goedemorgen! inez, ik heb daar bewust niet op gereageerd, ik denk dat ik dan niet zo vriendelijk over zal komen.... liefs rebbel
Ik las dat jullie het hadden over wat er veranderd op het werk. Ik heb een eigen zaak en wil het liefst zo lang mogelijk door werken. (nou ja, wil ik niet, maar zal wel moeten. Ik ben het liefst ook 12 maanden thuis). Gelukkig komt er, als het goed is, in juli een zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen. Zou wel fijn zijn. Wat als kleine zelfstandige is het financieel moeilijk om een paar maanden thuis te zijn. Het liefst wil ik na de bevalling, minder uren werken, maar we moeten even kijken hoe dat gaat met personeel en financieel gezien. En wat eetgewoontes betreft. Ik ben ineens helemaal verslaafd aan pasta. Als ik al lasagne ruik wordt ik helemaal gek, ik kan goed 3 borden macaroni achter elkaar naar binnen werken. Hmm, als ik dit al zo typ krijg ik al weer honger. Maaruh . . . ik ga weer aan het werk!
Hey meiden, Allemaal enorm bedankt voor jullie steun. Het was gister echt een enorme klap in mijn gezicht. Ik had me er mentaal al wel op ingesteld dat ik misschien wat korter zwanger zou zijn. Maar niet twee weken. Wat natuurlijk absoluut niet mee werkte is dat het apparaat waar ze de eerste echo mee had gemaakt zo hopeloos verouderd was dat er niks van te maken viel. Bij het tweede apparaat kwam er ook een hele ander lengte meeting uit, omdat die andere ook het eierzakje meerekende. Alleen erg kl*te dat we een uur moesten wachten voordat we voor een tweede echo konden, ik heb de ogen uit mijn hoofd gehuild. Nou goed, volgende week donderdag weer terug. Ik krijg er ondertussen wat van. Ik was zo blij en trots dat ik al 8 weken zwanger was zonder problemen (gezien de vorige keer wat eindigde in een mk) en nu moet ik weer die twee weken doormaken. Nou ja, laten we eerlijk zijn. Veel keuze heb ik niet! Ik doe mijn best om maar van het meest positieve scenario uit te gaan. En dat is A, we hebben een ontzettende luie baby die niet zo nodig wil groeien, B mijn cyclus dus dit keer niet zo verbazingwekkend kort is geweest en C mijn innesteling wat langer heeft geduurd. Dan zou het ongeveer allemaal weer moeten kloppen. Groetjes, Barbara ps. alle meiden met een echo vandaag, veel plezier!
Hey! Hier dan nog een augustusmama. Ik ben uitgerekend op 14 augustus, erg leuke topic! Zo zie je de mama's met je meegroeien hè! Liefs Ivonne
Hai Barbara, Door mijn enthousiasme heb ik jou bericht een btje over t hoofd gezien. Ik weet wat het is om te moeten wachten, het is vreselijk. Bij mij ziet het er allemaal goed uit, groeit goed en zo.....maar je blijft toch na een miskraam stiekum dubben. Een klein stemmetje wat je verteld dat je nog niet mag genieten. Maar ik ga t gewoon doen! En jij ook! We gaan samen genieten van het feit dat we zwanger zijn, en praten je op dit forum door die 2 weken heen! Knuf Ivonne
@Cyberwitch Hai Yvonne, Dank je wel voor je lieve berichtje. Ik kan me voorstellen dat je dat niet meteen had gelezen. Ik zie dat jij ook een aantal keer met het MK Bijltje hebt gehakt. Ellendig gebeuren allemaal, hè. Ik merk dat het me nu erg zwaar valt, vanochtend weer een potje zitten janken in de auto. Voel me echt een beetje murf. Bleugh. Maar inderdaad, positief blijven is de enige optie, Jij nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap. Groetjes, Barbara
Waarschijnlijk lang niet voor iedereen van toepassing vanwege geboortedatum, maar wel grote kans en leuk om eens te lezen: Leeuw 23 juli - 23 augustus De koninklijke leeuw, een zonnig kindje Bijna geen enkel baby-Leeuwtje zal met een lief zacht piepstemmetje smeken om geknuffeld te worden. Nee hoor! Wees vooral niet bang, dit kindje weet al heel snel zijn stemmetje zodanig te gebruiken dat het snel zijn zin zal krijgen. Je geeft dan al snel toe want je krijgt het bijna niet rustig. Toch zullen de moeders van dit kindje erg trots zijn op hun welpje want het eet braaf zijn pap op en zal al snel geen luiers meer omwillen, dat past niet bij zijn zonnige aard, het wil eruit om de wereld te gaan veroveren. Al snel is het in staat om uit ongearticuleerde klanken duidelijke volzinnen te bouwen. Het is het zonnetje in huis en weet met zijn verreikende zonnestralen het hele gezin te verwarmen. Het Leeuw-kindje laat zich makkelijk opvoeden. Alles wat hem zelf nuttig of goed lijkt zal het zonder pardon aannemen. Wel kan het woedend reageren wanneer iemand komt aanzetten met iets wat in zijn ogen "dom"is. Het is beter het brullende leeuwtje dan even een snoepje of iets dergelijks te geven om het te sussen. Hard optreden helpt dan echt niet, het is beter met verstandige argumenten te komen. Probeer in elk geval niet dit trotse en temperamentvolle kindje te breken. Dit kan op de lange duur negatieve gevolgen