Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Heb net gebeld weer met de huisarts en ga NU naar het ziekenhuis voor de echo, mocht direct komen.

Wish me Luck

tot strakjes meiden ;)

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Bij deze! Good Luck! ;)

Xx

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Austin ik kijk er al steed op.maar bij ons in de buurt is er niks.moeten dan toch een stukje veder.maar is mischien wel een idee.

heb vandaag het echo bureo gebeld voor een afspraak en heb de 23 een afspraak voor de eerst echo tegelijk met de afspraak voor de vk.
    ben wel heel erg benieuwt.
    wil het de 10 feb als me vriend jarig is aan de rest van de fam vertelen.en dan met de echo in een champanje glas.
    ben benieuwt wat ze zeggen.

meiden met het slechte nieuws heel veel sterkte

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

@ Diana: jee, wat een verhaal. Het lijkt me heel dubbel dat hij nu gepakt is: alles weer opgerakeld, maar ook de kans op toch nog iets meer afronding. Ik hoop dat de inhoudelijke behandeling snel is en dat er een uitspraak komt waar jij goed verder mee kan. En als praten oplucht kan je natuurlijk hier ook kwijt wat je kwijt wilt. Fijn dat je zoveel mensen om je heen hebt die je steunen.

@ Aqua: dat zou inderdaad wel eens een goede verklaring voor je buikpijn kunnen zijn. Hier speelt het ook een beetje. Ik probeer nu goed op m’n vezels te letten.

@ Noura: ik was dat die dat vroeg van je banner. Natuurlijk wil je graag je ventje laten staan, ik word ook vrolijk van zijn koppie! Nu weet ik dat je een halve week voor loopt op mij, dus kan ik dat ook makkelijk onthouden.

@ Sjarlottuh: als uit de combinatietest (die je dan waarschijnlijk zelf moet betalen) blijkt dat je verhoogd risico hebt, kom je in bepaalde omstandigheden wél weer in aanmerking voor vergoeding van de vervolgonderzoeken, geloof ik. Ik weet er het fijne niet van, maar misschien heb je er toch wat aan.

@ Austin: volgens mijn krijg je inderdaad telkens controle (hoe verder je bent hoe vaker) om even je bloeddruk te meten en je buik te voelen en te kijken of je nog vragen hebt. Stelt volgens mij niet zo veel voor, maar kan wel heel belangrijk zijn als er iets speelt. En je leert je vk(‘s) er beter door kennen, wat me ook wel fijn lijkt als die over een aantal maanden voor ze met je benen wijd moet…
    Wel superstom dat sommige mensen (telefonistes in het bijzonder) zich niet lijken te realiseren dat een zwangerschap, zeker een eerste, een hele hoop nieuwe dingen met zich mee brengt. Wij kunnen toch ook niet weten hoe alles gaat enzo?
    Wij laten met 12w4d wel nog een echo maken, op eigen initiatief en eigen kosten. Inderdaad ook voor onze eigen gemoedrust. Bij een (commercieel) echobureau in jouw omgeving kan jij dat vast ook regelen. Ik zou er persoonlijk niet zo snel iets voor faken om bij het ziekenhuis terecht te kunnen. Voor € 34,50 kan het ook gewoon zonder faken.
    Enne gefeliciteerd met je 13 weken!

@ Mystic Sun: fijn die huisarts van je! Ik duim mee!

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @lique80
    Volgens mij stond ik wel op de bevallingslijst eerst (11aug), of misschien ook niet.... dacht ik misschien eerst even de eerste weken af te wachten, weet het niet meer.
    Was vandaag bij de dokter en die kwam op een andere bevallingsdatum uit (5aug).
    Dus nou wacht ik maar gewoon mn echo van eind volgende week af (zeg ik alsof ik heel geduldig ben.... KAN NIET WACHTEN)

Mijn buik staat ook onder spanning. Ik ben zelf redelijk flexibel en wring me altijd in allerlei bochten op de bank en in bed, maar dat is echt niet zo comfortabel meer, er gaat een buikje in de weg zitten.

En naar de plee gaan, dat moet ik ook niet te enthousiast doen want dan voel ik mn buik.

Ik heb camembert op! Stomme ik, niet gecheckt of het met rauwe melk is gemaakt. Was van die picknick/voorverpak kaas. Met rauwe melk lijkt me wel een heel serieus frans kaasje voor afrika (woon ik), dus ik hoop er het beste van.
    Gebeurd is gebeurd. We are only humans... foutje kan gebeuren.

D.

6. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ aqua ja ben wel blij dat ik nu over de 1e periode heen ben!

@ lique turlijk zou ik 't liefste elke x een echo willen....al moest ik ze allemaal zelf betalen gewoon voor een beetje gemoedsrust hihi!
    oh en ik ben een juli mama dus ik sta er ook niet op.

@ mystic sun onwijs veel plezier!

