ik ben wel lekker aan het quoten zeg, als je abortus hebt gehad ben je niet eerder naar de verloskundige geweest voor een intake-gesprek, dus zal het nu wel langer duren dan bij een volgende. En ik neem je helemaal niks kwalijk. Toen ik er bij deze zwangerschap achter kwam, moesten wij beide erg slikken. Ik heb toen bewust het woordje genoemd (wij zitten bij het gkb, Hanne is 11 mnd als ik uitgerekend ben, dit word de 5e, te klein huis, enz). gelukkig was het voor mijn man en mij geen optie om te overwegen (wij vinden waar 4 eten, kunnen er ook 5 eten). Wel heb ik van 2 personen uit mijn omgeving al gehoord dat zij vonden dat we dat moesten doen. Ieder leidt zijn/haar leven, en de dingen die diegene meemaakt zijn voor hem/haar het zwaarst. Ik neem aan uit jouw verhaal dat je/jullie (?) er goed over nagedacht hebben, en dan past deze keuze bij de situatie van toen. En nu lekker zwangeren en genieten, want het vliegt om. Waarom moet je eigenlijk weten hoe lang het duurt bij de verloskundige? brenda
Hoi Mik, Ik heb hier voor Sam 2 dekens voor in haar ledikant. Dat is vooral nu in de winter erg lekker. In wagen had ik er 2 maar 1 gebruikt uiteindelijk. Wat lakentjes betreft. 2 voor elk is meer dan zat. Tenminste hier. Je wast het toch gelijk weer. En onder het hoofdje leg ik een doek, dan hoef je dat niet zo vaak te doen. Binnabinna, hier zit het KDV al zo vol dat ik niet weet of ze ook af en toe een aantal dagen doen. Dus vandaar dat ik een andere oplossing zoek. 3 dagen allebei is natuurlijk de makkelijkste oplossing, maar ik moet eerst zien of mijn schoonmoeder nog wil oppassen. Is wel heel makkelijk namelijk. MAar ik ga het allemaal maar eens navragen.
Yes yes yes, heb het hartje vandaag weer gehoord met de angelsounds. Ik heb het ook opgenomen op de computer. Nu wil ik het graag op m'n weblog zetten (my space) of op hyves ofzo, maar dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Heeft iemand hier meer verstand van? Het is een .wav-bestand.
enne, over die dekentjes en lakentjes: Ik heb een baby-uitzet-checklist van de kraamzorg en daar staat in: 4 lakentjes (2 bovenlakentjes en 2 hoeslakentjes) 2 dekentjes, wol of katoen Maar dat zal dan alleen voor het bedje bedoeld zijn, denk ik.
Hallo meiden, Mik, ik heb geen idee wat aan te schaffen. Ik vind het ook erg moeilijk! Dus ik lees ook goed mee wat hier gezegd wordt door de deskundigen Mystic, wat een nare berichten allemaal zeg. Pas goed op jezelf meid! @? Ik weet het niet meer, maar 2 hartjes, wat fijn voor je zeg! Ik heb vandaag mijn collega's ingelicht. Ik wilde het doen als ze allemaal bij elkaar waren voor een vergadering. Heb je iedereen in 1x. En dat was nu of over 3weken. Dat duurde me te lang. Vond deze weken al zo moeilijk om mijn mond te houden. Ze waren allemaal heel enthousiast en snapten nu ook waarom ik die vakantie zo lekker vond en nog steeds telkens zo moe was. hihi. Ik ben heel erg moe, vandaag niet heel veel zin in eten, maar wel wat gehad en niet overgegeven,z elfs vanmorgen niet. Heb wel vanaf vanmiddag veel afscheiding. Als ik lang heb gezeten is het net of mijn onderbroek helemaal klam en nat aanvoelt. Sorry voor de details, maar herkennen jullie dit? Ik ga nu snel mijn bedje in. Morgen om half 7 schreeuwt de wekker mij mijn bed weer uit!