hebben voor het leeuwtje. Al vroeg willen deze kindjes graag de baas spelen over zusjes, broertjes, nichtjes, neefjes, vriendjes, vriendinnetjes en later ook over klasgenootjes. Voor wie daar niet zo zwaar aan trekt, is dat nog niet eens zo slecht. Een Leeuw-kindje barst altijd van de nieuwe ideeën voor spelletjes en boevenstreken, andere kindertjes vinden dat een waar genot. Leeuwinnetjes houden van ringetjes in alle soorten en maten en kleurrijke kettinkjes, al op jonge leeftijd vinden ze het nodig zo nu en dan op de weegschaal te staan om zo het gewicht op peil te houden. Ook hebben deze meiden een nogal kostbare smaak op modegebied, ze worden graag gezien. De jongens geboren in dit teken zijn bescheidener en passen zich meer aan. Mama is belangrijk voor ze. Al gauw nemen ze alles en iedereen die belangrijk voor ze is in bescherming. Papa en mama kunnen trots zijn op de schoolprestaties van hun kindje. Alle Leeuw-kindjes willen graag uitblinken op school. Het is vooral het zelfbewustzijn en de ijzeren wil van een leeuwtje die er voor zorgen
Jeetje, wat leuk! Ik was me toevallig aan het afvragen wat dit kindje voor een sterrenbeeld zal krijgen. Tja, een leeuwtje had ik nog niet. Groetjes Ivonne
Hay Barbara, Het is niet van dezelfde afgeleid als die Lique heeft geplaatst, maar ik hoop dat je m leuk vindt. Liefs Ivonne De Maagd-baby is leergierig en kritisch en heeft behoefte aan een duidelijke regelmaat en een propere omgeving. Met zijn oog voor detail ziet hij elk pluisje en kruimeltje. Geef een Maagd-baby een vrolijk en rammelend activity-centre, hij ziet direct dat kleine krasje of speelt alleen met het touwtje waaraan het wordt opgehangen. Een Maagdje wil zich ook nuttig voelen. Hij is niet lui en wil graag helpen. Nog voordat mama ziet dat broertje of zusje de speen is verloren, heeft het Maagdje die al gevonden, schoongemaakt en weer teruggegeven. Hij streeft naar perfectie en de zaken die hij aanpakt moeten een doel hebben. Zo maar voor de lol is er niet bij voor een Maagdje. Tips: iets om te sorteren en om mama te helpen, bijvoorbeeld helpen afwassen, bestekla inpakken, knopendoos uitzoeken. Een dokterstasje om verpleegster te spelen voor de poppen, een klein stofzuigertje.
tuurlijk Aqua! Maagd 24 augustus - 23 september De betrouwbare maagd, lieve kinderen kunnen veranderen Maagd-kinderen kunnen later behoorlijk moeilijk zijn, als baby zijn ze daarentegen bijzonder lief en makkelijk. Braaf drinken ze hun flesje leeg en zijn ze haast geneigd hun bordje pap helemaal schoon te likken om zo niets achter te laten. Toch zal hun smaak al snel verfijnder worden en hebben ze kritiek op de vetrandjes aan het vlees, een soep die te zout is en meer exotische gerechten zijn bij voorbaat al niet in orde. Soms spugen ze haast walgend de groente uit die in hun ogen misschien wel te rauw is en papa en mama zullen zich vast wel eens zorgen maken over de slechte eetgewoontes van de kleine maagd. Mama kan het vaak niet laten het tere poppetje in de watten te blijven leggen. Het Maagd-kindje is verder heel lief. Het ruimt met een haast pietepeuterige precisie zijn kamer op en probeert zijn misschien minder perfectionistische broertjes en zusjes ook zover te krijgen. Het maagdje zal op latere leeftijd een sterke neiging tot kritiek op andere vertonen. Als een vriendje of vriendinnetje niet doet wat in de ogen van de Maagd als juist beschouwd wordt, zal het dat meteen aan iedereen die het horen wil vertellen en zal dan verbaasd constateren dat het voor "klikspaan"wordt uitgemaakt. Dit kindje, met zijn vroegrijpe verstand, kan papa en mama de oren van het hoofd zagen met vragen. Het wil echt alles weten en wanneer papa en mama een tikkeltje beschaamd kijken bij de vragen die het stelt, maakt dat de nieuwsgierigheid van het kleintje alleen maar groter. Op school ervaart dit intelligente, zeer plichtsgetrouwe kind weinig of geen problemen. Ze zijn rustig in de klas, ze luisteren braaf naar wat de leraar te vertellen heeft. Ze zijn lang niet zo wild als de meeste klasgenootjes. Kleren met scheuren, winkelhaken en moddervlekken druisen in tegen hun gevoel van netheid. Vandaar zijn ze zo rustig, ze houden niet zo van hele wilde en ruwe spelletjes. Ze hebben liever rust aan het hoofdje dat nooit stil staat. Het zijn kleine piekeraars. Een Maagd-kindje is geen duur kind, al jong ontwikkelen ze een typisch Maagden-kenmerk, namelijk zuinigheid. Dit is natuurlijk geen slechte eigenschap, maar let wel op dat het niet omslaat in een slechte eigenschap, zoals gierigheid. Toch zullen de meeste ouders tot de conclusie komen dat ze het zo slecht niet getroffen hebben met dit maagdje. Het is rustig, verstandig, denkt na over dingen en is zeer begaan met anderen. Kortom een kindje die papa en mama weinig of geen zorgen zal baren.
