Augustus 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Diana81, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Voor meiden die hartjes en echo hebben gehad dat goed ging, hartstikke fijn joh meiden!

Myrna is alweer op school en boodschappen gedaan en me vriendin en haar man komen hier eten vanavond, lekker kaasfondue! Heb ik zin in ;)

2. moniquekenitra

moniquekenitra Actief lid

3 jan 2008
    217
    0
    0
    Belgie
    He super he, dat je het hartje hoort zo een super geluid is dat!

Nou ik heb vandaag voor het eerst overgegeven. Ik dacht nou bijna 3 maanden ik heb het gered maar vanochtend was ik superberoerd, nu gaat het wel weer dus rustig aan doen op het werk vandaag.

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Linka, wat een gedoe allemaal zeg. Vervelend als mensen het doorvertellen, terwijl het juist zo leuk is om het zelf te vertellen (of in jouw geval dat Myrna het kan vertellen)!

Austin, ik dacht al dat ik me op zulke bedragen moest gaan voorbereiden. Maar je hebt wel echt mooie spulletjes gekocht! En dan straks lekker gaan inrichten, dan wordt het pas echt tastbaar!

Kimm, spannend donderdag! Het is vast allemaal goed. Het wordt nu ook een ander kindje dan je eerste (of heb je weer precies dezelfde besteld? ;) ). Het is geloof ik heel normaal dat zwangerschappen verschillend voelen.

Kelly, balen dat je je zo ziek voelt, maar gefeliciteerd met je beweeglijke kindje!

Petra, foei: afvallen ;) Nee hoor, geintje! Gelukkig heb je geen last van je lage bloeddruk.

Nickyz, leuk dat je het hartje hebt gehoord!

Monique, tóch nog aan het overgeven begonnen. Blègh!

Miranda, was alles goed?

Esprit, beterschap!

Mystic, ik hoop dat het een mooi afscheid was vandaag.

Rebbel, hoe was de echo? En nu zeker de hele avond dvd kijken!

Over de kraamzorg: ik kreeg bericht dat ik 40 uur zou krijgen, tenzij er later bij de intake blijkt dat er omstandigheden zijn waardoor het meer of minder wordt. Ik dacht dat m.i.v. 2008 49 uur standaard was? Weet iemand hier of er bij een eerste kindje nog extra uren afgetrokken worden omdat er geen tweede kindje verzorgt hoeft te worden? Of worden er juist misschien uren bijgeteld, omdat het allemaal nieuw is?!

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo ben ik weer na een druk weekendje. gister gewerkt en zaterdag naar een kickboks gala even geweest. en zie vandaag ineens dat er weer 10 paginas zijn bijgeschreven.

chantico, ze kijken straks met een intake gesprek in eerste instantie hoeveel uren je krijgt, maar na de bevalling word er nog eens gekeken, en een aantal dagen na de bevalling.
    bij bv krijg je vaak het maximale aantal uren, en er word van je verwacht dat je mantelzorg regelt voor de zorg van ander kinderen, en het naar school brengen en halen, het eten koken, en boodschappen doen.
    maar over het algemeen houd de kraamzorg zich ook bezig met andere kindjes, maar hun eerste verantwoording gaat uit naar moeder en kind.

moniquekenitra, he bah hoop dat je je gauw minder beroerd gaat voelen

linka geniet van de fondue

iedereen veel plezier met de echos vandaag en het luisteren van de hartjes

5. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ Nickyz gefeliciteerd met de goede hartslag!

@ Passiepaard hahaha ja dan moet ik echt ff wennen aan dat idee!

@ Duha veel plezier met babyshoppen!

@ Linka LEKKERRRR kaasfondue daar ben ik dol op! smakelijk en veel plezier!

@ Monique beterschap! hopelijk is dit eenmalig!

@ Chantico dank je wel! ja het wordt allemaal super echt nu en na zaterdag is dat helemaal compleet! ik heb niet zoveel verstand van kraamhulp maar bij mij stond er inderdaad ook 40 uur op.

@ Noura dank je voor je uitleg denk dat best veel meiden zich dat afvragen!

ga weer saai verder werken bah! hahaha!

xxx

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Haai,daar is ze weer fftjes..
    Heb weer heerlijk gewerkt en nar de Arbo geweest,ik vraag me af wat het voor nut had dat ik daar was,gaat meer om papierwerk dan iets anders.
    Zit nu voor 40% in ZW,ben wel blij hoor anders was het echt niet vol te houden!

Voor alle meiden met een goede echo en kloppende hartjes,Proficiat! :thumup:

@Linka en Austin,jullie hadden het over op je buik slapen,ik kan het nog wel maar niet te lang,ik vind het zelf ook een beetje een raar idee om op mn kindjes te gaan liggen,haha...

