Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heb je met de angelsound het hartje al gehoord? ik heb wel eens gehoord dat dat bij sommige mensen pas met 20 weken was dat ze wat hoorden

rebbel ben ook wel benieuwd naar dat drankje

2. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    Ik had zaterdagmiddag bij het afvegen bruin bloedverlies en een dinkerroos stolseltje! Paniek natuurlijk en zijn gelijk naar de huisartsenpost geweest. Kreeg een echo en gelukkig was alles goed. Waarschijnlijk een bloedvaatje geknapt, al een poosje terug en dat kwam er nu uit. Het stolseltje was dan geklonterd bloed...Vanmorgen weer een echo gehad en ben nu helemaal gerustgesteld! Beweeglijk beebje en een goed kloppend hartje! Het was ook heel goed gegroeid en kreeg de opdracht mee nu te gaan GENIETEN!
    En daar ben ik hard mee bezig!

Liefs

3. Littleme

Littleme Actief lid

25 okt 2007
    141
    0
    0
    Limburg
    Mystic, ik ga heeeeeel hard voor je duimen hoor!
    Meiden met goede echo, SUPER nieuws natuurlijk.
    ( ik mag zelf de 18e alweer voor de 12 weken echo )

De angelsound... ik heb het al een aantal keer geprobeerd en ik hoor dus helemaal niets behalve mijn eigen hartslag ( bloedstroming door beide liezen )
    Meiden die het wel al hebben gehoord, kunnen jullie vertellen waar ongeveer?
    Bedoel als je vanuit het midden van het schaambotje uit gaat, hoe ver naar boven, links of rechts ongeveer?

Aantal echo's, mijn VK wist dat ik er al 2 had gehad en dt ik een derde zou krijgen.
    Zij vertelde me dat als ze in het ziekenhuis niet zouden aanbieden voor een 12 weken echo dat ik hun dan mocht bellen voor alsnog een 12 weken echo.
    Haar woorden waren "daar heb je recht op en deze wordt ook vergoed".
    Misschien maakt het wel verschil dat hun zelf, in de andere vestiging zelf een echo apparaat hebben.
    Ik moet dus alleen 10 minuten extra rijden maar naar mijn mening, al zou ik 10 uur moeten rijden dan zou ik nog graag in de auto springen :)

Wat betreft aanschaf van spulletjes, wij hebben zelf nog niets gekocht wel al een aantal dingetjes gekregen van kleding en handdoekjes.
    Mijn zusje heeft aangeboden om een kinderwagen cadeau te doen!
    Mocht de echo goed uitpakken dan duik ik die zelfde vrijdag nog de stad in om iets leuks te gaan kopen, het eerste wat écht van ons is :)

4. Esprit

Esprit Fanatiek lid

5 jun 2007
    1.141
    0
    0
    Groepsleidster op internaat voor moeilijk opvoedba
    IJsselmuiden
    @ Noura: Ik wist niet dat jij ook last had gehad van bruinverlies? las het bij een andere topic! Schrikken is dat dan hè?! Gelukkig maar dat het ook goed kan gaan!

5. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Mystic Sun: Wat een vervelend nieuws. Ook ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed zijn werk gaat doen en de baarmoedermond goed gesloten blijft!
    Snap dat je je zorgen maakt! Pfff.

Passiepaard: Hier nog een trotse bezitter van een paard, helaas is de mijne sinds september met vervroegd pensioen gegaan door een blessure.
    Achteraf komt dat nu met mijn zwangerschap erg gunstig uit. Ik heb haar nu bij een rusthuis staan en staat ze lekker van haar vrijheid te genieten!
    Er is een kans dat ze door de rust hersteld en ik hoop dan ook dat ik na mijn zwangerschap haar misschien weer kan gaan oppakken.

Alle nieuwe dames, van harte welkom op dit gezellige forum!

Alle meiden met een goede echo: Wat een fantastisch nieuws. Over anderhalve week mag ik ook weer.

Ik heb ook een angelsound alleen kan ik helaas nog geen hartje vinden. Dus sluit me aan bij de vraag van Littleme en kunnen jullie zeggen met hoeveel weken jullie ongeveer het hartje konden horen?

Ik heb zometeen weer examen! Voor de tweede keer, ben iets minder voorbereid dan vorige week. Maar heb de uitwerkingen van vorige week bekeken en ik weet bijna zeker dat ik deze heb gehaald, dus vanavond is meer voor spek en bonen.

Voel me vandaag niet erg fit, ben erg moe en blijf erg last houden van mijn onderbuik. Niet echt kramp, maar gewoon steekjes en een beetje vervelend gevoel. Denk dat het gewoon het oprekken van de baarmoeder is, maar soms maak ik me er best wel zorgen over.... Als het zo blijft misschien toch maar de VK bellen. Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie deze klachten ook?

Nou moet opschieten, kom na mijn examen nog wel even lezen.

Liefs Naat

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hee meiden!
    hoeist hier? heb verder niet bijgelezen hoor!
    iets te veel van het goeie hihi!
    nog leuke nieuwtjes?

