nou, ik kan je gerust stellen, hoor. Ik ben nu 9,5 weken zwanger en bij de vorige 4 hoefde ik pas bij 15/16 weken aan andere broeken te denken. Dit is mijn 5e zwangerschap, en ondanks dat ik 4 maanden geleden nog bevallen ben, heb ik nog steed mijn "normale" broeken aan. Jij draagt gewoon net als ik en vele anderen met ons, meer in je lichaam. Echt nix om je zorgen over te maken.
hoi zibella. Ik zal proberen niet gemeen over te komen, maar ik weet dat dingen altijd anders gelezen kunnen worden dan dat ze bedoeld zijn. Dus daar gaan we: Wat wil je hiermee uitleggen/bereiken? Ik ben helemaal niet boos of wat dan ook, alleen nieuwsgierig. (kan best wezen dat iemand hier iets over vroeg, maar dat ik dit niet gelezen heb of zoiets). Ik heb het bij mijn eerdere zwangerschappen niet gedaan en doe het nu ook niet. Begrijp me goed, dit is echt pure nieuwsgierigheid van me, LEES DIT AUB NIET VERKEERD. groetjes, Jikke
Gisteren was ik eigenlijk 10 weken, volgens verloskundige zie banner. Laten we maar wachten wie precies gelijk heeft bij 20 weken echo @Chantico: Ja wie weet als zij zelfs zwanger is en toch bij betrek, het is maar afwachten.....
Ben met je mee eens, ik heb hier prachtige dochtertje van 6 jaar en toen was er nog geen nekplooiing geloof ik!? Toen ik dat hoorde was ik verbaasd over, waarom niet bij Myrna? Maar toen was ik ook erg jong, dus dan was het ook niet nodig en nu doe ik ook niet. Ik zie het wel bij 20 weken echo... Of pretecho.
Goedemorgen meiden @Alle nieue augustusmama's,welkome ne gefeliciterd met jullie zwangrschap! Veel lees en kletsplezier hier! @Alle meiden met een goede echo,GEFELICITEERD! En meiden met de ''12 weken mijlpaal'',wat een fijn gevoel is dat he! Nu lekker genieten! @Over de nekplooimeting wil ik ook ff iets kwijt,ten eerste wordt er helemaal niet gekeken naar een open ruggetje want daar is het nog te vroeg voor dat kan pas vanaf 16 weken,er wrdt wel gekeken naar een open schedeltje. Ik vind dat ieder dat voor zich uit moet maken,voor mij had dit ook niet gehoeven maar onze gyn vond het wel nodig,nu zitten wij dus heel er in spanning en dat vind ik het ergste van alles,wisten we maar gelijk iets.. Bij alles wat ik doe en iedere beweging die ik maak denk ik aan mn babytjes,gaat alles wel goed,ofzou er nu al iets mis zijn,er kan tuurlijk nu ook al vanalles gebeuren in mn buik wat niet goed is,teveel vruchtwater ofzo,mn buik groeit als een gek,had ik dit allemaal niet geweten had ik ietsje meer kunnen genieten,nu absoluut niet en dat vind ik erg jammer! @Austin,wow hele mooie kamer! @Claire meissie,wat er ook aan de hand is,ik denk an je en wil je onwijs veel sterkte wensen! Ik moet zo gaan werken,bahhh.... Voel me niet zo lekker vandaag,misschien een griepje.... Fijne dag allemaal en tot snellie... -x-
Ik kies bewust niet voor een nekplooimeting. Want ookal valt de test negatief uit, wil het nog gelijk zeggen dat je kindje krijgt met het down-syndroom...en ookal zou het het syndroom hebben dan blijft hij/zij lekker zitten waar die zit, want we houden er al zo veel van! Dan komt er ook nog bij dat je kindje ook andere verstandelijke handicaos kan hebben waardoor het nooit op zichzelf zou kunnen wonen. De jongeren waar ik mee werk, zullen 9 van de 10 keer ook niet op zichzelf kunnen wonen. Ik kan me de zorg wel heel goed voorstellen! Natuurlijk wil je het best voor je kind en dat ze veilig opgroien met alle mogelijkheden die voor hem/haar er zijn! Maar ik wil me daar de rest van de zwangerschap niet druk over maken... Het is idd ieder voor zich, maar wilde eveb kwijt dat je nooit zekerheid hebt helaas.... Liefs
Daisy, vindt het zo sneu voor je meis dat je niet meer echt kunt genieten! Kan me voorstellen dat de zorg voor je kindjes alles overheersen nu! Bij deze een dikke knuffel en ik duim heeeeeeeeel hard voor je dat het allemaal toch nog goed gaat komen!
