Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    hoi!

ik bel net de VK op en de telefoniste daar is zo'n onwijze bitch!
    ik vraag "mijn vraag was of we een tweede echo krijgen vrijdag want mijn man is weg voor zijn werk en anders probeert hij eerder terug te komen" zegt zij "waarom zou je een tweede echo krijgen?" wat is dat nou voor een antwoord?

Dus ik zeg "weet ik niet dat is toch normaal rond de 12 a 13 weken?" zegt zij "nee hoor je komt gewoon op controle"

ff een stomme vraag maar waar kom ik dan in godsnaam voor op controle? zodat ze naar mijn buik en gezicht kan kijken?

xxx

2. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Nou daar ben je dan lekker mee Austin! Jeetje wat een bitch! Gelukkig heb je vrijdag niet met de telefoniste te maken, maar m,et je VK...ik zou haar gewoon vragen wat de bedoeling...Denk dat de controle gaat over hoe je je voelt, dan wordt je weer gewogen en kun je vragen stellen...Denk ik hoor!

3. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    @ Diana; Wat een verhaal zeg! Jeetje meis! Ik heb ook een machtig traumatisch "verleden", ik heb in een relatie gezeten van ruim 9 jaar met een persoon die mijn leven helemaal kapot heeft gemaakt, zowel geestelijk als lichamelijk heeft hij mijn leven tot een hel gemaakt. Daar zijn jaren van therapie over heen gegaan, voor ik het allemaal een plekje kon geven! En vooral nu, omdat er zoveel met je lichaam gebeurt en leven weer heel drastisch gaat veranderen, komt het allemaal weer boven...Gelukkig heb ik een ontzettend lieve vriend die me met beide benen op de grond houdt en die me helpt te kijken naar het nu en de toekomst en dat houdtmij overeind! Alles achter je laten kan niet, hetgeen wat er is gebeurd heeft je gemaakt tot de persoon die je nu bent...En dat is een enorm krachtig persoon, die geniet van al het mooie, hoe klein ook, dat haar overkomt in dit leven!
    Veel sterkte meis met het verder verwerken en het geven van een plekje van die ellendige periode en met alles wat er nog komen gaat!
    Maar je komt er nog sterker uit hoor!

Dikke knuffel

4. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    IJsselmuiden
    @ de meiden met een echo, heel veel succes hè!

Liefs

5. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    austin, meestal krijg je maar 2 keer een echo. Dus ook al heb je er eentje eerder gehad. De termijn is bepaald.
    Verder heb je nu iedere 4 weken controle. 1e is kennismaking en alle gegevens noteren, daarna is het bespreken bloedtest enz. Hoe je je voelt. Evt vragen. Voelen hoe groot de baarmoeder is(vingers boven schaambeen) en na ongeveer 13 weken alle keren luisteren naar het hartje.
    dus als het goed is ga je wel het hartje horen vrijdag! Ook heel leuk hoor, en zonder aanleiding zal de volgende de 20 weken echo zijn, dit is dan ook weer de laatste.

Ik heb mijn vorige zwangerschap nog een echo gehad met 36 weken, om de ligging te bepalen, maar dan kan je het kindje niet meer goed zien in 1 opslag..

6. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    Klinkt misschien een beetje raar maarja heb nou niet bepaald zin om te praten over hoe het met me gaat....ik wil gewoon zeker weten dat alles nog goed zit met mijn kleintje of het goed groeit enzo.......en naar het hartje luister ik regelmatig thuis...

vind het i.i.g. erg lullig dat die telefoniste zo achterlijk doet, het is toch normaal dat je graag wilt weten hoe het met je kindje gaat....ga wel tegen de VK zeggen dat ik het niet op prijs stel dat daar zo op gereageerd word!

sorry ben gewoon echt een beetje kwaad nu....

dank je voor jullie reacties!

xxx

7. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Gelukkig blijf ik wel met beide benen op de grond staan. Ik heb mezelf was dat betreft wel onder controle. Alleen de spanningen niet, en daarvoor heb ik medicijnen gehad. Deze waren onschadelijk tijdens een eventuele zwangerschap, maar toen ik wist dat ik zwanger was, ben ik er toch mee gestopt.
    Waarschijnlijk voel ik me daardoor weer wat minder goed.
    Maar misschien komt het door de hormonen, dat ik emotioneler ben en dat ik me rot voel.

8. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hihihihihihhihihi ja ze vinden je zo mooi!1 ze kunnen hun ogen niet van je afhouden. j

nee je moet gewoon om de zoveel tijd voor een afspraak . en eigenlijk alleen bij ongeveer twaalf weken (of eerder) een termijnecho en bij twintig weken een echo. dus eigenlijk krijg je maar twee echo's.

gr mik

9. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Huisvrouw op zoek naar nieuwe communicatiebaan
    Dordrecht
    @Austin
    Wat een lompe tr*t die telefoniste! Dat ze niet begrijpt waarom jij dat zou willen, of dat nou wel of niet mag. Daar had ze natuurlijk ook heel anders op kunnen reageren.

Met hoeveel weken had jij nou ook alweer je echo laten maken. Toch al best snel? Ik heb ergens gelezen dat ze pas met 12 weken een goede termijnecho kunnen maken omdat voor die tijd elk kindje een ander tempo kan aanhouden.