aah de augustus mama's! Waarschijnlijk hoor ik hier ook bij maar 1 febr. weet ik he zeker naar de echo! Spannend!
ff. wat van me afschrijven: vanaf ongeveer week 7 ben ik heel erg misselijk, soms gaat het een paar dagen heel erg goed om vervolgens in alle hevigheid weer terug te komen, sinds vandaag is het weer heel erg, gembercapsules en zetpillen helpen niet, en vandaag ook zo'n ontzettende spierpijn in bovenbenen iets boven de knie tot iets onder de lies, het lijkt wel of ik marathon gelopen heb, ook in mijn borsten heb ik enorme spierpijn, wie herkent dit?ik maak me ongerust misschien onnodig maar heb echt een rotdag, zit in een dip en doe niks anders als huilen,waar komt nou die spierpijn in benen en borsten vandaan? en houd dat overgeven nou nooit op, ik weet dat het voor een goed doel is maar soms denk ik als het zo moet dan hoeft het voor mij niet meer, eigenlijk mag ik zo niet praten want de baby is meer dan gewenst maar het put me zo uit. ik ben trouwens bijna 12 weken zwanger
Rebecca: voor de meeste meiden nemen de klachten om en nabij de 12 weken weer wat af. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar ga er maar vanuit dat je het ergste al hebt gehad. Je borsten doen pijn omdat deze ook in de groei zijn, er wordt plaats gemaakt voor de melkklieren die straks nodig zijn om evt. je baby te voeden. De spierpijn in je benen kan ook wel komen omdat je door het spugen toch wat slapjes wordt ( weet het niet zeker maar lijkt me een logisch gevolg ) Om het te verminderen kun je je borsten en benen zachtjes masseren. Niet met het geweld waarmee je een rug zou masseren maar gewoon een fijne creme erin smeren kan de pijn al verlichten. Als je dit vaker doet zul je merken dat je steeds meer kunt verdragen. Mystic: wat een rotnieuws bij jou meid! Houdt moed, we zijn er allemaal voor je hier op het forum. Meiden met goede echo: SUPER zeg, en nu genieten! Sorry heb net een heleboel bijgelezen dus heb niet meer alles onthouden...
Gisteren 1e Echo. SUPER! Hartje klopte en het kindje was heel beweeglijk. Volgende Echo 7 februari (nekplooi-meting) @Rebecca: Ben ook met dagen veel ziek, de ene dag is beter te verdragen dan de andere. Hoop voor je dat het snel over is.
Goedemorgen meiden, @Iedereen met een prachtige echo,gefeliciteerd en nu GENIETEN MAAR! Gaaf om te zien wat er allemaal gebeurt daar binnen heh.... Vandaag komen ze kijken naar ons appartement,spannend,ik hop zo dat het verkocht wordt! Ik ga nu nog ff laatst dingetjes opruimen dan mag ik weer gaan werken... Ik wens jullie en fijne dag vandaag! Liefs Dais..
Wel leuk om even met jullie mee te lezen. Ik zit vaak op het forum "zwanger na miskraam". Hier kom ik veel meer meiden tegen die ongeveer evenver zijn. Mijn echte naam is Annechien, wij zijn 15 aug. uitgerekend en het wordt ons eerste kindje. Ik ben de afgelopen weken ook erg misselijk en moe geweest. Nu gaat het al twee dagen redelijk goed. Daar maak ik mij dan zorgen over terwijl jullie zullen zeggen: lekker toch! Rebecca: ik lees dat alle klachten bij jou weer terugkomen. Ik kan me voorstellen dat je had gehoopt dat je ervan af was. Hou nog even vol en geef lekker toe aan je rot gevoelens!
