helemaal niet toe. Er klopt een tweede hartje in mij! Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven. Dat heeft me echt veel goed gedaan. En nu wil ik echt gaan genieten! Liefs, Chantico
Chantico gefeliciteerd wat super voor je. Pffff wat zal jij opgelucht zijn. Ik hoop dat je er nu eindelijk van durft te genieten. Ben echt super blij voor je. Dikke kus Zoe
@ Chantico: pfff... wat een opluchting meid! En nu heerlijk gaan genieten van dat mini-mensje in je buik! @ binnabinna, je kunt eens kijken of er niet al foliumzuur zit in je multivitaminen voor zwanger zijn. Ik heb vanmorgen de vk gebeld en de 14e krijg ik al een tweede echo en de 21e de intake! Echt superleuk, kan niet wachten tot we ons hummeltje weer kunnen zien!
Chantico: GEFELICITEERD! Ben vanochtend even naar prenetal geweest. En 'n paar zwangerschapsbroeken aangeschaft. Zit echt super lekker. Ik ga vanmiddag ook nog maar even shoppen denk (hihi) Groetjes,
Hallo dames, Ten eerste wil ik natuurlijk iedereen een geweldig 2008 wensen. Dat wij in augustus allemaal een pracht van een baby op de wereld mogen zetten. Voor degene bij wie de zwangerschap niet is verlopen als gehoopt, heel veel sterkte! Ben niet zo veel aanwezig (tenminste niet wat schrijven betreft), maar ik lees gretig mee met alle verhalen. Het is dus heel fijn, bevestigend en bemoedigend om al jullie verhalen te lezen. Misschien moet mijn voornemen voor 2008 zijn, om actiever "mee te praten". Groetjes, Barbara ps. Vind het actief meedoen en blij zijn enzo nogal moeilijk, omdat ik anderhalf jaar terug met 9 weken een miskraam heb gehad en ik dus bang ben om er helemaal in op te gaan. Positief punt is wel dat deze zwangerschap in niks is te vergelijken met de vorige, toen al heel snel pijn en bloedverlies had.
Ooh Chantico, Wat een goed nieuws! Ik ken je niet, maar ik heb sinds hal 1 echt wel een keer of 5 op het forum gekeken. Super zeg! Puck ook gefeliciteerd met de goede echo. Austin:! al 12 weken voorbij! Dat gaat goed. Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal. Jouw minimensje heeft alles al het moet nu alleen nog maar groeien. Aqua, ik kan me voorstellen dat je onzeker bent, maar ik wil je toch voorzichtig feliciteren. Ook ik, en meerdere mama's in spe zijn niet zzeker van hun zaak en soms helpt het om het van je af te schrijven. Nou dames, ik ben niet vooruit te branden. Ik ben sloom slomer het sloomst! Ik ben nu al op van de zenuwen voor morgen mijn echo. Ik moet nu echt boodschappen gaan doen. Liefs muis
hallo allemaal! wij hebben op 31 december een zwangerschapstest gedaan en het blijkt dat ik weer zwanger ben! dus kom ik hier maar meekletsen...het is nog erg nieuw allemaal en ik ben nog een beetje in shock...ik denk dat ik rond 15 augustus uitgerekend ben als alles goed gaat...het isnog zo pril, hebben jullie dat niet? wanneer moet je je ook alweer aanmelden bij een verloskundige, kan nu al toch? ik ga ook proberen een banner te maken, ben er alleen niet zo goed in vrees ik, I shall try!
