Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Persoonlijk vind ik het een beetje risicovol om je kind naar een thema te vernoemen. Je zoon of dochter moet er tenslotte wel zijn / haar hele leven mee doen hè? En het feit alleen al dat je je geroepen voelt om je te verantwoorden over het niet-satanisten zijn, zegt eigenlijk al genoeg.

Maar goed, probeer natuurlijk ook constructief mee te denken... :)
    Misschien is juist het tegenovergestelde leuk? Gabriël? Michael? Eva of Angela?

Okay... ééntje in het kader van 666... Lilith (1e vrouw van Adam, héél slecht!) :evil:

2. claire24

claire24 Bekend lid

2 jan 2008
    571
    0
    0
    fotografe, piercer en schrijfster
    den haag
    ik ben verliefd op de naam ava voor een meisje.

en voor een jongen ash of skander

*moet toch nog een btj goeie hoop houden ja toch dames?

kusje

3. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Dat is leuk. Wij zijn op 7-7-7 getrouwd. Daarom zou ik het leuk vinden om op 8-8-8 te bevallen. Maarja daar hebben we niks over te zeggen.

Groetjes,

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    @Mystic Sun: Fijn dat goed is gegaan....

Gisteren was schrik van mijn leven pffff, ik kreeg de bloedingen, ik dacht neej he, kan niet, we hebben net echo gehad, ik mocht bij praktijk komen en praten en kijken of ie er nog wel is, maar niks aan de hand, pfff! Ik helemaal bang, komt door de problemen met ontlasting, ik moet bij de dokter vragen voor clysma of anderen, dus ga ik straks even langs.

Pfff, pak van mijn hart, die van echoopiste zei dat het niet kon om miskraam te krijgen, tsja. Ik vond nogal zo eng. Bij Myrna had ik geen problemen mee maar hier wel.

5. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Even snel gelezen voordat ik naar mijn werk ga. Ik vind devlin een jongensnaam. Maar naar de duivel vernemen is niet helemaal mijn ding.

alieke super zeg. Wat leuk dat je echt al armpjes en beentjes zag.
    Linka gelukkig niets met de beeb aan de hand.

Nou ik ga snel aan de slag, want anders ben ik te laat.

Liefs muis

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Werk ze Muis, hurry up :) !

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey meiden

hier gaat alles zijn gangetje kan niet wachten tot de dertien weken . maar ja het schiet al op he!

ik vind dat je je kind moet noemen zoals je dat wilt maar denk wel goed over namen na want een kind moet daar de rest van zijn leven mee doen he!en vooral met thema's werken als 666 lijkt me niet echt leuk om later aan je kind te ertellen als hij/zij vraagt hoe je de naam bedacht hebt.

ik vind damian ook een erg leuke naam maar doe het niet omdat het duivelskind is.
    nou ik ga weer aan het werk meiden . bah wat duren die weken lang en die weekeinden kort na een vakantie. hihihi ik overleef het wel maar leuk is anders kan niet wachten op mijn verlof!

gr mik

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Over die namen, iedereen hebben eigen mening.....

Als iemand leuke naam vind zou ik gewoon respecteren ;)

Maar namen zoals Zwaan, Bloem, enzovoort vind ik helemaal niks hoor...

9. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Huisvrouw op zoek naar nieuwe communicatiebaan
    Dordrecht
    Goedemorgen dames,

Vandaag mijn d-day en de spanning loopt op! Half drie ga ik naar huis, manlief ophalen (ziek thuis met iets wat verdacht veel op zwangerschapssymptomen lijkt, hahaha) en dan door naar de gyn.

@Diana
    Alhoewel ik persoonlijk niks met jullie thema heb (en maar goed ook, anders werd het allemaal wel erg eenheidskoek), denk ik dat zo lang je een naam neemt welke ook in het dagelijks leven gebruikt word, het niet zo een probleem moet zijn.

In het kader van een naam nemen die is afgeleid van Iron Maiden. Ik weet dat er in Amerika in de jaren '90 ofzo een ster was die Mädchen Amich heette. Nou lijkt Mädchen wel wat op Maiden...misschien?

Verder nog een tip, www.behindthename.com . Dit is een Amerikaanse site waar je ook op betekenis kan zoeken en dat in een internationale namen poel.

Gister zijn wij (manlief en ik) ook weer eens begonnen met namen. En dat gaat echt een dra-ma worden, want onze smaken komen nou niet echt overeen. De namen die wel wel samen leuk vinden zijn meestal de 'ook wel aardig' keuzes.

Maar eentje springt er voor een jongen in ieder geval uit, Casper.

Wat wij in ieder geval wel komisch vonden, is dat we de namen in de SVB top-20 allemaal niet leuk vinden, maar die uit de "hockey veld verantwoorde lijst" wel, hahahaha!

Groetjes, Bar

10. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Namen is idd hartstikke moeilijk Aqua he! Mijn vriend laat mij kiezen als ik heb gevonden en als hij zo kon uitspreken of niet of niet mooi of wel mooi vind hij prima ;) Handige vriend heb ik he :p !

11. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @beme wist je dat 777 een heilig getal is ;) en de 8 staat voor een menselijk getal

12. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Dordrecht
    Nou jij hebt inderdaad een makkelijke vriend. Helaas kom ik er niet zo makkelijk mee weg. Maar aan de andere kant vind ik dat eigenlijk ook weer niet zo erg hoor, want ik weet dan wel dat ons kindje een naam krijg die we allebei mooi vinden. (Daarmee wil ik niet impliceren dat dat in jullie geval niet is hoor, :confused: )

Bar

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Neej idd, eigenlijk wil ik wel samen beslissen, hoort het gewoon erbij! Toch vind ik lief van hem, hij is niet zo handig in namen, haha :) !

14. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Dordrecht
    @Linka
    Nou handig of niet, die vent van mij die is nogal kritisch. Hahahaha! En hij heeft een hele enge neiging om jaren '80 namen leuk te vinden, zoals Natascha, Stefanie en Michael.:confused: Gelukkig heb ik hem dat ondertussen aan zijn verstand gepeuterd dat dat dus echt NO-GO is. :evil:

Wel raar he, dat je dan nu in ene serieus naar namen moet gaan kijken omdat over een maand of 8 (of nog minder) er een kindje geboren gaat worden die toch echt niet z'n hele leven als Baby Huppeldepup door het leven kan gaan. :D

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    wij zijn ook al op zoek naar een naam.
    aleen wat wij wel willen is dat de naam met een s begind omdat onze naam dat ook doet dan dat leuk ons wel leuk.en de tweede naam mag dan met elke letter beginen zolang het maar klinkt en niks vormt.ik vindt het wel leuk om met een thema te werken maar wel heel erg moeilijk.
    mijn vriend zou het liefs zich zelf vernoemen maar dat wil ik echt neit dat vindt ik zo stom.
    nou werk ze

kusss sabrina

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Meisjesnaam heb ik al eigenlijk, haha! En jongensnaam nog niet helemaal, maar bij jongensnaam wil ik O als de laatste letter ;)

17. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Dordrecht
    @Binnabinna,

Ik zie in ene dat jij uit Krommenie komt. Ik kom oorspronkelijk uit Wormerveer, grappig. Maar dat vernoemen. Tja, jezelf vernoemen vind ik inderdaad ook een beetje te ver gaan, misschien wel leuk als tweede naam.

Maar als je voor jezelf hebt bepaald dat de naam met een S moet beginnen, is het volgens mij wel een stuk gemakkelijker. Je hebt namelijk iets minder keus.

Barbara

18. mijnkleineboa

22 okt 2007
    79
    0
    6
    hoi

ja, namen bedenk hier een ramp. wat hij mooi vind, vind ik weer niet mooi en anders om . ik vind namen mooi die je niet zo veel hoort maar ja we zijn er nog niet uit. we hebben nog ff gelukkig. ik zat zelf voor een jongentje te denken aan jaylen en meisjesnaam ben ik ernog niet echt uit.
    ik vind meisjesnamen moeilijker te bedenken dan jongensnamen

groetjes

19. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Oh, namen leuk leuk leuk.

Diana, misschien iets van Luca (kan vind ik voor jongen en meisje) Damian vind ik ook geweldig.
    Misschien iets van Damy (voor meisje op zijn engels, ipv demi). Ach je hebt nog 7 maanden de tijd, waarschijnlijk kom je nog vanalles tegen!

Onze dochter heet Sam, kort en krachtig. En opzich staat onze jongensnaam nog. Alleen willen we nu misschien mijn vader vernoemen, omdat die pas is overleden. Maar mijn zusje bevalt eerst, misschien doet die dat. Mochten jullie tips hebben voor een leuke meiden of jongensnaam in de trant van Marcel, (of een zelfde betekenis) danhoor ik het graag.

20. Philly

Philly Bekend lid

15 nov 2007
    672
    0
    0
    hallo allemaal,

weer veel gebeurt de afgelopen dagen!
    wij hebben dinsdag de echo gehad en alles was goed. hartje klopt en alles zag er goed uit.
    de 31e gaan we voor de 2e echo (nekplooimeting)

@diana, wat vervelend dat er nu weer van alles boven komt. ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt op mijn 13e en het blijft gewoon een wond die af en toe nog open kan gaan. veel sterkte en als je wilt praten dan weet je me te vinden!
    overigens vond ik het erg grappig, want ik had meteen in m'n hoofd dat jullie voor de naam damian zouden kunnen kiezen voor een jongen(inderdaad naar aanleiding van jullie trouwkaart)
    Ik vind een naam met en thema best leuk hoor, ware het niet dat mijn man onze zoon naar 1 van de Ramones wilde vernoemen. Daar had ik niet zo'n trek in. Toen de zanger van Joy Division, maar ik hou gewoon niet zo van Engelse namen, dus we zijn het uiteindelijk eens geworden over een oerhollandse naam.

@Austin, wat vervelend dat de telefoniste zo lomp was. zij krijgt die vraag waarschijnlijk vaker, maar ze had er best rekening mee kunnen houden dat voor jou alles nieuw is. ze had gewoon even uit kunnen leggen dat het niet gebruikelijk is dat je elke keer een echo krijgt en wat de controles inhouden, dan had jij waarschijnlijk ook niet met zo'n boos gevoel gezeten.

nou ik ga weer hangen, m'n koffer verder inpakken, want ik vlieg op 19.30 naar Venetië, naar m'n broer, want m'n neefje wordt zaterdag gedoopt

succes allemaal en tot snel weer

liefs

Philly

Deel Deze Pagina