@ Mystic meid dat is goed om te horen, ik hoop dat hij heel snel weer opknapt! @ alle meiden die een echo hebben gehad, super! weer een mijlpaal behaald! vandaag is een super spannende dag voor mij, ik krijg vandaag te horen wat mijn salarisverhoging word en daar zit ik al bijna een half jaar op te wachten....is wel makkelijk als ik straks een dag minder werk maar om en nabij nog hetzelfde verdien toch? xxx
Goede morgen meiden. Ik ben vandaag een extra dagje vrij: Joepie! @ Mik: op de site van Prenatal staat ook een baby uitzetlijst, misschien heb je daar iets aan. @ Daisy: succes voor de verkoop van jullie appartement. @ Austin: hopen dat je leuk nieuws te horen krijgt. Ik heb voor het ledikantje een duo-deken met dekbedovertrekken. Voor de kinderwagen heb ik wel een dekbedje. Ik moet ook maar eens controleren of hier alles nog compleet is. Het grootste deel in ieder geval wel. Zijn er nog meiden die vandaag voor de echo moeten?
ik moet na die tijd werken en me vriend ook..voor mij maakt het niet zoveel uit ik wil echt alles weten wat er maar te weten valt maar me vriend z'n baas doet er nogal moeilijk over
Hoi meiden, welkom aan weer een paar nieuwen. Ook weer een paar mooie echo's erbij geloof ik. Gefeliciteerd. Mystic, je krijgt wel erg veel nare dingen tegelijk. Ik wens jou en je familieleden al het goede toe. Ik had vanochtend wat rozeverlies. Wil me er geen zorgen om maken, maar leuk is anders. Gisteren heb ik een zwaar ladeblok versleept, ik denk dat het daardoor komt. Anoul, bij mij werden de symptomen ook een heel stuk minder zo rond de 10 weken. Ik probeer er van te genieten. Maar zal toch blij zijn als we over twee weken een mooie gezond en beweeglijk kindje op de echo zien!
goh wat is er weer veel geschreven goedemorgen overigens ik heb vanmorgen nog een stukje verloskundigenpraktijk op sbs6 gekeken, leuk om te zien. iedereen met een goede echo gefeliciteerd! en welkom voor de nieuwe moeders, en wow we hebben nog een tweeling in ons midden, wat leuk! mystic meid, word er stil van , heel veel sterkte
goedemorgen allemaal, morgen mag ik voor de echo, ik hoop zo dat alles goed is, de pijn in mijn benen heb ik nog steeds ,kan haast niet lopen, raar hoor. ontzettende spierpijnen.echt niet normaal. mag je gewoon midalgan gebruiken?want dan ga ik het toch maar eens instrijken.
LIJST VOOR AUGUSTUS 2008 *(16-07-2008): # Austin 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen *(26-07-2008): # Janine 26 jaar 1e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: meisje *(27-07-2008) # Petrabr 31 jaar 1e kindje *Kalender: meisje/ Denkt zelf: ??????? *(28-07*2008): # Jeldou 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *(30-07-2007): # Eimat 23 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf:meisje *01-08-2008: # Diana81 26 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Miranda3xmama 30 jaar 4e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje *02-08-2008: # Philly 31 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Angelique 27 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *03-08-2008: # Mik25 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # MissyN 24 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Esprit 29 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # MamavanLunu 24 jaar 2e kindje # Kiki 33 jaar 3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf:jongen *04-08-2008: # Natas1 40 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ?????? # Mandje 21 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Daisy 32 jaar 2e+3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje (verwacht een tweeling) *05-08-2008: # Jordanne 28 jaar 3e kindje # QueenBee 26 jaar 2e kindje * Kalender: meisje / Denkt zelf: ????? # Eliesja 34 jaar 3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *06-08-2008: # Littleme 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Joy72 35 jaar 3e kindje *kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Noura 30 jaar 4e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ??????? *07-08-2008: # Tuti 32 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ????? (# Zoe10 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje) # Rachel1984 