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @lindaa en noura: het drankje heet floradix! ik heb het nagevraagd bij de vk en je mag dit gewoon gebruiken, in de bijsluiter staat ook dat het speciaal wordt aanbevolen tijdens zwangerschap en borstvoeding.
    dus ik probeer het maar! :)

@esprit: nou dat is idd schrikken dan! maar gelukkig is alles goed met jou en je beepje! :D

liefs rebbel

8. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    okee rebbel
    zal k dan ook maar eens zien wat het is!
    kan je dat bij je drogist haen ofzo?

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    jep! ik heb het bij de etos gehaald, bij het kruidvat hadden ze het hier niet...

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    okee rebbel!
    dankje wel! zal ik morgen ook eens even kijken!

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi Naat, bij zwangerschap staat een topic 'buik erg aanwezig' en daar schrijft iemand dat ze vaak meer haar buik voelde vlak voor ze een groeispurt kreeg. Misschien ga jij dat ook krijgen!
    Ik zou me er geen zorgen om maken. Het is toch logisch dat je je buik voelt als het kindje goed gaat groeien? Maar als je er toch erg mee zit, kun ja natuurlijk altijd de vk bellen. Die zijn er voor om jou gerust te stellen!

12. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ik heb het gehoord ja! :D
    Het is wel ff zoeken, maar op een gegeven moment had ik het punt gewoon te pakken, en toen hoorde ik het goed.
    Op de verpakking staat dat je het vanaf de 12e week ongeveer kan horen.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Over floradix: als je het vies vind (zoals ik, haha): het is ook te koop in pilvorm. Werkt precies hetzelfde als het drankje maar is veel beter weg te krijgen.

Hier ook een paardeliefhebster. Heb een lieve ruin die van zijn WAO geniet (last van longen en hoeven) en een ex fokmerrie die ik aan het omscholen ben. Kruip er hopelijk in februari/maart op. En dan nog een lief, half wild ponnietje.

Morgen ga ik de collega's informeren. Mn buik groeit nu zodanig dat het echt zichtbaar wordt. Verder alles goed hier. Zowel Jarissa als ik knappen lekker op.

14. Littleme

Littleme Actief lid

25 okt 2007
    141
    0
    0
    Limburg
    Dat had ik ook gelezen, nu was ik alleen nog benieuwd naar "het punt" *lol*

15. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ik had goed opgelet waar ze met de echo zaten om te kijken.
    Bij mij zat het ver naar onderen en iets uit het midden.
    Ik dacht eerst dat het m'n eigen hartslag kon zijn, maar die heb ik ook nog geluisterd en was toch heel anders.
    Ik moest het aparaatje vrij hard zetten en een beetje in m'n buik duwen.
    Echt een paardengalopje. Ik ga dadelijk eens kijken of ik het geluidje op kan nemen op de computer.

16. Littleme

Littleme Actief lid

25 okt 2007
    141
    0
    0
    Limburg
    Hmmz dat zal idd wel schelen, ik heb alleen nog maar inwendige echo's gehad dus daar kan ik het nog niet mee vergelijken, misschien dat ik het na vrijdag wel kan vinden.

Hoor je zelf ook je eigen bloed door de aders gaan bij je liezen?

17. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Ja, maar dat was weer te ver. Het zat bij mij iets terug naar het midden.

Heb net nog eens geprobeerd, maar nu kon ik hem zo gauw niet vinden.

18. Littleme

Littleme Actief lid

25 okt 2007
    141
    0
    0
    Limburg
    hmmz, toch nog maar eens testen straks en anders wacht ik tot vrijdag na de uitwendige echo...

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey meiden

vandaag de hele dag gewerkt in de thuiszorg(schoonmaken bij oudjes) daarna gekookt , twee wassen erin gedaan en opgehangen en drie mensen geknipt. en nu......................

spierpijn in mijn buik verschrikkelijk! na de laatste was ophangen heb ik best vaak gebukt heb ik echt pijn in mijn onderbuik!

gr mik

20. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Nou ik heb eindelijk de tijd gehad om weer een beetje bij te lezen maar de helft alweer vergeten en geen zin om pen en papier er bij te zoeken :( (schandalig, erg he!) :)

Alle nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd :D

Leuk dat een aantal al wat kunnen horen met een angelsound. Het is niks voor mij, ik zou mij denk ik druk gaan maken als ik niks hoor. :)

De 29e krijg ik weer een echo :D, kan eigenlijk niet wachten tot het zover is.

Ik merk dat ik nu continu erg moe ben. Ik heb het gevoel dat ik mijn 1e zwangerschap toch als minder zwaar heb ervaren. Och heerlijk wat kon ik slapen toen. Nu pfffffffffffffffffffff moet ik het hebben van de momenten dat mijn zoon even een dutje doet :( . Ach ja zal ook wel weer beter gaan over een tijdje :)

groetjes

groetjes

Deel Deze Pagina