Echt leuk, al die felicitaties! Ik had een paar vriendinnen gesmst met het goede nieuws en ze belden allemaal terug om me te feliciteren. Dat voelt echt heel feestelijk. @ Jennifer: welkom hier. We dachten dat we alle augustusmama's inmiddels wel verzameld hadden, maar jij hebt je test lekker lang uitsteld! Heb je nu ook al meteen zwangerschapsklachten als misselijkheid enzo? Gefeliciteerd en veel leesplezier hier! @ Muis: ik herken dat ook: je kent elkaar niet maar bent toch heel erg met elkaar begaan. Ik vind dit forum echt een uitvinding! @ Austin: 12 weken al! Van harte! Jij loopt echt in de voorhoede hier. Hoop dat je inmiddels over je zwangerschapsklachten (als je die al had) bent heengegroeid en dat je nu kan gaan genieten van het mooie tweede trimester: topfit maar nog niet dik @ Aqua: ik kan me wel een beetje inleven in dat het moeilijk kan zijn om te genieten en vertrouwen te hebben. Ik heb me de afgelopen weken serieus voorbereid op een miskraam. Ik hoop wel dat je nu echt hoop kunt putten uit dat het zo'n andere zwangerschap is als toen. Enne: alleen meelezen is natuurlijk helemaal oké, maar het kan ook helpen (heb ik gemerkt) om juist je onzekerheden hier te delen. Bijvoorbeeld de reacties die ik kreeg over dat ik wat onzeker was over dat mijn buik nog niet zo gegroeid was, hebben me toch weer wat geholpen. @ Puck: jij ook van harte gefeliciteerd met je mooie echo! Spannend hè! Ik zat helemaal te trillen toen ik op dat bedje stapte. @ Zibella: balen dat je zo misselijk bent. Ik merk dat een klein crackertje eten mij al wel wat helpt. Er zijn hier ook meiden die pilletjes ofzo slikken tegen de misselijkheid. Schijnt goed te helpen, ik weet alleen niet hoe ze heten. En heel vervelend met dat bevriende stel. Rondom zwangerschap zijn ook zoveel emoties, die zo diep raken. Heel jammer dat zij jou niet hebben kunnen feliciteren. Trek het je niet persoonlijk aan. Ik denk wel dat wij augustusmama's ook best even mogen beseffen (voor zover we dat natuurlijk niet al doen) dat het een wonder is dat wij zwanger zijn, een wonder dat niet iedereen even gemakkelijk kan meemaken. Sterkte met zoeken naar hoe je je naar hen toe moet opstellen. @ Rebel: fijn dat je toch een positieve rhesusfactor hebt, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker. Ik ben negatief en mijn vriend positief, dat weet ik al heel lang. Mijn ouders hadden dat ook. Ik heb me er nooit echt zorgen om gemaakt, het is een kwestie van een paar spuitjes en dan zou het goed moeten gaan. En als het kindje toevallig ook negatief is, is er helemaal niks aan de hand. Maar fijn dat jij je daar sowieso geen zorgen meer om hoeft te maken. En superraar hoe dat gegaan is. Ik vind dat idee van die gratis pretecho ter compensatie wel wat hebben!
@Chantico Wat fijn voor je meid dat alles toch goed bleek te zijn, wat een opluchting moet dat geweest zijn Hier nog even geduld hebben tot 21 januari, dan hebben wij onze eerste echo maar we zitten nu al in ontzettende spanning hoor Vooral het feit dat het 1 kindje maar zelfs ook 2 kunnen zijn maakt het haast ondraagbaar om nog zolang te moeten wachten pffffffffffff Verder zakt de misselijkheid eindelijk wat af dankzij tabletjes van de dokter, ben in totaal dik 2 kilo afgevallen maar kan nu niet zeggen dat ik "honger" heb, ik moet mezelf dwingen om wat te gaan eten, fruit gaat overigens wel erin als snoep, gelukkig maar. Verder heel erg moe ( lig tot 11 uur s'morgens op bedje terwijl ik er de avond ervoor al om 10 uur inlig ) dat kan nu nog deze week want volgende week moet mijn dochter weer naar school, maar ga er dan na die tijd nog even in denk ik anders hou ik de dag echt niet meer vol. Verder nog wel heel duizelig, was net ook in de winkel boodschapjes doen en het werd me ineens weer donker voor de ogen, even flink rustig aan doen dus. Ik moet aankomende maandag naar mijn huisarts voor bloedprikken op bloedarmoede en hij wilde ook even mijn bloeddruk opmeten, voor alle zekerheid
chantico: ik ben een beetje laat omdat ik niet gedacht had zwanger te zijn, ben namelijk nog geen drie maanden geleden bevallen van een meisje en nog maar 1 keer ongesteld geweest...is dus genoeg! moet nu wel even bijlezen over jullie allemaal, ik denk dat ik ook maar even de VK ga bellen als ik jullie hoor over echo's enzo...ik ben nog niet eens bijgekomen van de shock!ik zit ook te kletsen op het forum van de septembermama's want dat was ik natuurlijk!al zijn er al 4 van ons opnieuw zwanger! we gaan 12 januari elkaar ontmoeten inj de dierentuin in amersfoort met onze baby's, ook leuk! en nu dus gezellig bij jullie aan het kletsen, ik heb het er maar druk mee!
Ha Jennifer, ik had je banner wel gezien maar het was niet echt tot me doorgedrongen dat je nog maar zo kort geleden bevallen bent. Heftig hoor! Ik hoop dat je er wel blij mee bent, lijkt me toch vooral even schrikken. Als je minder schrijft dan sommigen van ons, nemen we het je niet kwalijk hoor!