Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

:D Pino... zo word ik ook genoemd. Echt leuk. Wij hebben als werknaam "Brutus" tot grote hilariteit van familie en vrienden. Mijn neefje van 6 is aan iedereen aan het vertellen dat hij een neefje krijgt dat Brutus heet.... AAI! Het idee van een meisje is al helemaal niet door gedrongen. ;)

2. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    ja ezelen, legertje spelen, hinkelen, hoelahoopen, voetballen etc. stom toch dat dat zo snel is verdwenen?!

Fijn dat je weet dat ze bij haar vader veel buiten zit, dat zal ze bij jullie dan ook wel doen! is het een beetje jonge buurt? want dan ben je helemaal verzekerd dat ze veel nieuwe vriendjes opdoet!

ga je wachten tot de 20 weken echo of laat je het ook eerder doen?

de reden dat ik eerder ga is eigenlijk omdat ik mijn termijnecho heb gehad met 9 weken en de 2e echo pas zou krijgen met 21.5 weken...ik vond daar gewoon te lang tussen zitten en zeker als je dan alle verhalen hier op 't forum leest! niet dat ik me zorgen maak maar toch fijn om zo af en toe bevestiging te krijgen!

ga ff lekker wentelteefjes maken voor 't ontbijt en dan zijn we ff snel naar de babyzaak, ik ben straks weer terug! veel plezier vanmiddag!

XXX

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Pino, haha Ja idd, bij Myrna noemde ik Iennieminnie, zo klein en deze heb ik al snelle dikke buik dus noem ik maar Pino, hahaha! heb ook punt.nl gemaakt, nog niet helemaal uitgebreid ;)

Maarrree Brutus, is wel lachen :) !

Enne austin, idd zoveel leuke dingen vroeger, verbaasd me wel als ze helemaal verdwenen zijn. Bij mijn vriend thuis is nette buurt en leuk voor kinderen en niet druk! Dus ze ken daar al een meisje, komt goed uit ;)

Ik wil eerder weten, dus ik denk dat ik in Haarlem een pretecho met 2D bij geslachtbepaling ga doen. Want ik heb 9 weken echo gehad en ik moet nog 11 weken wachten, heb ik daarin geen zin in, dus wil ik gewoon eerder weten ;)

4. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Oja, veel plezier he! Lekker hoor zo'n ontbijtje, wij hebben al crossiant gegeten, zij helemaal blij! Haha!

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

ik ben vandaag waarschijnlijk de hele dag weg!
    fijne dag nog!

liefs rebbel

6. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Zit nu even met dubbel gevoel, ik ken iemand (zie bij Vlindertje Louge of zoiets) van TR forum dat ze is bevallen van 2ling en eentje is overleden tijdens bevalling en andere gaat het uitstekend. Is gewoon naar gevoel...... Toch blij dat goed gaat met eme baby!

7. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Hi allemaal,

Ik heb het deze week heel erg druk gehad dus heb helaas te weinig tijd gehad om te reageren. Ik ben gisterenavond laat teruggekomen uit Noordwijk. Ben lekker met mijn moeder een aar dagen weg geweest. Heb net het laatste uur besteed aan bijlezen.

Ik kan niet reageren op allemaal. Maar wil wel iedereen met goede echo's en mijlpalen feliciteren. Leuk da iedereen aan het shoppen geslagen is. Kinderkamers, kinderwagens etc.
    Ik heb dit weekend voor het eerst van mijn leven zwagerschapsBH's bekeken en het was een schok. Ik heb er een gekocht maar om nu te pratn over modisch of sexy nee!. Maar goed hij zal vast wel comfortabel zitten en daar gaat het ten slotte om.
    Ik heb in Leiden in een winkel vol positiekleding gekeken, maar heb absluut nog geen buik, even wachten nog.
    Sinds afgelopen dinsdag ben ik in ieder geval helemaal gelukkig. Ik ben eindelijk wat zekerder geworden over mijn zwangerschap.