heey jikka bedankt voor je antwoord.. we zullen het donderdag wel zien of het wel groeit enz.. ik probeer positief te blijven maar vind het gewoon heel eng.. voor de rest zijn wij ook niet van plan een nekplooimeting te doen... ik denk er eigenlijk net zo over als esprit als er een afwijking gezien zou worden zou ik er niet minder van gaan houden.. ik heb hiervoor gekozen en wil er dan ook voor gaan al moet ik mijn hele huis aan laten passen en stoppen met werken.. heb alles voor mijn kindje over.. groetjes
@ loutje precies meid en zo moeten we blijven denken! het gaat straks alleen maar om dat kleine mensje! @ Linka kan me voorstellen je had nog niet echt tijd om zenuwachtig te worden en toen was ze er al. @ he dames weet je wat me opvalt ookal hebben wij een mega lijst met augustus mama's toch zijn er heel veel van die meiden al een hele tijd niet meer voorbijgekomen... @ passiepaard lekker rustig aan doen hoor meid! @ Pendrag dat is ook weer zo, denk dat je op het moment van de bevalling ook helemaal nergens meer aan denkt maar van te voren gaan dat soort dingen dan weer wel door je hoofd... @ Petty en Fleur79 welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! @ Zibella gefeliciteerd meid met het behalen van je mijlpaal! geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt vind je het nou goed om een plooimeting uit te voeren of juist niet? @ naat ja meis je bent mij vergeten en mijn hart is verscheurd hahaha nee hoor meis het worden ook elke x van die ellenlange lijsten! wat ziet je beepje er goed uit gefeliciteerd met je goede echo! @ jennyS welkom en gefeliciteerd! wij laten helemaal geen plooimeting doen is overigens ook te laat nu, ik snap voor veel meiden hier waarom ze het doen maar voor mijn man en mij hoefde het niet. @ Chantico bij mij is de bandepijn het hevigste als ik een tijdje gezeten heb en dan opsta en ga lopen of iets optil voor de rest voel ik het de hele dag wel een klein beetje. @ Daisy meid ik vind het zo verschrikkelijk om te lezen dat je nu helemaal niet meer geniet van je zwangerschap! natuurlijk is het compleet begrijpelijk dat je je onwijs veel zorgen maakt maar als iemand het verdient! een hele dikke x en knuffel van mij! @ Esprit helaas is dat waar meid! maar ik deel die instelling met je p.s. wat ben je vroeg wakker moet jij ook werken? voor alle meiden die het kamertje mooi vinden kijk maar op www.baby-dump.nl en dan onder "baby maison wit" sommige vinden het erg als andere hetzelfde kopen, ik vind het altijd juist een eer ( is toch weer gelijk een bevestiging dat ik nog net niet de verschrikkelijkste smaak van de wereld heb hahahahahaha ) dikke x meiden!
het babytje van mijn plaatje begint wel steeds groter te worden zeg hahahaha ja ja half 10 en nu al melig! gisteren uit eten met het werk en de aanhang schrok zich rot om mijn buik....zouden het er toch echt geen twee zijn? xxx
Idd Austin! Enne ik wil even kwijt hebben, je had zo prachtige trouwjurk! Niet te geloven, wow! Prachtig gewoon :d ! Vanavond gaan wij Quinny Buzz halen, hoera ! Jaja, 2 voetenzakken (voor maxi cosie en gewone ), regenhoes, maxi cosi, reiswieg met matras en boodschappenmandje enzovoort zitten er alles in voor maar 480 euro! Ik heb zo zin in en ziet heel goed uit op foto! Ben benieuwd vanavond!