@Lique Oh god, hahahaha, arm schaap. Dan ben je lekker in de aap gelogeerd met zo een slordige moeder, hahahahah! Groetjes, Barbara
Wel grappig hoor deze horoscopen. Toevallig zijn mijn moeder en zusje van dit sterrenbeeld en er zijn toch aardig wat overeenkomsten, haha! We zullen zien.
Jeetje mensen, het is of ik de persoonlijkheid van mijn broertje lees zeg. Mijn vader én mijn broertje zijn allebei Maagd. Ik houdt mijn hart vast! Groetjes, Barbara
aqua, je verwoord het net zo als ik toen voelde dat ik een week minder ver was, moest ik van 8 weken terug naar 7 weken. veel sterkte komende week, wachten is niet leuk miranda, je dubbele gevoelens en emoties zijn toch heel begrijpelijk. ik sprak laatst iemand die ook een kindje had verloren en weer zwanger was. soms nam ze zichzelf het kwalijk dat ze zo blij was met het nieuwe kindje, ze voelde zich schuldig dat ze dan even niet aan het andere kindje dacht. ook de angst kwam vaak opzetten. maar het is natuurlijk heel normaal, dat je zo bezig bent met verwerken. alle vlindermoeders heel veel sterkte en kracht diana werk ze! over gekke eetgewoontes. ik ben normaal niet zo`n cola drinker, en ben er nu gek op!
Aqua: Wat een vervelend nieuws. Hopelijk ben je inderdaad gewoon minder ver. En is volgende week de baby gegroeid. Alle andere dames, met een slechte uitslag. Heel veel sterkte Dames met een goede echo gefeliciteerd. Er wordt zoveel geschreven, dat ik het allemaal niet bij kan houden hoor! Gister zelf naar de VK geweest. Veel vragen beantwoord. Verder bloed afgenomen en bloeddruk opgemeten. Meer eigenlijk niet. Niet gevoelt ofzo. Dus nu op naar 21 januari. Dan heb ik mijn eerste echo. Daarna kan ik dan ook een afspraak maken voor de combinatietest. En voor de kraamzorg!
Volgens deze site is dit van toepassing op alle kindjes die geboren worden in augustus: Dierenriemteken LEEUW Leeuw is een koninklijk teken, een expressief teken, en dat komt tot uitdrukking in zelfbewustzijn en levensvreugde. Een Leeuw-mens kan op de juiste wijze van luxe genieten, alsof het voor hen is bedacht. Een ruimhartig gebaar, grootse plannen, een Leeuw weet wel hoe goed over te komen. Rustig, zelfverzekerd, optimistisch en vastbesloten. Creatieve intelligentie, sterke overtuigingen. Humoristisch en grootmoedig, gepassioneerd en opgewekt. Houdt van het gevoel belangrijk te zijn. Probleem kan daarbij zijn een te grote afhankelijkheid van bewondering en bevestiging door anderen. Element VUUR: Ram - Leeuw - Boogschutter Vuur wil doen. Vuurtekens zijn hartstochtelijk en onstuimig, ze houden van wellust en felle seks. Vuurtekens willen een ongecompliceerd, spontaan liefdesleven waaraan zij plezier kunnen beleven. Deze tekens halen zelden wellust en liefde door elkaar en kunnen erg genieten van het verleiden. Een vuurteken wordt graag gevleid en wie een vuurteken wil verleiden moet zich een beetje uitsloven. Met al te emotionele liefdesverklaringen kun je een vrijheidslievend vuurteken afschrikken. Chinese horoscoop RAT Geboren in: 1900, 1912, 1924, 1936, 1948, 1960, 1972, 1984, 1996 De Rat is een heel expressief mens, charmant maar ook agressief. Hij kan op feestjes eindeloos kletsen met mensen en het is zeldzaam om een Rat rustig op z'n eentje te zien zitten. Ratten hebben veelal meer kennissen dan echte vrienden, maar de vrienden die ze hebben respecteren en koesteren ze. En als je eenmaal echte vriendschap sluit met een Rat, wordt je meteen als familie behandelt! Chinees element AARDE Aarde (geel) stelt de gelijkheid tussen begin en einde voor. Verzorgen en verstikken. Kenmerken van de Aardemens: Eerlijkheid, inspannen, vlijtig, stabiliteit, practisch, betrouwbaar, behoedzaam, tobben. Een aarde-type heeft hoge idealen, hij of zij is zelfbewust en meestal heel redelijk, maar kan ook bijzonder koppig zijn en koste wat het kost de eigen zin door willen drijven. Aarde brengt metaal voort.