Claire ik had het zo voor jullie gehoopt! Het is oneerlijk. Heel veel sterkte aanstaande maandag. Een dikke knuffel.
    Daisy ik weet niet hoe je je moet voelen. Ik kan me voorsellen dat je gek wordt van het afwachten en de onuidelijkheid. Hel veel liefs van mij.

Nou ik ga lekker een kopje thee zetten en genieten van mijn zondag. Straks lekker nog een bezoekje afleggen aan mijn neefje. Heerlijk ventje 2,5 jaar.

groetjes Muis

8. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hoi Muis,

Ik ben zelfs ook nu zekerder over mijn zwangerschap, ik heb 2 keer echo gehad en is goed gegaan, nou heb ik gisteren durven de kinderwagen te kopen me vriend zei tegen me wat gebeurt het als het mis gaan, ik zei hou op ik wil niet erover praten en genieten!

9. Niet meer actief

goedemorgen

vandaag 12 wkn joepie!
    iedereen die vandaag ook 12 wkn is GELFELICITEERD!
    ik werd vanochtend wakker met pijn in onderrug rechts, lijkt wat op spierpijn?, verkeerd gelegen?, de banden?
    wie herkent dit nog meer,

10. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik heb het ook gelezen, op dit bericht zaten we toch al een tijdje te wachten hè.
    Moeilijke tijden worden het nu voor ze.

ps Wat is TR forum als ik vagen mag?

Hier is alles goed.
    Morgen de 4e echo en controle afspraak bij de gyn, wel weer spannend hoor.
    Ik denk dat wij ook wel vóór de 20 weken weten wat het geslacht van onze baby is, krijg vast voor die tijd nog wel een echo.

Vanmiddag naar het Kindercarnaval met onze meiden.
    Ze gaan met z'n als bijen verkleed, zo schattig (zal wel even een foto maken).

Fijne dag allemaal.

11. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    @Claire
    Heel veel sterkte met dit verlies en het verwerken hiervan.....

12. Niet meer actief

hoe zit dat als je een achterover gekantelde baarmoeder hebt, duurt het dan langer voor je een dikkere buik krijgt en ga je dan ook het kindje later voelen als normaal?

13. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    @Rebecca5
    Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap mijn baarmoeder heel erg ver achterin ligggen en ben nooit echt dik geweest, ook niet op het laatst.
    Ik ben op dit moment met mijn 2de zwangerschap dikker nu al dan dat ik met de eerste ooit ben geweest :confused:

14. Niet meer actief

dus het zegt eigenlijk niks of hij achterover gekanteld ligt of niet, ik vroeg het me eigenlijk af omdat het dan volgens mij langer duurde voordat hij naar boven kwam of naar buiten ja ik weet niet hoe ik dat moet zeggen, en het voelen vd baby hoe zit dat dan, duurt dat langer dan want als hij meer naar achter ligt zou je toch denken dat het langer duurt voor je de baby voelt bewegen?/
    ja het is mijn eerste dus is allemaal zo nieuw en zoveel vragen komen er los.

15. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Over het bewegen kan ik je eigenlijk niet echt meer vertellen, het is al dik 7 jaar geleden voor mij en kan me het niet meer zo voor de geest halen.
    Maar is niets om je zorgen over te maken hoor ;)

16. Niet meer actief

ik ben zo erg nerveus voor de echo, morgenmiddag om 1 uur moet ik,
    ik hoop zo dat alles goed is en dat mijn kleintje nu wel beweegt:(
    normaal ben ik niet zo gauw gestresst maar nu is het echt een ramp, maak me druk en ongerust om alles, ik ben zo bang dat het fout gaat, terwijl als het zo zou zijn kan ik er niks aan veranderen natuurlijk dat is het zo maar ik moet er niet aan denken maar dat hebben we allemaal hier natuurlijk.

17. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    @miranda:

TR is afkorting van Tamme Ratten ;)

Is zo erg idd... ik heb alles gevolgd op TR forum, ik heb haar ook persoonlijk gekend. Dus is altijd erg om zo te meemaken....

maar goed zit gezellig bij mijn zusje, hihi, me moeder is al lang geweest.