Je kan natuurlijk overwegen om te kijken of je nog een echo kan 'afdwingen' door (al dan niet) te faken dat je je ernstig zorgen maakt etc.

Toen mijn VK de vorige keer niet wilde meewerken heb ik het uiteindelijk via de HA geregeld dat ik naar de gyn kon gaan, voor een controle en een echo. Ook het overwegen waard.

Je moet doen waar jij je het best bij voelt, denk ik. Het is jouw zwangerschap en als jij die bevestiging nodig hebt, lijkt me dat alleen maar bevordelijk voor de zwangerschap.

Groetjes, Barbara

10. Puck2008

Puck2008 Fanatiek lid

3 dec 2007
    2.641
    0
    0
    @ Claire: Jeetje meis wat een rotnieuws. Sterkte!

@ Diana en Esprit: Pff wat verschrikkelijk voor jullie allebei. Kan me er gelukkig geen voorstelling van maken, maar begrijp dat het dan allemaal erg moeilijk voor jullie kan zijn! Wel erg dapper dat jullie dit willen vertellen! Knuffel!

Ik ga zo weer naar een afspraak met de gynaecoloog om met haar te bespreken wat ik met de internist en dietiste heb besproken vorige week.

O ja, en mijn nickname is de naam van 1 van onze honden :)

Liefs, Puck

11. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ mik hahahaha! ja inderdaad! maak me gewoon een beetje druk will zo graag weten hoe het met ons engeltje gaat...

@ Aqua ja precies een andere reactie had al een heel ander gevoel gegeven...mijn vorige echo was met 9 weken....vorige x wilde ze eigenlijk ook al geen echo doen en toen heb ik ook gezegt dat ik me zorgen maakte....ik zal i.i.g. voorleggen hoe ik me voel en als ik daar "on the spot" moet pinnen voor een extra echo vind ik het ook prima!

dikke xxx

12. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Dordrecht
    @Austin
    Joh, ik zie in ene dat jij de mijlpaal van 13 weken hebt behaald. Gefeliciteerd en mensen wat ben ik jaloers op je! Dit geeft toch echt behoorlijk veel stress allemaal...zucht... :(

Bar

13. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Austin, ze had niet zo hoeven doen aan de telefoon inderdaad.
    Wat echo's betreft, tja je kunt het altijd proberen. Maar als de VK het hartje hoort en je baarmoeder genoeg gegroeid is, dan zal ze tevreden zijn. Misschien wil ze nog een echo maken, maarja wil je dat dan niet iedere keer?(eh wie niet, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, toch?)

Onze VK heeft geen eigen echoapparatuur, dus moet altijd ergens anders heen. Als ik dus naar de VK ga weet ik al dat het geen echo wordt.

14. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Nou heb ik toch ook weer wat...

Ik net netjes even naar de huisarts gebeld (die was er de afgelopen dagen niet wegens scholing) om te vertellen dat hij even een doorverwijzing voor me klaar moest maken voor de echo.
    Heb hem verteld van de buikpijn en dat daarom de echo opgeschoven was van de 21ste naar de 15e januari.
    Nu moet ik hem tegen 3 uur terug bellen want hij wil proberen me toch nog eerder een echo te laten doen wegens de problemen die ik had tijdens mijn vorige zwangerschap, waaronder de halve MK van een tweeling toen 7 jaar terug, dat was rond dezelfde periode als nu en omdat er een grote kans is op weer een tweeling (mijn vader is een 2eiïge tweeling) en aan mijn moeders kant zit dat ook in de familie.
    "Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn" zei hij, "Je bent nu al zover dat ze het hartje ook kunnen horen dus waarom niet".
    Hij is nu dus aan het proberen of ze in het ziekenhuis nog een gaatje voor me kunnen vinden eerder dan de 15e, dat hoor ik dus tegen 3 uur dan moest ik hem even terugbellen.
    Als ze geen plek hebben dan moet ik gewoon dinsdag heen...

(wat heb ik toch een lieve huisarts ;) )

15. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    even geheel ter zijde. Op onze lijst staan 94 augustus mama's , toch? en op de bevallinglijst maar 76, apart!

16. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik kon mezelf er niet opzetten bij de 26ste augustus omdat hij al aangeeft dat ik erop sta :( wat dus niet zo is.
    Snap er ook niets van hoor ;)

17. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Chantico; Hihi! Das idd toevallig! Dan zouden we gelijk oplopen! Maar diegene die de echo deed zei dat ik mijn eigen uitgerekende datum (05/08/2008) maar aan moest houden, ipv 09/08/2008... En op 30 januari weer een echo, leuk he?

@Claire; bah zeg, vreselijk. Wil je heel veel sterkte wensen. Duim voor je!

@Diana; verschrikkelijk dat je dat meegemaakt hebt! Blijven praten als dat je het beste helpt hoor! Sterkte!

@Lique80; ik kan mezelf ook niet op die lijst krijgen. Geeft bij mij ook aan dat ik er al op sta....

Xx

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    O, werkt goed dus, haha!

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Tja... ;)

20. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Dordrecht
    @MysticSun
    Joh, jij boft met je HA. Wat een schatje!

Groetjes, Barbara

Deel Deze Pagina