@Rebbel,en hoe was je echo?
    Lijkt me erg leuk een dvd erbij.
    Wij hebben van onze Merel* ook een dvd van de pretecho,zo mooi!

@Mystic,we krijgen Donderdag een telefoontje over hoeveel de kans is op down-syndroom,wil nog niks zeggen dan eigenlijk want dan weet je nog niks zeker!
    Maandag gaan we hier terug in ons eigen ZH(zal de latste keer zijn denk ik)en Dinsdag weer terug naar Nijmegen en daar blijven we onder controle en iedere 2 weken een echo!
    Ik denk dat we dan nog niet veel te weten komen maar wachten maar af!
    Ik wens jullie heel veel sterkte vandaag!

@Esprit,wel goed uitzieken he meis!

@@Miranda,en hoe was jullie echo vandaag?

@Naat80,dank je meis,lief van je!
    Ik hoop ook dat het snel verkocht wordt anders is het een duur grapje,pfff moet er niet aan denken!
    Ciske de Rat lijkt me ook heel mooi om te zien(jeugdsentiment ;) ).
    Geniet nog van je vrije dag!

@Duha,Have fun! :D

@Linka,wat gezellig joh vanavond,en lekkerrr...mmmm....
    Wat gebruik je allemaal voor lekkers bij de kaasfondue?
    Veel plezier iig!

Ik las dat sommige ook wat verkouden zijn en een verstopte neus hebben,dat kan ook door de zwangerschap komen,ik had het bij Merel* ook,zo vervelend heh!

Nou meiden,ik ga ns ff bij mn schatje checken,hij is zo ziek,zo sneu!
    Ik denk dat het ook wel een beetje door alle spanningen komt hoor,moet er toch op een of andere manier uit he!

Misschiens tot laters!

7. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hey meiden!

nou onze uk staat op dvd! en ook nog een mooie echo gehad, was weer een stuk duidelijker dan de foto's van vrijdag vind ik! ik zal m later plaatsen! :D

alle meiden met een goede echo, gefeliciteerd! :D

liefs rebbel

8. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    poeh net verloskundige gebeld..heb zometeen met 11 weken me volgende afspraak en dan kunnen ze waarschijnlijk nog geen hartje horen maar dan mag ik misschien wel een echo laten maken om te kijken of het hartje klopt :) poeh wat een grote geruststelling :D

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Fijn meid! En Rebbel gefeli met je mooie echo!

10. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    @ Rebbel gefeliciteerd met je goede echo weer! ben helemaal jaloers word steeds zenuwachtiger voor zaterdag!

@ Loutje meis dat is een geruststelling! enne je kan het altijd proberen met de Angelsounds...bij mij werkte die al met 10 weken en bij meerdere meiden las ik.

xxx

11. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    zijn die dingen duur dan?

12. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    mijn verloskundige adviseerde mij om niet een angelsound aan te schaffen omdat de langere termijn resultaten nog niet bekend zijn! Hij kost zo rond de 50 euro. Ik doe het dus maar niet. Ik hoop dat ik binnenkort het hartje kan horen met een stethoscoop.

13. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey meiden hier ben ik weer.
    De echo was SUPER!
    Er was een leerling dus die moest alles nog leren, dat was dus lekker uitgebreid echo maken(zeker half uur)!
    Later kwam de echte echoscopist erbij en die heeft ook nog even gekeken.
    Alles was prima in orde, Uk is 7cm en zéér bewegelijk.
    Nu over 4 weken weer controle en over 7 weken de 20 weken echo.
    Tijdens de controle bleek dat mijn bloeddruk iets verhoogd was, maar dat kan de spanning komen.
    Ik ben heeeeel erg blij.

@ Meiden met goede echo of controle: super gefeliciteerd.
    @ Daisy: fijn dat je nu gedeeltelijk in de ZW zit, trek je het nog een beetje meid?
    @ Loutje: ik heb €45 betaald voor de Angelsound.

Fijn dat het (bijna) met iedereen zo goed gaat op het moment.

14. naat80

naat80 Actief lid

17 dec 2007
    484
    0
    0
    Hoi Meiden,

Iedereen met een echo of die het hartje hebben gehoord van harte gefeliciteerd.

Loutje: Fijn dat je nog een echo kunt krijgen.

Daisy: Bedankt, ik heb het zo met jullie te doen, leef echt met jullie mee vanaf deze kant. (echt een gevoelsmens). Pfff je zou toch zeggen dat je op een gegeven moment je portie wel gehad hebt toch? Heb er echt bewondering voor hoe je het aanpakt, weet niet of ik dat net zo zou kunnen.

Linka: Ooooh kaasfondue, heerlijk, heb je nog een plekje over?

Hier gaat alles goed. Het lijkt erop dat ik me eindelijk weer wat fitter begin te voelen. Heerlijk!
    Ook ik heb de angelsound voor € 45 gekocht en vind het heel prettig om af en toe eens naar mijn kindje te luisteren!