23 jaar 2e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Rebbel 24 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # 1245 29 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Aykietje 32 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ?????? *08-08-2008: # Diaantjuh 23 jaar 1e kindje # Puck2008 29 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Zibelle 34 jaar 1e kindje # Charissa1979 28 jaar 2e kindje *09-08-2008: # Bojenna ...jaar 1e kindje # Carina2412 22 jaar 1e kindje # Chantico 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ??????? *10-08-2008: # Luckyone ...jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Passiepaard 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Bumba 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # Duha 22 jaar 1e kindje * kalender: ???????/ Denkt zelf: jongen *11-08-2008: # Aliekeleppink 25 jaar 1e kindje *kalender:jongen/ Denkt zelf: jongen # Mariel77 30 jaar 1e kindje *Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Almira 21 jaar 2de kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Debbie2007 30 jaar 1e kindje # Arri ? jaar 1e kindje *12-08-2008: # Pendrag 36 jaar 2e(6e) kindje # CynthiaB 26 jaar 1e kindje *13-08-2008: # Claire24 24 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ denkt zelf: meisje # marleen83 24 jaar 1e kindje *14-08-2008: # Priscilla R 20 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # Subke 28 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Snelle ??jaar 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: ???? # Wendyvdploeg 27 jaar 1e kindje # Naat80 27 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ?????? # AmyLee 30 jaar 2e kindje * kalender:jongen / Denkt zelf: meisje *15-08-2008: # Boogschutter 29 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen # anoul26 27 jaar 1e kindje *16-08-2008: # Happy1980 27 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: ????? # Jelske1978 29 jaar 1e kindje *kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Tammie 26 jaar 1e kindje *17-08-2008: # Bemy 25 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje # jennifer70 37 jaar 1e kindje ?????? *18-08-2008: # Mijnkleineboa 21 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen # Jolanda1979 28 jaar 1e kindje *Kalender: meisje Denkt zelf ??????? # Diantee 26 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Schatje1 20 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: meisje 19-08-2008: # Mvjason 22 jaar 2e kindje *20-08-2008: # Bizzy 26 jaar 1e kindje *21-08-2007: # Sjorsje 28 jaar 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf: jongen # Fleur1 24 jaar 1e kindje # Foreverfriend 31 jaar 1e kindje? # Kimm1988 20 jaar 2e kindje # Shraron 25 jaar 1e kindje # Naannaan 28 jaar 1e kindje # Babsie 27 jaar 2e kindje * Kalender:meisje/ Denkt zelf:meisje *22-08-2008: # Linka76 31 jaar 2e kindje # jerl74 33 jaar 2e kindje # claudia86 21 jaar 1e kindje *23-08-2008: # Kelly83 24 jaar 1e kindje # Muis80 27 jaar 1e kindje # Lauwie 34 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: ???????? *25-08-2008: # Linnie83 24 jaar 1e kindje *26-08-2008: # Mystic sun 29 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Jikke 34 jaar 5e kindje * Kalender:jongen / Denkt zelf: ????? *27-08-2008: # Binnabinna 24 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje *28-08-2008: # Sjarlottuh 27 jaar 1e kindje? # mees 31 jaar 3e kindje *kalender:meisje/ denkt zelf: meisje *30-08-2008: # Irissa 24 jaar 3e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: meisje # Kims 21 jaar 1e kindje *31-08-2008: # Kim1205 27 jaar 1e kindje # Lise 32 jaar 2e kindje # Lululuusje 29 jaar 1e kindje # Biebela 28 jaar 1e kindje # lindaa 22 jaar 1e kindje * kalender:meisje/ denkt zelf: meisje (*01-09-2008) # Loutje83 25 jaar 1e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen (*04-09-2008) # Aqua77 30 jaar 1e kindje * Kalender: jongen/ Denkt zelf: jongen Nog zonder datum: # Nickyz 21 jaar 1e kindje # Delayla 26 jaar 2e kindje * Kalender: meisje/ Denkt zelf: jongen * ER ZIJN 97 AUGUSTUS-MAMA'S* Meiden geef even door als er nog gegevens missen!!!!