Nee hoef niet te werken, heb lekker weekend, maar mn vriend moest er vroeg uit en dan krijg je dat hè...dan wordt ik wakker, moet ik plassen en krijg dan gelijk heel erg trek...hihi..... Is mij idd ookal opgevallen dat niet alle 104 agustusmama's schrijven....misschien maar goed ook?......Wij lullen met dit clubje al zo veeeeeeeel, hahahahaha...Vindt t wel gezellig hoor dames, dit forum heeft helemaal een plaatjes op mijn things-to-do-list elke dag! Ben gisteravond naar vrienden van Amstel live geweest, o wat was dat weer super zeg! Heerlijke sfeer en leuke artiesten! Mn buik vond het alleen wat minder gezellig, pffff, op en gegeven moment steken, zit dan ook de hele tijd in dezelfde houding, leek net of die riep om meer ruimte, wanneer ik dan even ging staan voelde ik de spanning er uit trekken...heel apart....heb wel zachtjes gezegd: sorry beebje,hihihihi..... Liefs
goedemorgen allemaal, even een vraagje:wanneer is nou het grootste risico van een miskraam voorbij bij 12 wkn of 16 wkn, want ik lees/hoor oevral verschillende berichten de een zegt 12 en een ander zegt 16 ik ben morgen 12 wkn volgens echo volgens mijn eigen berekening ben ik 13 wkn iedereen een fijn weekend en geniet van jullie zwangerschap
Austin:Misschien zit er wel 1 heeeeel erg goed verstopt, hahaha! Leuk toch meid! Lekker laten groeien en hangen de heleboel, nu is er een goed excuus, hihihi!
@ linka dank je wel! ik moest voor mijn werk 3 weken naar Hong Kong en toen ben ik daar naar een bruidswinkel gegaan met mijn ontwerp en die hebben ze toen gemaakt voor me, maar moet zeggen hij is tien x mooier geworden ( voor mij dan ) dan ik had durven dromen! Spannend hoor je nieuwe wagen! wel een foto plaatsen he! veel plezier! @ Esprit hahaha ja dat ken ik idd mijn mannetje kwam vanacht om half 4 terug van zijn werk ja daar heb ik ook weer een tijd van wakker gelegen! super dat je het zo gezellig hebt gehad! ja zo'n zelfde houding een hele avond gaat op een gegeven moment tegenstaan! ja onze beepjes zien soms maar af met ons hahaha! xxx
hahaha ja als mensen zeggen "wat eet je veel" of "wat snoep je veel" zeg ik ook steeds "ja maar dat moet van de baby daar heb ik geen controle over" hahahahaha! xxx
Met 12 weken is de kans op een miskraam veel kleiner, maar de kans blijft aanwezig...met een goede echo, keurig op schema qua groei en zo, is de kans op een miskraam extreem klein...wat ik begrepen heb is kans op een miskraam 2à3% na een positieve echo..... Maak je je daar nog erge zorgen om dan?
hoi meiden! ik zweef idd op een grote roze wolk! ben echt helemaal verliefd! @austin: echt niet normaal je buik hoor! haha! mooi zeg! @esprit: fijn dat je een leuke avond hebt gehad! @zibella: ja we hebben idd erg kunnen genieten, dus was blij dat onze uk zo eigenwijs was! heeft het bij jullie maar heel kort geduurd dan? ik hoop echt dat er niks ernstigs is met claire... liefs rebbel