Fijne middag allemaal.

Oja Rebekka: ik heb ook baarmoeder die naar achteren is gekanteld en toch dikke buik.....

18. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ha meiden, ben ik ook weer eventjes!

Binnabinna, ik denk inderdaad dat die 12 cm de diepte is waarop ze gemeten hebben (en de hz slaat op de frequentie van de geluidsgolven ofzo). Dat moet dat apparaat vast weten om de metingen om te kunnen rekenen ofzo.

Lauwie, ik had ook rond 10 weken dat ik minder klachten kreeg en dezelfde vragen stelde als jij. Ik dacht ook meteen de ergste dingen, terwijl ze bij 8w4d een hartje hadden zien kloppen. Inmiddels heb ik besloten dat het komt omdat ik gewend ben aan de hormonen. Las ook ergens hier op het forum dat tussen 10 en 12 weken (ongeveer geloof ik) de placenta gaat werken en er daardoor minder hcg door het vruchtje hoeft te worden gemaakt. Het einde van de kwaaltjes meid, geniet er van!
    Ik ben wel nog steeds wat in spanning over de volgende echo a.s. woensdag, maar ik ga dit keer toch wel uit van een positief scenario.

Hoor je de hele zwangerschap troebele urine te houden? Dan zal ik er weer eens op letten! Ik merkte zo'n twee weken geleden dat ik weer langer m'n plas op kon houden, dat vond ik ook verontrustend. Maar dat schijnt dus ook samen te hangen met de hormonen. Als het kindje straks op de blaas gaat drukken, mag ik weer lekker vaak... Maar met liefde hoor! :)

SM591, het is natuurlijk heel makkelijk gezegd dat we ons geen zorgen moeten maken. Ik zeg het ook tegen mezelf en anderen. Maar die zorgen hebben een eigen willetje, hè! En gelukkig heb ik niet van alle zorgjes ook meteen stress waar de baby last van heeft. Hier vragen stellen, zoals Binnabinna doet, kan juist zorgen oplossen. Je advies is waardevol hoor, daar niet van, maar voor mij horen vragen en onzekerheden er gewoon bij en is er niets mis mee, zolang je er niet te veel last van hebt. En dit forum kan wat mij betreft goed bijdragen aan het wegnemen van zorgen, juist door hier je vragen te stellen en je onzekerheden te delen!

Daisy, hou jij het nog een beetje vol?
    En Mystic, hoe is het met je ontstekingen enzo?

Leuk om te lezen dat iedereen al met wagens en kamertjes en kleertjes bezig is. Ik wil daar pas aan toegeven als we de volgende echo hebben gehad. Misschien ga ik dan wel helemaal los! (We zijn al wel voorzichtigjes aan begonnen met wat rommel opruimen en plaats maken voor een babykamertje)

Liefs, Chantico

19. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    zow hier ook ff een berichtje..carnaval is hier in twente alweer in volle gang..volgende week zondag de grote optocht in oldenzaal..jaja een echte boeskoler he ;)..heb der wel zin in alleen drinken zit er dan niet meer in..maar dat maakt niet uit kan ook heel goed lol hebben zonder drank :)

20. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hallo hallo allemaal,
    vandaag 14 weken, poehpoeh wat gaat het toch snel. ik dacht altijd dat 9 maanden echt onwijs lang zouden duren, maar heb nog steeds geen actie ondernomen wat betreft kinderdagverblijf en het is eigenlijk een wonder dat de kraamzorg geregeld is.
    dus chantico, hier ook nog geen idee wat voor kamertje het gaat worden
    rebekka ik ben ook redelijk nerveus geweest tot de eerste echo, maar daarna ben ik echt aan het genieten geslagen en gefeliciteerd met je 12 weken
    veel plezier morgen miranda met je echo, ik mag morgen weer naar de verloskundige en denk dat we het hartje wel weer zullen horen.

Deel Deze Pagina