11 pagina's bijgelezen en veel gebeurd... Lieve Mystic, ik vind het heel erg voor je dat je je opa moet missen. Heel veel sterkte en ik hoop dat jij en je familie veel steun aan elkaar hebben en blijven houden. Daisy, ben ook geschrokken van jouw berichtje over de echo. Ik duim voor jullie dat het toch allemaal mee valt. Claire, hoe is het met jou? Ik hoop zo ontzettend dat je goed nieuws hebt gehad. Passiepaard, beterschap. Ik hoop dat je goed rust kan nemen en de pijn snel minder word. Miranda, ik ga lekker alleen met mijn vriend naar de echo. Het is onze eerste en het voelt goed om het saampjes te doen. Austin, ik wil op zich graag in het ziekenhuis bevallen. Ik denk niet dat ik me thuis veel meer op mijn gemak zou voelen, en ik woon niet ver van een goed en fijn ziekenhuis, dus dat maakt die keus makkelijker. Hoop wel dat er genoeg plek is in augustus. Lijkt me echt niet tof om niet terecht te kunnen Petrabr, waarom ben je aan het twijfelen geslagen over thuis of ziekenhuis? Muis, Sjorjse, Esprit, Boogschutter en SM591 van harte gefeliciteerd met jullie mooie echos! Ik hoop dat ik verder niemand vergeten ben. En alle 12-wekers ook gefeliciteerd, en de meiden met een goede nekplooitmeting natuurlijk! Lise, jij krijgt straks meteen een echo van een kindje dat je goed kan herkennen als kindje en niet als rijstkorrel, stip of vlek, das ook bijzonder. Maar het is wel lang geduld hebben. Loutje, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Laat je het verfwerk wel aan anderen over? En de andere meiden die gaan verhuizen ook?! Die slimme vissen van Miranda hebben hun verhuizing gewoon lekker uitbesteed J Rebel en anderen die gereageerd hadden op mijn verhaal: bij mij is de jeuk bijna verdwenen na een paar dagen goed smeren. Minder warm douchen helpt volgens mij ook. En mn kriebeltrui trek ik echt even niet meer aan! Weet even niet meer wie dat vroeg over die bloeddruk: buiten de zwangerschap om is 120/80 normaal geloof ik, maar tijdens zwangerschap is het misschien net weer anders. Wat de veilige marges zijn weet ik ook niet. Ik had 100/60 een paar weken geleden bij de vk, ze vond het heel normaal toen, niet laag. Naat, je bloeddruk kan in de loop van de eerste helft (geloof ik) van je zwangersschap wat lager worden, omdat je bloedvaten zich verwijden maar je nog niet al het extra bloed hebt aangemaakt dat nodig is voor de zwangerschap. Het is niet gevaarlijk (het kindje heeft er helemaal geen last van) maar wel vervelend voor de moeder, want je kan er dus duizelig van worden. Het kan geloof ik ook zijn dat je weinig ijzer in je bloed hebt, maar daar wordt je geloof ik vooral moe van en niet per se dat je opeens bijna flauw valt. Als het met een lage bloedsuikerspiegel te maken heeft, helpt iets zoets eten wel snel, maar dat heeft ook het risico dat je daarna wéér in zon dip raakt. Beter is het iets te eten waar langzame suikers in zitten, zoals brood ofzo. Werkt minder snel maar wel langer en stabieler. Zibella, vervelend dat je zo misselijk bent. Heb je al een middeltje er tegen geprobeerd? Er staan af en toe wel tips. VSM granules geloof ik en iets met gember, maar ik weet het niet zeker hoor! Even navragen bij ervaringsdeskundigen. Sommige middeltjes schijnen wel goed te werken, dus ik hoop dat jij er ook wat aan hebt. Duha, ik herken dat lege gevoel ook wel. Maar de kindjes in onze buiken zijn ook nog zo klein, het is niet gek dat we die niet voelen, zeg ik dan tegen mezelf. En dan die kwaaltjes die langzaam over gaan... Op zich ook wel weer heerlijk natuurlijk! Hoe was je echo? Binnabinna, 16 mei: mooie trouwdatum! Heel veel plezier bij alle voorbereidingen! Mag je zo'n jurk aan waar je buik mooi in uit komt Ik heb de laatste dagen wat steekjes in mijn onderbuik. Groeispurt? Mn broeken beginnen nu wel echt ietsje strakker te zitten. En ik heb vermoeide spieren in mijn rug vandaag. Niet lekker. Gisteravond heb ik het een paar uurtjes volgens mij wat te koud gehad, en misschien heb ik daar spierpijn van. Vreemd hoor. Bij Miss Etam en H&M moet ik ook maar eens gaan kijken. Als we de 13 weken veilig passeren, mag het nieuws bekend worden, en dan durf ik me ook openlijk bij de positiekleding te begeven. Nu nog niet
Wow jongens ik heb hulp! ja, dat is mijn eigen schuld hoor, ben beetje te trots om hulp te vragen maar het gaat gewoon allemaal niet op het moment, en dan denk ik "morgen gaat het beter" en dat denk ik dan dagen achter elkaar met als gevolg dat met zoveel katten en 2 honden alles vies wordt. Nu is mijn tante lekker bezig in huis, mijn bad loopt vol, de honden zijn net door een vriendin uitgelaten. heerlijk die hulp, zo welkom! Claire: waar ben je nou? Ik hoop maar dat het geen nieuws, goed nieuws is. Chantico: nog anderhalve week meid, dan lekker iedereen vertellen. Die steekjes zullen wel dat bandenpijn waar iedereen het ove rheeft, denk je dat zelf ook? Sterkte meis! lekker beetje rustig aan doen!
