Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    :)

Vrouwen geven meer uit voor huis enzovoort dan mannen, merk ik, ja toch :p !

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ja in principe wel, maar mijn mannetje komt dan weer met duurdere dingen thuis... dus eigenlijk zijn wij daarin gelijk! :) Nou, nu ga ik echt ff douchen hoor! Kom straks weer ff spieken!

Xx

3. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Voor de meiden die last hebben van jeuk: Ik gebruik ook buikbalsem en borstencrème van Zwitsal mama.
    's Avonds na het douchen en voor het slapen gaan laat ik mijn mannetje me lekker insmeren. Vindt ie geweldig. Dan praat hij gelijk even tegen ons kindje. Kei schattig.
    Hij zegt dat hij nog helemaal geen papa-gevoel heeft, maar ik zie en merk goed aan hem dat hij helemaal trots is en dat hij het geweldig vindt.

Enne, over shoppen . . . als ik de stad inga en ik ben niet van plan om iets te kopen, dan moet ik m'n pinpas en portomonnee thuis laten. Anders MOET ik wat kopen. Ik heb echt een gat in m'n hand.
    En dan zijn er van die winkels, waar ik nooit met lege handen langs de kassa kan, zoals Xenos, Hollands handelshuis, Hema, V&D, e.d.

4. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    hoi Dais, Bij mijn vorige had ik dit ook, alleen niet zoooo laag als nu. Ik word er niet extra voor in de gaten gehouden, in de eerste 20 weken kan dit, hoort erbij. Krijg er ook nix voor. Kan misschien wel wat extra zout (dropje) nemen. en regelmatig eten, voel je je ook een stuk lekkerder bij. En dat het goed gaat met mijn beebje.... dat weet ik natuurlijk niet want ik heb as maandag (29-1) mijn eerste echo, en naar het hartje hebben we niet geluisterd omdat je dat met 8 weken nog niet kan horen met zo'n apparaatje.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ben ik weer, met goed nieuws!

een prachtig beebje gezien, met een mooi dun nekplooitje van 1,3 mm en het bloed was goed, uitslag van 1:5486 een hele lage kans. mooi dus.

baby wou eerst niet meewerken, lag op de kop, moest toen schudden, even lopen naar het toilet en daarna lag die goed. wel weer een half uur naar het kleintje kunnen kijken.
    verder hebben ze ook de hersens en schedel, buikje, maagje, blaasje, wervelkolom nagekeken en dat zag er ook normaal uit. ben dus helemaal blij.
    nou en ze hebben nog meerdere keren de zwangerschapsduur gemeten en die bleef uitkomen op 3 augustus, net als de gynacoloog 2 weken geleden. dan ben ik nu dus 12 weken. ik weet alleen niet of de vk de datum gaat verzetten.

miranda, van mij een dikke knuffel!

esprit succes bij de arbo

mystic sterkte met je oma

iedereen met een mooie echo, ben superblij voor jullie!

6. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Noura! Hoi hoi hoi wat fijn nieuws! NU volop gaan genieten hoor,..

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Bedankt lieve meiden.
    Zo heb je iedere keer weer van die momenten waarbij je even moet slikken. :(

@ Noura: gefeliciteerd met je goede uitslag.
    @ Diana: ik heb ook zo'n gat in mijn hand. :)

Net mijn mijn jongste dochter even een heel leuk spierwit babysetje (truitje en broekje) en nieuwe spuugdoekjes bij de HEMA gekocht.
    Kon het niet laten.

8. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hier alles goed, wel moe, maar hoort er helaas bij ;)
    Morgen weer werken, mijn eerste werkdag na de wintersport. Weinig zin in, maar wat wil je als je 1,5 week vakantie hebt gehad, haha!

Btw: ik zie echt uit naar onze eerste echo op 31 januari! Kan niet wachten!
    X Lise

9. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Zohee wat kunnen jullie kwebbelen zeg :D .

Ik heb vandaag toch nog heel leuk dagje geweest lekker wezen shoppen met me beste vriendin die ook zwanger is.

Wij zijn zo,n leuk baby winkeltje tegen gekomen dat winkeltje heet lief echt een aanrader om daar is te kijken .
    Bij de jongens kleertjes staat overal stoer op en meisjes lief kei leuk .

10. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    ja die hebben we in hengelo ook en voor jongetjes staat er soms ook macho op de shirtjes :)

11. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    vandaag die nodige papieren naar de woningbouw gebracht...nu heel hard duimen dat we het huisje krijgen....zou echt super zijn voor ons..mijn oma steekt alvast een kaarsje aan lief he :)

12. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ja geweldig he loutje als ik weet wat het word ga ik zeker terug om daar is te shoppen :D

13. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    ghehe ja ik ook ze hebben daar ook super leuke kleden voor in het bedje enzo....denk dat ik gewoon een hele waslijst ga maken wat iedereen voor me mag halen daar ;)

14. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Hahah ja hele mooie dingen hebben ze daar we hebben er wel een uur rond gelopen kon er niet weg komen .
    Maar omdat ik nog niet weet wat het word durfde ik nog niks te kopen.
    Zouden ze ook een site hebben?

15. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
  16. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ow dankje wel loutje kan ik nog even na zwijmelen van vanmiddag :D

17. jennifer70

jennifer70 Bekend lid

17 apr 2007
    688
    0
    0
    't Gooi
    Hola allemaal!

even over het vleeseten: ik lust absoluut geen vlees als ik zwanger ben, ben ik achter! vorige zwangerschap at ik het ook al niet, terwijl je me daarvoor midden in de nacht voor een jiucy steak kon wakkermaken! gek he? zijn er nog meer meiden die dit hebben? mijn ijzer was ook aan de hoge kant, misschien heeft dit ermee te maken?

En nog iets, ik wil echt niemand ongerust maken, maar de absoluut enige manier om t eweten of je kindje gezond is en geen down heeft, is toch echt door de vruchtwaterpunctie, zelfs de vlokkentest heeft minder uitsluitsel! het aantal gevallen met een goede nekplooimeting of combinatietest of whatever, waar toch een ongezond kindje uitkwam zijn plenty! Ik heb zelf 12 jaar in het buitenland gewoond en sta er denk ik anders tegenover, maar de informatie die hier door verloskundigen gegeven wordt is erg summier en onvolledig,ze willen gewoon dat iedereen thuis bevalt en zonder pijnbestrijding en zonder goede tests. In nederland ligt het aantal sterfgevallen bij pasgeboren baby's dan ook aanzienlijk hoger dan in alle landen om ons heen, er heeft hier veel over in de kranten gestaan zaterdag en is ook op netwerk geweest, de gyneacologen willen dat er een eind komt aan de alleenheerschappij van verloskundigen in dit land! ga zelf aan de slag door ziekenhuizen te bellen en info aan te vragen, vooral het AMC is erg goed! De kans op miskraam is o,5% bij een punctie, terwijl de kans op een spontane miskraam in die periode 3% is, kun je nagaan!allemaal angstmakerij hier in dit land! en je voelt er niets van en je staat binnen een kwartierte weer buiten! mieden, wees voorbereid en geloof niet alles wat ze je vertellen please? wie meer info wil, kan me altijd een pbtje sturen! Ik woon zelf in Hilversum, maar ben in Amsterdam met pijnbesrtijding bevallen, heerlijk, geen gezeur bij mij! kijk ook op www.cicli.nl, zij zijn errug goed en behulpzaam en het heeft mij zeer geholpen!
    thanks, dit was mijn strenge betoog! natuurlijk moet iedereen bevallen hoe hij zelf wil, maar wees voorbereid , kennis is macht girls!

18. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    @ jennifer70 Ik laat niks testen zekerheid heb je pas echt met de geboorten zelf.En je houdt echt niet minder van een kindje dat wat mankeert .Ms ben ik daar wat ouderwets in maar vind niet dat wij voor God mogen spelen .
    Ik vind dat er tegenwoordig selectief aan kinderen krijgen word gedaan .Een kindje krijgen is een kadoo .Als je jarig bent ga en je krijgt wat ga je ook niet zeggen van dat wil ik niet of vind het niet mooi maar neem je het voor lief.
    Maar das mijn visie en kijk er op.

19. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    ja Miranda lieverd een jaar gaat snel he? Maar eigenlijk ben je een augustus mama geworden. Lindy is in augustus geboren en is en blijft jouw mooie meisje,..Maar natuurlijk had het anders moeten zijn.

Liefs
    Liesbeth

20. Chantico

Chantico Niet meer actief

Even een reactie op Jennifer: wij doen inderdaad ook waarschijnlijk die testen niet. Niet vanwege de kans op een miskraam, maar omdat die kennis voor ons geen meerwaarde heeft.

Ik ben het er op zich best mee eens dat er in Nederland niet met bevallingen wordt omgegaan alsof het een ziekte is waar een heel medisch circus om heen gebouwd hoeft te worden. Ik wil natuurlijk wel dat de medische wetenschap paraat staat mocht het nodig zijn, maar zoals ik er nu tegen aan kijk (ongehinderd door enige ervaringskennis, dat besef ik heel goed!) hoop ik het oergebeuren van een bevalling echt mee te maken, en niet al bij de eerste pijnscheut een ruggeprik te krijgen. Maar ja, je moet me er over een paar maanden nog maar eens naar vragen. Als m'n buik gaat groeien, ga ik misschien héél andere dingen roepen! :D

En Noura: van harte gefeliciteerd met je goede echo en het dunne nekplooitje. Fijn dat het allemaal goed zit!

Deel Deze Pagina