En dit is van toepassing op alle maagd kindjes Dierenriemteken MAAGD De Maagd is het archetype van de oogstende mens. Het type dat het kaf van het koren scheidt. Geen ander teken kan zo goed instinctief onderscheid maken tussen gezond en ongezond, nuttig en zinloos, tussen waardevol of schadelijk maken. Een maagd is een geboren 'tweede man' of de spil achter de schermen. Er is een grote liefde voor het detail en een bijna zo grote angst om de 'grote sprong' te wagen. Risico lopen laat een Maagd graag aan anderen over. Verder gaat een Maagd altijd door voor het meest ordentelijke teken, voor een Pietje Precies, maar in werkelijkheid is er geen ander teken wat zo'n strijd tegen de chaos voert als juist de Maagd. In negatieve gevallen is een Maagd dan ook verslaafd aan zekerheid en kan hij of zij zich verliezen in details. Sommige Maagd-kinderen kunnen erg lastig zijn, bijvoorbeeld met eten. Pas als het kind beseft dat groente dan misschien niet zo lekker is als ijsjes en patat, maar dat het noodzakelijk is voor een gezonde groei, zul je als ouder of verzorger met dit kind weinig (eet)problemen meer ondervinden. Element AARDE: Stier - Maagd - Steenbok Aarde wil ervaren. Aardetekens zijn van nature heel lichamelijk ingesteld. Seksueel contact is sensueel en eerder ruig en aards dan romantisch. Maar aarde uis behoedzaam, wordt zelden zomaar meegesleept en verlangt een langzame verleiding. Het sterke libido van een aardeteken heeft een regelmatige ontlading nodig. Toch kunnen aardetekens ook erg lang zonder seks. Sensualiteit is belangrijker dan pure seks en door een gebrek aan emotioneel contact kan een aardeteken zich onbevredigd voelen, zelfs na een hartstochtelijke vrijpartij. Hier komt de beschrijving... Chinese horoscoop RAT Geboren in: 1900, 1912, 1924, 1936, 1948, 1960, 1972, 1984, 1996 De Rat is een heel expressief mens, charmant maar ook agressief. Hij kan op feestjes eindeloos kletsen met mensen en het is zeldzaam om een Rat rustig op z'n eentje te zien zitten. Ratten hebben veelal meer kennissen dan echte vrienden, maar de vrienden die ze hebben respecteren en koesteren ze. En als je eenmaal echte vriendschap sluit met een Rat, wordt je meteen als familie behandelt! Chinees element AARDE Aarde (geel) stelt de gelijkheid tussen begin en einde voor. Verzorgen en verstikken. Kenmerken van de Aardemens: Eerlijkheid, inspannen, vlijtig, stabiliteit, practisch, betrouwbaar, behoedzaam, tobben. Een aarde-type heeft hoge idealen, hij of zij is zelfbewust en meestal heel redelijk, maar kan ook bijzonder koppig zijn en koste wat het kost de eigen zin door willen drijven. Aarde brengt metaal voort.
Met mij gaat het sinds vannacht niet goed... Ik verga van de pijn van de urineweginfectie, ben gisteren al met een kuur gestart penniciline, maar echt ik loop gewoon krom. Kan de hele tijd wel janken en over de vloer kruipen, weet niet meer waar ik het zoeken moet van de pijn... Ik vind ht heel eng omdat ik de pijn heb aan de linkerzijde van mijn vagina tot ongeveer de hoogte van de nieren, het is net of er messen en naalden inzitten te prikken de hele tijd. Moet tegen 2 uur vandaag toch even de huisarts bellen of ik een pijnstiller mag gebruiken, i hope so, want dit hou ik echt niet vol. Ik ga nu maar weer op bedje pfffffffffffff