Voor iedereen een fijne avond en wellicht tot straks.

15. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

vanmorgen bij de huisarts geweest. was toch wel ongerust na een druppel bloedverlies afgelopen zondag... ze heeft het hartje kunnen horen, GELUKKIG was nog even de vraag of het zou kunnen maar ik had geluk, was heel zachtjes, maar wel héél fijn om te horen. kunnen we weer lekker gaan genieten. heb gelukkig ook steeds minder lichamelijk klachten, ben alleen erg moe na t werken en vind lang niet alles lekker om te eten. eet wel ontzettend véél fruit.

morgen collega's vertellen, een aantal weten het al, de rest morgen. tot nu toe alleen maar hele leuke, positieve reacties. Kan er 1 jullie niet onthouden. Mijn oma van 94 zei gister: Ow, wat leuk. Nu kan ik je vader lekker pesten, dat hij oud wordt....
    Ben je 94 en kun je je verheugen op het feit dat je zoon van 53 opa wordt en dat je hem daarmee kunt pesten...

Heb afgelopen weekend ook mijn eerste positiebroek gekocht, mijn spijkerbroeken beginnen nu aardig te knellen... was heel leuk om te kopen, verkoopster ook heel aardig om te zien of het een goede broek was. Nu maar hopen dat we snel weer wat leuks tegenkomen om te halen.

Centjes kriebelen erg in mijn portomonnee wat babytje betreft. Probeer me in te houden, lukt aardig, het enige wat we nu al gekocht hebben is het kamertje, daar kregen we nl. 20% bestedingskorting bij...

16. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    dank jewel voor de snelle reacties!
    vanavond even naar een vriendin die heeft nu een kleine van 7 weken :)

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Loutje,wat fijn dat je nu een datum hebt staan!
    Ga je vast een beetje oefenen vanavond ;)
    Veel plezier!

@Willielien,ik heb m ook niet hoor,ik wil het ook niet omdat ik veelste bang ben dat ik gelijk in paniek raak als ik de hartjes niet zou horen of als het te lang duurt!

@Miranda,wat fijn om te horen meid!
    Super!
    Wat betreft je bloeddruk,doe het maar lekker rustig aan dan!
    Ik trek het zeker nog wel,nu minder werken scheelt ook al een heleboel,nu werk ik zo'n 23 uur,genoeg voor nu!

@Naat80,ik kan je vertellen dat ieder ander het zo zou doen,weet je je moet gewoon en dat gaat ook automatisch,soms breekt het wel ff op maar komt altijd wer goed,gelukkig maar he!
    Je bent een schat(dat moest ik ff kwijt!)

@Marleen,wat fijn dat je nu gerust gesteld bent,nu kan je proberen te gaan genieten he!
    Veel plezier met vertellen morgen,spannend!
    Wat voor kamertje hebbne jullie gekocht?

Nou maak ik het net toch mee,ik kreeg een telefoontje van mn pa,hij was een beetje brutaal geweest zei die,hij had een mailtje gestuurd naar de babyfluisteraar voor ons(om over Merel* te praten)mt de gedachte toch niet uitgekozen te worden,en wat denk je,ze hebben vandaag gebels en we mogen 6-2 langs komen,over hoe of wat zou pa nog een mailtje krijgen,nou ik vind dit super interresant,mn vriend gelooft niet,ieder voor zich tuurlijk maar dit wil ik al een tijdje,ben zo blij en nerveus...
    Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Dais..

18. Niet meer actief

hey allemaal,
    vandaag een echo gehad :) , super gaaf was het, frummeltje was heel bewegelijk, lag heerlijk te trappelen en met de handjes te zwaaien, heb ook heel duidelijk de navelstreng gezien.
    hij/zij was goed gegroeid dus is een hele geruststelling.
    woensdag naar de vk en dan op naar de 20 wkn echo!

iedereen die een echo gehad hebben gefeliciteerd,
    diegene die morgen gaan veel succes en geniet van je kleintje!

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wauw! Wat gaaf! Wat zou die man kunnen doen dan mbt Merel?

20. Diana81

Diana81 Bekend lid

4 mrt 2007
    881
    0
    0
    Goudsmid
    Weert
    Sjonge jonge, ik kan niet meer door de stad zondera iets te kopen voor ons toekomstige kindje.
    Vandag alweer een rompertje, broekje en 2 badcapejes gekocht. Ik kan het niet laten.
    Wel allemaal neutraal, dus voor jongen en meisje te gebruiken.
    Ik ben echt benieuwd wat het wordt. Hopelijk zien ze het al op de echo van 11 februari, maar dat zal wel niet. Denk dat ik moet wachten tot de 20 weken echo.

Deel Deze Pagina