@ chantico denk dat ik vrijdag vraag of als ik er apart voor betaal het wel mogelijk is en anders zoek ik misschien ook wel een echobureau op...wil gewoon graag weten of het allemaal goed zit! enne dank je wel! voel me ook helemaal happy!

@ debbie iedereen eet weleens iets wat niet goed is...zou me niet te druk maken onze ouders hielden daar vast ook allemaal geen rekening mee.

xxx

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Super, ik hoop dat het zal gaan lukken! Het is idd schatje ;)

:)

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Succes meis!

9. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Hallo allemaal :)...heb een erge leuke verjaardag gister gehad erg veel babykleertjes gekregen en al zijn of haar eerste baby knuffel zo schattig :)...vrijdag om 8.45 heb ik mijn eerste echo...ik heb alleen steeds het idee dat het mis is waarom weet ik niet want ik bloed niet enzo..maar toch...wordt daar toch wel knap onzeker van...

10. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Huisvrouw op zoek naar nieuwe communicatiebaan
    Dordrecht
    @Loutje
    Meid, ik snap je helemaal. Ik voel me ondertussen echt gestoord. Helemaal geen bloedverlies, gister wat pijn in mijn buik, vandaag al wat minder. Zo af en toe een zeer overgevoelig m.u.t.s. van binnen, zeg maar (lekker smakelijk) en dat is dan onprettig. Maar verder helemaal niks! En toch maak ik me ontzettend zorgen of het morgenmiddag allemaal wel goed is.

Hoop dat, als morgen alles goed blijkt te zijn, ik wat meer rust in mijn donder krijg.

Groetjes en sterkte Bar

11. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    meid ik zal voor je duimen morgen laat je weten hoe het is gegaan?

liefs Loutje

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat heerlijk..jullie mogen allemaal al aan de echo! Wij sptembermama's moeten nog even wachten :(
    Hoewel ik wel denk dat mijn kindje een augustuskindje wordt. Maar dat helpt voor die echo dan weer niets :D

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik heb net geslapen omdat ik zoveel pijn in me buik en anus, ja ik weet het klinkt vies maar ik kan niet onlasting krijgen, heb ontbijt koeken gegeten daarnet, af en toe krampjes bij gaatje doet het wel pijn hoor, morgen even dokter bellen.... pfff!

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    jeetje meis wat verelend. ik had juist de eerste paar weken zo'n pijn en krampen. ik weet wat het is maar je moet even doorzetten. et komt door die progestron en die heb je nodig vor je kleine

gr mik

15. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Hey meiden! Hoe is t gegaan met de echo's?

16. Littleme

Littleme Actief lid

25 okt 2007
    141
    0
    0
    Limburg
    Linka, toen ik daar last van had zei mijn zusje (apothekers assistente ) dat je in de apotheek een soort spoelmiddel kunt gebruiken.
    Ik heb het zelf nog net niet hoeven te proberen maar áls ik weer in die situatie kom probeer ik het meteen!

Zie haar niet eerder dan het weekend dus ik kan niet precies vragen hoe het heet.
    Ze vertelde me dat het een soort spoelmiddel is dat je er dus in spuit en daarna zou "het" vanzelf gaan...

17. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Wat een verhalen weer van twee dagen.

Zoe en Claire heeft veel sterkte, dikke knuf van mij

Diana: Ik heb het helaas ook meegemaakt, 7 jaar lang mijn eigen vader. Ik heb neurofeedback therapie gedaan. Waarbij ze (simpel gezegd) mijn hersenen gereset hebben om zo mijn verleden te kunnen laten rusten. Dit heeft gewerkt en ik ben daar nu precies een jaar mee klaar. Ik heb 55 behandelingen gehad. Heel veel sterkte voor jou, knuf!

Met mij gaat het goed hoor, begin me nu echt te verheugen op deecho, maar soms ook ineens heel bang. Stel je voor dat het opeens niet goed is, bbrr Niet aan denken,...

18. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ben er weer ;)

Alles is goed met de kleine, zat prima op plek en het hartje klopte goed, alles zag er dus gelukkig erg gezond uit :D
    Ik had waarschijnlijk wel blaasontsteking (heb wat ingeleverd daar en moet ik morgen erover terugbellen) en ik heb laxeermiddel gekregen want mijn darmen waren wat verstopt, daar kwam dus de buikpijn weg.

Al met al zijn we HEEL ERG BLIJ :thumup:

Over 4 weken moet ik weer een echo laten doen. ;) en we willen wel graag een combinatietest laten doen.

19. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Fijn meis dat alles goed was, wat zul jij lekker slapen vannacht.

xx

20. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    als je verstopt zit moet je geen ontbijtkoek of bananen eten, wordt het alleen maar erger van. Veel water en bijvoorbeeld pruimen, werkt heel goed bij mij. De huisarts kan je ook een microlaxje geven.
    Ik mag komende dinsdag voor echo, vind het heel spannend!

X

Deel Deze Pagina