Via een echo kunnen ze de nekplooimeting uitvoeren en controleren ze ook het neusbeentje. Daarnaast wordt ook gekeken of alle ledematen er zijn, de maag, de blaas, de 2 hersenhelften. Placenta wordt gecontroleerd en het vruchtwater. Al die dingen heeft mijn gynaecoloog via de echo gedaan. Ik moet nu naar het ziekenhuis gaan, omdat mijn eigen gynaecoloog geen zwangerschappen meer volgt, dus werd ik doorverwezen. Maar ik weet niet of een nekplooimeting altijd in het ziekenhuis gebeurt. Ik heb geen idee of het wordt vergoed?!? Grtjs zibella x x
Claire: maak me zorgen meid! Had zo gehoopt nu een berichtje van je te lezen! Hopelijk is het geen bericht goed bericht! Dus net terug van mn werk, voel me echt niet goed, maar ben gebleven omdat het gesprek met onze baas pas vanmiddag was...We hebben allemaal lekker ons hartje kunnen luchten, maar gezien de tijd niet tot concrete oplossingen kunnen komen! Helaas! We hebben hem wel laten zweten, hihihi en zijn nog steeds erg strijdlustig, dus houden ook zeker de vinger aan de pols! Nu lekker weekend en als het een beetje mee zit en ik voel me goed, ga ik morgen naar Vrienden van Amstel Live! Kaarten hebben we al heeeeel lang in huis en heb er zo'n zin aan! Morgen in elk geval niks doen en rust houden, kijken of ik me morgenavond er toe in staat voel om een feestje te bouwen.... Mystic Sun: Meis wat een verdriet! En wat een grote zorg nog om oma zeg! Denk je ondanks alles wat je zo graag wilt doen, wel aan jezelf en aan je beebje? Probeer wel de rust te nemen die je nodig hebt hoor, hoe moeilijk het ook is! Dikke knuffel! Fijn passiepaard dat je hulp hebt en even lekker achterover mag leunen! Geniet er lekker van! Chantico, lekker dat het ondanks de steekjes (die idd denk ik groei aangeven) goed met je gaat! En nog 2 dagen meis en dan zit je op de 12 weken! Joepie! Joy; vervelend zeg die pijn in je rug! Misschien helpt een kruik/pittenzak? Daar heb ik altijd wel veel plezier van.... Het klussen in huis laat ik mn vriend over, die is schilder en ik mag dus ook geen kwast aanraken van hem...zwanger of niet...hihihi.... Naat80: hoe is t gegaan met je echo? Altijd weer spannend hè!? Daisy, je bent veel in mijn gedachten, je hebt al zo veel te verwerken gehad en nu ook nog zulk nieuws! Vind jou idd een erg sterke meid! Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat komen en je met een half jaar 2 sterke, mooie, lieve en schattige wondertjes in je armen mag houden! Meiden, ik ga met een pot thee op de bank en kom vanavond nog wel ff weer gluren! Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.... Liefs
Oja, wisten jullie dat elke ochtend op SBS6 rond 8.40 de verloskundigenpraktijk op tv is? Ik vindt het machtig interessant, niet dat geklets over de praktijk, maar je ziet per uitzending een bevalling en je ziet hoe de VK na de bevalling nog weer terugkomt bij de trotse ouders....
Hoi, Ik ben er weer. Echo was hartstikke goed! Alles zit er op aan en het was lekker druk! En nu al erg eigenwijs, want wou niet in beeld komen zoals de VK dit graag had gewild. Ben helemaal gelukkig! Wat het toch leuk om die kleine zo te zien! Volgens de echo ben ik 10w en 6d zwanger, maar de VK laat de oude datum staan en deze is dus 5 dagen terug. Zolang het verschil geen week is, doen ze het op die manier had ze het over. Maar ik laat gewoon mijn eigen 11 weken staan. De echo's hoop ik vanavond even te kunnen plaatsen. Fijne avond allemaal.
ja ik kijk er ook vaak naar, vind het zo gek idee dat over een paar maanden wij ook mogen. mystic, heel veel sterkte en gecondoleerd passiepaard, fijn dat je hulp krijgt claire? de nekplooi word niet vergoed, als je onder de 36 bent, de nekplooi word aangeraden in combinatie met de bloedtest te doen. het is wel zo dat wanneer bij de controle iets geks of opvallends word gezien zoals een dikke nekplooi je doorgestuurd kan worden, vertelde mijn vk. een nekplooi moet wel worden uitgevoerd door iemand die daarvoor opgeleid is, het is echt millimeter werk. ook als je denkt dat je testen niet vergoed worden, kan je toch proberen ze te declareren, soms word er toch betaald of een gedeelte, heeft mijn arts gezegd. ga zo lekker spaghetti maken.
Hoi allemaal, ik meld me ook aan bij de augustus dames! Ik zie dat ik heel wat door te lezen heb (263 paginas!) dat is voor het weekend. Ik ben zelf uitgerekend voor de 18e en de eerste echo was van de week heel goed, over 2 weken mag ik terug voor de nekplooimeting erg spannend. Nog anderhalve week en we hebben de 12 weken grens bereikt! Liefs Monique
hallo allemaal, vandaag weer heerlijk in de regen gewerkt, maar in elk geval een flinke frisse neus gehaald! Ik maak me flink zorgen om claire, mezelf kennende had ik het nieuws gelijk willen delen.... passiepaard: laat je maar lekker vertroetelen monique, welkom hier en vooral veel plezier en gefeliciteerd! en naat gefeliciteerd met je echo. eet smakelijk noura en esprit alvast onwijs veel plezier morgen ik ga maar weer eens voor de honderdduizendste keer in bad, is mn nieuwe verslaving!
Een hele bijzondere dag...en je meisje 9 maanden, betekent dat dat je een voorspoedige zwangerschap van 9 maanden zult krijgen? Datmoet wel met zo'n mooie dag!
Misschien een rare vraag, maar euhhh is bloedprikken eng, ik wil morgen gaan maar ben eigenlijk doodsbang,.. Ik hoop dat ik met een foto van mijn beebje in mijn hand wat moed kan verzamelen, maar nu krigg ik de bibbers als ik er aan denk!
Vandaag tweede echo gehad en alles was prima. Hartje klopte mooi en het bewoog als een gek Ben zo opgelucht. Ben volgens de echo 10 weken en 1 dag zwanger
hoi meiden! sorry geen tijd om bij te lezen ik moet zo ergens gaan eten, en dan om 19.30 naar de vk! ik ben echt super zenuwachtig! duimen jullie voor me? ik begrijp wel dat er nog geen nieuws van claire is? ik hoop dat het niet ernstig is... liefs rebbel
Hmm ik vind bloedprikken totaal niet eng. Ze prikken, (doet heel klein beetje pijn) en ze halen er bloed uit met een klein vacuumbuisje. 't Is zo gebeurd en echt niet eng! Succes hoor
Hallo, heb me al voorgesteld in het voorstel topic en zou graag hier met jullie meepraten. Ik ben nu ongeveer 9+4 en voel me goed. Geen last gehad van kwaaltjes, wel wat moe en last gehad van bloedverlies, vandaar 2 vroege echo's. Daar was alles goed, met kloppend (zelfs gehoord) hartje. Waar ik nu een beetje mee zit is; omdat ik dus niks voel, nog geen buikje zie etc. ben ik erg onzeker/zenuwachtig. Niet panisch gelukkig maar er hangt de hele dag zoiets rond mijn hoofd van, het zit er toch nog wel he. Over 2 weken mag ik terug voor een echo, ook voor de termijnbepaling. Zijn er hier meer van jullie die dit ook hebben?
Heej meiden, ik heb ook niet alles terug gelezen maar begrijp dat we nog niks van Claire hebben gehoord? Ik hoop zo dat het goed is met hun beebje.... @Mystic,gecondoleerd en ik wens jullie heel veel sterkte! @Alle meiden met een goede echo,gefeliciteerd! Iedereen met ''de 12 weken'',super,nu genieten he! Enne ik las dat er weer een mam is bij gekomen,welkom en veel klets en leesplezier! Ik ben boodschappen doen... Fijne avond! Liefs Dais..
@Galadrose,welkom meis en veel lees en kletsplezier! Meis maak je niet al te druk,je hebt al een hartje gezien dat is al heel wat. Het komt vanzelf de kwaaltjes en de groei. Is het je eerste kindje?
Ben ik nou zo enige die geen nekplooiing gaat doen? Maar goed.... @Galadrose: Welkom hier zo en ik hoop dat je hier veel plezier mee hebt!